رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع

هنگامی که صحبت از رژیم‌های لاغری می‌شود، هر فردی تجربیات خود و دوره‌ای که برای این منظور گذرانده است را به افراد دیگر بازگو می‌کند. ماهیت بدن انسان‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و هر بدنی به نوع خاصی از رژیم‌ها واکنش نشان می‌دهد. باید بدانید که استفاده از برنامه‌های غذایی نامناسب، علاوه بر اینکه هیچ کمکی به روند لاغری نخواهد کرد بلکه در دراز مدت، موجب بروز بیماری‌هایی برای افراد خواهد شد. از این رو بهتر است برای دریافت یک برنامه‌ی رژیمی خوب به متخصصین تغذیه مراجعه نمایید.

 

بسیاری از افراد خواهان این‌اند که، در مدت زمان کوتاهی لاغر شده و چربی‌های انباشته شده در قسمت‌های مختلف بدن خود را از بین ببرند. در این مقاله سعی داریم تا درباره‌ی رژیم لاغری سریع، اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. پس تا پایان مطلب، با ما همراه باشید.

 

لاغری سریع چیست؟

از نظر متخصصین تغذیه، کاهش وزن به میزان یک الی دو کیلوگرم در یک هفته امری طبیعی و ممکن است و بیشتر شدن این مقدار برای کاهش وزن، ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازد. اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی می‌خواهید که روند لاغر شدن خود را تسریع کرده و زودتر به اندام دلخواه خود برسید. باید بدانید که کاهش وزن اصولی، هیچ لطمه‌ای به سلامت شما وارد نمی‌کند اما اگر برای زودتر لاغر شدن به سراغ رژیم‌های نامناسب و سخت رفته و همچنین بدون ورزش نسبت به این کار اقدام کنید، دچار مشکل خواهید شد. همواره سعی کنید برای داشتن یک برنامه‌ی رژیمی خوب و متناسب با بدنتان، نزد پزشک متخصص رفته و ورزش را همگام با آن پیش ببرید.

 

در ادامه‌ی مطلب به روش‌های رژیم لاغری سریع خواهیم پرداخت.

 

نکاتی برای لاغری سریع

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره نمودیم، گاهی اوقات افراد به دلایل مختلفی می‌خواهند زودتر به اندام دلخواه رسیده و لاغر شوند. برای این کار لازم است که در کنار یک برنامه‌ی غذایی مناسب، ورزش را نیز از یاد نبرید. در ادامه نکاتی را برای لاغری فوری شرح می‌دهیم که رعایت آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

این نکات به شرح زیر می‌باشند:

مصرف کردن پروتئین در صبحانه

اجتناب از نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین

نوشیدن آب زیاد

نوشیدن چای سبز و قهوه

حذف استرس و اضطراب

خواب کافی و باکیفیت

کاهش سرعت غذا خوردن

خوردن مغزهای مقوی

میوه‌ها و سبزیجات

کم کردن مصرف کربوهیدرات

پیاده‌روی روزانه

 

فواید مهم رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع

همواره توصیه می‌کنیم که روند لاغری خود را با صبرو شکیبایی بیشتری طی نموده تا دچار مشکل نشوید. با این حال، رعایت نکات و گرفتن رژیم‌های اصولی برای لاغری فوری، فوایدی را به دنبال دارد که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

این فواید عبارت‌اند از:

افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی: با کاهش وزن و انجام تمارین ورزشی و فیزیکی، علاوه بر اینکه به اندام دلخواه خود می‌رسید، خستگی را کاهش داده و در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت.

 

خواب باکیفیت و کاهش بی‌خوابی: با کم کردن وزن، می‌توانید خواب منظم و باکیفیت‌تری را تجربه نموده و از شر بی‌خوابی‌های شبانه نجات پیدا کنید.

 

بهبود سطح قند خون: رژیم لاغری سریعhttps://rezanaseri.com/%d9%84%d8%a7%d8%ba%d8%b1%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c/ وزن را به سرعت پایین می‌آورد. به دنبال آن، میزان قند خون بهبود یافته و به کنترل بیماری‌هایی مانند دیابت آسان‌تر می‌شود.

 

پایین آمدن بروز بیماری‌های قلبی و عروقی: گفتنی است که وزن زیاد سبب بروز بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی می‌شود. از این رو با کاهش وزن و متعادل نمودن آن، می‌توانید خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهید.

 

لاغری سریع به کمک ورزش

فواید ورزش کردن برهیچکس پوشیده نیست. ورزش علاوه بر اینکه ما را به تناسب اندام می‌رساند، سلامتی ما را نیز تضمین می‌کند. بنابراین بهتر است در کنار برنامه‌های غذایی خود برای رسیدن به لاغری سریع، ورزش را از یاد نبرید. در این بخش ورزش‌های موثر در لاغری سریع را به شما عزیزان شرح می‌دهیم.

 

این ورزش‌ها شامل موارد زیر هستند:

کاردیو: تمرینات کاردیو در کنار رژیم لاغری سریع بسیار موثر هستند. کاردیو به تمریناتی از جمله:  پرش، پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری می‌گویند. انجام این ورزش‌ها می‌تواند در مدت زمان کوتاهی منجر به چربی‌سوزی شده و به تناسب اندام شما کمک کند.

 

تمرینات وزنه‌ای: این بخش از تمرین‌ها شامل: شناور برای سینه، پرس سینه، جمع‌کردن ساق پاها و اسکات می‌باشد که همگی از جمله تمریناتی هستند که، می‌توانند روند لاغری شما را تسریع ببخشند.

 

تمرینات HIIT: این بخش از تمرینات در زمان کم صورت گرفته اما چربی‌سوزی فوق‌العاده بالایی دارند. انجام این تمرینات در کنار رژیم غذایی مناسب، می‌تواند در زمان کمی سبب لاغری شما شود.

 

مواد غذایی مناسب برای لاغری سریع

تفکربرخی افراد در خصوص رژیم این بوده که، با حذف مواد غذایی می‌توانند در زمان کوتاهی لاغر شوند، اما این تفکر اشتباه است. بدن ما به مواد مغذی و ویتامین‌ها برای حیات خود نیاز دارد و حذف بسیاری از خوراکی‌ها از برنامه‌ی غذایی، ممکن است سلامت ما را به خطر بیاندازد. برای این که رژیم لاغری سریع و درستی داشته باشید، لازم است که به صورت اصولی از همه‌ی مواد غذایی استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما برای دستیابی به یک برنامه‌ی رژیمی مناسب، مراجعه به متخصصین تغذیه می‌باشد.

 

در این بخش شما را با برخی از مواد غذایی با ارزش برای لاغری فوری آشنا می‌کنیم.

 

پروتئین‌ها

پروتئین‌ها دسته‌ی مهمی از مواد مغذی هستند که بدن برای تامین کردن انرژی خود به آن احتیاج دارد. پروتئین‌ها باعث می‌شوند که شما احساس سیری کنید و  در مدت زمانی که رژیم لاغری را دنبال می‌کنید، کم نیاورید. این ماده‌ی مغذی در مواد غذایی مانند: حبوبات، لوبیا، مرغ، ماهی، گوشت گوسفند، میگو، تخم‌مرغ، آووکادو، کینوآ به مقدار زیادی وجود دارد. از این رو بهتر است در بشقاب رژیمی شما یکی از این خوراکی‌ها وجود داشته باشد.

 

سبزیجات

سبزیجات از آن دسته مواد غذایی باارزشی هستند که مصرف زیاد آن‌ها خطری ندارد. سبزیجات با  کالری کم و همچنین مقادیر زیادی آب و فیبر، باعث می‌شوند که گرسنه نشوید. علاوه بر اینکه مصرف این مواد به رژیم لاغری سریع شما کمک می‌کند، مصرف فیبرها می‌تواند عملکرد روده‌ها را نیز بهتر نماید. سبزیجاتی مانند: نخود سبز، کلم بروکلی، کلم، کدو تنبل، کاهو، گوجه فرنگی، اسفناج بیشترین فیبر را دارند.

 

چربی

در این قسمت منظور ما مصرف چربی‌های سالم می‌باشد. بدن همواره به مقدار معینی چربی نیاز دارد اما اینکه چه نوع چربی مصرف کنید، اهمیت بالایی دارد. چربی‌های سالم، نه تنها در بدن انباشته نمی‌شوند بلکه به بالارفتن سوخت و ساز بدن نیز کمک زیادی می‌کنند. برای طبخ غذا و یا مصرف سالاد، می‌توانید از روغن‌های مفیدی مانند: روغن زیتون، روغن کنجد، روغن نارگیل، آووکادو و همچنین روغن هسته انگور استفاده نمایید.

 

کربوهیدرات

احتمال زیاد این موضوع به گوشتان خورده که برای لاغری باید برنامه‌ی غذایی، خالی از کربوهیدرات باشد. این مسئله درست نیست چرا که بدن ما برای حیات خود، نیاز به تمامی گروه‌های غذایی دارد. کربوهیدرات‌ها همگی مضر نبوده و برخی از آن‌ها برای سلامت و لاغری ما مفید هستند. کربوهیدرات‌هایی مانند: برنج، نان سفید، غذاهای شیرین، گروهی هستند که باید در برنامه‌ی غذایی مصرف نشوند. کربوهیدرات‌هایی مانند: برنج قهوه‌ای، پاپ‌کورن و جودوسر، از جمله مواد سالم برای بدن می‌باشند.

 

کلام پایانی

لاغری و رسیدن به تناسب اندام، از دل مشغولی‌های مهم آقایان و بخصوص بانوان است. در این میان بسیاری افراد به دنبال راهی برای رژیم لاغری سریع می‌باشند. همواره در رسیدن به این هدف، ما رژیم‌ها و روش‌های مختلفی را دنبال می‌‌کنیم. باید بدانیم در هر قدمی که بواسطه‌ی این کار برمی‌داریم، سلامت بدن بسیار مهم بوده و هرگز نباید، بدون نظر پزشک و یا مربیان متخصص، دست به رژیم‌های دشوار و طاقت فرسا بزنیم. تجمع چربی در نواحی مختلف اندام‌ها به آهستگی رخ داده و نمی‌توان به سرعت و با انجام کارهای نامناسب، فورا برای از بین بردن آن‌ها اقدام نمود.

جدیدترین مطالب