مهمترین مزیت‌های استفاده از تتر چیست؟

مهمترین مزیت‌های استفاده از تتر چیست؟

هر روز خبرهای بیشتری در مورد ارزهای دیجیتال و تتر به گوش می‌رسد. موسسات و شرکت‌های معتبر بین المللی بسیاری ارزهای دیجیتال را به ترازنامه خود اضافه می‌کنند. در این بین استیبل کوین‌ها (ارزهای دیجیتالی با قیمت ثابت) راه را برای ورود سرمایه داران به بلاک چین باز کرده است. در ادامه مزیت‌های تتر را باهم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شده است. پیش از این چندین گزینه برای سرمایه گذاری بر ارزهای دیجیتال وجود داشت؛ اما اکنون تتر یکی از معدود گزینه‌های سرمایه گذاری است. USDT یک رمز ارز با پشتوانه ارزهای فیات است. به همین دلیل قیمت USDT ثابت بوده و تلاش می‌کند تا قیمت خود را حفظ کند. ابتدا فقط بر روی بلاک چین بیت کوین فعال بوده اما اکنون بر روی چندین شبکه بلاک چین پشتیبانی می‌شود. تتر یک ارز دیجیتال منبع باز بوده که در حال حاضر در شبکه‌های بلاک چین مانند توابع نقطه به نقطه عمل می‌کند. به این ترتیب که به ازای هر تتر یک ارز فیات (در مورد USDT یک دلار آمریکا) وجود دارد. به همین دلیل به آن استیبل کوین نیز می‌گویند.

 

این ارز دیجیتال پس از گذشت سال‌ها توسعه پیدا کرده است. به گزارش والکس در ماه می سال ۲۰۲۲ تتر ارزشی حدود ۸۳ میلیون دلار داشته است. به عبارتی ۸۳ میلیون تتر در شبکه‌های بلاک چین معامله می‌شده و ۸۳ میلیون دلار پول نقد در خزانه‌های شرکت تتر نگهداری می‌شده است.

 

پشتوانه تتر چیست؟

تترها انواع مختلفی دارند که پشتوانه اصلی آنها ارزهای فیات است. ارزهایی همچون، یورو، ین و دلار از جمله پشتوانه‌های تتر هستند. با توجه به این پشتوانه‌ها می‌توان دریافت که هدف استیبل کوین‌ها ثابت نگه داشتن ارزش ارزهای دیجیتالی است.

 

ابهاماتی که در مورد تتر مطرح شده‌اند چه ابهاماتی است؟

بیشترین ابهاماتی که به تتر وارد می‌شود درباره امنیت آن است. برخی معتقدند که وجود یک دلار به ازای هر تتر شایعه است. اما خود کمپانی تتر بارها این موضوع را مطرح کرده که هیچکدام از این ابهامات به این ارز وارد نیست. تتر از سال ۲۰۱۴ تا کنون یکی از با ثبات ترین ارزهای دیجیتالی بوده است.

 

موارد مصرف تتر چیست؟

در ادامه موارد استفاده تتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قیمت تتر آیا ثابت است

سیستم بانکداری

همانطور که می‌دانیم، بلاک چین یک شبکه غیر متمرکز است. همین امر باعث شده که قدرت دست یک عده یا یک فرد نباشد. از این رو تتر نیز خدمات غیر متمرکز بانکی را به سرتاسر انواع شبکه بلاک چین گسترده کرده است. برخی در مناطق محروم زندگی می‌کنند. در آن مناطق بانکی وجود ندارد و خدمات بانکی ارائه نمی‌شود. اما با کمک شبکه بلاک چین تتر این امکان فراهم شده است که خدمات بانکی به تمام کسانی که به شبکه بلاک چین متصل هستند ارائه شود. شاید با خود بگویید که سایر ارزهای دیجیتال نیز خدمات بانکی را انجام می‌دهند. بله انجام می‌دهند اما ثبات ارزش تتر را ندارند. از این رو ارزش خدمات آنها نیز نوسان خواهد داشت.

 

دریافت وام تتر

از جمله درآمدزایی‌های کمپانی تتر برای خود، استفاده از بهره وام‌هایی است که به موسسات مختلف اعطا می‌کند. با داشتن طرح توجیهی قوی و استفاده از استراتژی‌های به روز می‌توان با کمپانی وارد مذاکره شد و از کمپانی وام گرفت. علاوه بر این، می‌توان از سایر بانک‌های تحت شبکه بلاک چین وام دریافت کرد. از آنجایی که تتر پشتوانه ارزی فیات دارد، این بانک‌ها هیچ نگرانی بابت از بین رفتن ارزش توکن‌های تتر ندارند.

 

انتقال بین المللی

می‌دانیم که برای انتقال پول از کشوری به کشور دیگر چه فرایندهایی باید طی شود.

• ابتدا باید ارز کشور مبدا به پول بین المللی یعنی دلار یا یورو تبدیل شود.

• سپس به حساب بین المللی فرد مورد نظر منتقل شود.

• او ارزهای وارد شده به حساب بین المللی خود را برداشت و با ارز رایج کشور خود تبادل کند.

 

اگر درصد سودهایی که در این میان توسط واسطه‌ها برداشت می‌شود را نادیده بگیریم، می‌بینم که چندین روز زمان می‌برد که مبلغ مورد نظر به دست فرد مورد نظر برسد. در صورتی که با وجود حواله‌های تتر می‌توان در کسری از ثانیه این نقل و انتقالات را انجام داد. گذشته از این بحث، می‌توان در عرصه بین المللی به صورت ریموت و دورکاری فعالیت کرد. کارفرمایان می‌توانند دستمزد فریلنسرها را با تتر پرداخت کنند.

 

مهمترین مزیت‌های تتر کدامند؟

از مهمترین مزیت‌های تتر می‌توانیم به پشتیبانی از بلاک چین‌های مختلف، انتقال رایگان، تورم صفر و خرید و فروش آسان اشاره کنیم. تتر مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

 

قیمت ثابت

به طور کلی کریپتو کارنسی‌ها بازار پر نوسانی دارند. این نوسانات تا حدی قابل پیش بینی هستند. اما در اغلب موارد قابل پیش بینی نبوده و سرمایه شما را بر باد می‌دهند. در این میان باید رمز ارزی برای سرمایه گذاری‌های خود داشته باشید. تتر یکی مورد اعتماد ترین ارزهای دیجیتالی است. زمانی که سایر رمز ارزها نوسانات شدیدی را تجربه می‌کردند، قیمت تتر USDT در حدود %۰/۲۵ نوسان داشته است.

 

سود دهی امن

از دیگر دلایل محبوبیت تتر امنیت سوددهی آن است. همانطور که گفته شد در رمز ارزها نوسانات شدید موجب از دست رفتن سرمایه می‌شود. اما با توجه به اینکه توسعه دهندگان تتر در تلاشند تا نرخ ارز تتر را نزدیک به یک دلار نگه دارند، امنیت سود دهی بالایی دارد. گرچه دلار در ایران تا حدی می‌تواند بر اقتصاد تاثیر گذار باشد اما ارز بین المللی است. یعنی می‌توان دلار را با سایر ارزهای دیگر تبادل کرد. همانطور که می‌دانیم قیمت تتر یک دلار است. با بالا رفتن قیمت دلار سرمایه شما بالا خواهد رفت. نه تنها به ریال بلکه به تمام ارزهای فیات دیگر سود دهی خواهد داشت.

 

تراکنش‌های آسان

تتر در سال ۲۰۱۴ تتر رونمایی شد. طی سالیان اخیر توسعه‌هایی بر روی تتر داده شده که تراکنش‌ها را به ساده ترین حالت ممکن رسانده است. شما به راحتی می‌توانید تتر را به دلار یا ریال تبدیل کنید. برای این کار کافی است از یک صرافی معتبر مثل صرافی ارز دیجیتال والکس استفاده کنید.

 

کارمزد بسیار پایین

کارمزد تتر به واسطه پشتوانه ارزی فیات بسیار پایین است.

 

گاوصندوق امن

اگر دانش خوبی در ارز دیجیتال دارید می‌توانید از تتر به عنوان یک گاوصندوق استفاده کنید. می‌توانید زمانی که تحلیل‌ها سقوط بازار را نشان می‌دهند، سرمایه خود را به تتر تبدیل کنید. نوسانات بازار که رو به صعود شد، تتر خود را با سایر رمز ارزها مبادله کنید. مجدداً در قله به تتر برگردانید.

 

ثبات بیشتر ارزهای دیجیتال

زمانی که شما بر روی تتر سرمایه گذاری می‌کنید در واقع به سرمایه‌های در گردش بلاک چین اضافه می‌کنید. این بدان معناست که شما کریپتو را با ثبات تر می‌کنید. این امر نه تنها ریسک از دست رفتن سرمایه را کاهش می‌دهد بلکه مانند یک دومینو عمل می‌کند. سایر افراد ترغیب به سرمایه گذاری می‌شوند و این امر ثبات کریپتو را بیشتر و بیشتر می‌کند.

 

نتیجه نهایی: همگام شدن با تغییرات

همانطور که اشاره شد، ارزهای دیجیتال در حال رشد و توسعه روزانه خود هستند. چه بخواهید چه نخواهید صنعت بلاک چین در صنایع مختلفی نفوذ کرده و در حال تصاحب تمام صنایع است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تغییراتی که به واسطه کریپتو ایجاد می‌شود را به آغوش بکشید. با آنها همراه شده و کسب‌وکار خود را با آن همگام کنید. مطمئن باشید پس از کمی فعالیت در شبکه بلاک چین موقعیت‌های رشد و درآمدزا خود را نشان خواهند داد.

جدیدترین مطالب