روش فریز کردن باقلا سبز

روش فریز کردن باقلا سبز

روش فریز کردن باقلا سبز

فریز کردن باقلا سبز کار بسیار ساده ای است و روش فریز کردن باقلا سبز را در این مقاله برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. اکنون فصل باقالی است و شما می توانید برای زمستان باقلا را فریز کنید. باقلا سبز یکی از بهترین سبزیجات برای فریز کردن است و استفاده از آن درفصل های دیگر سال بسیار پیشنهاد می شود. اگر رنگ دانه باقالی ها سبز خوشرنگ باشد مرغوب ترین گزینه برای فریز کردن است. همچنین باید بدانید که برای نگهداری باقلا تازه می توانید از روش خشك كردن باقلا سبز استفاده کنید.

 

شما برای فریز کردن و نگهداری باقلا سبز در فریزر بهتر است از باقلای مرغوب استفاده کنید که رنگ سبز داشته باشد و محل دانه در داخل غلاف فاقد فضای خالی می باشد. پوست دانه های باقلا تازه باید سبز باشد و اگر سفید بود بدرد نمی خورد. اگر دانه باقلا سفت و زرد رنگ باشد گزینه مناسبی برای فریز کردن نیست و بهتر است به سراغ باقلا سبز مرغوب و باکیفیت باشید.

روش فریز کردن باقلا سبز

روش صحیح فریز کردن باقلا تازه

باقلا سبز یکی سبزی ایده آل برای انجماد و فریز کردن است به خصوص اگر رنگ دانه آن سبز خوشرنگ باشد. روش فریز کردن باقلا سبز را در ادامه توضیح خواهیم داد:

 

1. ابتدا باید نسبت به خرید چند کیلو باقلا سبز تازه با دانه های سبز رنگ اقدام کنید.

 

2. پوست باقالی ها را جدا کرده و آنها را درون تشت ریخته و به خوبی بشویید.

 

3. یک قابلمه با سایز مناسب انتخاب کرده و داخل آنرا پر از آب کنید و بگذارید به جوش بیاید.

 

4. زمانی که آب جوش درست شد نوبت به اضافه کردن باقلا سبز پوست کنده شده است.

 

5. اجازه دهید باقلا در آب جوش به مدت 3 دقیقه بجوشد.

 

6. پس از گذشت مدت زمان 3 دقیقه باقالی ها را درون آبکش ریخته و اجازه دهید خوب سرد شوند.

 

7. پس از سرد شدن نوبت به بسته بندی باقلا می رسد و انها را در بسته های کوچک یا بزرگ ریخته و داخل فریزر قرار دهید.

 

8. مراقب باشید که باقلا آب نداشته باشد و باید به خوبی آب آن گرفته شده باشد و بعد بسته بندی کنید.

 

9. اگر می خواهید عمر باقلا در فریزر بیشتر شود باید آنها را در بسته های بزرگتر و به اصطلاح چاق تر بسته بندی کنید تا دیرتر فاسد شوند.

روش فریز کردن باقلا سبز

چرا باید برای فریز کردن باقلا را بجوشانیم؟

اگر می خواهید رنگ باقلا پس از چند ماه در فریز ماندن همان سبز خوشرنگ باشد باید آنها را قبل از فریز کردن 3 دقیقه بجوشانید در غیر اینصورت پس از چند ماه تغییر رنگ می دهند و قهوه ای تیره می شوند. همچنین جوشاندن باقلا قبل از فریز کردن باعث نرم تر شدن آن در موقع مصرف می شود و دیگر موقع خوردن احساس سفت بودن نخواهید کرد. یکی دیگر از مزایای جوشاندن باقلا در آب جوش، حفظ تازگی و طراوت آن است که در زمان مصرف برای شما رقم خواهد خورد.

روش فریز کردن باقلا سبز

مدت زمان نگهداری باقلا سبز در فریزر

بهتر است باقلا فریز شده را حداکثر تا 6 الی 8 ماه مصرف کنید و نگهداری آن در فریزر بیشتر از 8 ماه توصیه نمی شود. همچنین دقت داشته باشید که بهترین دمای نگهداری باقلا سبز در فریزر 18- درجه سانتی گراد است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب