طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله تصویری

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله تصویری

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی تصویری

در این بخش از سایت آموزش تصویری طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد و اگر قصد دارید در منزل کالباس مرغ خانگی با طعم و مزه بازاری درست کنید در این مطلب همراه ما باشید. کالباس مرغ یکی از خوراکی های سرد خوشمزه است که برای حفظ سلامت تان بهتر است این فسف فود خوشمزه را خودتان در منزل درست کنید. طرز تهیه کالباس مرغ خانگی تصویری را برایتان تهیه و تنظیم کرده ایم تا اگر می خواهید یک کالباس سالم و کاملا بهداشتی داشته باشید آنرا در خانه درست کرده و نوش جان کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کالباس مرغ خانگی

برای درست کردن کالباس مرغ خانگی ابتدا باید مواد اولیه ای را که در این بخش بیان شده است آماده کرده و سپس نسبت به تهیه کالباس مرغ خانگی اقدام کنید. مواد لازم برای تهیه کالباس مرغ خانگی عبارتند از:

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله تصویری

گوشت مرغ یا بوقلمون (مخلوط ران و سینه) 500 گرم
آرد سفید 40 گرم
نشاسته ذرت 30 گرم
شیر خشک قنادی یک قاشق غذاخوری یا 15 گرم
پودر آب پنیر یک قاشق غذاخوری یا 15 گرم
روغن مایع 1/3 پیمانه
آب و یخ با هم ½ پیمانه یا 100 گرم
سیر 2 الی 5 حبه
قارچ 5 عدد
هویج کوچک یک عدد
نمک یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه و قرمز، پاپریکا، تخم گشنیز از هر کدام ½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل، پودر هل و جوز هندی از هر کدام ¼ قاشق چایخوری
میخک (اختیاری) یک عدد یا 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله تصویری

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله

در صورتی که علاقه مند به کالباس مرغ بازاری هستید ما در این مطلب طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله برایتان بیان می کنیم تا بتوانید خوشمزه ترین کالباس مرغ خانگی در منزل تهیه کنید. کالباس یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان و نوجوانان است که برای رهایی از مضرات کالباس های بیرونی، می توانید این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کرده تا از سلامت آن مطمئن باشید.

 

1. ابتدا در مرحله اول تهیه کالباس مرغ خانگی تمام استخوان های گوشت مرغ را جدا می کنیم و مرغ را با آب خوب می شوییم و آبکش می کنیم تا کاملا آب مرغ گرفته شود و سینه مرغ آب ندشته باشد.

 

2. قارچ و هویج‌ ها را آبکشی کنید و اجازه دهید کاملا آب آن گرفته شود.

 

3. قارچ ورقه شده و هویج نگینی شده را بلانچ کنید. برای این منظور، سبزیجات را به مدت دو دقیقه در آب در حال جوش غوطه ور کنید و بلافاصله به ظرف آب و یخ منتقل کنید تا فرآیند پخت سریعا متوقف شود.

 

4. در صورت تمایل می‌ توانید از پسته ورقه ای و بلانچ شده نیز استفاده کنید. برای این منظور بهتر است پسته‌ ها را از شب قبل بخیسانید.

 

5. گوشت ران و سینه مرغ یا بوقلمون را به قطعات کوچک خرد کنید و با سیر درون غذاساز بریزید تا کاملا با هم میکس شوند.

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله تصویری

6. همچنین به جای میکس کردن در غذاساز می توانید دو حبه سیر ( پودر سیر را نیز می توان جایگزین سیر کرد) را شسته و پوست آنها را می گیریم و مرغ را همراه با سیر پوست کنده 2 دفعه چرخ می کنیم و مواد چرخ شده را در ظرف مناسبی می ریزیم.

 

7. آرد، نشاسته و شیر خشک را اضافه کنید و اجازه دهید کاملا با هم مخلوط شوند. در این مرحله باید 2 قاشق غذاخوری آرد الک شده را همراه با ادویه های لازم همچون دارچین، هل، آویشن، نمک، فلفل سیاه و زنجبیل با مقادیر ذکر شده در دستور غذا به کاسه حاوی مرغ و سیر چرخ شده اضافه می کنیم و مواد را خوب با دست ورز می دهیم و مخلوط می کنیم. ( می توان 1 بار دیگر مواد را چرخ کرد تا بیشتر مخلوط شوند).

 

8. سپس 2 عدد زرده تخم مرغ را همراه با 2 قاشق غذاخوری روغن مایع به مواد اولیه کالباس مرغ خانگی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و با دست ورز می دهیم. آنقدر مایه کالباس مرغ خانگی را ورز می دهیم تا خمیر یکدستی حاصل شود. اگر مایه کالباس مرغ خانگی شل بود از آرد ذرت و یا نشاسته ذرت برای منسجم شدن مایه کالباس مرغ خانگی در هر مرحله از کارمی توانید استفاده کنید. در این مرحله روغن مایع و تخم مرغ را که اضافه کردید برای مخلوط و یکدست شدن مواد با یکدیگر به خوبی ورز دهید.

 

9. در آخر مخلوط آب و یخ را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر مخلوط کنید. ضمنا میزان آب و یخ باید مساوی باشد. (50 گرم آب، 50 گرم یخ)

 

10. سپس در این مرحله 1 عدد هویچ را می شوییم و پوست می کنیم و داخل یک قابلمه آب می ریزیم و قابلمه را روی شعله گاز می گذاریم و هویچ را داخل قابلمه می پزیم. وقتی هویچ پخت آن را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مایه کالباس اضافه می کنیم.

 

11. سپس در این مرحله 5 عدد قارچ را با اب خوب می شوییم و با چاقو به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و به مواد کالباس مرغ اضافه می کنیم.

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله تصویری

12. مایه کالباس را درون کاور بریزید، هواگیری کنید و دو سر آن را به صورت شکلاتی ببندید. در این مرحله وقتی مایه کالباس آماده شد آن را روی یک سلفون پهن می کنیم و مثل شکلات محکم مایه کالباس را داخل سلفون می پیچیم. سلفون را چند دور می پیچیم تا هنگام پخت مایه کالباس در آب، آب به داخل مواد کالباس نفوذ نکند. توجه شود که حتما باید رول محکم پیچیده شود تا کالباس منسجم باشد. برای ممانعت از نفوذ احتمالی آب به داخل کاور، کاور را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

 

13. سپس در این مرحله یک قابلمه بزرگ را پر از آب می کنیم و روی شعله گاز قرار می دهیم و منتظر می شویم آب داخل قابلمه جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد حرارت را کم می کنیم. بعد رول کالباس را در یک ظرف کوچک تر فلزی قرار می دهیم و ظرف را داخل قابلمه می گذاریم مانند روش بنماری به مدت 60 دقیقه کالباس را بخار پز می کنیم.

 

14. می توان رول کالباس را داخل قابلمه آب جوش نیز انداخت ولی حتما باید آب به اندازه حداقل 2 سانتی متر بالاتر از کالباس قرار گیرد تا کالباس پخته شود و مدت انتظار پخت در این صورت تقریبا 1 ساعت و نیم است.

 

15. پس از پخت کامل، کالباس مرغ خانگی را یک دقیقه در ظرف آب و یخ غوطه ور کنید تا فرآیند پخت متوقف شود.

 

16. پس از استراحت به مدت 12 ساعت در یخچال، کالباس مرغ خانگی خوشمزه شما آماده سرو کردن است.

 

17. بعد از سرد شدن فویل دور آن را باز می کنیم و وقتی کالباس خوب سرد شد با چاقو آن را برش می زنیم.

 

18. تبریک می گویم کالباس مرغ خانگی شما آماده شده است و حالا می توانید با خیالی آسوده از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله تصویری

فوت و فن تهیه کالباس مرغ خانگی

* اگر قبل از خنک شدن کالباس مرغ خانگی را برش بزنید، کالباس ریش ریش می‌شود.

 

* سعی کنید ورقه‌ های قارچ و هویج تا حد ممکن نازک باشد.

 

* شما میتوانید از قارچ، هویج، پسته، بادام، باقالا سبز خام یا هر افزودنی دلخواه دیگری در مرحله آخر استفاده کنید چون در طعم و مزه کالباس تاثیری ندارد و فقط برای زیبایی کالباس استفاده میشود.

 

* برای اینکه کالباس خوب منسجم شود رول های آن را محکم تر بپیچید و سر آن را خوب و محکم ببندید.

 

* آب را بگذارید داخل فریزر و به مرحله یخ زدن که رسید بیرون بیاورید و هم بزنید و دوباره داخل فریزر بگذارید تا یک حالت آب و یخ درست شود مثل یخ در بهشت و یا آب و یخ پودری را میتوانید با گوشت کوب برقی درست کنید.

 

* در هنگام ورز دادن خمیر اگر مایه خمیر کمی شل باشد میتوانید به آن کمی نشاسته یا آرد اضافه کنید.

 

* برای اینکه بافت کالباس از هم جدا نشوند منتظر بمانید تا کالباس کاملا سرد شود و بعد برش بزنید .

 

* میزان سیر دستور بسته به ذائقه شما از 2 تا 5 حبه می‌تواند متغیر باشد. بجای سیر از پودر سیر هم میتوانید استفاده کنید.

 

* از فلفل سیاه به جای فلفل سفید هم می توانید استفاده کنید.

 

* اگر بخواهید در کالباس از پسته استفاده کنید باید حتما پسته را از شب قبل در آب خیس کنید.

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله تصویری

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی تصویری را در این بخش از سایت سماتک به شما خانم های عزیز آموزش دادیم. بهتر است در طرز تهیه کالباس مرغ خانگی مرحله به مرحله پیش رفته و اصلا شتاب زده عمل نکنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب