خواص سیب گلاب برای لاغری – بارداری – پوست | انواع سیب گلاب

خواص سیب گلاب برای لاغری – بارداری – پوست | انواع سیب گلاب

سیب گلاب برای لاغری و کاهش وزن در افراد چاق بسیار مفید است و خواص سیب گلاب در بارداری بر همه اثبات شده می باشد و انواع سیب گلاب با هم فرق دارند. همچنین خواص سیب گلاب برای لاغری سریع بسیار مناسب بوده و به گزارش سماتک اگر می خواهید صورت شفاف داشته باشید باید از خواص سیب گلاب برای پوست صورت و بدن بهره ببرید.

 

خواص سیب گلاب چیست

خواص سیب گلاب برای زنان باردار به قدری زیاد است که بسیاری از پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند از خواص سیب گلاب در دوران بارداری غافل نباشند. سیب گلاب دارای خواص و ترکیبات ارزشمندی از جمله آنتی اکسیدان آنتوسیانین، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B از جمله تیامین، نیاسین، اسید فولیک، پتاسیم، فسفر، روی، آهن، کلسیم، نیاسین و پانتوتنیک اسید است. خواص سیب گلاب برای لاغری در زنان و مردان چاق و همچنین برای سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف می شود. از جمله بهترین خواص سیب گلاب می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی، خاصیت آنتی اکسیدانی، کاهش استرس، کاهش اشتها، استحکام لثه و رفع بوی بد دهان، لاغری و جوانسازی پوست صورت اشاره کرد. توصیه متخصصان طب سنتی بر این است که هنگام آبگیری سیب گلاب، مقادیری از پوست و پوره آن را با همدیگر مخلوط کنید تا از خواص سیب گلاب به خوبی بهرمند شوند.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

خواص سیب گلاب در بارداری

برای خانم های حامله و زنان باردار خوردن سیب گلاب بسیار خاصیت دارد. خواص سیب گلاب در بارداری بی نظیر است و برای رشد بهتر جنین و همچنین جلوگیری از ضعیف شدن بدن زنان باردار در دوران بارداری مصرف می گردد. اگر زنان باردار از خواص سیب گلاب در بارداری بهره ببرند و در رژیم غذایی شان قرار دهند، نوزاد آن ها به آسم و بیماری های ریوی مبتلا نمی شود. سیب گلاب حاوی مقادیر بالای فولات است که برای پیشگیری از نقص لوله عصبی جنین در دوران بارداری خاصیت و فواید زیادی دارد.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

خواص سیب گلاب برای لاغری

فواید و خواص سیب گلاب برای کاهش وزن و لاغری اوکی شده است. فیبر زیاد موجود در سیب گلاب با پر کردن معده به مدت طولانی می‌تواند به کاهش اشتها در افراد چاق و دارای اضافه وزن بیانجامد که نتیجه آن ایجاد یک وزن ایده آل است. بهترین خواص سیب گلاب برای لاغری همین مورد است که این میوه فیبر زیادی دارد که از طریق خوردن پوست سیب گلاب این فیبر بهتر جذب بدن می شود پس بنابراین توصیه می شود برای لاغر شدن، سیب گلاب را با پوست بخورید. این فیبر زیاد در پوست سیب گلاب میتواند باعث لاغری و کاعش وزن سریع تر در افراد چاق شود. همچنین فیبر میتواند یاری دهنده روده ها در بهتر کار کردن آنها شود و همین کار کردن منظم شکم و عدم یبوست باعث لاغری می شود.. فیبر سیب گلاب باعث کم تر شدن ولع غذا و پرخوری می شود و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند، یک تحقیق در برزیل نشان داده که خوردن روزانه 3 تا 6 عدد سیب گلاب برای لاغری و کاهش وزن زنان مفید است.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

خواص سیب گلاب برای درمان درد و ترش معده

سیب گلاب به سبب داشتن فیبر بالای خود می‌تواند به سلامتی دستگاه گوارش و معده درد کمک کند. ترش کردن معده، درد معده، ریفلاکس معده و حالت تهوع با خواص سیب گلاب درمان شده و برطرف می‌شوند. همچنین حرکات روده با مصرف سیب گلاب بهبود پیدا می‌کند که در پی آن از بروز یبوست جلوگیری به عمل آمده و در صورت ابتلا به یبوست در درمان آن نقش خواهد داشت. سیب های عطری و شیرین به ویژه سیب گلاب از بهترین تقویت کننده های دستگاه گوارش و درمان ترش معده است و مصرف آن می‌تواند از برخی ناراحتی ‌های معده از قبیل ریفلاکس، ترش کردن و حالت تهوع جلوگیری کند.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

خواص سیب گلاب برای پوست

خاصیت دیگر سیب گلاب که برای بسیاری از خانمها اهمیت زیادی دارد جوانسازی پوست صورت و بدن است. آیا میدانستید که با خوردن روزانه یک عدد سیب گلاب شیراز میتوانید پوستی شاداب داشته باشید؟ خواص سیب گلاب برای پوست به اثبات رسیده است و حاوی مقادیر بالای ویتامین C می باشد که باعث کاهش چین و چروک پوست شده و چون یک آب رسان قوی است با افزایش خاصیت کشسانی باعث جوان سازی پوست صورت می شود. یکی از مواد موجود در سیب گلاب که به فراوانی نیز یافت می‌شود ویتامین 3 است. اما سیب گلاب شیراز داری یک خاصیت دیگر نیز میباشد که بیشتر مورد توجه خانم ها قرار میگیرد. این میوه میتواند با حفظ رطوبت پوست به حفظ حالت کشسانی آن کمک کند و از پیری پوست جلوگیری به عمل آورد. در واقع میتوان با خوردن سیب گلاب و همچنین استفاده از ماسک سیب گلاب چهره ای جوان تر و زیباتر داشت. همچنین مصرف سیب گلاب می‌تواند چین و چروک پوست صورت زنان و مردان میانسال را کاهش داده و پوست صاف و جذاب را به شما هدیه دهد.

 

طرز تهیه ماسک سیب گلاب برای رفع چین و چروک پوست

همانطور که در بالا گفتیم خواص سیب گلاب برای پوست بسیار است و طرز تهیه ماسک سیب گلاب برای رفع چین و چروک پوست صورت بسیار ساده و آسان است. یک عدد سیب گلاب شیراز را رنده کنید و بر روی صورت و گردن بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

خواص سیب گلاب برای تقویت و رشد مو

آنتی اکسیدان‌هایی که در سیب گلاب وجود دارند گردش خون را در پوست سر بالا می‌برند و در نتیجه، مو‌ها تقویت شده و به خوبی و به سرعت رشد می‌کند. خواص سیب گلاب باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده و باعث تقویت و رشد موها در زنان و مردان می شوند.

 

تقویت سیستم ایمنی

ویتامین C که با مصرف سیب گلاب به بدن می‌رسد می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و بدن را در مقابل خیلی از بیماری‌ها مقاوم سازد.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

خواص سیب گلاب برای درمان پسوریازیس پوست

شما می توانید از خواص سیب گلاب برای درمان بیماران مبتلا به پسوریازیس پوست صورت و سر و بدن استفاده کنید. با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف سیب گلاب به صورت روزانه التهاب و خارش را در بیمارانی که به بیماری پسوریازیس مبتلا شده اند درمان می‌کند. متخصصان بر این باورند که خواص سیب گلاب و خوردن آن در فواصل وعده های غذایی برای بیماران پسوریازیس جلدی نیز، بویژه اگر همراه با علایمی چون التهاب و خارش زیاد باشد، بسیار مفید است.

 

پیشگیری از آلزایمر

سیب گلاب با داشتن خواص آنتی اکسیدانی که دارد می‌تواند فراموشی و آلزایمر را از سلول‌های مغز دور کند. با توجه به تحقیقات دانشگاه ماساچوست در آمریکا، خواص آنتی اکسیدانی سیب گلاب می تواند از سلول های مغز در برابر فراموش کردن چیزهای مهم در افراد سالمند محافظت کند.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

کاهش کلسترول خون

سیب گلاب را میتوان در درجه اول دوستدار قلب دانست. این میوه میتواند کلسترول بد را از بدن ما دور کند و باعث شود، قلب ما بهتر از قبل کار خود ار انجام دهد. یکی دیگر از خواص سیب گلاب کاهش کلسترول بالای خون است که به واسطه‌ی فیبر بالای موجود در آن انجام می‌شود. کاهش کلسترول خون می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد پیشگیری کند. این امر به خصوص در مورد افرادی که در میان سالی به سر میبرند، میتواند دارای اهمیت زیادی باشد. پلی فنول‌ها ترکیباتی هستند که خواص آنتی اکسیدانی دارند. این ترکیبات در سیب گلاب وجود دارند و می‌توانند باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی شوند.

 

درمان کم خونی

سیب گلاب دارای مقادیری آهن است. آهن موجود در سیب گلاب می‌تواند کم خونی را به ویژه در کودکان و نوزادان درمان کند.

 

حفظ سلامت دهان و دندان

اسید موجود در سیب گلاب باعث شده تا جویدن آن استحکام لثه‌ها و دندان‌های کودکان را در پی داشته باشد. سیب گلاب برای تقویت لثه ها و دندان های نوزادان و کودکان مفید می باشد. مقادیر قابل توجه آهن موجود در سیب گلاب برای درمان کم خونی در نوزادان و کودکان مفید می باشد. همچنین خواص سیب گلاب باعث از بین بردن میکروب‌های دهان و دندان شده و در رفع بوی بد دهان نیز نقش بسزایی دارد.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

خواص سیب گلاب برای کاهش استرس

اگر قبل از خواب سیب گلاب مصرف کنید، باعث می‌شود خوابی آرام داشته باشید و استرس و اضطراب در شما کاهش یابد. خواص سیب گلاب برای کاهش استرس بسیار مفید است و همچنین از عطش و التهاب معده در طول روزهای گرم تابستان می کاهد و مصرف فالوده آن همراه با قدری عسل و گلاب و زعفران، حدود یک ساعت پیش از غذا یا دو تا سه ساعت پس از غذا یا هنگام خستگی از کار روزانه و قبل از خواب شبانه، ضعف نیروی ذهنی و بدنی را کمتر کرده، واکنش شدید قلب و سیستم عصبی به تحریکات هیجانی را کاهش می دهد. مصرف فالوده سیب گلاب و عسل و زعفران قبل از خواب برای کاهش استرس و اضطراب و درمان بی خوابی در افراد مفید می باشد.

 

پیشگیری از سرطان

با توجه به اینکه یکی از مواد مغذی پر ارزش در سیب گلاب آنتی اکسیدان‌ها هستند، این ترکیبات با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و به خنثی کردن آن‌ها می‌پردازند. آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب گلاب از بروز سرطان جلوگیری می‌کنند. یکی از سرطان‌های قابل پیشگیری با مصرف سیب گلاب سرطان ریه است.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

انواع سیب گلاب

انواع سیب گلاب عبارتند از: (گلاب اصفهان، گلاب تربت حیدریه، گلاب شهریار، گلاب شیراز، گلاب کهنز، گلاب صحنه) سیب گلاب شیراز را میتوان نوعی سیب کوچک و خوشمزه و یکی از انواع سیب گلاب دانست که خوردن آن در تابستان در میان اهالی استان فارس و استان های همجوار، مرسوم است. این نوع سیب گلاب شیرازی به علت لطافت گوشت و پوست، میتواند تمام خواص سیب گلاب را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد. در واقع این امر که نیازی به کندن پوست آن نداریم باعث میشود هیچ کدام از فواید این میوه از دست ما خارج نشود. انواع سیب گلاب را شناختید و باید بدانید که یکی از میوه های خوشمزه تابستانی و از اعضای خانواده سیب هاست که طعم شیرین و بوی خوبی دارد و به رنگ سفید کرم با رگه های قرمز یافت می شود. انواع سیب گلاب در ایران در شهرستان کهنز، تربت حیدریه، اصفهان و شیراز کاشته می شود. همچنین اگر سیب دارای پوست قرمز باشد، حاوی آنتی اکسیدان فلاونوئید نیز خواهد بود.

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

طبع سیب گلاب چیست

طبع سیب گلاب گرم و تر می باشد. سیب گلاب حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، تانن، ویتامین A، ویتامین های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، اسید فولیک و ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی و فسفر می باشد. طبع سیب گلاب برای افراد سرد مزاج مناسب است و پوست سیب گلاب دارای مقادیر بالای فیبر و آنتی اکسیدان های آنتوسیانین می باشد، اگر پوست سیب گلاب قرمز باشد حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان فلاونوئید است. سیب گلاب اغلب به صورت خام خورده می شود اما از سیب گلاب می توان برای تهیه کمپوت و مربای سیب گلاب، فالوده سیب گلاب، خورش سیب گلاب و حلوای سیب گلاب استفاده کرد.

 

ارزش غذایی سیب گلاب (100 گرم)

کالری سیب گلاب : 73
پروتئین : 27 گرم
قند : 10 گرم
فیبر : 9.1 گرم

خواص سیب گلاب برای لاغری - بارداری - پوست | انواع سیب گلاب

مضرات سیب گلاب چیست

خوشبختانه عوارض و مضرات سیب گلاب بسیار ناچیز است و فقط هسته سیب گلاب حاوی مقادیر کمی آمیگدالین است و زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث ایجاد مسمومیت شود. همچنین باید بدانید زیاده روی در مصرف این میوه برای بهره بردن بیشتر از خواص سیب گلاب به دلیل محتوای بالای فیبر موجود در پوست آن می تواند باعث ناراحتی معده و گاز روده شود.

 

خواص سیب گلاب همانطور که با هم مرور کردیم خیلی زیاد است و شما می توانید برای بهره بردن از خاصیت این میوه مفید روزانه یک عدد سیب گلاب شیراز یا مشهد را بخورید تا مشکلات تان حل شود و سلامتی تان را بدست آورید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب