چیزهایی که موقع خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنیم

چیزهایی که موقع خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنیم

خرید ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی جزو محبوب‌ترین لوازم خانگی هستند که با توجه به عملکرد فوق العاده‌ای که ارائه می‌دهند از کاربردی‌ترین لوازم موجود در هر آشپزخانه‌ای خواهند بود. ماشین ظرفشویی به طور کلی با شستن ظروف می‌تواند بیشترین کمک را در عدم اتلاف وقت و انرژی داشته باشد و یک گزینه‌ی ایده‌آل برای سپردن ظروف مهمانی‌هایتان و تحویل ظروفی تمیز و عاری از هرگونه کثیفی می‌باشد. ماشین‌‌های ظرفشویی در دنیای پرمشغله امروزی یکی از بهترین راه‌ها برای آسان‌تر شدن امور منزل محسوب می‌شوند. در گذشته تنوع چندان زیادی در ماشین ظرفشویی‌های بازار وجود نداشت و انتخاب ظرفشویی تنها به چند مدل موجود محدود می‌شد. امروزه با توجه به افزایش شمار برندهای سازنده لوازم خانگی تنوع بالایی در خرید ماشین ظرفشویی ایجاد شده است.

 

همین تنوع بالا باعث شده اغلب خریداران در انتخاب مدل مناسب کمی دچار شک و شبهه شوند و تا حدی خرید مدل ایده‌آل برایشان به تصمیمی دشوار تبدیل شود. ما در این مطلب سعی بر این داریم با بیان اصلی‌ترین مواردی که در خرید ماشین ظرفشویی تأثیرگذار هستند تا اندازه‌ای تصمیم گیری و انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب را برایتان راحت‌تر کنیم. به طور کلی موارد زیادی هستند که در ظرفشویی‌ها حائز اهمیت هستند، اما در مجموع انتخاب گزینه‌ی مناسب کاملاً به معیارها و توقعات شما از یک ماشین ظرفشویی بستگی خواهد داشت.

 

ممکن است برخی اصول در خرید ظرفشویی برایتان از اهمیت بالاتری نسبت به سایر موارد برخوردار باشد؛ پس حتماً قبل از خرید، نیاز و توقعات خود از یک ماشین ظرفشویی را بسنجید و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید. شما می‌توانید از مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم برای اولویت بندی معیارهای خرید خود استفاده کنید؛ پس اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی ایده‌آل را دارید با ما همراه شوید.

چیزهایی که موقع خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنیم

برند سازنده

برندهای زیادی در سطح جهانی در خط تولید ماشین ظرفشویی نقش دارند. برخلاف گذشته که تعداد ظرفشویی‌های موجود در بازار محدود بود امروزه با توجه به گسترش خط تولید ظرفشویی تنوع بی‌نظیری در مدل‌های باکیفیت از برندهای مختلف وجود دارد. برندهای سازنده بسیار زیادی در صنعت ساخت ماشین‌های ظرفشویی فعالیت دارند اما در این میان چندین برند با توجه به کیفیت ساخت عالی و امکانات تعبیه شده در ظرفشویی توانسته‌اند در میان مردم به محبوبیتی بالا دست یابند. بوش، ال‌جی، سامسونگ، بکو و دوو جزو برترین برندهای سازنده ماشین ظرفشویی هستند که مدل‌هایی فوق العاده باکیفیت را به بازار عرضه می‌کنند تا جایگاه ویژه خود را بازار ثابت نگه دارند. در بین اسامی نامبرده نیز ماشین‌های ظرفشویی ال‌جی و بوش نیز بالاترین آمار فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

 

این برندها از لحاظ اعتبار درجه‌ی بسیار بالایی دارند و هر روز طرفداران بیشتری را در میان کاربران به خود جذب می‌کنند. ممکن است قیمت ماشین‌های ظرفشویی از برندهای نام برده کمی بالاتر از مدل‌های برندهای ناشناخته باشد؛ اما در عوض امکاناتی عالی و طول عمر مفید بیشتری را نیز برایتان به همراه خواهند داشت. پس خرید ماشین ظرفشویی از برندهای نامدار و معتبر یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از مناسب بودن ماشین ظرفشویی انتخابی شما خواهد بود.

چیزهایی که موقع خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنیم

اهمیت ظرفیت ظرفشویی

یکی از مهم‌ترین معیارها در خرید ماشین ظرفشویی مربوط به ظرفیت و گنجایش آن است. ماشین‌های ظرفشویی مختلفی با میزان گنجایش‌هایی متنوع در بازار وجود دارد. هرچه ظرفیت یک ماشین ظرفشویی بیشتر باشد توانایی شستشوی میزان ظروف بیشتری را خواهد داشت. اگر خانواده‌ی پرجمعیتی دارید و یا برای شستشوی ظروف مهمانی‌های خود به ظرفشویی نیاز دارید، ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت بالا بهترین گزینه برایتان خواهند بود. ماشین‌های ظرفشویی 14 نفره به بالا جزو بهترین موارد برای شستشوی ظروف در حجم بالا هستند. اما در صورتی که به ظرفیت پایین برای شستشوی ظروف نیاز دارید ماشین‌های ظرفشویی با گنجایش 12 نفره به پایین برایتان مناسب‌تر خواهند بود.

 

دقت داشته باشید ظرفیت بیشترین تأثیر را قیمت ماشین ظرفشویی دارد و در صورت عدم نیاز به ظرفیت بالا می‌توانید با قیمت مناسب یک مدل با ظرفیت پایین را تهیه کنید. در حال حاضر ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت 13 و 14 نفره بیشترین تقاضا را در میان خریداران دارند و جزو گزینه‌هایی عالی با گنجایش مناسب محسوب می‌شوند.

چیزهایی که موقع خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنیم

موتور ماشین ظرفشویی

موتور یک ظرفشویی بیشترین نقش را در عملکرد آن دارد. ماشین‌های ظرفشویی قدیمی از موتورهای تسمه‌دار استفاده می‌کردند که عملکرد چندان قابل توجهی نداشت و سروصدای زیادی را ایجاد می‌کرد. امروزه اغلب برندهای سازنده معتبر از موتورهای بدون تسمه استفاده می‌کنند تا بهترین کارکرد را برای ماشین‌های ظرفشویی به همراه داشته باشند. موتور ظرفشویی را می‌توان مهم‌ترین اجزای آن در نظر گرفت که نظارت کامل را بر عملکرد دستگاه دارد. به طور کلی استفاده از یک موتور قدرتمند در ظرفشویی می‌تواند تضمین کننده دوام و طول عمر آن باشد؛ پس حتماً نوع موتور به کار رفته را در ظرفشویی بررسی کنید.

 

یکی دیگر از مواردی که موتور نقش مهمی را در آن ایفا می‌کند میزان مصرف انرژی است. به طور کلی مصرف انرژی در خرید ماشین ظرفشویی بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ چراکه قرارگیری در رده مناسب مصرف انرژی به طور چشمگیری در رقم قبض‌هایتان نقش دارد. در این میان ماشین‌های ظرفشویی که از موتورهایی با کلاس مصرف انرژی مناسب و سروصدای کم استفاده می‌کنند بهترین گزینه برای خرید خواهند بود.

چیزهایی که موقع خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنیم

برنامه‌های شستشو و توابع اضافی

هر ماشین ظرفشویی برای ارائه تنوع بالا در شستشو از تعدادی برنامه پشتیبانی می‌کند. در واقع تعداد برنامه‌های موجود در ظرفشویی نشان‌دهنده انواع مدل‌های شستشو برای ظروف مختلف بوده و هرچه تعداد برنامه‌های شستشوی یک ماشین ظرفشویی بیشتر باشد توانایی بهتری در شستشوی انواع ظروف خواهد داشت. در اغلب ماشین‌های ظرفشویی تعداد و نوع برنامه‌های شستشو ذکر می‌شود تا بتوانید از عملکرد آن‌ها اطلاع داشته باشید. این برنامه‌های شستشو از دماهای مختلفی برای شستشوی ظروف استفاده می‌کنند تا در نهایت ظروف قرار گرفته در ظرفشویی را به بهترین نحو تمیز کنند.

 

توابع موجود در ظرفشویی به قابلیت‌هایی گفته می‌شود که برای ارائه شستشویی بهتر در یک ظرفشویی تعبیه می‌شود. اغلب توابع امکان استفاده شدن در کنار برنامه‌های شستشو را دارند و برای برخورداری از عملکرد بهتر ظرفشویی می‌توانید آن‌ها را فعال کنید. البته در کنار این توابع برخی برندهای سازنده از امکاناتی عالی همچون سنسورهای تشخیص وزن و کثیفی ظروف پشتیبانی می‌کنند تا بتوانند با تشخیص موارد ذکر شده بهترین حالت از شستشوی ظروف را در اختیارتان قرار دهند. این امکانات همچنین تأثیر بسزایی در صرفه‌جویی انرژی و آب مصرفی در ظرفشویی دارند؛ پس انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی با قابلیت و ویژگی‌های گسترده نه تنها امکاناتی عالی را در اختیارتان قرار می‌دهد بلکه تأثیر بسزایی در راستای کاهش مصرف انرژی در ظرفشویی خواهد داشت.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب