مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

مدلینگ تبلیغات تجاری بودن دردسرهای بزرگی دارد اما پول خوبی می دهند. با انتشار تصاویر جدید بازیگران در اینستاگرام مشخص شد چند نفر از مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند.  در این مطلب سماتک قصد داریم نوع تبلیغ کردن هر بازیگر را برای برند مختلف به شما نشان دهیم.

 

ستاره هایی که سفیر برند شدند
«بازیگرها در فیلمها بازی میکنند تا پیشنهادهای تبلیغاتی بیشتری داشته باشد!». این جمله کنایه آمیز در سینمای آمریکا و همه کشورهای دیگری که سازوکار درستی در تولید قهرمان و ستاره دارند، چندان عجیب به نظر نمیرسد. درآمد تبلیغاتی بسیاری از سلبریتیهای کره زمین، از دستمزد سالیانه آنها برای هنرشان بیشتر است. در ایران اما تبلیغ سلبریتیها برای برندهای مختلف مدت زیادی ممنوع بوده است. یک دهه قبل، حسین رضازاده در حال آب معدنی نوشیدن و محمدرضا شریفی نیا درحال نگاه کردن، نمونه های تاییدشده چهره های تبلیغاتی بودند اما این روند به طور کلی متوقف شد. اتفاقی که موجبات نزدیک شدن چهره های سرشناس ایرانی به تبلیغات شبکه های ماهوارهای را فراهم آورد و شاید به همین خاطر بود که بالاخره دستور لغو ممنوعیت تبلیغ چهره های سرشناس صادر شد تا هم آنها مثل همتایانشان در کشورهای دیگر اجازه تبلیغکردن داشته باشند و هم برندها از این ظرفیت، برای حرارت بخشیدن به بازار بهره ببرند. مهمترین سلبریتیهای تبلیغ کننده برندهای مختلف در ایران کدامها هستند؟ احتمالا با نگاهی به دیوارهای شهر، نام آنها را به خاطر خواهید آورد.

 

بنیامین بهادری
بعد از هیت شدن آلبوم فراموش نشدنی «بنیامین85» این خواننده پیشنهادهای زیادی برای انجام کارهای تصویری داشت اما همیشه در مقابل آنها مقاومت کرد و در کنار ویدئو نساختن، کنسرت نیز برگزار نکرد. در آن مقطع زمانی، شبکه های اجتماعی نیز به گستردگی امروز نبودند و اساسا مردم شانس زیادی برای تماشای تصویر سلبریتی محبوبشان نداشتند.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

شاید به همین خاطر بود که تبلیغات شهری بنیامین برای برند لوازم خانگی بیم، با استقبال گسترده ای روبه رو شد. «دنیا دیگه مثل تو ندارد» بخشی از هیتترین کار عمر او نیز به عنوان جمله تبلیغاتی برند «بیم» در نظر گرفته شد. گفته میشود بیلبوردهای بزرگ بنیامین و تصاویر خاص او، دلیل برخورد جدی با تبلیغ سلبریتی ها شده و موجبات از راه رسیدن قانونی برای ممنوعیت این تبلیغات را فراهم آورده است.

 

ایرج نوذری
آنهایی که مخاطب پر و پا قرص برنامه های تلویزیون بودند حتما مسابقه «ستاره ها» با اجرای ایرج نوذری را به خاطر میآورند، مسابقه ای که پای نوذری را هم به عنوان یک بازیگر خوش چهره و خوش استایل به تبلیغات باز کرد و او را در لیست چهره هایی قرار داد که به عنوان مبلغ یک برند فعالیت کردند.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

عکس نوذری برای تبلیغ فرش ستاره کویر یزد روی بیلبوردها رفت و به دلیل اینکه او در آن سالها همزمان اجرای مسابقه ستاره ها را نیز بر عهده داشت توجه افراد بیشتری را نسبت به برندی که او تبلیغاش میکرد جذب کرد.

 

الیکا عبدالرزاقی
بازیگر محبوب طنز سریالهای تلویزیون اما جدیدترین چهرهای است که نامش به عنوان یک سلبریتی در میان کسانی قرار گرفته که برای شرکتهای مختلف تبلیغ میکنند. الیکا عبدالرزاقی که این روزها سریال «حال خاص» با بازیاش از شبکه نسیم پخش میشود،

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

به تازگی همکاری اش در زمینه تبلیغات را با یک شرکت لوازم خانگی آغاز کرده و خودش عکسهای مربوط به افتتاحیه این برند را در صفحه اختصاصی اینستاگرامش مننشر کرده است.

 

ژیلا صادقی
ژیلا صادقی از معدود چهره های زنی بود که پا به عرصه تبلیغات گذاشت و برای برند لوازم خانگی کن وود روی بیلبوردها و پوسترها رفت. صادقی تا چند سال پیش از مجریان زن پرکار تلویزیون به حساب میآمد و با اجرای برنامه «خانه فیروزهای» ارتباط صمیمانه تری با مخاطبان برقرار کرد تا اینکه عکسهای تبلیغاتیاش روی بیلبوردها و نشریات جا خوش کرد.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

دورهای که صادقی برای تبلیغ در عکسهای کمپانی کن وود حاضر شد، هنوز هم حرف و حدیثهای زیادی درباره حضور و عدم حضور چهره ها در تبلیغات زده میشد، مخصوصا اینکه حالا پای یک زن در میان بود که با پوششی متفاوت مبلغ یک برند شده بود. همین موضوع بعدها حواشی زیادی برای او به همراه داشت و حتی خیلیها علت ممنوع الکاری او در تلویزیون را به حضورش در زمینه تبلیغات ربط دادند. حالا هم که چند سالی از این موضوع میگذرد و دیگر خبری از حضور این مجری خوش سر و زبان در تبلیغات نیست، هنوز هم او را در هیچ برنامه تلویزیونی به عنوان مجری ثابت نمیبینیم.

 

رضا یزدانی
علاقه مندان خواننده پرکار پاپ-راک، در همه این سالها او را فقط در لباسهای چرم دیده اند. شاید باورکردنی نباشد اما رضا یزدانی هیچوقت بدون لباس، مچبند، کفش و به طور کلی تولیدات چرم، هیچ کنسرتی برگزار نکرده است.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

یزدانی از چند سال قبل، با نوینچرم قرارداد امضا کرده و تبدیل به مدل تبلیغاتی این برند شده است. با این وجود او در مصاحبه های اخیرش دست روی این نکته گذاشته که این قرارداد دلیل اصرارش به پوشیدن لباسهای چرم نیست و او از مدتها قبل به چرم پوشیدن علاقه زیادی داشته است. ِ پوششی که با استایل کارهای او نیز همخوانی دارد.

 

امیرعلی دانایی
حتما یادتان میآید چند سال پیش عکس تعداد چشمگیری از بیلبوردهای شهری به پسر جوانی با دندانهای سفید و لبخندی ملیح اختصاص یافته بود که بینندگان را استفاده از مسواک رویال دعوت میکرد. آن جوان که بعدها با سریال «کلاه پهلوی» به همگان معرفی شد کسی نبود جز امیرعلی دانایی که به عنوان یک مدل ایرانی فعالیت میکرد. دانایی پیش از حضور در تبلیغ رویال، زمانی که 18 ساله بوده به عنوان مدل با برند کاسیو همکاری می کرده و بعدها هم بعد از چند سال دوری از وطن سر از بیلبوردهای ایکات در آورد.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

او در یکی از گفتوگوهایش گفته بود همیشه دوست داشته در تبلیغی حضور داشته باشد که سر از همه بیلبوردها در بیاورد و این اتفاق برای دانایی با مسواک رویال افتاد. تبلیغی که رکورد در ایران را با 120 بیلبورد از جنوب تا شمال کشور شکست که فقط 43 بیلبورد در تهران داشت. همان موقع که حرف از بازی دانایی در پروژه تاریخی «کلاه پهلوی» به میان آمد خیلیها حضور او در تبلیغات را در تضاد با قانون منع حضور چهره ها در تبیلغات میدانستند.

 

جواد نکونام
کمی پیش از آغاز مسابقه های تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل، کاپیتان تیم ملی در یک تبلیغ تلویزیونی دیده شده. «مثل یک کاپیتان» شعار اصلی تبلیغهایی بودند که پنالتی زدن جواد نکونام در یک فضای تاریک را نشان میدادند و آن را به محصول تولیدی شان مرتبط میکردند.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

مرد شماره 6 سابق تیم ملی، چندین ماه چهره تبلیغاتی روغن موتور کاسپین بود اما همکاری او با کاسپین، حتی بعد از پایان تیزرهای تلویزیونی نیز ادامه پیدا کرد. حالا آدمکی از چهره او با نام برند موردنظر در تعویض روغنی ها دیده میشد تا او پس از دیوید بکام و رونالدو که برای کاسترول تبلیغ میکردند، تبدیل به سومین فوتبالیست شاغل در تعویض روغنی در تاریخ ایران شود.

 

مهران مدیری
درست در روزهایی که حضور بازیگرها در تبلیغهای شهری جدی شده بود و همه برندها برای جذب چهره های شناخته شده از هم سبقت میگرفتند؛ چای عرفان به سراغ مهران مدیری رفت و با او قرارداد امضا کرد.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

گمانه زنی های زیادی در مورد این قرارداد وجود داشت و پاپاراتزیها مبلغ آن را 100 میلیون تومان عنوان میکردند که در آن مقطع زمانی، مبلغی باورنکردنی محسوب میشد و به مراتب بیشتر از دستمزد بازی و کارگردانی مدیری در سریالهای 90 قسمتی اش بود.

 

پژمان بازغی
بعد از محمدرضا گلزار، او تنها بازیگری بود که به عنوان مدل تبلیغاتی با کمپانی ایکات قرارداد بست. با این وجود در سالهای بعدی، او در این زمینه چندان پرکار نبود.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

بازغی بارها و بارها در فضاهایی مختلف؛ به این قانون عجیب در ایران اعتراض کرد و دست روی این نکته گذاشت که ممنوعیت حضور چهره های شناخته شده ایرانی در تبلیغ برندهای داخلی، آنها را به سمت نمونه های خارجی سوق میدهد. اتفاقی که برای خودش نیز به وقوع پیوست. او این روزها دوباره به یک چهره پرطرفدار در دنیای تبلیغات تبدیل شده است.

 

سیروان خسروی
«صدای سکوت رساتر است». اینکه تصویر یک خواننده را در کنار جملهای شبیه این تماشا کنیم، در نگاه اول کمی عجیب به نظر میرسد اما در دنیای تبلیغات، غیرممکن معمولا آخرین کلمهای است که باید به آن فکر کرد. سیروان از مدتی قبل، با کمپانی تولید اسپری «اکس» همکاری تجاری دارد.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

آنها از این خواننده پرمخاطب ایرانی در پسزمینه پوسترهای سیاه تبلیغاتی شان استفاده میکنند اما این تنها زمینه ارتباط کاری این برند با سیروان نیست. اکس در یک وبسایت جداگانه، سوالاتی در مورد سیروان از طرفداران او میپرسد و قرار است بخشی از بلیت ِ های کنسرت او را به مخاطبانی که پاسخ درست میدهند هدیه کنند. علاوه بر این، آنها به دنبال برگزاری کنسرتهای متفاوتی برای سیروان در شهرهای مختلف ایران نیز هستند.

 

بهاره رهنما
بهاره رهنما که چندی قبل به عنوان مدل یک برند مانتو در فضای مجازی مطرح شده بود، همکاریاش با برند اینلی را نیز آغاز کرد. باشگاه فرمانیه 26 دی ماه شاهد حضور گرم 450 نفر از آرایشگران منتخب تهران بود که در کنار خانم بهاره رهنما، بازیگر و نویسنده، تولد برند این لِی را جشن گرفتند. حضور خانم رهنما مثل همیشه فضا را با شادی و گرمای خاصی همراه کرد.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

در این مراسم که نخستین Talk Show بانوان ایرانی بود، از پیشکسوتان آرایش و پیرایش کشور تقدیر به عمل آمد و خانم رویا آقایی مدرس گریم دانشگاه فرهنگ و هنر نیز با استفاده از محصولات این لِی دو نوع آرایش سادۀ روزانه و آرایش شب را در مقابل حضار انجام داد. در انتهای مراسم بهاره رهنما و دو تن از پیشکسوتان آرایش کشور کیک زیبای این لِی را بریدند و جشن تولد برندی که زیبایی طبیعی را به زنان ایران هدیه میدهد با شکوه خاصی برگزار شد.

 

بهرام رادان
در آخرین روزهای قبل از ممنوعیت تبلیغ بازیگرها، بهرام رادان جوان روی بیلبوردهای بزرگ تهران دیده میشد و حالا که این ممنوعیت رفتهرفته برطرف شده، او بار دیگر به چهره اول یک برند تبدیل شده است. رادان قراردادی را با نوینچرم به امضا رسانده و تابلوهای تبلیغاتی این تولیدی لباس چرم با حضور رادان چه در فروشگه های این برند و چه در بیلبوردهای سطح تهران به وضوح دیده میشود.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

رادان درحال حاضر مرد اول تبلیغات سلبریتیهاست. چهرهای جذاب روی بنرهایی که از مردم میخواهند که ست بپوشند و جایزه بگیرند. همکاری آقای بازیگر با نوینچرم، به همینجا خلاصه نمیشود. او یکی از مدلهای عکس در ژورنال این تولیدی نیز هست و در چند تیزر نوینچرم نیز بازی کرده است.

 

محمدرضا گلزار
در سالهای نه چندان دور، نام محمدرضا گلزار برای تضمین فروش هر فیلمی کفایت میکرد. سینما اما هرگز تنها دغدغه آخرین بازیگر از نسل بازیگران پرفروش تاریخ ایران نبود. او که این روزها در یک اثر سینمایی ایرانی-هندی بازی میکند و قول داده مخاطبان موسیقاییاش را نیز بهشدت غافلگیر کند، در همه ادوار یک چهره کاملا جذاب و ایده آل برای تبلیغات کمپانی ها بوده است.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

گلزار سالها قبل برای چند کمپانی ایرانی تبلیغ کرد اما حالا دیگر او تنها سفیر برندهای خارجی است. «گام باتلر» بیشترین همکاری تبلیغاتی را با محمدرضا انجام میدهد. یک شرکت دارویی که تصویر بازیگر شناخته شده ایرانی را به شعارهای تبلیغاتی انگلیسیاش میچسباند. گلزار چهره تبلیغاتی نوشابه انرژیزای هایپ نیز محسوب میشود.

 

پوریا پورسرخ
مون بلان. این کمپانی لوکس در تولید نوشتافزارهای خاص، جواهرات، عینکهای آفتابی و محصولات چرمی در دنیا کمنظیر است. این برند در همه کشورهای دنیا سرای تبلیغاتی خاص خودش را دارد و در ایران نیز پوریا پورسرخ اصلیترین سفیر آنها بهشمار میرود. پوریا به همراه تعداد دیگری از ستاره ها، در مراسم افتتاحیه یکی از مراکز این برند در تهران نیز حضور فعالی داشت.

مردان و زنان ستاره سینمای ایران مدلینگ تبلیغات شدند

بازیگر سریال کیمیا در بنرهای مون بلان نیز با یک ژست خاص و درحالیکه یکی از قلمهای گرانقیمت این شرکت را در دست دارد، دیده میشود. طرحی که موجب انتقاد رسانه های تندرو نیز شده است. آنها معتقدند اینکه یک کمپانی غربی به دست بازیگر تحصیلکرده ایرانی قلم بدهد، چیزی جز تهاجم فرهنگی نیست.

جدیدترین مطالب