خلافی خودروی خود را در هر مکان و زمان به راحتی در پایان سال 1400 صفر کنید

خلافی خودروی خود را در هر مکان و زمان به راحتی در پایان سال 1400 صفر کنید

از جمله ابتدایی‌ترین روش‌هایی که پلیس راهنمایی و رانندگی برای تذکر و اعمال جریمه انجام می‌داد، توقف خودرو، دریافت گواهینامه و در نهایت ثبت جریمه به صورت دستی بود. اما این امر منجر می‌شد تا بسیاری از خودروها از دید پلیس پنهان بمانند. مانند همه حوزه‌های دیگری که به مرور زمان پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز برای کنترل و حفظ نظم در پایان سال 1400 و البته از همه مهم‌تر برای جلوگیری از بروز تصادفات ناگوار، دوربین‌های ثبت خلافی را در جای جای شهرهای مختلف کشور نصب کرده است. دوربین‌های ثبت خلافی از جمله دوربین‌های مداربسته‌ای هستند که در مکان‌های مشخصی، خصوصاً در اتوبان‌ها، نصب می‌شوند و وظیفه اصلی آن‌ها ثبت تخلفات است.وجود این دوربین‌ها در مکان‌هایی که امکان حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی وجود ندارد، باعث جلوگیری از تخلفات و در نهایت جلوگیری از بروز حادثه‌های رانندگی خواهد شد.پلیس راهور مشکل را با نصب دوربین‌های ثبت خلافی حل کرد، اما مشکل مالکان خودرو چطور؟ آن‌ها چطور می‌توانند برای پرداخت جریمه‌ها اقدام کنند؟ آیا می‌دانید کدام‌یک از روش‌های پرداخت جریمه برای مالکان خودرو بهترین انتخاب خواهد بود؟

 

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد که یکی از ساده‌ترین و البته بی‌دردسرترین آن‌ها،پرداخت جریمه آنلاین خودرو است. در ادامه ابتدا به بررسی انواع جرایم رانندگی می‌پردازیم و در نهایت روش‌های مختلف پرداخت خلافی خودرو را معرفی خواهیم کرد.

 

انواع جرایم رانندگی

استعلام خلافی خودرو یکی از دغدغه‌های بیشتر رانندگان است. جرایم رانندگی انواع مختلفی دارند.جالب است بدانید که ۴ نوع جریمه خودرو وجود دارد که عبارتند از تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی. اگر برای اولین بار قصدگرفتن خلافی ماشین خود را دارید این سوال برای تان ایجاد می‌شود که چگونه از آن مطلع شویم؟ یا این‌که چه راهکارهایی برای کم کردن آن وجود دارد؟ آیا برای استعلام خلافی خودرو نرم‌افزاری وجود دارد؟ پس در ابتدا بهتر است درباره این ۴ نوع جریمه خودرو، اطلاعات بیشتری کسب کنیم:

خلافی خودروی خود را در هر مکان و زمان به راحتی در پایان سال 1400 صفر کنید

انواع جرائم رانندگی

 

روش تسلیمی

در روش تسلیمی برگه خلافی، همان طور که از نامش پیداست، پلیس برگه جریمه را با مشخصات راننده و گواهینامه، مشخصات خودرو، نوع تخلف‌، محل و زمان تخلف و مشخصات افسرتکمیل می‌کند و به راننده تحویل می‌دهد.

 

چرا اعتراض کنیم وقتی امکان اعتراض برای جریمه‌های تسلیمی وجود ندارد؟؟ در این روش احتمال بروز خطا در بررسی تخلف پایین است؛ از طرف دیگر، خود راننده نیز شاهد و ناظر ماجرا است! جالب است بدانید اگر جریمه تسلیمی پرداخت نشود، پس از گذشت ۶۰ روز، ۲ برابر خواهد شد.

 

روش الصاقی

جریمه الصاقی ‌خودرو در شرایط عدم حضور راننده توسطپلیس راهنمایی و رانندگی صادر می‌شود. به این مفهوم که خودرو در محل توقف ممنوع پارک شده و درنتیجه جریمه به خودرو الصاق خواهد شد. در مورد جریمه الصاقی نیز اگر در زمان تعیین شده برای پرداخت آن اقدام نکنید، مبلغ آن دو برابر خواهد شد. پس بهتر است در این مورد نیز روش پرداخت جریمه آنلاین خودرو را انتخاب کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای تسویه اقدام شود.

 

روش جریمه دوبرگی

جریمه دوبرگی زمانی صادر می‌شود که پلیس به دلیل بروز تخلف به راننده فرمان ایست می‌دهد، اما راننده عمداً یا سهواً برای دریافت برگه جریمه تسلیمی توقف نمی‌کند. در چنین شرایطی افسر راهبر هر دو برگه جریمه را پُر کرده که شامل برگه جریمه تخلف رانندگی یعنی برگه اول و برگه جریمه عدم توجه راننده به فرمان پلیس یعنی جریمه دوم خواهد بود.

خلافی خودروی خود را در هر مکان و زمان به راحتی در پایان سال 1400 صفر کنید

جریمه دوربینی خودرو

 

روش جریمه دوربینی

دوربین‌های رانندگی در هر لحظه از شب و روز تخلفات را ثبت خواهند کرد. بنابراین این تصور را نداشته باشید که می‌توانید در طول شب قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا بگذارد. وجود دوربین‌های راهنمایی و رانندگیبا کمک به قانون‌مند کردن رانندگان در هر ساعت از شبانه روز و با تأکید بر ثبت سرعت غیرمجاز و در نتیجه کاهش تخلفات، تاثیر بسیار زیادی روی کاهش حوادث رانندگی در مسیرهای مختلف داشته است. از طرفی اطلاعات دریافتی از این دوربین‌های راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در کنترل وضعیت جاده‌ها خواهند داشت. چون به محض بروز تصادف و بسته شدن جاده‌ای، اطلاعات لازم به مرکز پلیس راهور ارسال می‌شود. در مورد ثبت تخلفات با دوربین‌های ثبت خلافی، تخلفات به صورت پیامکی برای مالک خودرو ارسال خواهد شد و در نتیجه مالک خودرو می‌تواند برای پرداخت جریمه آنلاین خودرو اقدام کنند.

 

جریمه کرونایی

با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که برای تردد شبانه و بین‌شهری اعمال شده، نوعی جریمه جدید در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته که به آن جریمه کرونایی خودرو گفته می‌شود. این جریمه شامل محدودیت تردد درون شهری بین ساعت‌های ۱۰ شب تا ۳ صبح است که شامل ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهد بود. جریمه برای تردد بین شهری نیز یک میلیون تومان در نظر گرفته شده که با توجه به وضعیت شهرهای مختلف کشور تعیین گردیده است.

خلافی خودروی خود را در هر مکان و زمان به راحتی در پایان سال 1400 صفر کنید

استعلام جریمه خودرو

 

روشهای استعلام خلافی خودرو

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای استعلام‌خلافی‌خودرو وجود دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

– مراجعه حضوری به مراکز پلیس به10+

– دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی و پرداخت آن از طریق پیامک به شماره‌های ۳۰۰۰۵۱۵۱، ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

– استعلام خلافی خودرو با موبایل و کد USSDیا استعلام‌جریمه بدون نیاز به اینترنت و گرفتن کد #110*

– استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق سایت پلیس راهور

– استعلام و پرداخت جریمه آنلاین خودرو با اپلیکیشن‌های موبایلی

 

بهترین و سریعترین راه برای پرداخت خلافی خودرو

همه صاحبان خودرو برای جبران خسارات ناشی از تصادفات رانندگی که اجتناب‌ناپذیر هستند،اقدامبهدریافت بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث از مجموعه‌های بیمه‌ای مانند کارگزاری آنلاین بیمه دات کام می‌کنند.بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالك وسيله نقليه شخص اول به شمار مي آيد(كه در اكثر بيمه‌نامه ها تحت عنوان بيمه‌گزار شناخته مي شود)، شخص ثاني شركت بيمه است كه متعهد به جبران هزينه ها طبق قرارداد است (كه در بيمه نامه با عنوان بيمه‌گر درج مي شود) و در نهايت شخص ثالث فرد زيان ديده در حوادث رانندگي است (كه منظور غير از راننده مقصر است). تمامي اشخاصي كه در يك حادثه تصادف، زيان مالي و جاني مي بينند، تحت پوشش بيمه شخص ثالث قرار گرفته و اين بيمه هزينه هاي مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران مي كند. اگر با توجه به توضیحات بالا و اجبار بیمه شخص ثالث، مایل به خرید این بیمه خودرو هستید، می‌توانید به لینک زیر برای خرید بیمه شخص ثالث خودرو از بیمه دات کام مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty

 

در حوادث و  اتفاقات رانندگی وسایل نقلیه خودرویی ، راننده مقصر هم مي تواند از مزاياي بيمه حوادث راننده كه شاخه اي جديد از بيمه شخص ثالث به شمار مي آيد استفاده كند.

 

در چنین شرایطی با دریافت انواع بیمه‌های خودرویی، ریسک و خطرات ناشی از تصادفات و تلفات رانندگی کاهش پیدا می‌کند. اما چالش اصلی اینجاست که در برخی موارد به صورت کاملاً سهوی رانندگان مرتکب خلاف‌هایی می‌شوند که نتیجه آن دریافت جریمه از پلیس راهور است. در شرایطی که بنا به یکی از دلایل ذکر شده یکی از انواع جریمه‌ها را دریافت کردید، می‌توانید به روش‌های مختلفی که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم برای استعلام جریمه و سپس پرداخت جریمه آنلاین خودرو اقدام کنید. چون در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر، اکثر این جریمه‌ها دوبرابر خواهند شد. بنابراین با توجه به اینکه در حال حاضر در اکثر مسیرهای شهری و بین شهری دوربین‌های ثبت تخلفات وجود دارند و ممکن است برگ جریمه به صورت تسلیمی یا الصاقی در اختیار راننده قرار نگیرد، بهتر است هرچند وقت یک‌بار برای استعلام و پرداخت جریمه آنلاین خودرو اقدام کنید.

 

خطا و اشتباه جزو لاینفک زندگی انسانی است.در رانندگی نیز خطا و اشتباه اجتناب‌ناپذیر است.تاوان اشتباه در رانندگی جریمه و خلافی خودرو تلقی می‌شود.گاهی این خطاها ریسک‌هایینیزدرپیدارند. شرکت‌هایبیمه و سامانه‌های خرید آنلاین بیمه نظیر https://bimeh.com/ ریسک‌ها و خسارات رانندگی را با بیمه‌های شخص ثالث موتور و خودرو، بیمه بدنه و بیمه اموال جبران می‌کنند. ولی پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با هدف بازدارندگی از رانندگی‌های خطرساز و بالا بردن امنیت، جرایم رانندگی و خلافی خودرو را در قوانین خود قرار داده است.

 

توجه داشته باشید که اگر خلافی خودرو از مقدار مشخصی بیشتر شود، پلیس راهور دستور توقف خودرو را صادر خواهد کرد که این امر می‌تواند مشکلات فراوانی برای مالک خودرو به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است به صورت دوره‌ای برای استعلام جریمه خودرو اقدام کرده و در نهایت به ساده‌ترین روش ممکن و در کوتاه‌ترین زمان برای پرداخت جریمه آنلاین خودرو اقدام کنید. با پرداخت آنلاین در زمان و هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد شد چرا که دیگر نیاز به مراجعه حضوری نخواهد بود.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب