بهترین پماد برای عفونت واژن زنان چیست + اسم پماد عفونت واژن

بهترین پماد برای عفونت واژن زنان چیست + اسم پماد عفونت واژن

پماد عفونت واژن زنان چیست؟ در اینجا بهترین پماد برای عفونت واژن زنان را به شما خانم های عزیز معرفی خواهیم کرد اگر به دنبال اسم پماد عفونت واژن زنانه هستید با سماتک همراه باشید.

 

بهترین پماد برای عفونت واژن

دالاواگ بهترین پماد برای عفونت واژن زنان و آنتی‌بیوتیک‌ است که برای درمان عفونت واژینال خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پماد دالاواگ برای درمان عفونت واژن زنان علائم بروز عفونت نظیر خارش و التهاب و عفونت را در ناحیه واژن از بین می‌برد. از آنجاییکه بسیاری از خانم‌ها در مراحل مختلف زندگی ممکن است با عفونت واژن روبرو شوند، نباید خودسرانه از داروهای درمان‌کننده استفاده کنند. چنین داروهایی باید تنها با تجویز پزشک، استفاده شود. بهترین پماد برای عفونت واژن (دالاواگ) از آنتی‌بیوتیک‌هایی است که به منظور درمان عفونت واژن توسط خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرمزی و خارش دستگاه تناسلی برخی از عوارض مصرف این داروست.

 

عفونت واژن نوعی التهاب در واژن است که می‌تواند باعث ایجاد ترشحات واژن، سوزش و خارش بشود. عوامل مختلفی در بروز این عارضه دخیل هستند. کاهش سطح استروژن پس از یائسگی، اختلالات پوستی، داشتن فعالیت جنسی حفاظت نشده و پرخطر، استفاده از اسپرم کش‌ها برای جلوگیری از بارداری، دیابت، مصرف برخی داروها نظیر آنتی‌بیوتیک‌ها و استروئیدها، استفاده از محصولات بهداشتی نظیر اسپری واژن یا خوشبو کننده‌ها، استفاده از دوش واژینال، استفاده از لباس زیر مرطوب و تنگ و… همگی می‌توانند در ابتلا به عفونت واژن موثر باشند. فهرست زیر شامل علائمی است که نشان می‌دهد شما دچار عفونت واژن شده‌اید و باید از پماد عفونت واژن استفاده کنید:

 

تغییر در رنگ، بو یا حجم ترشحات واژن
سوزش یا خارش واژن
دیسپارونیا (احساس درد به هنگام برقراری رابطه جنسی)
ادرار دردناک
خونریزی روشن از واژن یا مشاهده لکه بینی

بهترین پماد برای عفونت واژن زنان چیست + اسم پماد عفونت واژن

اسم پماد عفونت واژن

اسم پماد داخل واژن برای عفونت های زنانه دالاواگ است. عفونت واژن زنانه می‌تواند باکتریایی و یا قارچی باشد که در صورت ابتلا، هر کدام داروی مخصوص خود را دارد. اسم پماد عفونت واژن “دالاواگ نیز هست و عفونت قارچی واژن معمولا به کمک کرم‌ها یا شامپو‌های ضد قارچ همانند میکونازول، کلوتریمازول، بوتونازول و تیوکونازول و در موارد شدیدتر با استفاده از داروهای خوراکی درمان می‌شوند. پماد دالاواگ یکی از داروهای رفع عفونت واژن زنان است.

بهترین پماد برای عفونت واژن زنان چیست + اسم پماد عفونت واژن

نحوه مصرف پماد دالاواگ برای درمان عفونت واژن

بزرگسالان: 100 میلی‌گرم (یک اپلیکاتور)، یک بار در روز داخل مهبل از پماد دالاواگ برای درمان عفونت واژن استفاده کنند. بهتر است مقدار مصرف پماد برای عفونت واژن و تعداد دفعات مصرف آن در روز توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول برای درمان عفونت واژن در بزرگسالان مقدار ۱۰۰ میلی‌گرم از دارو یکبار در روز به صورت واژینال، استعمال می‌شود. پماد دالاواگ برای درمان عفونت واژن در محل تأثیر خود هیدرولیز و تبدیل به کلیندامایسین می‌شود که ماده اخیر سنتز پروتئین را در باکتریهای حساس متوقف می‌کند و این عمل با اتصال به بخش 50 S ریبوزوم باکتری صورت می‌گیرد. واژینوز میکروبی که سابقا” به نام هموفیلوس واژینیت، گاردنرلا واژینیت، واژینیت غیر اختصاصی کورینه باکتریوم واژینیت و واژینوز بی هوازی خوانده می‌شد. تقریبا” 2-8 درصد مقدار تجویز شده، جذب سیستمیک می‌گردد که نیمه عمر مقدار جذب شده، 5/1-6-2 ساعت می‌باشد. بیمارانی که نسبت به یکی از اجزاء خانواده لینکومایسین حساس باشند، نسبت به دیگر اجزاء خانواده نیز حساس خواهند بود.

بهترین پماد برای عفونت واژن زنان چیست + اسم پماد عفونت واژن

عوارض پماد دالاواگ برای رفع عفونت واژن

خارش دستگاه تناسلی، سرگیجه، سردرد، اسهال، تهوع و استفراغ، درد معده یا کرامپ‌های شکمی، گرگرفتگی، خارش، قرمز شدن ناحیه، بثورات جلدی، تورم و سایر نشانه‌های تحریک پوست از مهمترین عوارض درمان عفونت واژن با پماد دالاواگ است.

 

از آنجا که 8 درصد مقدار تجویز شده جهت استعمال واژینال از طریق سیتمیک جذب می‌گردد، بنابراین برخی از عوارض جانبی پماد برای رفع عفونت واژن زنان به خاطر جذب سیستمیک آن ظاهر می‌شود. اما عوارض شایع پماد ضد عفونت دالاواگ عبارتند از:

 

سرولسیت، واژینیت و خارش دستگاه تناسلی خارجی به خاطر فعالیت کاندیدا آلبیکنس
عوارض CNS: گیجی و سر درد
عوارض گوارشی: اسهال، تهوع، استفراغ، معده درد یا کرامپ‌های شکمی
عوارض حساسیتی: گرگرفتگی، خارش، قرمز شدن ناحیه، بثورات جلدی، تورم و سایر نشانه‌های تحریک پوست
تجویز همزمان کلیندامایسین با داروهای مسدد عصبی – عضلانی باید با احتیاط کامل صورت گیرد.

بهترین پماد برای عفونت واژن زنان چیست + اسم پماد عفونت واژن

دستور مصرف پماد ضد عفونت واژن زنان

قبل از مصرف پماد برای درمان عفونت واژن هر نوع سابقه حساسیت دارویی که داشته‌اید، به پزشک اطلاع دهید.
دارو را کاملا مطابق با دستور پزشک خود و طبق دوره درمان توصیه شده، مصرف کنید.
فهرست تمامی داروهایی را که در حال استفاده از آن هستید (چه گیاهی و چه پزشکی)، در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها میزان اثربخشی داروهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهند.
اگر یک نوبت پماد ضد عفونت واژینال را فراموش كردید، به مجردی كه به یاد آورید مصرف كنید. البته اگر تقریبا موقع نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها كرده و به برنامه منظم دارویی‌تان برگردید. مقدار دارو را دو برابر نكنید.
در صورتیکه در دوران بارداری یا شیردهی هستید، قبل از مصرف پماد دالاواگ برای درمان عفونت واژن زنان به پزشک اطلاع دهید. این دارو در سه ماهه اول بارداری، منع مصرف دارد. در بیماران حساس به تینیدازول و نیز در سه ماهه اول بارداری نباید مصرف گردد.
در دمای کمتر از 40 درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.
چنانچه به داروی تینیدازول و یا خانواده لینکومایسین حساس هستید، نباید از پماد برای عفونت واژن زنان استفاده کنید.
در صورتی که پس از چند روز از مصرف این پماد بهبودی حاصل نشد، به پزشک مراجعه کنید.
چنانچه با مصرف پماد دالاواگ ضد عفونت واژن دچار تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو شدید مصرف را قطع و به اورژانس مراجعه کنید. این موارد نشانه حساسیت بدن شما به داروست. اگر دارو تغییر رنگ داده است، از آن استفاده نکنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب