خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

سیب پخته برای لاغری و چاقی صورت بسیار خاصیت دارد و مفید واقع شده است. خواص سیب پخته برای یبوست، سرماخوردگی، کودک در این بخش بیان شده است همچنین خواص سیب پخته برای لاغری به اثبات رسیده است.

 

خواص سیب پخته چیست

سیب پخته در طب سنتی یک داروی طبیعی برای درمان برخی از بیماریهای بدن انسان است. مهمترین خواص درمانی سیب پخته برای سلامتی و کمک به درمان بیماریها را در این بخش توضیح خواهیم داد. سیب از میوه‌هایی است که مصرف خام و پخته آن مفید است و ارزش غذایی بالایی دارد و خواص سیب پخته شده بسیار  است. اگر در خانه مقدار زیادی سیب دارید، می‌توانید تعدادی از آن‌ها را بپزید و از طعم خوشمزه و خواص سیب پخته برای لاغری و زیبایی پوست صورت و درمان یبوست مزمن استفاده کنید. از خواص سیب پخته می‌توان به درمان اسهال، کاهش وزن و لاغری، سرماخوردگی، کمک به درمان سرفه های خشک، تقویت معده، قلب، کبد، بهبود عملکرد مغز، درمان افسردگی، وسواس و رفع لاغری مفرط اشاره کرد. در طب سنتی از خواص سیب پخته برای دفع سودا و سموم از بدن نیز استفاده می‌شود.

خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

خواص سیب پخته برای لاغری

سیب پخته برای لاغری و زیبایی اندام بسیار مناسب است و خانم هایی که می خواهند خیلی سریع لاغر شوند توصیه می شود از خواص سیب پخته برای لاغری و کاهش وزن بهره ببرند. یکی از میوه های لاغر کننده سیب زرد پخته شده است که می تواند قسمت های مختلف بدن شما را لاغر کند. همچنین مصرف سیب پخته برای کاهش وزن سریع توصیه شده است.

 

خواص سیب پخته برای صورت

سیب پخته یکی از میوه های مفید برای چاق شدن صورت است. یکی دیگر از خواص سیب پخته و فواید آن، ایجاد لطافت و زیبایی پوست است. به این منظور می‌توانید سیب را بپزید و سپس آن را له و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را به‌صورت نیم گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. اگر صورت تان به تازگی چین و چروک دار شده است و می خواهید پوست صورت تان زیبا شود باید به فکر مصرف سیب پخته برای صورت تان باشید. یکی از بهترین روشهای چاق شدن صورت با سیب پخته این است که ابتدا سیب را پخته کرده و سپس میل کنید و همچنین می توانید از خواص ماسک سیب پخته برای پوست صورت استفاده کنید.

خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

حواص سیب پخته برای یبوست

سیب پخته برای درمان یبوست بسیار مناسب است و می توان با نوشیدن آب سیب پخته در طول روز مقدار کافی فیبر و سوربیتول را برای اجابت مزاج ضروری فراهم می کند. به گزارش سماتک سیب پخته یکی از راه های طبیعی برای درمان و جلوگیری از یبوست در نظر گرفته می شود در حال حاضر فیبر، محلولی که در پوست آن قرار دارد و دیگر ترکیبات ضروری یک اثر ملین برای مدفوع سخت ارائه می دهد و آنها را به راحتی قادر به حرکت از طریق دستگاه گوارش می نماید. سیب پخته برای درمان یبوست در دوران بارداری مناسب است با این حال، مطمئن شوید که شما دوز بیش از حد مصرف نکنید. شما می توانید یک سیب پخته را در یک روز بخورید. بسیاری از پزشکان از خواص سیب پخته برای یبوست بسیار تعریف کرده اند.

خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

خواص سیب پخته برای کودک

کودکان و نوزادان به مواد غذایی حاوی فیبر و مغذی همچون سیب پخته احتیاج دارند و خواص سیب پخته برای کودک بسیار است. سیب پخته یکی از بهترین غذا‌ها برای کودک است و باعث اصلاح اشتها، رفع لاغری و افزایش توان بدن کودک در مقابله با بیماری‌ها می‌شود. همچنین از آنجایی که سیب پخته دارای مقدار زیادی کلسیم است و کلسیم موجود در آن به بدن کمک می‌کند که کلسیم غذا‌های دیگر را نیز جذب کند، باعث تقویت استخوان‌ها و رشد بهتر کودک می‌شود. کودکان نوپا بیشتر مستعد ابتلا به یبوست هستند و بچه ها با گرفتن آموزش های غلط مدفوع خود را نگه داشته و از یبوست رنج می برند. بنابراین، مطمئن شوید که در آنها زننده نباشد آب سیب در رژیم غذایی روزانه آنها 2 انس آب سیب دو بار در یک روز دوز ایمن برای نوزادان در نظر گرفته شده است از مصرف بیش حد آب سیب پخته برای کودک اجتناب شود زیرا می تواند یبوست کودکان را بدتر کند. همچنین از دادن سس سیب به اطفال برای درمان یبوست جلوگیری کنید زیرا می تواند سبب ناراحتی معده و ناراحتی های دیگر شود.

خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

خواص سیب پخته برای سرماخوردگی

سیب پخته برای سرماخوردگی بزرگسالان بسیار مناسب است و شما می توانید در صورت ابتلا به بیماری سرماخوردگی از خواص سیب پخته برای سرماخوردگی تان استفاده کنید. سیب پخته یکی از بهترین داروهای درمان سرماخوردگی است که در طب سنتی از آن بسیار یاد شده است. بسیاری از افراد در فصول سرد سال دچار سرماخوردگی می شوند که یکی از درمان های سریع سرماخوردگی مصرف آب سیب پخته شده است.

 

خواص سیب پخته برای سرفه

از خواص سیب پخته می‌توانید برای درمان سرفه خشک استفاده کنید زیرا به نرم شدن گلو و رفع التهاب آن کمک می‌کند. همچنین سیب پخته برای بهبود گرفتگی صدا خاصیت دارد. به گفته بسیاری از پزشکان یکی از مشکلات افراد جوان و میانسال سرفه کردن است که برای درمان سرفه خشک می توانید روزانه از سیب پخته شده مصرف کنید. بهترین سیب پخته برای درمان سرفه های خشک، سیب زرد می باشد.

 

تقویت معده و درمان اسهال

یکی از خوراکی های مفید در درمان اسهال و تقویت معده سیب پخته شده است. مصرف سیب پخته برای افرادی که دارای معده ضعیف هستند و برای کودکان مفید است و به هضم بهتر غذا و بهبود اشتها کمک می‌کند. همچنین سیب پخته برای بهبود ورم معده نیز سودمند است.

خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

خواص سیب پخته برای افسردگی

سیب میوه‌ای مفرح است و به دلیل طعم و عطر دل‌انگیزی که دارد، از آن با نام تفاح یاد می‌شود و مصرف خام یا پخته آن باعث احساس شادی و رفع غم و افسردگی می‌شود.

 

دفع سودا از بدن با سیب پخته

یکی از خواص سیب پخته در طب سنتی، دفع سودا (سردی و خشکی) و دفع سموم از بدن است. در کتب طب سنتی آمده است که سودا، افیون بدن است و غلبه سودا در بدن باعث افزایش غلظت خون، گرفتگی عروق و اسپاسم‌های عضلانی، درد‌های مفصلی، سردی، ضعف و ناتوانی بدن می‌شود و استرس، غم و اندوه، وسواس، ترس و درونگرایی را در فرد تشدید می‌کند؛ بنابراین اگر چنین افرادی به فکر اصلاح طبع خود نباشند، دچار افسردگی و پژمردگی روحی خواهند شد و روز به روز لاغرتر و تکیده‌تر شده و چهره‌شان گرفته‌تر می‌شود. یکی از خوراکی‌های مفید برای اصلاح طبع چنین افرادی و دفع سموم از بدنشان، خوردن سیب پخته است.

 

بهبود عملکرد مغز

مصرف سیب چه به صورت خام و چه به شکل پخته به علت داشتن مقدار قابل توجهی فسفر و ویتامین های مورد نیاز بدن، اعصاب و مغز را تقویت می‌کند. یکی از مهمترین خواص سیب پخته بهتر شدن عملکرد مغز و حافظه است.

خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن بدن و مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کند. رنگ زرد در میوه سیب نشان دهنده وجود بتاکاروتن و پیش‌ساز ویتامین آ (A) است که می‌تواند برای شادابی پوست و پیشگیری از انواع سرطان مفید باشد و رنگدانه قرمز در این میوه نشان دهنده وجود مقادیر فراوان از انواع آنتی اکسیدانها است که آن را به یک میوه جادویی برای سلامتی تبدیل می‌کند.

 

تقویت کبد با مصرف سیب پخته شده

سیب پخته یا کمپوت سیب نیز تقویت‌ کننده کبد است و به دفع سموم بدن کمک می‌کند و مانع تشکیل و تجمع اسید اوریک در بدن می‌شود. به همین دلیل مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس نیز مفید است.

خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

طرز تهیه سیب پخته با دارچین

برای تهیه سیب پخته با دارچین و عسل می توانید از انواع سیب استفاده کنید. طرز تهیه سیب پخته برای سرفه و سرماخوردگی و لاغری و یبوست را در این بخش خواهید خواند. سیب را پوست کنده و چهار قسمت کنید. دانه‌ها و قسمت‌های سفت آن را جدا کرده و به قطعات ریز تقسیم کنید، سپس با یک لیوان آب و چند قطره آبلیمو ترش تازه، آن را بجوشانید تا نرم شود. بهتر است برای تهیه سیب پخته شده از ظروف لعاب‌دار استفاده کنید و آن را با حرات ملایم بپزید تا ویتامین‌های موجود در آن حفظ شود. سیب ها خیلی زود و حدود 15 دقیقه الی یک ربع کاملا پخته و نرم می‌شوند. همچنین می‌توانید برای بهبود طعم و افزایش خواص سیب پخته کمی عسل، دارچین یا گلاب به آن اضافه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه سیب پخته

• 4 عدد سیب
• یک چهارم فنجان شکر قهوه ای
• 1 قاشق چایخوری دارچین
• یک چهارم فنجان گردوی خرد شده
• یک چهارم فنجان کشمش یا مویز
• 1 قاشق غذاخوری کره
• سه چهارم فنجان آب جوش

خواص سیب پخته برای لاغری، صورت، یبوست، کودک، سرماخوردگی و سرفه

طرز تهیه سیب پخته در فر

1. فر را بگذارید در دمای 375 درجه فارنهایت گرم شود. سیب ها را بشویید. هسته آنها را تا یک سانت مانده به ته سیب دربیاورید. با قاشق دانه های آنها را خالی کنید و کمی حفره داخل آنها را بازتر کنید.

2. در کاسه کوچکی، شکر، دارچین، کشمش/مویز و گردوها را مخلوط کنید. سیب ها را داخل ظرف فر بچینید و آنها را از این مواد پر کنید. روی هر کدام از سیب ها یک چهارم قاشق غذاخوری کره بگذارید.

3. آب جوش به ظرف فر اضافه کنید و حدود 30 تا 40 دقیقه در فر بگذارید بپزد تا سیب ها نرم شوند. حواستان باشد که له نشوند. سپس سیب پخته شده را از فر بیرون آورده و با آب داخل ظرف آنها را چندبار خیس کنید.

این سیب های پخته شده را می توانید با بستنی وانیلی سرو کنید.

 

اکنون که با خواص سیب پخته آشنا شدید بهتر است طبق دستور پزشک طب سنتی هرز چند گاهی سیب پخته را برای لاغری و زیبایی پوست صورت تان مصرف کنید. همچنین مصرف سیب پخته برای یبوست کودک بسیار مفید است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب