اگر یخچال یکسره کار کنه چی میشه؟

اگر یخچال یکسره کار کنه چی میشه؟

چرا یخچال به صورت مداوم و بدون استراحت کار می کند؟ چرا یخچال یکسره روشن است؟ از جمله سوال هایی هستند که احتمالا برای شما پیش آمده است. در این مقاله قصد داریم علت این مشکل را به صورت واضح توضیح دهیم تا مشکل شما برطرف شود. شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که یخچال یکسره کار می کند واصلا خاموش نمی شود. این اتفاق ممکن است شما را نگران کند. که البته همین طور است. عوامل بروز این اتفاق در زیر ذکر شده است.

 

توجه داشته باشید که کمپرسور یا موتور یخچال قلب تپنده یخچال هستند. کمپرسور، گاز یخچال را طی  یک فرآیند به سرما تبدیل می کند. اگر کمپرسور نتواند سرمای موردنیاز را تولید کند، ترموستات یا اتومات کننده جریان برق نمی تواند دمای مورد نیازرا از سنسور خود دریافت  کند. نهایتا، برق کمپرسور را قطع نمی کند و موجب می شود یخچال یکسره کار بکند.

 

عامل دوم این است که کمپرسور یا موتور اهم(جریان برق) زیادی به سمت خود می کشد و این موجب می شود که یخچال به صورت یکسره کار کند. تشخیص ایراد داشتن کمپرسور تنها توسط تکنیسین تعمیر یخچال فریزر به مانند سایت آی پی امداد انجام می شود. بعد از اطمینان از بروز مشکل در کمپرسور، باید کمپرسور را تعویض نمایید. زیرا تعمیر آن به صرفه نمی باشد و هیچ تضمینی برای مدت زمانی که بتواند درست کار کند وجود ندارد.

 

• اگر یخچال یکسره کار کنه چی میشه؟

 

• از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکنه؟

 

• علت یکسره کار کردن یخچال مربوط به مشکل در کدام قطعات است؟

 

• آیا فریزر یکسره کار میکند؟

 

• چگونه مشکل یکسره کار کردن در یخچال و فریزر را برطرف کنیم؟

 

• یخچال هر چند دقیقه اتومات میکند؟

 

• آیا راه حلی برای پیشگیری از مشکل یکسره کار کردن یخچال هست؟

 

وارد لینک شوید و کلی اطلاعات مهم درباره یخچال کسب کنید: تعمیر یخچال هیمالیا در آی پی امداد

 

از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکنه؟

فرقی ندارد که یخچال فریزر یا ساید بای ساید شما جدید است یا قدیمی ، روند کار کرد همه ی یخچال فریزر ها مثل هم است و در طول 24 ساعت باید چندین بار اتومات یا خاموش روشن کند ، اگر این اتفاق برای یخچال شما نمی افتد نشان دهنده ی بروز یک اشکال در یخچال یا فریزر است که باید فورا برطرف شود، در غیر اینصورت امکان دارد یخچال شما از کار بیافتد.

 

پیشنهاد مطالعه: تعمیر یخچال پروفایل در آی پی امداد

 

آیا فریزر یکسره کار میکند؟

بله،اینکه یخچال فریزر چه مدت زمانی باید کارکند و استراحت داشته باشد، طبق مدل و برند دستگاه متفاوت است ولی اگر بخواهیم مقداری حدودی برای زمان کارکرد آن مشخص کنیم باید گفت که فریزر می تواند 35 الی 85 درصد ساعات یک شبانه روز را کارکرده و مابقی را در حالت استراحت باشد. اما فریزر شما بیشتر از این رنج  کار می کند به این معنی است که فریزر ا تومات نمی کند.

 

حتما لازمت میشه، پس کلیک کن: تعمیر یخچال دوو در آی پی امداد

 

علت یکسره کار کردن یخچال مربوط به مشکل در کدام قطعات است؟

علت یکسره کار کردن یخچال مربوط به مشکل در یکی از موارد زیر میباشد:

 

1. ترموستات یا سنسور یخچال

2. نشتی گاز در سیستم تبرید یخچال

3. خرابی کمپرسور یا همان موتور

4. کثیف بودن لوله های کندانسور یا همان پشت یخچال

5. گرم بودن دمای محیط و یا گذاشتن غذای گرم داخل یخچال

6. خرابی در لاستیک دور درب یخچال

7. مشکل در یکی از قطعات دیفراست یخچال یا اختلال در همان فرایند یخ زدایی

 

اختلال در ترموستات یا سنسور باعث یکسره کار کردن یخچال میشود

اختلال در ترموستات یا سنسور باعث یکسره کار کردن یخچال میشود

ترموستات یخچال یک قطعه ی مکانیکی است که دمای داخل یخچال را با درجه ای خاص تنظیم می کند. هرزمان که بخواهیم دمای یخچال را کم یا زیاد کنیم می بایست از درجه چرخان ترموستات استفاده نماییم. البته در یخچال های جدیدتر ترموستات وجود ندارد و به صورت دیجیتالی و هوشمند به وسیله ی سنسورهای خاص تنظیم می شود.

 

زمانیکه سنسور دمای مناسب را تشخیص دهد، برق کمپرسور قطع میشود. در این زمان یخچال خاموش می شود.(البته فقط از جهت سرماسازی و نه برق کلی). دراینجا اگر مشکلی برای ترموستات پیش بیاید که نتواند دمای یخچال را تشخیص دهد، دستور قطع برق را به کمپرسور نمی دهد و در نتیجه یخچال یکسره کار می کند. چنانچه مواد غذایی شما در یخچال یخ زده اند، حتما باید ترموستات یخچال بررسی شود.

 

حتما بخوانید: تعمیر یخچال در منزل

 

نشتی گاز در سیستم تبرید باعث اتومات نکردن یخچال میشود

نشتی گاز در سیستم تبرید باعث اتومات نکردن یخچال میشود

گاز یخچال یکی از علت های معمول یکسره کار کردن یخچال فریزرها و ساید بای سایدها است. اگر دستگاه نشتی گاز داشته باشد یا گاز یخچال به تدریج کم شده باشد موجب می شود تا کمپرسور یخچال نتواند با فرآیند خنک سازی، دمای تنظیم شده را به دستگاه بدهد. بدین ترتیب یخچال به صورت یکسره کار میکند. اگر یخچال کارکردبیشتر از 10 سال داشته باشد امکان اینکه مشکل از گاز دستگاه باشد هم وجود دارد. در این صورت با شارژ گاز یخچال مشکل برطرف می شود.

 

خرابی کمپرسور از دیگر علت های مدام کار کردن یخچال میباشد

خرابی کمپرسور از دیگر علت های مدام کار کردن یخچال میباشد

کمپرسور وظیفه اصلی در سرماسازی یخچال را بر عهده دارد. اگر موتور یخچال خراب باشد، فرایند سرماسازی با اختلال انجام میشود و ترموستات یا سنسور نمیتوانند تشخیص قطع و وصل به موقع را به کمپرسور دهند و همین موضوع باعث یکسره کار کردن یخچال میشود. در ابتدا چک نمایید تا رله اورلود کمپرسور خراب نباشد و سپس به بررسی مشکل در کمپرسور بپردازید. اگر موتور یخچال توان لازم را نداشته باشد، باید تعویض شود وتعمیر آن مقرون به صرفه نیست.

 

تمیز نبودن لوله‌های کندانسور و سرمای دیرهنگام باعث یکسره کار کردن یخچال میشود

تمیز نبودن لوله‌های کندانسور و سرمای دیرهنگام باعث یکسره کار کردن یخچال میشود

چنانچه لوله‌های کندانسور کثیف شده باشند، امکان دارد گاز سرد کننده داخل لوله‌ها به درستی جریان پیدانکند و دما بصورت یکپارچه ایجاد شود و مبادله ای صورت نگیرد. کندانسور درقسمت پشت یخچال و نزدیک کمپرسور قرار دارد. در صورت کثیف بودن لوله‌ها دستگاه باید به مدت بیشتری کار کند تا به دمای تنظیم شده برسد. به همین خاطر سنسور ترموستات سرما را دیرتر تشخیص  می دهد و دستوری هم برای قطع موتور و سرماسازی ارسال نمی‌ کند و  باعث یکسره کار کردن یخچال میشود.

 

دمای نامناسب محیط و قرار دادن غذای گرم، منجر به اتومات نکردن یخچال میشود

دستگاه برای اینکه به دمای تنظیم شده برسد باید در دمای محیط مناسبی، قرار داشته باشد. اگر دمای محیط  آشپزخانه شما زیاد است یا یخچال در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گرفته است؛ برای رسیدن به دمای تنظیم شده باید مدت طولانی تری کار کند و دیر‌تر به دمای مورد نظر می‌رسد و همین موضوع باعث می‌شود که یخچال مدت بیشتری کار و دیرتر خاموش روشن شود. به علاوه، اگر درب به صورت مداوم باز و بسته شود یا غذای گرم و داغ را درون یخچال قرار دهید. یخچال برای اینکه به دمای مناسب برسد باید مدام کار کند و اتومات نمیکند.

 

از بین رفتن یا پارگی لاستیک دور درب باعث مدام کار کردن یخچال میشود

از بین رفتن یا پارگی لاستیک دور درب باعث مدام کار کردن یخچال میشود

چرا در یخچال بسته نمیشود؟ در صورتی که لاستیک  های دور درب یخچال پاره، پوسیده یا کنده شده باشند، درب یخچال درست کیپ نمی‌شود و دمای محیط به داخل یخچال وارد می شود و بنابراین یخچال دیرتر به دمای تنظیم شده می رسد و مدام کار میکند. حتما لاستیک اطراف یخچال را بطور کامل بررسی نمایید و در صورتی که نیاز به تعویض یا بررسی بیشتری بود یا اینکه لاستیک سالم است و درب یخچال بسته نمی‌شود، حتما از کارشناسان تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

 

اختلال در دیفراست یخچال

اختلال در دیفراست یخچال

بخش دیفراست یخچال شامل: فن، ترمودیسک، ترموفیوز، سنسور و المنت یا هیتر می باشد. در صورتیکه هر کدام از این قسمت ها دچار ایراد شود؛ دیفراست به خوبی کار نمی کند و امکان دارد یخچال یکسره کار کند. اگرکه المنت یا هیتر ایراد داشته باشد یخ‌ها آب نمی‌شوند و سطح اواپراتور با یخ، پر می‌شود و از سرمای یخچال کاسته می‌شود؛ همین موضوع باعث می‌شود که دستور خاموش شدن موتور ارسال نشود و کمپرسور مدت بیشتری کار کند تا به دمای تنظیم شده برسد.

 

یخچال هر چند دقیقه اتومات میکند؟

اولین عاملی که تعیین کننده زمان اتومات کردن می باشد، میزان کارکرد و نو بودن یا قدیمی بودن یخچال شما است. عامل دیگری که در تعیین زمان اتومات کردن یخچال تاثیر گذار است، مارک یخچال شما است. تعیین مدت زمان اتومات کردن در برندهای مختلف یخچال گوناگون است. مشخص کردن زمان دقیق اتومات کردن یخچال به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما این میزان برای یک یخچال در حالت استاندارد زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال می بایست در ازای ۴۵ دقیقه کارکرد ۱۵ دقیقه استراحت باشد.

 

آیا راه حلی برای پیشگیری از مشکل یکسره کار کردن یخچال هست؟

با توجه به اینکه اگر کارکرد یخچال خوب نباشد و دلیل یکسره کارکردن یخچال مشخص نشود، شاهد خرابی کلی آن خواهید بود و به همین دلیل نیاز به تعمیر است. بهتر است برای کارهایی چون تمیزکردن کندانسور،لاستیک و توجه به دمای یخچال خود توجه کافی داشته باشید و در مواردی که اتفاق افتادن آن خارج از اختیارات شما می باشد،از یک تعمیرکار حرفه ای  در این زمینه کمک و خدمات لازم را دریافت کنید.

 

چگونه مشکل یکسره کار کردن در یخچال و فریزر را برطرف کنیم؟

توجه داشته باشید که تعمیر این مشکل نیازمند تکنیسین تعمیر یخچال فریزر است. بنابراین، اگر خودتان تخصصی  لازم را ندارید کافی است با تعمیرگاه یخچال آی پی امداد تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

جدیدترین مطالب