چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود؟ در بسیاری از خودروهای سواری هنگام روشن شدن چراغ بنزین حدود 7 تا 9 لیتر بنزین در باک موجود است اگر نمی دانید از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم در اینجا مشخص خواهیم کرد که با چراغ بنزین روشن چه مسافتی را بر حسب کیلومتر می توانید طی کنید.

 

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود

چراغ بنزین روشن خوب نیست و ممکن است شما را در وسط جاده بگذارد. روشن شدن چراغ بنزین برای رانندگانی که حوصله مراجعه با پمپ بنزین را ندارند و یا در منطقه ای قرار دارند که پمپ بنزین از آنها دور است ، بسیار دلهره آور است چون آنها با این چالش روبرو هستند که هر لحظه ممکن است بنزین شان تمام شود. در این بخش مشخص می کنیم که خودروهای سواری از ابتدای وقتی که چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود. مسافت قابل طی کردن قبل از تمام شدن بنزین در پشت آمپر بیشتر خودروهای جدید هنگام روشن شدن چراغ بنزین نمایش داده می شود که تخمین میزند که چه مسافتی را قبل از تمام شدن بنزین می توانید با خودرو بپیمایید. این تخمین زیاد دقیق نیست و بر اساس میانگین مسافت طی شده هنگام رانندگی با خودرویتان محاسبه شده است .

 

چندان نگران تمام شدن بنزین نباشید. زیرا حتی اگر در ترافیک شدید هم بمانید، تقریباً می‌توانید به اولین پمپ بنزین در 40 کیلومتری خود مراجعه کنید و سوخت‌گیری کنید. 40 کیلومتر دورتر به این معنی است که شما در شهری مانند تهران، می‌توانید از یک سمت شهر به سمت دیگر بروید و در انتها با خودرو روشن سوخت‌گیری کنید. برخی از رانندگان به چراغ بنزین خودرویشان خیلی اطمینان دارند و با یک محاسبه سر انگشتی می‌گویند با روشن شدن چراغ بنزین حدود 50 کیلومتر دیگر می‌توانم بروم. خوب نظرشان اشتباه هم نیست مخصوصا این که در داخل شهر معمولاً مشکل جدی پیش نمی‌آید.

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

اگر بخواهیم یک استاندارد کلی در مورد زمان روشن شدن چراغ به دست بیاوریم و اینکه از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم، با به استانداردهای ارائه شده بین المللی اشاره کنیم. با بررسی بیش از 40 خودرو و محاسبه میزان باقی مانده بنزین در باک آن ها، مشخص گردید که متوسط بنزین باقی مانده در باک خودروهای خارجی به صورت متوسط 2.6 گالن و بر حسب لیتر در حدود 9.8 لیتر می باشد.

 

اینکه دقیقا چند کیلومتر می توانید با چراغ بنزین روشن رانندگی کنید هم به خودروی شما هم به عادتها و شرایط رانندگی شما بستگی دارد. با این وجود احتمالا متعجب خواهید شد که بدانید در واقع مسافتی را که می توانید با چراغ بنزین روشن طی کنید چقدر کوتاه است. توجه داشته باشید که در بعضی خودروها چراغ اخطار بنزین بر اساس میزان مسافت قابل طی کردن با باک تقریبا خالی روشن می شود و مسافت باقی مانده را نشان می دهد که برای این خودروها مقدار بنزین موجود در باک ذکر نشده است.

 

رانندگی با چراغ بنزین روشن گاهی مواقع یک ضرورت است و وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیریم این که بدانیم دقیقا چند کیلومتر دیگر تا متوقف شدن خودرو باقی مانده اهمیت بالایی دارد. به عنوان مثال باک خودرویی با ظرفیت 60 لیتر، از روشن شدن چراغ بنزین 5 لیتر بنزین داریم. اگر در شهر رانندگی می‌کنیم و حدود مصرف سوخت 10 لیتر در 100 کیلومتر باشد پس تقریبا 50 کیلومتر می‌توان پیمود. اما هیچ گاه نباید برای 50 کیلومتر برنامه ریزی کرد و در اولین پمپ بنزین می‌بایست سوخت گیری نماییم.

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

مضرات روشن شدن چراغ بنزین

رانندگی با خودرویی که مقدار کمی یعنی ¼ باک بنزین دارد ، سبب آسیب به خودرو می شود و مضرات روشن شدن چراغ بنزین بسیار است . صدمه به کاتالیزور از جمله آسیب های وارد شده به خودرو هنگام رانندگی با چراغ بنزین روشن است که در این صورت شما مجبور به تعمیر یا تعویض کاتالیزور خواهید شد.

رانندگی با چراغ بنزین روشن سبب آسیب دیدن پمپ بنزین به علت آشغال و کثیفی ته باک ، می شود زیرا هر آشغال و کثیفی جمع شده در ته باک هنگامی که باک خالی باشد از پمپ بنزین شما عبورمی کند و سبب آسیب به آن می شود.

هنگام رانندگی با چراغ بنزین روشن سبب می شود که ناگهان در جاده و یا بزرگراه بنزین تمام کنیم و خودرویمان از حرکت باز ایستد ، پیش آمدن این حالت بسیار خطرناک است زیرا خودروهای کناری با سرعت زیاد در حال حرکتند و ممکن است با خودرو شما تصادف کنند.

راندن خودرو با چراغ بنزین روشن ممکن است مشکل ساز و بلکه خطرساز باشد. چراکه اگر بنزین تمام کنید ممکن است به کاتالیزور خودروی شما صدمه برسد که سپس مجبور به تعمیر یا تعویض آن با هزینه زیاد شوید. حتی رانندگی با چراغ بنزین روشن می‌تواند به پمپ بنزین شما هم آسیب برساند زیرا جرم های ته باک هنگامی‌که باک شما تقریبا خالی است از طریق پمپ بنزین مکیده شده و باعث خرابی پمپ و گرفتگی صافی بنزین خواهد شد.

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

عوامل موثر در میزان مسافت طی شده با چراغ بنزین روشن

وزن خودرو و محتویات داخل آن
سرعت
کارکردن خودرو به صورت درجا بیش از ۴۰ ثانیه
فشار نامنظم پدال گاز
فشار باد تایرها
استفاده از تهویه هوا(کولر)
آیرودینامیک خودرو
بالابودن ترمزدستی
نشتی در باک بنزین
رانندگی در دور موتور بالا
نوع لاستیک
تنظیم فرمان
مصرف برق زیاد سیستم صوتی
کیفیت بنزین

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

چراغ بنزین پراید روشن شود چند کیلومتر میرود

اگر استفاده از خودرو پراید را در حالت رانندگی بدون ترافیک در نظر بگیریم ، خودروهای زیر می توانند این مقدار از مسافت را طی کنند. خودروی پراید با مصرف شهری حدود 6.5 می تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 130 کیلومتر میرود.

 

پژو 206

خودرو پژو با متوسط مصرف 8.9 در مصارف شهری، از لحظه ای که چراغ بنزین روشن می شود ، حدود 109 کیلومتر را می تواند طی کند.

 

رنو کولئوس

رنو کولئوس ، با مصرف 11.8 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 80 الی 85 کیلومتر را بپیماید.

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

سوزوکی ویتارا

این شاسی بلند ژاپنی با مصرف 12.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین می تواند مسافتی حدود 80 کیلومتر را طی نماید.

 

پژو 405

این خودرو با متوسط مصرف 12,8لیتر در شهر ، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 76 کیلومتر را بپیماید.

 

سمند

این خودرو با مصرف شهری حدود 11 می تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 89 کیلومتر را طی کند.

 

ساندرو

خودرو ساندرو ، با مصرف9.4 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 104 کیلومتر را بپیماید.

 

ال 90

این خودرو با متوسط مصرف 9 لیتر در شهر ، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 108 کیلومتر را بپیماید.

 

گل

گل محصولی از فولکس واگن برزیل است که یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن آلمان به شمار می رود. این خودرو با مصرف2, 9در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 106 کیلومتر را بپیماید.

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

ورنا

این خودرو با مصرف6, 7 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 128 کیلومتر را بپیماید.

 

مزدا 3

مزدا 3 محبوب ترین ساخته مزدا در سر تا سر دنیا است که علت آن کیفیت خوب ، سواری کاملا لذت بخش ، طراحی جذاب و … است که با مصرف9.8 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 100 کیلومتر را بپیماید.

 

هیوندای آوانته

هیوندای آوانته یک خودرو کامپکت کره ای است که با مصرف9.5 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 103 کیلومتر را بپیماید.

 

توسان

هیوندای توسان، یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای بازار ایران است ، این خودرو با مصرف10.2 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 96 کیلومتر را بپیماید.

 

سانتافه

در اوایل سال 2001 ایده های جدی شرکت کره ای هیوندای برای رقابتی آشکار با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztekبه ثمر نشست و مدل جدید با اسم سانتافه که نام شهری در نیومکزیکو است تولید شد و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به محبوب ترین خودرو خانواده شد. این خودرو با مصرف 11.8 لیتر در هر 100 کیلومتر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین می تواند مسافتی حدود 83 کیلومتر را طی نماید.

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

ریو

کیا ریو یک خودرو کامپکت ، محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که تولید آن از سال 2000 آغاز شده و اکنون نسل چهارم آن در حال تولید است. این خودرو با مصرف شهری حدود 6,9 می تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 142 کیلومتر را طی کند.

 

اپتیما

کیا اپتیما یک سدان سایز متوسط است که نخستین بار در سال 2000 توسط کره ای ها معرفی شد ، این خودرو با مصرف شهری حدود 11,8 می تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 83 کیلومتر را طی کند.

 

کیا پیکانتو

پیکانتو که همزاد و رقیب مستقیم هیوندای آی 10 محسوب می شود از یک پیشرانه 1.2 لیتری ( 1250 سی سی ) در کنار یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک استفاده می کند. این خودرو با متوسط مصرف 6,7 لیتر در شهر ، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 146 کیلومتر را بپیماید.

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر میرود | از روشن شدن چراغ بنزين چند لیتر داریم

با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر رانندگی کنیم؟

گاهی اوقات ‌ممکن است به دلیل فرسودگی مکانیزم شناور درون باک، چراغ بنزین دیرتر روشن شود در نتیجه پیش بینی شما درست از آب در نیاید و کمتر سوخت داشته باشید. مخصوصاً این که حرکت در مسیر‌های سربالایی و سرپایینی و یا سر پیچ‌ها، ممکن است اندک بنزین موجود را هم از دسترس پمپ خارج کرده و موتور خاموش شود.

 

در بیشتر خودروهای جدید هنگام روشن شدن چراغ بنزین، مسافت قابل پیمایش نمایش داده می‌شود. برخی از رانندگان ترجیح می‌دهند به این اعداد و ارقام اعتماد کنند با این تصور که وقتی نمایشگر مسافت باقی مانده 30 کیلومتر را نشان می‌دهد قطعاً می‌شود تا قبل از اتمام بنزین واقعاً 30 کیلومتر رانندگی کرد. اما باید گفت که این مسافت فقط یک تخمین تقریبی است.

 

این تخمین بر اساس میانگین مسافت طی شده هنگام رانندگی با خودرو محاسبه شده و در نتیجه ممکن است نسبت به شرایط رانندگی فعلی شما زیاد دقیق نباشد. مثلا اگر بیشتر مواقع در بزرگراه رانندگی کرده باشید و اکنون ‌در ترافیک هستید مسافت تخمین زده شده احتمالا زیاد دقیق نخواهد بود چون بر اساس حرکت در بزرگراه محاسبه شده است!

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب