از آموزش آرایشگری مردانه چه اطلاعاتی دارید؟

از آموزش آرایشگری مردانه چه اطلاعاتی دارید؟

آرایشگری قطعا یک تخصص تمام ‌عیار در دنیای آقایان است که تماماً برای هرچه زیبا شدن چهره آقایان فعالیت می‌کند. همه آقایان از کودکان تا پیرمردها به داشتن ظاهری یکدست و اصلاح‌ شده نیاز دارند. به ‌این ‌ترتیب همه مردان باید از خدمات حرفه‌ای آرایشگرهای کاربلد برخوردار باشند. با این ساده آرایشگری با انواع مدل مو آقایان تبدیل به یکی از پویاترین کسب‌ و کارها می‌شود.

 

به چه صورت وارد حرفه کاملاً تخصصی بشویم؟در این مقاله ما به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم.

 

چگونه می‌توان به یک آرایشگر مردانه ماهر تبدیل شد؟

یک شغل کارآمد در ارتباط مستقیم با افراد جامعه است. شغلی که هر روز نیاز بیشتری به حضور پررنگ آن در سطح شهرها احساس می‌شود. شاید به ‌عنوان یک جوان جویای کار علاقه داشته باشید که در این عرصه وارد شوید. اما قطعا از همین قدم اول می‌دانید که آرایشگری مردانه یک شغل مهارت محور است.

 

• شما می‌توانید از مسیر آکادمیک و با تعیین رشته تحصیلی گام به گام در مراحل حرفه‌ای و تدوین ‌شده وارد این شغل پویا بشوید. آرایشگری یک رشته تخصصی در کار و دانش است و دانش‌آموزان به ‌سادگی می‌توانند آن را به‌ عنوان مهارت تحصیلی خود انتخاب کنند.

 

• شما می‌توانید در یک آرایشگاه مردانه پا به پای یک استاد آرایشگری شاگردی کنید. شاگردی کردن روش سنتی است و در مدت ‌زمانی تقریباً طولانی از شما یک آرایشگر مردانه کار بلد می‌سازد. در عین‌حال به صرف شاگردی کردن و یاد گرفتن تمام فوت‌وفن‌ها نمی‌توانید جواز کسب را اخذ کنید.

 

• شما می‌توانید در دوره‌ های آرایشگری مردانه زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشوری شرکت کنید. در حال‌حاضر جمعی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مانند گروه آموزشی عصر مو برای تربیت کارآموزان و آرایشگران آینده فعالیت می‌کنند. گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای نیاز به پیش‌زمینه‌ی خاصی ندارد. در مدت ‌زمان کوتاهی به ‌مهارت کافی دست پیدا می‌کنید و صاحب مدرک فنی و حرفه‌ای با اعتبار بین‌المللی خواهید شد که مسیر جواز کسب شما را خیلی ساده‌تر می‌کند.

 

برای آرایشگر شدن کافی است به این شغل مردانه علاقه داشته باشید. قطعا حضور در دوره‌های آرایشگری مردانه مقدمات حضور حرفه‌ای شما است.

 

یاد گرفتن پراکنده مهارت‌ها از شما یک آرایشگر مردانه ماهر نمی‌سازد. بنابراین لازم است تا در مسیری درست و هدفمند از آرایشگری مردانه قرار بگیرید. دوره‌های آرایشگری فنی و حرفه‌ای برای این منظور تدارک‌ دیده ‌شده است. اما در دوره‌های چه برنامه مهارت محوری تنظیم ‌شده است؟ اصولاً قرار است در این دوره‌ها چه چیزهایی را یاد بگیرید؟

از آموزش آرایشگری مردانه چه اطلاعاتی دارید؟

نگاهی بر دوره آرایشگری مردانه

آرایشگری مردانه یک حرفه گسترده با شاخه‌های مهارت محور و گوناگون است. قطعا نمی‌توانیم این مهارت گسترده را در یک دوره آموزش ساده قرار بدهیم. بنابراین در دسته‌بندی مهارت‌های آرایشگری مردانه را در چند دوره کاملا تخصصی قرار می‌دهند. دوره‌های  به ‌قرار زیر هستند:

 

• آموزش آرایشگری مردانه درجه 2

• آموزش آرایشگری مردانه درجه 1

• آموزش چهره‌ سازی و گریم داماد

• آموزش گریم سینمایی

• آموزش ترمیم مو

• آموزش کار با مواد شیمیایی

 

هرکدام از این دوره‌های آموزشی دورنمای تخصصی خاص خودشان را دارند و لزوماً می‌توانند به ‌عنوان یک مهارت تخصصی مورد استفاده قرار بگیرند. البته برای تبدیل شدن به آقای آرایشگر نیازی نیست تا همگی این دوره‌ها را بگذرانید. کسب نمره قبولی در آموزش آرایشگری مردانه درجه 2 برای اخذ جواز کسب و راه‌اندازی یک آرایشگاه ساده در سطح شهر کافی است.

 

کلاس آرایشگری مردانه مقدماتی

مقدماتی‌ترین دوره آموزش آرایشگری مردانه است که در آن با مفاهیم ابتدایی و پایه در این حرفه آشنا می‌شوند. کارآموزان در این دوره با ابزارهای آرایشگری آشنا می‌شوند. مهارت کار با قیچی و شانه را یاد می‌گیرند. روش صحیح کار با ماشین و اصلاح با شانه را فرا می‌گیرند. به اصول درست سشوار کشیدن مسلط می‌شوند و می‌توانید از دنیای مدل مو مردانه سر دربیاورند.

از آموزش آرایشگری مردانه چه اطلاعاتی دارید؟

دوره آرایشگری مردانه درجه 1

این دوره در امتداد درجه 2 برای کسب مهارت‌های تکمیلی در آرایشگری مردانه تدوین شده ‌است. کارآموزان پس ‌از پایان این دوره لزوماً به یک آرایشگر با مهارت متفاوت تبدیل نمی‌شوند. بلکه در دنیای آرایشگران حرفه‌ای‌تر قدم می‌گذارند. در این دوره با روش‌های حرفه‌ای خرد کردن مو برای ایجاد مدل مو مردانه‌های خاص و حرفه‌ای آشنا می‌شوند. به شکل تخصصی از اصول اصلاح مدل ریش آشنا می‌شوند. روش‌های فر کردن مو مردان را یاد می‌گیرند. به مهارت‌های تخصصی از رنگ کردن مو، کار با ماسک و سرم مو، نگهداری از پوست و مو و… می‌پردازند. خلاصه در پایان دوره آموزش آرایشگری مردانه درجه 1 تبدیل به یک آرایشگر فوق حرفه‌ای و به نوعی استادکار خواهند شد که قطعا کلاس‌کاری آنها را در سطح شهر و آرایشگری مردانه متحول خواهد کرد.

 

دوره‌های تخصصی چهره سازی و گریم داماد، گریم سینمایی، ترمیم مو، کار با مواد شیمیایی و… از دوره‌های خاص در آموزش آرایشگری مردانه هستند که تماماً به مهارت‌هایی فراتر از نیاز ساده برای اصلاح مو و صورت می‌پردازند. برای تبدیل شدن به یک آرایشگر مردانه لزومی نیست تا به این دوره‌های کاملاً تخصصی بپردازید. هرچند قطعاً کسب مهارت در این دوره‌ها زمینه‌های شغلی متفاوت و گاهاً مسیر حرفه‌ای دیگری را برای شما تدارک خواهد دید.

 

آموزش جذابترین مدل مو مردانه

در کنار تمام مباحثی که از دنیای پررنگ آرایشگری مردانه مطرح است، در نهایت مهارت آقای آرایشگر در کوتاه کردن مو و رسیدن به انواع مدل مو مردانه اصل ماجرا می‌باشد. شما هر اندازه در دنیای تئوری اطلاعات داشته باشید و یا اصول ابزارشناسی و ملزومات بهداشت‌کار را رعایت کنید، در نهایت وقتی آرایشگر خوبی هستید که بتوانید انواع مدل مو مردانه را اصلاح کنید.

 

به ‌عنوان یک آرایشگر مردانه باید مهارت پیدا کردن بهترین مدل مو مردانه را داشته باشید. بنابراین باید جدا از بحث مهارت درکار با شانه و قیچی و یا کار با ماشین باید از انواع مدل مو به ‌طور کامل اطلاع داشته باشید و در نهایت با توجه به اصول چهره‌شناسی بتوانید یک استایل مناسب برای مشتریان خود آماده کنید. این مهارتی است که تمام ‌و کمال در طول برگزاری دوره‌های آموزش آرایشگری مردانه درجه 1 و درجه 2 به آن پرداخته می‌شود.

 

در این دوره‌ها با مدل‌های استاندارد ایتالیایی، فرانسوی، تاسمونی، آلمانی، کوپ و حتی ساده با یک اصلاح کوتاه شده آشنا می‌شوید.

 

آموزش انواع مدل ریش‌های جذاب

ریش بخشی از هارمونی جذاب صورت آقایان است. شاید برخی از آقایان نسبت‌ به حضور این هارمونی بی‌تفاوت باشند و به کل قید ریش را بزنند. اما خیلی از آقایان در دنیای جذاب این هارمونی مردانه سیر می‌کنند. آنها به انواع مدل ریش فکر می‌کنند و قطعا از شما که قرار است آرایشگر مردانه آنها باشید انتظار رسیدن به انواع مدل ریش را دارند. آموزش انواع مدل ریش از اصول کلیدی در برگزاری دوره‌های آموزش آرایشگری مردانه است که باید در بحثی دقیق و مفصل به آن پرداخته شده باشد.

از آموزش آرایشگری مردانه چه اطلاعاتی دارید؟

دوره های آرایشگری مردانه مقدمه ای است برای کارآموزان تا در آینده قدم های محکم تری برای شغل حرفه ای خود برداشته باشند. آنها برای طی کردن این قدم های ابتدایی نیاز به دوره هایی جامع و مهارت محور دارند. قطعا برای مهارت در اصلاح انواع مدل مو مردانه باید از همان ابتدای ماجرا در یک پروسه آموزشی درست باشیم.

جدیدترین مطالب