طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد | آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟

طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد | آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟

شربت رانیتیدین برای نوزاد توسط پزشک باید تجویر شود و طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد در ادامه بیان می شود. آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟ در ادامه با سایت سماتک همراه باشید. اکیدا توصیه می شود از مصرف شربت رانیتیدین برای نوزادان بدون نسخه پزشک به شدت پرهیز کنید.

 

طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد

شربت رانیتیدین برای نوزاد از داروهایی است که به منظور کاهش تحریکات گوارشی مثل درد و سوزش در نوزادان و کودکان مبتلا به رفلاکس، تجویز می‌شود. طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد چیست؟ گاهی اوقات هم از شربت رانیتیدین برای رفع کهیر مزمن که یک حساسیت پوستی در نوزاد است، استفاده می‌کنند. علاوه بر شربت، این دارو به صورت قرص هم وجود دارد که بیشتر برای بزرگسالان تجویز می‌شود. معمولا برای نوزادان شربت یا قطره رانیتیدین ۱۵ میلی‌گرمی تجویز می‌شود. برای برطرف شدن دل درد و یا رفلاکس در نوزادان می‌توان از برخی درمان‌های خانگی به جای مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد هم بهره برد. از آنجاییکه برای نوزادان نباید بدون مشورت پزشک از چنین داروهای گیاهی استفاده شود؛ پیشنهاد می‌کنیم از چنین درمان‌هایی برای آن‌ها استفاده نکنید. همانطور که گفته شد، شربت رانیتیدین برای نوزاد در صورت وجود رفلاکس معده تجویز می‌شود. اسید معده گلوی نوزاد را می‌سوزاند.

طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد | آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟

از طرفی ممکن است این اسید به مری آسیب برساند. کاری که شربت رانیتیدین برای نوزادان می‌کند اینست که میزان اسید موجود در معده را کاهش داده و از این طریق علایم رفلاکس را بهبود می‌بخشد. اما زمانی که کودک در اثر دلایل دیگری بالا می‌آورد، مثلا مسمومیت یا ابتلا به ویروس، رانیتیدین نمی‌تواند چندان موثر باشد. در برگشت یا رفلاکس اسید معده به مری نوزادان علاوه بر اینکه این مشکل می تواند به مری آسیب بزند دردناک نیز هست و نوزاد را اذیت می کند. به همین خاطر پزشکان برای کاهش ترشح اسید معده شربت رانیتیدین برای نوزاد را تجویز می کنن که به کم شدن این حالت کمک کند.

طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد | آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟

آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟

شربت رانیتیدین برای نوزادان ممکن است کمی خواب آور باشد و بهتر است اگر می خواهید بدانید که آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است یا نه از پزشک متخصص کودکان سوال کنید و یا به بروشور داخل جعبه شربت رانیتیدین برای نوزادان مراجعه کنید. شربت رانیتیدین برای نوزاد یک دارو برای جلوگیری از ترشح بیش از اندازه اسید معده به منظور پیشگیری از رفلاکس مداوم اسید معده به مری می باشد و یک داروی ضد استفراغ نیست و ممکن است شربت رانیتیدین برای نوزاد خواب آور باشد پس در صورتی که نوزاد تنها رفلاکس معده داشته باشد نیازی به مصرف این دارو نمی باشد و بهتر است از مصرف خودسرانه آن خودداری شود.

 

طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزادان باید حتما توسط پزشک دستور داده شود و رفع مشکلات گوارشی مثل رفلاکس معده در نوزادان و کودکان رفلاکس معده نوزادان یکی از مشکلاتی است که باعث گریه گاه و بی‌گاه آن‌ها می‌شود. این بیماری علائم مشخصی مانند سکسکه، استفراغ، تف کردن، نفخ شکم، تحریک‌پذیری، گریه ناگهانی و بی‌اشتهایی دارد. بسیاری از نوزادان هستند که ممکن است بعد از شیر خوردن، مقداری از آن را پس بدهند یا همراه با آروغ زدن شیر را بالا بیاورند. برای جلوگیری از این امر باید معده کودک را خیلی سنگین نکنید و به هنگام خواب، زیر سر نوزاد را بلند کنید یا زاویه تخت را 30 درجه بالاتر بیاورید. اگرچه این عارضه در بین نوزادان کودکان بسیار متداول بوده و معمولا تا 2 سالگی کودک برطرف می‌شود؛ اما برای تسکین درد و ناراحتی معده در کودک می‌توان از داروهایی که در این زمینه توسط پزشک تجویز می‌شوند مثل شربت رانیتیدین برای نوزاد، استفاده کرد. یکی از این داروها شربت یا قطره رانیتیدین است که میزان اسید موجود در معده را کاهش داده و از این طریق علایم رفلاکس را بهبود می‌بخشد اما باید طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد را بدانید. اما زمانی که کودک در اثر دلایل دیگری مثل مسمومیت یا ابتلا به ویروس بالا می‌آورد، رانیتیدین نمی‌تواند چندان موثر باشد.

طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد | آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟

عوارض شربت رانیتیدین برای نوزاد

اسهال، شکم دردو یبوست از مهمترین عوارض شربت رانیتیدین برای نوزادان است. نوزادان معمولا به خوبی شربت رانیتیدین را تحمل می‌کنند و عوارض شربت رانیتیدین برای نوزاد چندان شایع نیست. این عوارض معمولا عبارتند از: اسهال، درد شکم و یبوست. البته عوارض جانبی نادرتری هم وجود دارند. عوارضی شامل مشکلات التهاب کبد و کاهش سلول‌های خونی. به هرحال درصورتیکه عوارض جانبی این دارو بروز کند به راحتی می‌توان دارو‌های دیگری را جایگزینش کرد. رانیتیدین بطور کل دارویی است که باید توسط پزشک متخصص کودکان تجویز شود.

طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد | آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟

نحوه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد

اکیدا توصیه می شود نحوه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد توسط پزشک، تعیین گردد اما به طور معمول برای نوزادان با سن کمتر از ۶ ماه می‌توان به ازای هر کیلوگرم وزن نوزاد یک میلی‌گرم از این دارو را به تعداد دفعاتی که پزشک تجویز کرده است (۲ یا ۳ بار در روز)، به نوزاد داد. توصیه می‌شود برای خوراندن شربت به نوزاد از سرنگ‌های دارویی استفاده کنید تا میزان دقیق تجویزشده را به نوزاد بدهید.

طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد | آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟

بهترین زمان مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد

بهترین زمان مصرف شربت رانیتیدین برای نوزادان رفلاکسی، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از شیر خوردن است.

نگهداری از شربت رانیتیدین برای نوزاد خیلی سخت نیست خوشبختانه شربت رانیتیدین از آن دسته شربت‌هایی نیست که باید حتما در یخچال نگهداریشان کرد. فقط باید مواظب باشید آن را به دور از گرما و تابش نور خورشید قرار دهید. بهترین کار اینست که آن را درون جعبه خودش بگذارید تا از نور دور باشد؛ و همانند همه دارو‌های دیگر این شربت هم باید از دسترس کودکان دور بماند.

طریقه مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد | آیا شربت رانیتیدین برای نوزادان خواب آور است‌؟

برای نوزادانی که مشکل کلیوی دارند، به صلاح دید پزشک دوز مصرفی دارو باید ۵۰% کاهش یابد.
در صورتیکه حس کردید این دارو اثرگذاری لازم را برروی نوزادتان ندارد، از پزشک بخواهید داروی دیگری برای نوزادتان تجویز کند.
اگر مصرف این دارو برای کودک شما عوارضی به دنبال دارد، بهتر است از پزشک بخواهید داروهای جانشین را برای او، تجویز کند.
در صورت مصرف هرگونه دارو یا مکمل برای کودک، قبل از مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد با پزشک مشورت کنید.
بدون مشورت با پزشک، میزان مصرف شربت رانیتیدین برای نوزاد را افزایش ندهید.
به هیچ وجه نباید این دارو را به طور خودسرانه تهیه کرده و به نوزاد بدهید.
بهتر است مصرف دارو در زمان‌های مشخصی در روز صورت بگیرد.
التهابات کبدی و کم شدن سلول‌های خونی در نوزاد، از عوارض شربت رانیتیدین برای نوزاد است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب