طرز تهیه پیاز داغ رژیمی بدون روغن در ماهیتابه و مایکروفر

طرز تهیه پیاز داغ رژیمی بدون روغن در ماهیتابه و مایکروفر

پیاز داغ رژیمی برای افرادی که به سلامتی بدن شان اهمیت می دهند بسیار مناسب است در اینجا طرز تهیه پیاز داغ رژیمی بدون استفاده از روغن سرخ کردنی را شرح خواهیم داد.

 

طرز تهیه پیاز داغ رژیمی

پیاز داغ رژیمی بدون روغن توسط پزشکان بسیاری توصیه شده است برای تهیه پیاز داغ رژیمی بدون روغن 4 دستور تهیه را برایتان قرار داده ایم. فصل فصله پیازه و خیلی ها عادت دارن پیاز رو به مقدار زیاد سرخ میکنن و هر وقت که در غذاها به پیاز داغ احتیاج داشته باشن از پیازهای از قبل سرخ کرده شون استفاده میکنن. این روش سرخ کردن پیاز داغ رژیمی که براتون توضیح میدم نیاز به استفاده از یک قطره روغن نیست و شما می توانید یک پیاز داغ رژیمی کاملا سالم و خوشمزه درست کنید. البته من معمولا از پیاز تازه برای غذاهام استفاده میکنم و خیلی به پیاز سرخ کرده آماده احتیاج پیدا نمیکنم ولی تجربه بهم ثابت کرده گاهی که خیلی عجله داری و میخوای غذات سریع آماده بشه و وقت خرد کردن و سرخ کردن پیاز نداری این پیاز داغ رژیمی بدون روغن میتونه خیلی کمک کننده باشه. تحقیقات علمی نشان می‌دهند که روغن‌های داغ شده برای سلامتی مضر هستند. استفاده از روش‌های آشپزی به سبک سالم و رژیمی و بدون روغن، این امکان را فراهم می‌آورد که ارزش غذایی سبزیجات حفظ شده و بتوانیم نهایت فایده را از مصرف آن‌ها ببریم. سرخ کردن پیاز رژیمی بدون روغن یا با حداقل روغن روش پخت سالمی است که به شما کمک می‌کند بدون استفاده از روغن داغ، طعم پیاز داغ سرخ شده را داشته باشید. امروزه با آگاهی از مضرات روغن حرارت دیده، بسیاری از افراد سعی می‌کنند برای سرخ کردن سبزیجاتی نظیر پیاز روش‌های سالمی را به کار برند که در آن‌ها از روغن کمتری استفاده می‌شود.

طرز تهیه پیاز داغ رژیمی بدون روغن در ماهیتابه و مایکروفر

مواد لازم برای سرخ کردن پیاز داغ رژیمی

پیاز 1 کیلو
زردچوبه دو قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق غذاخوری
آب به مقدار لازم

طرز تهیه پیاز داغ رژیمی بدون روغن در ماهیتابه و مایکروفر

طرز تهیه پیاز داغ رژیمی بدون روغن در ماهیتابه

اگر قصد تهیه پیاز داغ رژیمی در ماهیتابه را دارید روش‌های ارائه شده در این مقاله برای تهیه پیاز داغ بدون روغن، روش‌های کاملا رژیمی و سالمی هستند که با استفاده از حداقل روغن امکان پذیر می‌باشند. نکته مهم در تهیه پیاز داغ رژیمی با کمترین روغن این است که باید باید با حرارت ملایم کار کرد و پیاز‌ها را مرتب هم زد تا آب آن‌ها کاملا کشیده شود. پس از خارج شدن آب پیاز‌ها با افزودن مقدار کمی روغن به پیاز و تفت دادن آن در مدت زمان کوتاهی می‌توان به کار سرخ کردن پیاز‌ها خاتمه داد.

 

در صورت استفاده از ماهیتابه رژیمی نیازی به افزودن آب به پیاز نیست. همینکه درب تابه را ببندید، بخار ایجاد شده در تابه باعث نرم شدن پیاز‌ها می‌شود.
در فاصله‌ی آب انداختن پیازها، چند بار درب تابه را باز کرده و پیاز‌ها را هم بزنید تا آب آن‌ها کاملا تمام شود.
سپس در مرحله آخر مقدار کمی روغن اضافه کرده و بدون بستن درب تابه مرتب پیاز‌ها را هم بزنید تا رنگ آن‌ها تغییر کند.

طرز تهیه پیاز داغ رژیمی بدون روغن در ماهیتابه و مایکروفر

دستور تهیه شماره 2:

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در تابه‌ای که بهتر است از جنس نچسب باشد، بریزید.
از آنجا که پیاز، روغن آزاد می‌کند و بدون استفاده از روغن نیز می‌توان آن را سرخ کرد، با افزودن مقدار کمی آب به آن می‌توانید زمان لازم برای روغن انداختن پیاز را فراهم کنید؛ بنابراین مقدار کمی آب به پیاز اضافه کرده و حرارت را کم کنید.
در فاصله‌ای که پیاز روغن آزاد می‌کند، آب نیز تبخیر شده و پیاز‌ها نرم می‌شوند.
پس از تبخیر آب، مقدار کمی روغن به پیاز اضافه کرده و مرتب پیاز‌ها را هم بزنید تا سبک شده و کمی رنگ بگیرند.

طرز تهیه پیاز داغ رژیمی بدون روغن در ماهیتابه و مایکروفر

طرز تهیه پیاز داغ بدون روغن رژیمی در مایکروفر

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می‌دهند از مصرف روغن‌های داغ در وعده‌های غذاییشان پرهیز کنند و پیاز داغ رژیمی بدون روغن را در مایکروفر درست کنید. پیاز داغ یکی از موادیست که برای تهیه آن از روغن داغ استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را برای تهیه پیاز داغ بدون روغن رژیمی ارائه دهیم که در آن‌ها نیازی به داغ کردن روغن نیست و در صورت استفاده از روغن، آن را در آخرین مرحله اضافه کنیم.

 

برای تهیه پیاز داغ رژیمی در مایکروفر دو عدد پیاز را به شکل دلخواه نگینی یا خلالی خرد کرده و در ظرف پیرکس مقاوم به حرارت در یک لایه پهن کنید، طوریکه پیاز‌ها روی هم انباشته نشوند.
حدود ۱ قاشق غذاخوری روغن روی پیاز‌ها اسپری کنید و ظرف را به در مایکروفر قرار دهید. دستگاه را روی قدرت ۹۰۰ وات و مدت زمان ۵ دقیقه تنظیم کنید.
پس از ۵ دقیقه پیاز‌ها را از مایکروفر خارج کرده و هم بزنید. ظرف را دوباره در فر قرار دهید و ۳ دقیقه دیگر فرصت دهید تا پیاز‌ها سرخ شوند.
پس از ۳ دقیقه دوباره پیاز‌ها را از مایکروفر خارج کرده، کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و هم بزنید، سپس به مدت ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.
پس از ۲ دقیقه پیاز‌ها را بار دیگر هم زده و به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.
کل زمان سرخ شدن دو عدد پیاز خرد شده، در مایکروفر چیزی در حدود ۹-۸ دقیقه است.
در صورتی که دوست داشته باشید پیاز داغ کریسپی درست کنید، زمان بیشتری دهید تا پیاز ترد و برشته شود.

طرز تهیه پیاز داغ رژیمی بدون روغن در ماهیتابه و مایکروفر

طرز تهیه پیاز داغ رژیمی در فر

پیاز داغ بدون روغن و رژیمی در فر هم می توانید درست کنید در واقع پیاز داغ رژیمی و سالمی است که برای تهیه آن از روش داغ کردن روغن استفاده نمی‌شود. پیاز داغ رژیمی بدون روغن را می‌توان در فر درست کرد و از آن برای تزیین غذا یا در داخل غذا استفاده نمود.

 

فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.
پیاز‌ها را به صورت خلالی خرد کنید.
کف تابه را با مقدار کمی روغن چرب کنید و پیاز‌ها را در تابه بریزید.
تابه را در طبقه وسط فر قرار دهید و صبر کنید تا پیاز‌ها سبک شده و آب آن‌ها خارج شود.
پس از اینکه آب پیاز‌ها کشیده شد، تابه را از فر خارج کرده و روی حرارت متوسط رو به بالای اجاق گاز قرار دهید.
مرتب پیاز‌ها را هم بزنید تا رنگ آن‌ها تغییر کرده و طلایی شوند.

 

پیاز داغ رژیمی برای سلامت قلب و عروق شما مناسب تر است و به دلیل استفاده بسیار کم از روغن در تهیه پیاز داغ رژیمی سایت سماتک به شما توصیه می کند از این به بعد برای سرخ کردن پیاز داغ از روش بدون روغن و رژیمی استفاده کنید تا خانواده و جامع سالم تری داشته باشید.

جدیدترین مطالب