شعار هفته پژوهش سال 98 | مقاله در مورد هفته پژوهش

شعار هفته پژوهش سال 98 | مقاله در مورد هفته پژوهش

شعار هفته پژوهش سال 98 به مناسبت فرارسیدن هفته آخر آذر 98 تعیین شده است و در این مطلب شما عزیزان را به خواندن مقاله در مورد هفته پژوهش سال 98 دعوت می کنیم. همچنین اگر می خواهید اسامی روزهای هفته پژوهش 98 را بدانید در ادامه این بخش و پس از خواندن شعار هفته پژوهش امسال، نامگذاری روزهای هفته پژوهش سال 98 آورده شده است.

 

شعار هفته پژوهش سال 98

شعار هفته پژوهش 98 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شده است و همانطور که می دانید همه ساله به مناسبت فرا رسیدن روز پژوهش یک شعار برای این روز تعیین می شود. شعار هفته پژوهش سال 98 (پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید) است. روز پژوهش 25 آذر ماه توسط شورای فرهنگ عمومی کشور روز پژوهش نامگذاری شده است و همچنین وزارت علوم و تحقیقات و فناوری آخرین هفته آذر ماه را هفته پژوهش نامیده و اخیرا آن را هفته پژوهش و فناوری خطاب می‌کند. به تمام افراد تاثیرگذار در این عرصه و پژوهشگران عزیز، هفته پژوهش سال 98 را تبریک می‌گوییم. هفته پژوهش سال 98 از روز شنبه بیست و سوم آذر آغاز می گردد و آخرین روز هفته پژوهش جمعه بیست و نهم آذر اعلام شده است.

شعار هفته پژوهش سال 98 | مقاله در مورد هفته پژوهش

اسامی روزهای هفته پژوهش 98

روز شنبه 23 آذر 98 نخستین روز از هفته پژوهش با عنوان (پژوهش و فناوری: مدرسه، دانشگاه و جامعه) نامگذاری شده است که در این روز مراسم زنگ پژوهش، تقدیر از دانش آموزان نمونه و بازدید از دانشگاه ها، صنایع و مراکز تولیدی انجام می شود.

 

روز یکشنبه 24 آذر ماه سال 98 که دومین روز هفته پژوهش و فناوری است با عنوان (پژوهش، فناوری و توسعه ملی) نامگذاری شده است و برنامه‌هایی توسط دستگاه‌های اجرایی با رویکرد توسعه ملی در این روز برگزار می‌شود.

 

روز دوشنبه 25 آذر 98 که سومین روز هفته پژوهش در سال 1398 است با عنوان (گام دوم در پژوهش و فناوری) نامگذاری شده است و برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری توسط دستگاه‌های اجرایی با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

 

روز سه شنبه 26 آذر که چهارمین روز هفته پژوهش سال 98 است با عنوان (پژوهش، فناوری و رونق تولید) نامگذاری شده است و افتتاح بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و همچنین تجلیل از پژوهشگران، کارآفرینان، ایده‌های برتر و استان‌های برتر انتخاب شده از برنامه روز چهارم هفته پژوهش 98 است.

 

روز چهارشنبه 27 آذر 98 که پنجمین روز از هفته پژوهش و فناوری است با عنوان (پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی) نامگذاری شده است و پیشاپیش روز و هفته پژوهش را خدمت شما عزیزان تبریک و شادباش می گوییم.

 

روز پنج شنبه 28 آذر که ششمین روز از هفته پژوهش 98 است با عنوان (پژوهش، فناوری، مشارکت ملی) نامگذاری شده است و در هفته پژوهش امسال بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار نیز همزمان با هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

روز جمعه 29 آذر 1398 هفتمین و آخرین روز هفته پژوهش امسال است و آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار خواهد شد.

شعار هفته پژوهش سال 98 | مقاله در مورد هفته پژوهش

علت نامگذاری هفته پژوهش سال 98

علت نامگذاری هفته پژوهش 98 گسترش هرچه بیشتر فرهنگ پژوهش در جامعه، یادآوری اهمیت پژوهش و بزرگداشت پژوهشگران برجسته است. امید است که با آگاهی از اهمیت پژوهش و پرداختن به آن، چه در زندگی روزمره و چه در سطح علمی، میزان هوشمندی، پیشرفت و توسعه جامعه، بیش از پیش ارتقا یابد. باز هم اگر در این مملکت چرخی می چرخد، کلاسی دایر است، صنعتی است و پیشرفتی، نتیجه زحمات پژوهشگرانی است که خالصانه کار می کنند. پژوهش در کشورمان از نظر من با بی مهری عجیبی مواجه است. تخصیص اعتبار برای پژوهش، سرمایه گذاری مطمئن برای آینده کشور است. از طرفی پژوهش های ما هم باید قابل اندازه گیری و روشن باشد، ما باید راهی پیدا کنیم که نتایج پژوهش بر روند اجرایی و جاری کشور در همه زمینه ها تاثیرگذار باشد. صداقت و پاکی و جدیت و تلاش و روح نقد پذیری از ضرورت های پژوهش است. به همه دوستانم تجربه خودم را می گویم، رفیقی دلنشین تر از پژوهش یافت نشود و تفریحی گواراتر از کار تحقیق وجود ندارد. در راه پژوهش گام برداشتن افتخار بزرگی است برای ایران عزیزمان است.

شعار هفته پژوهش سال 98 | مقاله در مورد هفته پژوهش

مقاله در مورد هفته پژوهش

امروز 25 آذر روز پژوهش است. هفته پژوهش سال 98 را به همه پژوهشگران شایسته میهن مان تبریک عرض می کنم. برای همه پژوهشگران و علاقمندان پژوهش سلامتی و موفقیت آرزومندم. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شورای فرهنگ عمومی کشور برای گسترش هرچه بیشتر فرهنگ پژوهش در جامعه، گوشزد اهمیت این امر و بزرگداشت پژوهشگران برجسته، هفته پایانی ماه آذر را به نام هفته پژوهش نامگذاری کرد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از سال یک هزار و سیصد و هفتاد و نه هجری شمسی چهارمین هفته آذر ماه را هفته پژوهش اعلام نمود و همانطور که در ابتدای این مقاله در مورد هفته پژوهش 98 اعلام شده است؛ پژوهش اثربخش و فناوری ارزش آفرین و رونق تولید “شعار هفته پژوهش سال 98” اعلام شده است.

هر ساله ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم، برنامه های متعددی را با همکاری سازمانها، نهادها، دانشگاهها و مؤسسه های مرتبط با پژوهش و فناوری برگزار می نماید. اهداف هفته پژوهش به طور خلاصه از عبارت است از: شناسایی توانمندی های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر در حوزه پول و بانک، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه که سایت سماتک هفته پژوهش را به همه محققین و پژوهشگران تبریک می گوید.

 


حتما بخوانید: پیام تبریک به مناسبت روز پژوهش


 

شعار هفته پژوهش سال 98 | مقاله در مورد هفته پژوهش

مقاله درباره هفته پژوهش

در این بخش از سماتک مقاله ای در مورد هفته پژوهش را آماده کردیم که با هم می خوانیم. شخصی که به شیوه‌های گوناگون پژوهش می‌کند، پژوهشگر یا محقق نامیده می‌شود. پژوهشگر فردی است که با روش‌های علمی، درصدد رسیدن به شناختی تازه از مسائل و مفاهیم گوناگون است. او با استفاده از ابزار‌های گوناگون به مشاهده عمقی و دقیق پدیده های پیرامون خود می‌پردازد. پژوهشگر با نگاهی نقادانه و موشکافانه به پیرامون خود می‌نگرد و برای رفع مشکلات جامعه و ارائه بهترین راهکار‌های عملی، اطلاعات موثقی در اختیار مسئولان و بقیه افراد جامعه می‌گذارد. پژوهش یا تحقیق یک رفتار هوشمندانه، هوشیارانه، خلاقانه و سامان یافته برای پیدا کردن، بازگویی و بازنگری پدیده‌ها، رخداد‌ها و فرضیات است.

پژوهش همچنین برای استفاده از پدیده‌های موجود برای دست یافتن به راهکار‌های عملی و فناوری‌ ها بکار می‌رود. بطور معمول پژوهشگر نتایج پژوهش خود را در مجله‌های علمی ارائه می‌دهد. پژوهش در دو مرحله یافتن پرسش پژوهش و دیگر پاسخ دادن به آن پرسش صورت می‌گیرد. دانسته‌های ما یا از طریق مطالعه منابع اطلاعاتی موجود حاصل می‌شود یا بر اساس پژوهش هایی که خود انجام می‌دهیم به دست می‌آید. اگر این دانسته‌ها بر اساس نتایج پژوهش‌ های قبلی باشد در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات و تحلیل های جاری باشد تلاش ما به تولید علم و اطلاعات منجر شده است. در واقع پژوهش راهی برای گسترش مرز‌های دانش و گشودن افق‌ های تازه برای آیندگان است. پژوهش بستر تحول و شکوفایی است و اهتمام دبستان راه نوین نوید این است که به بهترین شکل این بستر را برای دانش آموزان خود فراهم نماید پیشاپیش فرا رسیدن روز و هفته پژوهش سال 98 مبارک باد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب