خواص دمنوش جعفری برای پوست – لاغری – پریود – سنگ کلیه و …

خواص دمنوش جعفری برای پوست – لاغری – پریود – سنگ کلیه و …

دمنوش جعفری برای پوست بسیار خاصیت دارد و خواص دمنوش جعفری لاغری و کاهش وزن را در اینجا بیان خواهیم کرد اگر به دنبال استفاده از خواص دمنوش لاغری هستید در این پست با ما همراه باشید.

 

خواص دمنوش جعفری برای پوست

دمنوش جعفری برای پوست صورت و بدن بسیار مفید است ویتامین‌های موجود در دمنوش جعفری روی پوست شما نیز اثر می‌گذارند. این دمنوش بدن شما را سالم و به لحاظ ظاهری جوان خواهد کرد و قطعا آن لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن را فراموش خواهید کرد. دمنوش جعفری می تواند درمان مناسبی برای پوست های ملتهب باشد. خاصیت ضد التهابی این گیاه از آن یک داروی موثر برای پوست های حساس و خشک ساخته است. با استفاده از دمنوش جعفری می توان یک لوسیون مفید برای پوست تهیه کرد.

برای تهیه لوسیون پوست دمنوش جعفری را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید، محلول را در یخچال نگهداری کنید تا سرد شود و به صورت مداوم در دو وعده صبح و شب از این لوسیون طبیعی استفاده کنید تا پوستی روشن و شفاف داشته باشید.

خواص دمنوش جعفری برای پوست - لاغری - پریود - سنگ کلیه و ...

خواص دمنوش جعفری برای لاغری

یک فنجان دمنوش جعفری به طور روزانه، شیوه‌ای عالی برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و لاغری است. بدن شما چربی را سریع‌تر می‌سوزاند و سیستم گوارش شما نیز عملکرد بهتر و موثرتری خواهد داشت. جعفری در این مورد هم به کار می آید، این گیاه با دارا بودن خاصیت ادرارآوری و فیبرهایی که انباشتگی چربی‌ها را کم می‌کنند در کاهش وزن موثر است. به این ترتیب رژیم غذایی کاهش وزن‌تان سریع‌تر نتیجه خواهد داد. همچنین، اوضاع سلامتی‌تان بهبود خواهد یافت و بیش از همیشه انرژی خواهید داشت. قرص های لاغری و رژیم های سخت و غیر استاندارد برای کاهش وزن راه فراری است که افراد چاق برای رهایی از این معضل در پیش می گیرند، راهکاری که البته گاهی عوارض و تبعات جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته و علاوه بر چاقی بیماری های دیگری نیز برای وی ایجاد می کند. علاوه بر این چای جعفری می تواند اشتها را کنترل کرده و به همین دلیل برای کسانی که به دنبال لاغری هستند می تواند یک داروی موثر باشد که در غذاها، سالاد و دمنوش های روزانه فرد اضافه شود.

 

خواص درمانی دمنوش جعفری

دمنوش جعفری به عنوان مسکن برای پایین آوردن تب نیز استفاده می‌کنند همچنین به تقویت بینایی و جلوگیری از ابتلا به شب‌کوری کمک می‌کند. دم کرده جعفری از تخریب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد اکسیژن جلوگیری می‌کند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. دمنوش جعفری شیر مادران را افزایش می‌دهد و انسداد مجاری و تجمع آن در سینه را رفع می‌کند. همچنین در رفع کیست سینه موثر است. می‌توان از دم کرده جعفری برای درمان بیماری‌های کبد و طحال استفاده کرد، زیرا دافع قوی سوداست و طحال را پاکسازی می‌کند و مهمترین خاصیت دمنوش جعفری تصفیه خون است.

 

خاصیت دمنوش جعفری

در ادامه با انواع خاصیت دمنوش جعفری آشنا خواهید شد:

 

بهبود فعالیت کردن کلیه ها و کبد
نوشیدنی درمان مناسب برای تمام بیماری های کلیه
چای جعفری به تنظیم چرخه قاعدگی بعد از زایمان کمک می کند.
مانع از جذب نمک می شود.
به درمان عفونت مثانه و سنگ کلیه کمک می کند.
سبب سلامت قلب و عروق می شود.
سطوح کلسترول بد خون را کاهش می دهد.
بوی بد دهان را از بین ببرد.
خون ساز است.
اشتهاآور، مقوی معده، هضم‌کننده غذا، بادشکن و صفرابر است.
ضد نفخ شكم
کمک به تمیزی شريان ها و رگ ها
ادرار آور و قاعده آور
کمک به دفع سنگ كليه
درمان اسهال
درمان تنگی نفس
درمان سرخک

خواص دمنوش جعفری برای پوست - لاغری - پریود - سنگ کلیه و ...

خواص دمنوش جعفری برای مو

موها نیز می‌توانند از این دم کرده جعفری سود ببرند، زیرا ویتامین‌های ذکر شده در بالای مطلب، باعث می‌شوند که ریشه‌ی موها سالم‌تر و قوی‌تر شوند.

 

خواص دمنوش جعفری برای گردش خون

این مورد بسیار مهم است در صورتی که از بیماری‌های مختلف مانند دیابت رنج می‌برید زیرا با استفاده از این دمنوش جریان خون مناسب حفظ خواهد شد. دم کرده جعفری در عین حال کمک می‌کند که عروق الاستیک و سالم بمانند.

 

کاهش کلسترول خون با دمنوش جعفری

دم کرده جعفری که سطح چربی‌های سالم را در بدن بهبود می‌دهد، با کلسترول بد و پلاک‌های آئروموناس مبارزه می‌کند.

 

خواص دمنوش جعفری برای افسردگی

چنان‌چه پیش تر نیز مطرح شد جعفری روی سیستم عصبی نیز تاثیر مثبت دارد. ویتامین‌های B راز این تاثیر مثبت هستند و نوشیدن یک لیوان دمنوش جعفری به صورت روزانه باعث می‌شود احساس آرامش بیش‌تری داشته باشید و استرس را فراموش خواهید کرد. شما با دیدن تاثیرات آن تحت تاثیر قرار خواهید گرفت به حدی که می‌توانید آن را معادل ارزان قیمت مراجعه به مشاور یا روانشناس بدانید.

 

خواص دمنوش جعفری برای معده درد و نفخ

مواد مفید و سالم، مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در جعفری یافت می‌شوند، بدن شما را سم‌زدایی می‌کنند و به بهبود عملکرد آنها کمک می‌کنند. دستگاه گوارش شما نخستین ارگانی است که از این چای بهره‌مند می‌شود و نخستین علامتی که متوجه بهبودی آن خواهید شد نفخ است. دل درد، سوزش و ترش کردن معده ناشی از هضم نادرست غذا مشکلی است که هر کسی در زندگی بارها تجربه کرده است، دمنوش جعفری داروی شفابخشی برای این مشکل فراگیر است، در صورتی که در هضم غذا به صورت مکرر با مشکل مواجه می شوید، استفاده مداوم از دم کرده جعفری می تواند داروی شما باشد.

کم کم نفخ شکم و گاز بیش از حد را فراموش خواهید کرد و احساس بسیار خوبی خواهید داشت. خودتان را سبک‌تر و جذاب‌تر حس می‌کنید و حتی اگر یک وعده غذایی سنگین میل کنید، باز هم شکمی تخت خواهید داشت. دم کرده جعفری را صاف کرده و بعد از غذا بنوشید و به این طریق از دل درد و ترش کردن بعد از صرف غذا رهایی پیدا کنید.

 

خواص دمنوش جعفری برای جلوگیری سکته مغزی

رادیکال های آزاد سبب بروز بیماری های قلبی عروقی می شوند و جعفری با داشتن آنتی اکسیدان باعث کاهش آسیب این رادیکال ها وکاهش احتمال بروز سکته مغزی می شود.

نوشیدن مداوم دمنوش جعفری که حاوی منابع سرشاری از ویتامین k است می تواند در جلوگیری از بروز این بیماری ها موثر باشد اما مصرف آن برای کسانی که داروهای ضدانعقاد مصرف می کنند توصیه نمی شود.

خواص دمنوش جعفری برای پوست - لاغری - پریود - سنگ کلیه و ...

دمنوش جعفری برای درمان تورم پا

اگر پاهای‌تان سنگین، متورم و دردناکی شده‌اند، مصرف یک فنجان دمنوش جعفری در روز می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. دم کرده جعفری یک دیورتیک (ادرارآور) عالی است و به شما کمک می‌کند که با این مشکل شایع مبارزه کنید.

 

خواص دمنوش جعفری برای سرطان

برگ جعفری پر از مواد سالم و مفید است و از میان آنها اسید آمینه‌های ضروری هستند که با تومورهای سرطانی مبارزه می‌کنند. دمنوش جعفری می‌تواند از سرطان ریه، سرطان کبد، سرطان کلیه و سرطان گردن جلوگیری کند. اگر دم کرده جعفری در بلند مدت استفاده شود، نقش مهمی در محافظت از شما در برابر تومورهای مغزی دارد. عملکرد ضد تومور آن نباید نادیده گرفته شود و در واقع همه‌ی ما باید آن را بنوشیم و از بروز بیماری‌های ناخواسته جلوگیری کنیم.

 

خواص دمنوش جعفری برای پریود

دمنوش جعفری برای پریود شدن زنان و دختران و تنظیم قاعدگی شان مناسب است نه تنها مشکلات مردان را می‌توان با نوشیدن دمنوش جعفری بهبود داد، بلکه می‌توانیم بگوییم که دم کرده جعفری یک درمان عالی برای مشکلات جنسی زنانه و پریود شدن نیز محسوب می‌شود. این دمنوش در عین حال می‌تواند موجب سبک شدن درد و گرفتگی ناشی از قاعدگی و علائم یائسگی شود. همچنین، قدرت باروری افزایش می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند که سریع‌تر باردار شوید. دمنوش جعفری با کمک به خروج آب اضافی از بدن، به طور موقت به کاهش وزن کمک می کند. جمع شدن آب در بدن می تواند به سندروم پیش از قاعدگی، مصرف نمک زیاد، بارداری یا داروهای خاصی مربوط باشد. سبزیجات و دمنوش های ادرار آور به خارج شدن این آب اضافی کمک می کنند. با اینکه دمنوش جعفری یک ادرار آور ملایم است اما قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. اگر از داروهای ادرار آور استفاده می کنید، از مصرف دمنوش جعفری خودداری کنید.

خواص دمنوش جعفری برای پوست - لاغری - پریود - سنگ کلیه و ...

دمنوش جعفری برای تقویت قوای جنسی

جعفری یک تقویت‌کننده‌ی عالی قوای جنسی است. این گیاه دارویی قدرتمند همچنین می‌تواند ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ را در شما درمان کند. مواد سالم موجود در جعفری به شما کمک خواهد کرد متابولیسم بدن‌تان متعادل‌تر شود، زیرا در نهایت بیشتر مشکلات جنسی یک دلیل کلی‌تر دارند. اگر تمام بدن شما دچار مشکل باشد، یا اگر از افسردگی یا سایر مشکلات ذهنی رنج می‌برید، ممکن است قوای جنسی شما نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

 

فواید دمنوش جعفری برای درد

دردهای مفصلی از جمله درهای بسیار آزاردهنده ای است که برای درمان آن داروها و پمادهای بسیاری تهیه شده است، جعفری را هم می توان از جمله درمان های طبیعی این دردها نام برد، برای این کار می توان از ترکیب دم کرده جعفری و روغن زیتون مرهمی تهیه کرده و روی قسمت دردآور قرار داد. استفاده خوراکی از دمنوش جعفری در فواصل مشخصی از روز هم می تواند در کاهش درد موثر باشد.

 

تصفیه خون با دمنوش جعفری

شما حتی می‌توانید با استفاده از ۱ کیلوگرم جعفری و ۲ لیتر آب دمنوش قوی‌تری را آماده کنید. نوشیدن این دمنوش در طول روز به شما کمک می‌کند که ارگانیسم خود را پاکسازی کنید. با نوشیدن دم کرده جعفری سموم را از خون و کبد و همین‌طور دستگاه گوارش‌تان خارج خواهید کرد. حتی در همان روز اول نوشیدن آن، احساس بهتری خواهید داشت، سالم‌تر خواهید شد و حس می‌کنید که تمام ارگانیسم‌تان به صورت کارآمدتر و موثرتری عمل می‌کند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با دم کرده جعفری

جعفری دارای آهن، ویتامین‌های گروه B و ویتامین c است و همین باعث می‌شود دمنوش آن در به از بین بردن رادیکال‌های آزاد که برای بدن بسیار سمی هستند، بسیار توانمند باشد. این مواد سالم توانایی متعادل کردن متابولیسم و ​​همچنین تحریک سیستم عصبی را دارند. دم کرده جعفری یک گیاه معجزه‌آسا است و می‌تواند از شما در برابر بیماری‌های دژنراتیو، سرطان، بیماری‌های دستگاه عصبی مرکزی یا حتی بیماری پارکینسون محافظت کند. استفاده از این دمنوش دوباره تعادل انرژی بدن شما، متابولیسم و ​​جذب مواد مغذی سالم را بازیابی می‌کند.

خواص دمنوش جعفری برای پوست - لاغری - پریود - سنگ کلیه و ...

خواص دمنوش جعفری برای سنگ کلیه

در صورتی که می‌خواهید کلیه‌ها را پاکسازی کنید، سنگ کلیه را از بین ببرید و دستگاه ادراری خود را سالم نگه دارید، دمنوش جعفری ماده‌ی خوراکی بی‌نظیری برای این کار محسوب می‌شود. دم کرده جعفری یک نوشیدنی عالی برای از بین بردن سنگ کلیه است. شما می‌توانید ۰.۵ لیتر دم کرده از ۰.۵ کیلوگرم جعفری و ۱.۵ لیتر آب تهیه کنید. بعد از ۴۰ روز تمام سنگ‌های کوچک موجود در کلیه‌تان از بین خواهند رفت و آن درد و عذاب ناشی از حرکت سنگ‌ها را برای همیشه فراموش خواهید شد. باید بدانید که جعفری یک گیاه دارویی بسیار مفید است. بیشتر مردم فقط در مورد استفاده از آن به عنوان یک چاشنی اطلاع دارند، اما این سبزی یک ماده‌ی غذایی سالم و پایه‌ی خوش طعم و مزه‌ای برای سالاد هم است. دمنوش جعفری در عین حال دارای خواص دارویی است و نقش مهمی در صنعت داروسازی دارد. علاوه بر این، کل این گیاه خوشمزه و مفید است؛ شما می‌توانید از هر بخشی از جعفری، ریشه تا برگ و حتی تخم آن استفاده کنید و سنگ کلیه را درمان کنید.

 

خواص دمنوش جعفری برای غده تیروئید

B کمپلکس برای سیستم عصبی عالی است. این گروه از ویتامین‌ها باعث می‌شود که شما عصبی بودن، تحریک‌پذیری و افسردگی را فراموش کنید و در نتیجه خودتان را آرام‌تر و شادتر احساس خواهید کرد. ید برای تیروئید شگفت‌انگیز است. به علاوه، این چای سطوح استروژن را متعادل می‌کند و با تاثیری که روی سیستم عصبی و غده‌ی تیروئید دارد، برای زنانی که در معرض یائسگی قرار دارند، بسیار مفید است.

 

طرز تهیه دمنوش جعفری تازه

درست کردن دمنوش جعفری بسیار آسان است. خیلی ساده باید آب داغ را روی دو قاشق برگ یا ریشه‌ی تازه‌ی جعفری بریزید. این گیاه باید به صورت خرد شده باشد و دمنوش باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. دمنوش جعفری را بعد از دم کشیدن صاف کنید و قبل از غذا آن را بنوشید. دمنوش جعفری یک چای سبزی فوق‌العاده است و همه باید آن را در رژیم غذایی خود قرار بدهند. با این حال، خوردن برای استفاده از مزایایی که دارد ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین دم کرده جعفری گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. ضرورتی ندارد که آن را در مقادیر زیاد بنوشید، یک فنجان در روز کاملا کافی است. اگر طعم دمنوش جعفری را دوست ندارید یا ترجیح می دهید که از راه های طبیعی دیگری برای رفع تجمع آب در بدن استفاده کنید، دمنوش برگ قاصدک بنوشید یا بیشتر از آناناس، انگور، سبزیجات برگ دار و مارچوبه استفاده کنید.

 

میزان مصرف روزانه دمنوش جعفری

برای به‌دست آوردن فواید دمنوش جعفری قرار نیست ۱۰ فنجان از آن را در طول روز بنوشید. ۲۰۰ میلی‌لیتر برای یک بزرگسال و حداکثر ۶۰ میلی‌لیتر در روز برای کودکان برای یک رژیم غذایی سالم کافی است. شما همچنین باید بدانید که مصرف دمنوش جعفری بیش از این میزان سالم نیست. دمنوش جعفری را اگر بیش از حد مصرف کنید ممکن است برخی عوارض جانبی داشته باشد. مهم است بدانید که زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند درد شکم، تهوع یا اسهال را ایجاد کند، اما همه‌ی این‌ها فقط در صورتی رخ می‌دهند که آن را بیش از دوز توصیه‌شده‌ی روزانه مصرف کنید. واقعیت مهم دیگر این است که مصرف دمنوش جعفری در طول بارداری توصیه نمی‌شود. چرا که می‌تواند انقباضات رحم را تحریک کند و همین ممکن است منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

خواص دمنوش جعفری برای پوست - لاغری - پریود - سنگ کلیه و ...

دمنوش ترکیبی جعفری با سایر گیاهان دارویی

جین روز، متخصص گیاهان دارویی، پیشنهاد می کند که از ترکیب جعفری با مقدار کمی از چند گیاه ادرارآور و تصفیه کننده ی دیگر استفاده کنیم. اگر از گیاهان تازه استفاده می کنید، حدود یک لیتر آب جوش را به یک شاخه بزرگ جعفری، یک برگ تمشک خردشده، یک برگ قاصدک خردشده، ۱۰ ساقه ی گیلاس و ½ قاشق چای خوری برگ کرفس، علف مرغ، ابریشم ذرت و دانه ی رازیانه اضافه کنید. دم کرده جعفری را صاف کنید و در طول روز بنوشید. اگر از گیاهان خشک استفاده می کنید، به ازای سه قسمت جعفری، از یک قسمت از هر یک از گیاهان گفته شده استفاده کنید. سعی کنید روزی چند فنجان از این دم کرده جعفری بنوشید.

 

دمنوش جعفری بسیار سالم است زیرا ویتامین‌های فراوانی دارد. مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این واقعیت است که در جعفری می‌توانید ویتامین C را حتی بیش از لیمو، پرتقال یا کلم پیدا کنید. همچنین سطح ویتامین A، ۱B، ۲، ۳، ۵، ۶ و ۹، K و E در این گیاه خوراکی بسیار بالا است. اما جعفری فقط سرشار از ویتامین نیست، بلکه منبع خوبی از مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، آهن و چربی‌های سالم است. سطوح بالای ویتامین A و C باعث می‌شود که جعفری در درمان بیماری‌های پوستی، نارسایی‌های تیروئید، مشکلات کلیوی و بسیاری دیگر موثر باشد، چون این گیاه خوراکی آنتی‌اکسیدان، ضدعفونی‌کننده، ضد آلرژی و ضد تومور است. اما این‌ها همه‌ی خواص این گیاه نیستند؛ جعفری به سلامت کبد، دستگاه گوارش و تناسلی نیز کمک می‌کند. این گیاه یک تقویت‌کننده‌ی طبیعی قوای جنسی است و می‌تواند زندگی جنسی شما را بهبود بدهد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب