بهترین هدفون برای موسیقی

بهترین هدفون برای موسیقی

بسیاری از مردم تصور زندگی خود را بدون هدفون غیرممکن می‌دانند. با وجود این همه استفاده، انتخاب بهترین هدفون به دلیل تنوع بالا برای همه سخت است. زیرا همه می‌خواهند یک محصول با کیفیت بالا با کم‌ترین هزینه داشته باشند. طبیعتاً هدفون‌های بی‌سیم حرف اول را می‌زند، اما عوامل مهم دیگری را باید در خرید هدفون درنظر گرفت. اگر می‌خواهید فقط یک مطلب راهنما در خرید بهترین هدفون را بخوانید، نکات پیش‌رو را به شما توصیه می‌کنم. در این مطلب به بررسی عواملی که در انتخاب بهترین هدفون نسبت به قیمت هدفون باید درنظر بگیریم می‌پردازیم، سپس به معرفی و معایب و مزایای بهترین هدفون برای موسیقی  همراه با قیمت روز هدفون‌ها می‌پردازیم.

 

عوامل مهمی که در خرید بهترین هدفون باید بررسی کنید.

 

کیفیت صدا

بدون شک، مهم‌ترین عاملی که در هنگام انتخاب هدفون باید در نظر گرفت کیفیت صدا است. به همین دلیل، توجه به عواملی مانند محدوده فرکانس، حساسیت و امپدانس بسیار مهم است. هرچه میزان هر یک از این فاکتورها بالاتر باشد، کیفیت صدا بالاتر است.

 

هزینه محصول

چندین هدفون بی‌سیم مقرون‌به‌صرفه وجود دارد. با این حال، من به شدت توصیه می‌کنم قبل از خرید کورکورانه هر یک از آن‌ها فکر کنید. هدفون‌های بی‌سیم مقرون‌به‌صرفه به سختی پیدا می‌شوند. آن‌ها باید دارای باتری‌های جامد با چگالی بالا برای دوام بیش از یک ساعت بین شارژ و یک تراشه بلوتوث با کیفیت بالا از یک شرکت خوب باشند. آماده باشید برای کیفیت مناسب هزینه کافی بپردازید، زیرا کیفیت خوب به ندرت ارزان است. چندین هدفون با کیفیت بالا و قیمت مناسب در بازار با عملکردهای مختلف می‌توانند به شما کمک کنند تا بیشترین بهره را از صدای خود ببرید. به بیان ساده، بسیار مهم است که زمان بگذارید و تجزیه و تحلیل کنید که چه کارکردها و ویژگی‌هایی باید داشته باشند تا نیازهای شما را برآورده کنند.

 

کدک‌ها

کدک صوتی که یک جفت هدفون بلوتوث از آن استفاده می‌کند بر کیفیت صدای شما تأثیر می‌گذارد. نحوه برقراری ارتباط بلوتوث از منبعی مانند گوشی هوشمند به هدفون توسط نرم افزاری به نام کدک کنترل می‌شود. هدفون شما باید با آن سازگار باشد زیرا وظیفه رمزگذاری و رمزگشایی داده‌های صوتی دیجیتال در یک فرمت خاص را بر عهده دارد. ببینید کدام کدک‌ها توسط هدفون‌های بی‌سیم مورد علاقه شما پشتیبانی می‌شوند. ساده‌ترین نسخه‌ها فقط از SBC پشتیبانی می‌کنند، یک کدک که اجازه موسیقی با وضوح بالاتر را نمی‌دهد و به دلیل سرعت انتقال پایین، اغلب صدای متعادلی تولید می‌کند. برای اینکه ببینید آیا هدفون از AAC پشتیبانی می‌کند، ببینید آیا از محصول اپل استفاده می‌کنید یا خیر. خرید هدفون‌هایی که فقط از SBC، aptX یا LDAC پشتیبانی می‌کنند باعث اتلاف وقت می‌شود زیرا دستگاه‌های اپل فقط SBC و AAC برتر را پشتیبانی می‌کنند. اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، دنیا به روی شما باز است. اکثر کدک‌های صوتی بلوتوث، از جمله Hi-Res aptX HD، توسط جدیدترین نسخه‌های اندروید پشتیبانی می‌شوند.

 

حذف نویز

این یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی است که باید در هنگام انتخاب هدفون در نظر بگیرید. هدفون‌های ANC بهترین کارایی را در حذف نویز دارند به خصوص اگر همیشه در یک منطقه پر سر و صدا هستید زیرا آن‌ها حتی صداهای کوچکی مانند تهویه هوا، هواپیما، هواپیماهای بدون سرنشین و… حذف می‌کنند.

 

عمر باتری

این یکی از مهم‌ترین عناصری است که باید هنگام انتخاب هدفون در نظر گرفت. بسته به انواع مختلف هدفون تغییر می‌کند. هدفون‌های بلوتوث معمولاً در مقایسه با هدفون‌های بی‌سیم عمر باتری بیشتری دارند. محصولی که عمر باتری طولانی، شارژ سریع و سطوح کارایی بالا را به شما ارائه می‌دهد، چیزی است که باید انتخاب کنید.

 

حساسیت

این به میزان صدایی که یک هدفون می‌تواند تنها با یک میلی‌وات انرژی الکتریکی تولید کند، اشاره دارد. حساسیت عالی‌تر منجر به صدای بلندتر می‌شود. حساسیت هدفون معمولاً بین 80 تا 110 دسی بل قرار دارد.

 

بهترین هدفون‌های سال ۱۴۰۲:

 

هدفون بی‌سیم سونی مدل Sony WF-1000XM5 Wireless 

بهترین هدفون برای موسیقی

مزایای هدفون بی‌سیم سونی مدل Sony WF-1000XM5 Wireless

• مناسب و راحت

• ANC عالی

• صدای هدفون با کیفیت

 

معایب هدفون بی‌سیم سونی مدل Sony WF-1000XM5 Wireless

• نوک‌های فوم موم بیشتری نسبت به سایر هدفون‌ها جمع آوری می‌کند

• گران

 

مشخصات فنی Sony WF-1000XM5:

قابلیت اتصال: بلوتوث 5.3

عمر باتری: 8 ساعت

فرکانس: NA

حذف نویز: دارد

ضد آب: مقاوم در برابر آب

قیمت هدفون: ۱۵ میلیون تومان

 

با این هدفون‌ها، صداهای اضافی در باشگاه، از جمله صدای ماشین‌های استفاده بیش از حد، وزنه‌های پایین، موسیقی پس زمینه و صحبت کردن مردم از بین می رود. این هدفون‌های بی‌سیم به خوبی در گوش  قرار می‌گیرند و هشت ساعت صدای حذف کننده نویز (و ۳۶ ساعت عمر باتری بدون روشن بودن ANC) ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید کیفیت صدای بی‌نظیری داشته باشید، اما نمی‌خواهید به دنبال یک قاب هدفون بزرگ باشید، WF-1000XM5 برای شما مناسب است. آن‌ها می‌توانند عمیق‌ترین باس‌ها را کنترل کنند، صدایی واضح، مشخص و متعادل را منتقل می‌کنند.

 

هدفون حرفه‌ای سنهایزر مدل Sennheiser HD 800 S

بهترین هدفون برای موسیقی

مزایای هدفون حرفه‌ای سنهایزر مدل Sennheiser HD 800 S

• طراحی و ساخت حرفه‌ای و راحت برای استفاده

• سبک وزن

• جزئیات عالی

 

معایب هدفون حرفه‌ای سنهایزر مدل Sennheiser HD 800 S

• فاقد عایق صدا

• بزرگ

• گران

 

مشخصات فنی هدفون Sennheiser HD 800 S:

فاکتور فرم: روی گوش

قابلیت اتصال: با سیم

عمر باتری: نامحدود

پاسخ فرکانسی: 4 هرتز – 51000 هرتز

اندازه درایور: ۵۶ میلی متر

حذف نویز: خیر

قیمت هدفون: ۱۰۵ میلیون تومان

 

همان‌طور که مشخص است، ۱۰۵ میلیون تومان برای یک جفت هدفون هزینه زیادی است. اما وقتی هدفون Sennheiser HD 800 S را می‌خرید، آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت می‌کنید. هدفون سنهایزر HD 800s یک درایور ۵۶ میلی‌متری دارد، یک مبدل فوق العاده بزرگ که سیگنال‌های صوتی را به امواج صوتی تبدیل می‌کند. (برای مقایسه، بیشتر درایورهای موجود در این لیست فقط حدود 40 میلی‌متر هستند.) بر خلاف بسیاری از گزینه‌های دیگر در این لیست، HD 800 S یک هدفون سیمی است، که ممکن است باعث شود اگر ترجیح می‌دهید به سراغ یک هدفون بی‌سیم بروید، جایگزین دیگری را انتخاب کنید. این هدفون دارای طراحی پشت باز است که برای راحتی بیشتر دور گوش می‌پیچد و از فناوری جذب صدا برخوردار است که یکپارچگی صدا را حفظ کرده و اثر پوشاندن موسیقی را از بین می‌برد. اثر پوشاندن زمانی اتفاق می‌افتد که صداهای روشن را در فرکانس‌های پایین‌تر هنگامی که با صدای بلندتر پخش می‌شوند، بشنویم. برای نوازندگان، علاقه‌مندان به صدا، یا خلاقانی که می‌خواهند هر صدای جیر جیر را در آهنگ‌ها و ویدیوهای خود بشنوند، این هدفون‌ها مناسب هستند.

 

هدفون Audio-Technica ATH-M50x Professional Monitor

بهترین هدفون برای موسیقی

مزایای هدفون Audio-Technica ATH-M50x Professional Monitor

• سایز درایور بزرگ

• صدای غنی

• گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای هدفون استودیوی

 

معایب هدفون Audio-Technica ATH-M50x Professional Monitor

• سیمی

• پوشش هدفون با گذر زمان از بین می‌رود

 

مشخصات هدفون Audio-Technica ATH-M50x Professional Monitor:

فاکتور فرم: روی گوش

قابلیت اتصال: با سیم

عمر باتری: نامحدود

پاسخ فرکانسی: 15 هرتز-28000 هرتز

درایور: 45 میلی متر

حذف نویز: خیر

قیمت هدفون Audio-Technica ATH-M50x Professional Monitor: ۸ میلیون تومان

 

طراحی circumaural هدفون‌ها صدا را از داخل جدا می‌کند تا از نویز جلوگیری کند و اندازه درایور بزرگ‌تر از متوسط به صداهای زیر و بالای سطح قابل شنیدن برای شنوایی انسانی وارد شود. Audio-Technica این هدفون‌ها را به عنوان یک هدفون با کیفیت استودیویی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه می‌کند، بنابراین اگر علاقه‌مند به موسیقی هستید و به نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، این هدفون‌ها برای شما مناسب هستند. با استفاده از این هدفون‌ها، می‌توانید موسیقی را به صورت خالص و غنی ترکیب کنید یا به یک آهنگ به شکل خالص و غنی گوش دهید.

 

هدفون بی‌سیم سونی مدل WH-1000XM5

بهترین هدفون برای موسیقی

مزایای هدفون سونی بی‌سیم Sony WH-1000XM5

• الکسا داخلی

• عمر باتری عالی

• حذف نویز تطبیقی

• صوتی فضایی و Dolby Atmos

 

معایب هدفون سونی بی‌سیم Sony WH-1000XM5

• به سرویس موسیقی سازگار نیاز دارد

• دو گوشی هدفون روی هم خم نمی‌شوند

 

مشخصات هدفون سونی بی‌سیم Sony WH-1000XM5

فاکتور فرم: روی گوش

قابلیت اتصال: بلوتوث 5.2

عمر باتری: 30 ساعت

پاسخ فرکانسی: 4 هرتز – 40000 هرتز

اندازه درایور: 30 میلی متر

حذف نویز: بله

قیمت هدفون بی‌سیم سونی: ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

 

با ۳۰ ساعت باتری، صدای چشمگیر، نسخه مناسب بلوتوث 5.2 که به راحتی به دو دستگاه مختلف به طور همزمان متصل می‌شود، و هیچ تغییری در کیفیتش در ساعت‌های طولانی استفاده مداوم ایجاد نمی‌شود، واضح است که این هدفون سونی بهترین هدفون  برای موسیقی در بازار است. هر گوشی آن دارای هشت میکروفون و دو پردازنده برای حذف کامل نویز است. این هدفون طیف وسیع‌تری از پاسخ فرکانسی را برای صدای قوی‌تر و لایه‌ای ارائه می‌کند که برای شنیدن صدای بیشتر از موسیقی شما ایده‌آل است.

 

هدفون QuietComfort 45 Wireless headphones

بهترین هدفون برای موسیقی

مزایای هدفون QuietComfort 45 Wireless headphones

• فوق‌العاده راحت

• حذف نویز بالا

 

معایب هدفون QuietComfort 45 Wireless headphones

• فاقد EQ

• برخی از چالش‌های USB-C

 

مشخصات فنی Bose QuietComfort 45:

ضریب فرم: روی گوش، پشت بسته

قابلیت اتصال: بلوتوث 5.1

عمر باتری: تا 24 ساعت

پاسخ فرکانس: N/A

اندازه درایور: 40mm

حذف نویز: بله

بهترین هدفون برای موسیقی

قیمت QuietComfort 45 Wireless headphones حدود ۱۲۶۰۰۰۰۰ است. این هدفون برای ساعت‌ها پوشیدن راحت است. برای شنوندگانی که می‌دانند ژانرهای مختلف موسیقی به تنظیمات اکولایزر متفاوتی نیاز دارند، می‌توانید صدای موسیقی خود را از طریق یک برنامه با Bose’s Active EQ سفارشی کنید. بعلاوه، با حداکثر 24 ساعت عمر باتری، می‌توانید تمام روز خود را قبل از اینکه به شارژ مجدد فکر کنید، با این هدفون بگذرانید.

 

سوالات متداول در باب خرید بهترین هدفون:

 

بهترین هدفون برای موسیقی چیست؟

خرید بهترین هدفون برای موسیقی به ترجیحات شخصی شما و نوع موسیقی که گوش می‌دهید، بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به موسیقی‌های بیس زیادی گوش می‌دهید، ممکن است هدفون‌هایی با عملکرد بیس قوی بخواهید. اگر به ضبط‌های زنده یا موسیقی کلاسیک زیادی گوش می‌دهید، خرید هدفون‌هایی با صفحه صوتی گسترده و صدای واضح و دقیق انتخاب عاقلانه‌تری است. در حالت ایده‌آل، بهترین راه برای خرید هدفون مناسب برای موسیقی این است که آن‌ها را با آهنگ‌های مورد علاقه خود امتحان کنید و ببینید که آیا احساس راحتی دارید یا نه.

جدیدترین مطالب