روش کندن پوست سبز گردوی تازه | چگونه پوست گردوی تازه را بگیریم

روش کندن پوست سبز گردوی تازه | چگونه پوست گردوی تازه را بگیریم

روش کندن پوست سبز گردوی تازه

چگونه پوست گردوی تازه را بگیریم؟ همانطور که می دانید اکنون فصل برداشت گردوی تازه است و یکی از کارهایی که باید پس از خرید گردوی تازه انجام دهید کندن پوست سبز گردوی تازه است که در این مقاله به شما روش کندن پوست سبز گردوی تازه را آموزش خواهیم داد. گردوهایی که تازه از درخت چیده شده اند با پوست سبز هستند و شما برای کندن پوست سبز گردوی تازه نیاز به ابزار خاصی ندارید.

 

اکثر باغداران زمانی که پوست گردو سبز می شود آنها را از درخت جدا می کنند و به چند روش اقدام به خشک کردن گردوی تازه می کنند. به منظور خشک کردن گردوی تازه ابتدا باید پوست سبز را از آن جدا کنید و بعد از آن باید پوست قهوه ای شکسته شود تا بتوان مغز گردوی تازه را درآورد. اگر شما گردوی تازه خریداری کرده اید و با نحوه کندن پوست سبز گردوی تازه آشنایی ندارید با این بخش از سایت سماتک همراه باشید.

 

برای اینکه بتوانید پوست سبز رنگ گردوها را به راحتی جدا کنید باید آنها را زمانی از درخت بچینید که پوست شان سبز روشن است. پوست گردوی تازه باید طوری باشد که اگر با انگشت روی آن فشار دهید اثر دست تان روی پوست گردو باقی بماند و نباید زیر پوست سیاه رنگ شود. انجام این کار به شما تازه بودن مغز گردو را نشان می دهد. شما می توانید با زدن ضربه های مکرر و پی در پی به درخت، گردوهایی را که روی زمین می ریزند جمع آوری کنید و یادتان باشد باید برای اینکار از دستکش استفاده کنید زیرا باعث سیاه شدن پوست دست می شود.

 

حتما در تمامی مراحل کندن پوست سبز گردوی تازه سعی کنید از دستکش استفاده نمایید. جدا کردن پوست گردوی تازه مخصوصا پوسته بیرونی ( سبز رنگ ) کار بسیار راحتی میباشد به شرطی که بدانید چطور اینکار را انجام دهید. سالم در آوردن مغز گردو نیز کار زیاد سختی نیست و در این مقاله از سایت سماتک به آن نیز میپردازیم .

روش کندن پوست سبز گردوی تازه | چگونه پوست گردوی تازه را بگیریم

چگونه پوست گردوی تازه را بگیریم

روش های مختلفی برای کندن پوست سبز گردوی تازه وجود دارد که می توان برای خارج کردن مغز گردوی سالم از آنها استفاده کرد:

روش کندن پوست سبز گردوی تازه | چگونه پوست گردوی تازه را بگیریم

1. با یک چاقوی تیز چند خط روی پوست سبز گردو بیندازید. سپس با پیچیدن یک پارچه کلفت و یا حوله ، با حرکت چرخشی به راحتی پوست سبز گردو را جدا کنید. همچنین می توان گردوها را در یک ظرف آب قرار داده و سپس پوست آنها را جدا کنید. در صورتی که عجله ندارید ، چند روز تا خشک شدن پوست گردوها صبر کنید زیرا پس از آن به راحتی جدا می شوند.

روش کندن پوست سبز گردوی تازه | چگونه پوست گردوی تازه را بگیریم

2. گردوی تازه را روی یک جسم سخت مانند آسفالت زمین بگذارید و با پا، یک سنگ و یا هر وسیله سنگین دیگر، آنها را به عقب و جلو هدایت کنید، با این کار به راحتی پوست سبز گردوی تازه جدا می شود.

روش کندن پوست سبز گردوی تازه | چگونه پوست گردوی تازه را بگیریم

3. جوشاندن گردوی تازه به مدت یک دقیقه در آب جوش نیز برای کندن پوست سبز گردوی تازه بسیار موثر است.

 

فوت و فن کندن پوست سبز گردوی تازه

* برای نگهداری مغز گردوی تازه می توان به مدت 9 ماه درون یخچال و تا 2 سال را در فریزر نگهداری نمود.

 

* اگر می خواهید گردوها را در دمای اتاق نگهداری کنید باید آنها را در آب جوش به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید و تا چند هفته بعد مصرف کنید.

 

* برای دست زدن به گردوی تازه حتما از دستکش استفاده کنید زیرا پوست سبز گردو باعث رنگ گرفتن دست و یا هر سطوح دیگری می شود.

 

* معمولا لک گردو از روی لباس پاک نمی شود بنابراین حین کار با گردوها، مراقب لباس های خود باشید.

 

* برای داشتن مغز گردوی سالم، یک شب، آنها را در آب و نمک خیس کرده و سپس پوست سبز گردوی تازه را جدا کنید.

جدیدترین مطالب