مضرات و فواید آبنبات به همراه معرفی بهترین آبنبات خارجی

مضرات و فواید آبنبات به همراه معرفی بهترین آبنبات خارجی

مصرف سرانه جهانی آبنبات  طی 10 سال گذشته، از 8.6 کیلوگرم به 10.5 کیلوگرم افزایش یافته است. طبق این آمار و نمونه آمارهای دیگر و افزایشِ روز‌افزونِ نیازِ بازارِ جهانی، ثابت می‌کند که این خوراکی‌ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

ظاهرا مردم به ‌دنبال بهانه‌های مختلف هستند تا در مراسم‌های گوناگون، از این خوراکی خوشمزه میل کنند. از طرف دیگر، دنیای دوستداران آبنبات هرروز وسعت می‌یابد و نه‌تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز آن را پایه ثابت هر میهمانی و دورهمی خود می‌ دانند. حتی به‌جرأت می‌توانیم بگوییم که این خوراکی‌ همواره به‌عنوان اولین ایده برای هدیه‌دادن انتخاب می‌شود.

 

البته با تمام این تفاسیر گاهی از خودمان می‌پرسیم: آیا خوردن آبنبات برای بدن ضرر ندارد؟ اصلا چرا آبنبات‌ با این سرعت عجیب در دل همه جا باز کرده‌ است؟ برای پاسخ به این سؤالات با هم در این گفتگو به بررسی دلایل محبوبیت این خوردنی خوشمزه و مزایا و معایبش می‌پردازیم. اگر شما هم علاقه دارید از ویژگی‌های آن‌ها مطلع شوید و با آگاهی آن را میل کنید یا برای عزیزانتان تهیه کنید، در این مقاله با مجله اینترنتی شیرینی تا همراه شوید.

انواع آبنبات

آیا خوردن آب نبات برای بدن لازم است؟

برای دانستن ضرورت خوردن یا نخوردن آب نبات، قبل از هرچیز باید بدانیم که آن‌ها از چه موادی تشکیل شده‌اند.

 

آبنبات چیست؟

واقعیتی که اکثر ما از آن اطلاع داریم این است که آبنبات همان‌طور که از نامش مشخص است، از شکر و مواد طعم‌دهنده تهیه می‌شود. طبق این صحبت فرقی نمی‌کند کهانواع آبنبات سنگی میل می کنید، تافی و آبنبات چوبی ، شما در هرصورت یک قاشق شکر می‌خورید.

 

شکر یکی از انواع کربوهیدرات‌ است که به ‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. بدن ما از کربوهیدرات‌ها بیشتر به‌عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند؛ اما مصرف بیش از حد کربوهیدرات، می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامتی بگذارد. طبق این تعریف، قوانین سلامتی متذکر می‌شوند که افراد باید در مصرف شیرینی‌جات ملاحظه کنند. بر اساس گفته سازمان بهداشت جهانی، افراد نباید روزانه بیش از 25 تا 50 گرم قند مصرف کنند.

 

چگونه آب نبات برای شما شادی به ارمغان می آورد؟

تمام کسانی که آب نبات مصرف می‌کنند، قطعا متوجه هستند که این خوراکی حالشان را بهتر می‌کند؛ اما امروزه برای این حال خوب دلایل علمی وجود دارد. شادی پس از خوردن آبنبات واقعی و از جمله فواید دوست‌داشتنی آن برای سلامتی است. در حالی که مغز شما تنها دودرصد از وزن بدنتان را تشکیل می‌دهد، 50درصد از انرژی قند موجود در بدن را مصرف می‌کند. بنابراین زیاد عجیب نیست که مغز شما عاشق شکر است.

آبنبات چوبی

از آن گذشته ما همیشه زمانی این خوراکی را مصرف کرده‌ایم که در شرایطی مانند شادی، راحتی و عشق بوده‌ایم؛ بنابراین حتی وقتی در شرایط عادی آن را میل می‌کنید، تمامی آن حس‌های خوب میهمان لحظاتتان می‌شود.

 

مضرات استفاده از آبنبات

توصیه‌های مصرف خوراکی‌های شیرین نشان می‌دهند که آنچه باعث می‌شود شیرینی‌جات ضرر داشته باشند، مصرف بیش از اندازه آن‌هاست. اما وقتی بیش از حد این خوشمزه را می‌خورید چه اتفاقی می‌افتد؟

 

اگر از این خوراکی با معده خالی استفاده کنید، به‌دنبال آن احساس سیری بر شما غالب می‌شود و بدنتان مواد مهم مورد نیاز خود را خیلی کم طلب می‌کند. از طرف دیگر، خوردن بیش از حد آبنبات می‌تواند در کوتاه‌‌مدت باعث ایجاد احساس خستگی و به‌طور کلی ناخوشی شود.

 

البته گفته می‌شود اگر همواره قند فراوانی مصرف کنید، خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت و بیماری قلبی افزایش می‌یابد. اما تحقیقاتی هم وجود دارد که این نظریه را نقض می‌کنند. این نمونه تحقیقات نشان داده‌اند که اگرچه مصرف این خوراکی با افزایش تدریجی کل انرژی، قند و چربی همراه است؛ اما با اثرات نامطلوب سلامتی مرتبط نیست.

 

بهترین آبنبات خارجی

به نظر می‌رسد ساده‌ترین روش برای شناخت بهترین آبنبات‌های دنیا، آمار فروش انواع آن است. این اطلاعات هیچ‌گاه دروغ نمی‌گویند، فروش بیشتر به‌معنای محبوبیت بیشتر است. با این اوصاف تاج پادشاهی را باید به کدام خوشمزه شکلاتی اختصاص دهیم؟ Adams & Brooks، میلک داد (milk duds)، چوبی CHUPA CHUPS یا اسکیتلز (Skittles)؟

آبنبات خارجی

با این تفاسیر به معرفی تعدادی از برترین‌ها می‌پردازیم:

 

1. نوشابهای Nik-L-Nips

این آبنبات با ظاهر جذاب نوشابه‌ای خود، لذت مضاعفی را به دوستداران خود هدیه می‌دهند.

آبنبات خارجی

2. ویفری Necco

این آب نبات ها ظاهری سکه‌مانند دارند. آن‌‌‌ها با داشتن چندین طعم از جمله پرتقالی، لیمویی، دارچینی و میخک، طرفدارانی وفادار دارند.

 

3. کاراملی شیری Sugar Daddy

این آب نبات از قدیمی‌ترین آب نبات های کاراملی هستند که هنوز هم درست مانند روز اول و حتی بیشتر از آن محبوبیت دارند.

 

4. Pop Rocks

این بمب‌های کوچک شیرین با ترکیدن در دهان حسی متفاوت از لذتی بی‌مانند را در دهانتان به جریان می‌اندازند.

آبنبات جرقه ای

5. Nerds

این خوشمزه‌های کوچک ترد، تند و خوشمزه، دو طعم ترش و شیرین را در یک بسته ارائه می‌کنند.

 

6. Jawbreakers

این خوشمزه‌های کروی شیرین دارای لایه‌های فراوانی هستند که برای مدت طولانی کامتان را شیرین می‌کنند.

 

7. تافی آبنمکی Salt Water Taffy

آب نبات هایی شیرین، جویدنی ،چسبنده و کشسان هستند. تافی های آب‌نمکی طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند و تنوع رنگ آن‌ها به‌اندازه‌ای است که حتی رنگ سیاه هم در بین آن‌ها می‌بینید.

 

8. Jolly Ranchers

انواع طعم‌ها و رنگ‌های میوه‌ای در این انواع، ظاهر جذابی نصیبشان می‌کنند.

 

9. Smarties

تنوع رنگی اسمارتیزها از روشن تا تیره واقعا دوست‌داشتنی است.

 

10. شیری Dudes

ترکیب طعم کاراملی و شیری در این خوشمزه‌های گرد واقعا وسوسه‌کننده هستند.

انواع آبنبات خارجی

البته آب نبات فراوانی وجود دارند که محبوب هستند؛ ولی آنچه باعث می‌شود که آمار دقیقی به دست نیاید، نبودن انواع مختلف آن‌ها در همه مناطق است. حتی گاهی این خوشمزه‌ها را در نقاط مختلف با طعم‌های متفاوتی می‌یابیم و این باعث می‌شود که  تصویر دقیقی از میزان علاقه به آن‌ها به دست نیاوریم. طعم آبنبات از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است و حتی در آمریکا از ایالت به ایالت نیز فرق دارد. علاوه ‌براین، برخی از آن‌ها در همه‌جا موجود نیستند. با این تفاسیر نمی‌دانیم که اگر یک نوع از آب نبات را در منطقه دیگری معرفی کنیم، مردم چطور از آن استقبال می‌کنند.

 

بهترین آبنبات خارجی را از کجا بخریم؟

اگر شما هم از طرفداران دنیای خوشمزه‌های شیرین و مخصوصا آبنبات‌ها هستید، قطعا در یکی از دو گروهی قرار می‌گیرید که نام می‌بریم. گروهی که بی‌صبرانه به‌دنبال مراکز معتبری برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین انواع شکلات و شیرینی هستند و گروهی که با صبوری میل دارند، خودشان آن‌ها را درست کنند.

ابنبات

از هر گروه که هستید، ما بهترین راهکار را به شما ارائه می‌دهیم. مجله اینترنتی «شیرینی تا» اولین مجله آنلاین تخصصی شیرینی و شکلات است که با رویکردی متفاوت دست به ارائه معرفی و آموزش تهیه شیرینی، شکلات، بستنی، نوشیدنی و دسر می‌زند. این سایت همچنین با معرفی انواع محصولات، شرکت‌ها و برندها، شما را با بهترین‌های این حوزه آشنا می‌کند. این سایت، مجله کاملی از تمام مواردی است که در حوزه شیرینی و شکلات امکان دارد به آن نیاز پیدا کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب