قیمت فیلتر الیافی جامبو

قیمت فیلتر الیافی جامبو

فیلتر الیافی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی و پیش تصفیه ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا اولین مرحله از فیلتراسیون می باشد. وظیفه فیلتر الیافی، حذف ذرات معلق و کدورت، شن و ماسه و گل و لای موجود در آب می باشد.

 

اگر میزان ذرات فیزیکی و کدورت آب بیش تر باشد، از نوعی فیلتر الیافی به نام فیلتر نخ تابیده استفاده می شود. قیمت فیلتر الیافی با توجه به برند متفاوت می باشد. با توجه به این که برخی از برندهای فیلتر الیافی وارداتی هستند، قیمت آنها به نرخ ارز وابسته است و به صوت روزانه اعلام می شود.

 

فیلتر الیافی معمولا فیلتر اول در مراحل فیلتراسیون آب می باشد و نقش بسیار مهمی در کیفیت آب و محافظت از دیگر فیلترهای سیستم به خصوص فیلتر ممبران دارد. در صورتی که فیلتر الیافی کیفیت لازم را نداشته باشد و یا به موقع آن را تعویض نکنید، ورود ذرات فیزیکی و درشت آلاینده به فیلترهای دیگر و هم چنین فیلتر ممبران باعث انسداد و خرابی آنها می شود.

 

کاربرد فیلتر الیافی

قیمت فیلتر الیافی جامبو

فیلتر الیافی جامبو که به عنوان فیلتر میکرونی نیز شناخته می شود، در بخش پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب صنعتی نقش مهمی دارد. فیلتر الیافی جامبو با حذف ذرات فیزیکی، گل و لای و شن از آب ورودی ضمن بهبود کیفیت آب و حذف کدورت آن، از آسیب رسیدن به دیگر فیلترهای دستگاه نیز جلوگیری می کند.

 

در دستگاه تصفیه آب صنعتی، قبل از این که آب از طریق پمپ طبقاتی به فیلتر ممبران وارد شود، باید ذرات معلق و گل و لای و شن و ماسه آن حذف شوند، تا از آسیب زدن به فیلتر ممبران جلوگیری شود.

 

علاوه بر این فیلتر الیافی در پیش تصفیه کل ساختمان در کنار فیلترهای کربنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ضرورت بررسی قیمت خرید و فروش فیلتر الیافی به همراه بررسی کیفیت، از مراحل مهم خرید این محصول می باشد. معمولا از فیلتر الیافی با دقت 5 میکرون در پیش تصفیه استفاده می شود. فیلترهای الیافی جامبو در اندازه های مختلفی تولید می شوند و مهم ترین پارامتر برای انتخاب و خرید بهترین فیلتر الیافی کیفیت آن می باشد.

 

برای استفاده از فیلتر الیافی در سیستم چه در دستگاه های تصفیه آب صنعتی باشد و چه پیش تصفیه ورودی ساختمان، فیلتر در هوزینگ جامبو متناسب با سایزش قرار می گیرد.

 

انواع فیلتر الیافی 

قیمت فیلتر الیافی جامبو

فیلترهای الیافی شامل 2 نوع زیر می باشند:

1- فیلتر الیافی معمولی

2- فیلتر نخ تابیده

 

فیلتر الیافی که از الیاف پلی پروپیلن ساخته شده است، در بخش های مختلف دقت های متفاوتی دارد. معمولا دقت لایه های مرکزی بیش از لایه های بیرونی در نظر گرفته می شود، به این ترتیب ذرات درشت و فیزیکی آب در خارجی ترین لایه حذف می شوند و حذف ذرات ریزتر در لایه های مرکزی انجام می شود.

 

فیلتر نخ تابیده نیز از همان الیاف پلی پروپیلن ساخته شده است، با این تفاوت که الیاف به صورت به هم تابیده که باعث ایجاد حفره های الماسی شکل می شود، در فیلتر قرار گرفته اند. فیلترهای نخ تابیده عملکردی مشابه فیلتر الیافی دارند، با این تفاوت که به دلیل ساختار دقت بالاتری نسبت به فیلترهای الیافی معمولی دارند. بنابر این اگر آب دارای مقادیر بالای آلاینده و ذرات معلق و کدورت می باشد، مانند آب چاه از فیلتر نخ تابیده به جای فیلتر الیافی استفاده می شود.

 

فیلتر الیافی جامبو در دمایی بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرد، که ممکن است برای شرکت های سازنده مختلف اندکی متفاوت باشد. نهایت فشار ورودی به آن نیز باید کمتر از 8 بار باشد.

 

خرید فیلتر الیافی 

فیلترهای الیافی جامبو در کاربردهای گسترده ای از جمله دستگاه های تصفیه آب صنعتی و پیش تصفیه مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع فیلتر الیافی جامبو و هوزینگ جامبو از قطعات اصلی در سیستم های تصفیه آب صنعتی و پیش تصفیه ورودی ساختمان ها هستند. بنابر این برای این که دستگاه عملکرد مناسبی داشته باشد، باید قطعات مختلف آن را از فروشگاه ها یا وب سایت های معتبر خریداری کنید.

جدیدترین مطالب