علت جوش های قبل از پریودی | درمان جوش صورت قبل از پریود

علت جوش های قبل از پریودی | درمان جوش صورت قبل از پریود

جوش صورت قبل از پریودی در دختران بسیار شایع است اگر علت جوش های قبل از پریودی را نمی دانید در این پست راههای درمان جوش صورت قبل از پریود بیان خواهد شد دوره قاعدگی شما می‌تواند مستقیماً روی پوستتان اثرگذار باشد و هورمون‌ها مقصر اصلی هستند. درست مانند زمانی که هورمون‌ها سبب جوش در دوران بلوغ می‌شوند در دوران قبل از قاعدگی نیز نقش بزرگی در بروز جوش های قبل از پریودی دارند. هورمون‌ها مقصر بدتر شدن جوش های پوستی در دوران بارداری و قاعدگی هستند.

 

بیشتر تقصیر بر گردن هورمون تستوسترون است. باوجودی که فکر می‌کنیم تستوسترون هورمونی مردانه است زنان نیز آن را دارند، اما در سطح کمتر. تستوسترون به‌عنوان فاکتوری در ایجاد و گسترش جوش ها شناخته می‌شود زیرا غدد چربی پوست را تحریک می‌کند تا سبوم یا چربی بیشتری بسازند.

جوش زدن صورت قبل از پریود در برخی دخترها و پسرها در سنین بلوغ طبیعی است و مربوط به تغییرات هورمونی است، اما گاهی جوش های پوستی سوال برانگیزند، از جمله جوش های قبل از پریودی که در ادامه به بررسی آن پرداخته می شود.

علت جوش های قبل از پریودی | درمان جوش صورت قبل از پریود

علت جوش های قبل از پریودی

عفونت، شایع ترین علت بروز جوش قبل از پریود است. واکنش های آلرژیک، واکنش های دارویی و شرایط پیچیده ایمنی هم ممکن است باعث بروز جوش های قبل از پریودی شود. این جوش ها ممکن است به صورت گذرا و از زمانی به زمان دیگر قابل بازگشت باشد. برخی از جوش های قبل از پریود ممکن است بر اثر مصرف مواد غذایی خاص یا مواد آلرژی زا ایجاد شود.بعضی از جوش های قبل پریود به صورت فصلی ظاهر می‌شود.

برای بیشتر خانم‌ها جوش ها یک هفته تا ده روز قبل از عادت ماهانه شروع می‌شوند. این‌زمانی است که هورمون زنانه‌ی استروژن در پایین‌ترین سطح است. سطح تستوسترون در تمام ماه تقریباً ثابت می‌ماند درنتیجه با کاهش میزان استروژن مقدار تستوسترون بالاتر خواهد بود.

هورمون دیگر، پروژسترون، نیز در این میان نقش دارد. سطح این هورمون در نیمه‌ی دوم سیکل ماهانه‌ی شما بالا می‌رود. مانند تستوسترون، پروژسترون نیز می‌تواند پوست را چرب‌تر کند.اما در کنار آن باعث می‌شود تورم منافذ کم شود. این مانند یک طوفان از جوش‌ها خواهد بود. پوست چرب‌تر شده و چربی به‌راحتی در منافذ ملتهب پوستی گیر می‌کند.

جوش های عفونی معمولا در دوران قاعدگی ایجاد و باعث آسیب پوستی می شود. ممکن است در دوران پریودی، جوش ها بیشتر شود و رشد و تکثیر یابد. در این دوران، جوش ها ممکن است پارگی داشته باشد. متخصص پوست می تواند این جوش ها را تشخیص و با معاینه مناسب، روش درمان را ارائه دهد. معمولا برای حذف جوش های قبل از پریود، می توان از درمان های خانگی استفاده کرد یا آن ها را با لیزر سوزاند.

علت جوش های قبل از پریودی | درمان جوش صورت قبل از پریود

جوش های قرمز قبل از پریود

برخی زنان قبل از پریودی و با نزدیک شدن به این دوره جوش های قرمز پوستی دارند. دلیل بروز این جوش ها، این است که معمولا پیش از شروع دوران قاعدگی، هورمون های استروژن و پروژسترون کم می شود.دوران‌قاعدگی از طریق غده هیپوتالاموس کنترل و تنظیم می شود. زمانی که این غده فعالیت می کند، غده هیپوفیز در مغز هورمونی را برای تولید استروژن تحریک می کند.غده هیپوتالاموس ممکن است بر اثر عواملی مانند تغییرات آب و هوایی، استرس و کاهش وزن، باعث بروز اختلالات دوران قاعدگی شود.

به این ترتیب باید گفت معمولا چند روز قبل ، سطح هورمون پروژسترون کاهش پیدا می کند و بروز جوش در صورت و بدن عادی است.علت بروز جوش های قرمز قبل از پریودی معمولا کاهش هورمون ها و گاهی هم دلایل ژنتیکی است که برخی از زنان به این تغییرات واکنش نشان می دهند.

 

پریود نشدن و جوش صورت

گاهی اوقات با تاخیر زمان قاعدگی، جوش هایی روی پوست بدن و صورت ظاهر می شود. علت بروز این جوش ها در واقع عقب افتادن دوران قاعدگی به دلیل نوسانات هورمونی است. همراه با تغییرات هورمونی، این جوش ها ظاهر می شود.

 

جوش صورت در دوران بارداری

این جوش ها عمدتا به دلیل افزایش سطح هورمون ها در اوایل بارداری بروز می کند. در حقیقت افزایش هورمون ها می تواند باعث تجمع چربی در سطح پوست و بروز آکنه شود. البته ممکن است این جوش ها تا اواخر دوران بارداری روی سطح پوست باقی بماند. گاهی نیز استفاده از داروها در دوران بارداری می تواند سبب بروز جوش و آکنه شود.

بهتر است انواع جوش ها در دوران بارداری به سرعت درمان شود.به طور کلی ممکن است جوش در دوران بارداری سبب تحریک بیشتر و همچنین ایجاد ظاهری ناخوشایند شود. طبق تحقیقات می توان گفت برای درمان این نوع جوش ها در دوران بارداری، می توان از داروهای موضعی استفاده کرد. توصیه می شود برای درمان جوش ها حتما با پزشک متخصص مشورت شودزیرا برخی داروها ممکن است برای سلامت جنین خطرناک و مشکلاتی برای مادر و جنین به همراه داشته باشد.

با مراجعه به پزشک متخصص پوست می توانید از داروهای خوراکی یا پماد های مخصوص استفاده کنید. برخی از این داروها شامل رتینوئید ها و اسید سالیسیلیک است.برخی از انواع پمادها هم در درمان موضعی جوش ها موثر است. همچنین با یک رژیم غذایی مناسب می توانید از بروز این جوش ها جلوگیری کنید.

علت جوش های قبل از پریودی | درمان جوش صورت قبل از پریود

درمان جوش صورت قبل از پریود

جوش صورت قبل از پریود واقعی هستند. اغلب هرماه با رسیدن زمان قاعدگی صورت صاف شما جوش می‌زند و یا جوش‌ها بدتر می‌شوند. این جوش ها با جوش های عادی دیگر متفاوت‌اند. جوش قرمز قبل از پریود شدن زن و ملتهب بوده و به‌ندرت نوکشان سفید می‌شود. این جوش‌ها اغلب در بخش‌های پایینی صورت آشکار می‌شوند مانند چانه، فک، گونه و گردن.

شما مجبور نیستید این جوش‌ها را تحمل‌کنید. درمان‌هایی وجود دارد که کمک می‌کند آن‌ها را تحت کنترل خودتان داشته باشید.

 

قرص جلوگیری از جوش های قبل از پریود

قرص‌های خوراکی ضدبارداری برای کاهش جوش‌ها استفاده می‌شوند زیرا می‌توانند به تنظیم عملکرد هورمون‌ها کمک کنند.

 

درمان جوش قبل از پریود با بنزوئیل پروکساید

این داروی رایج درمان جوش‌ها برای جوش‌های هورمونی نیز مؤثر است. اگر جوش صورت قبل از پریودی شما کم است بنزوئیل پروکسایدهای بدون نسخه نیز برای شما کافی خواهند بود. اما اگر مشکلتان جدی‌تر است برخی انواع بنزوئیل پروکساید که نیاز به نسخه‌ی پزشک دارند برای شما مناسب خواهند بود.

علت جوش های قبل از پریودی | درمان جوش صورت قبل از پریود

بهترین درمان جوش صورت قبل از پریودی

این داروی دیگری است که برای جوش صورت قبل از پریود تأثیر زیادی دارد. این دارو به از بین رفتن جوش‌ها کمک کرده و میزان خطوط و چروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

 

اسپیرونولاکتون برای درمان جوش های قرمز قبل پریود

اگر در کنترل جوش های صورت قبل از پریود خود با مشکل مواجه شدید این تنظیم‌کننده‌ی هورمون انتخاب مناسبی برای شماست. اسپیرونولاکتون نوعی داروی خوراکی است. جوش های قبل از پریود شدن را می توان با رعایت موارد بالا درمان کرد امیدواریم از مطلب درمان جوش صورت قبل از پریود راضی بود باشید.

جدیدترین مطالب