جواد دریساوی آهنگساز و خواننده ایرانی + تصاویر

جواد دریساوی آهنگساز و خواننده ایرانی + تصاویر

جواد دریساوی آهنگساز و خواننده ایرانی

 

یکی از بهترین آهنگسازان و خوانندگان ایرانی جواد دریساوی که در ادامه این پست سماتک مصاحبه خواندنی با این آهنگساز فعال در عرصه موسیقی گردآوری کرده ایم.

 

یک خواننده و آهنگساز در گفت و‌گو با خبرنگار سماتک:

تقلید خوانندگان از هم ضربه بدی به جامعه هنری وارد کرده است / خانواده و همسرم بهترین حامی من در عرصه موسیقی

 

خرمشهر همیشه یادمان آزادگی و دلاوری مردان بی ادعای سرزمین خاکی ایران زمین بوده است که در طول سالیانی دچار حمله وحشیانه دشمن بوده است. اما در دل همین شهر، جوانانی هنرمند وجود دارند که طنین انداز صدای شهر با سبک و سیاق موسیقی هستند. یکی از این هنرمندان خوب شهر خرمشهر کسی نیست جزء جواد دریساوی استاد عرصه آهنگسازی و خوانندگی کشور که این روزها مشغول بیرون دادن آلبوم خود به نام سوء تفاهم است. استاد دریساوی از جمله جوانان موفق خرمشهری است که آهنگ‌های زیبایی را با دستان خود ساخته و به جوانان کشور عرضه داده است اما دغدغه این روزهای جواد دریساوی خوانندگی است که در این زمینه هم موفق ظاهر شده است.گپی با این خواننده و آهنگساز خرمشهری داشته ایم که از نگاهتان می‌گذرد:

جواد دریساوی آهنگساز و خواننده ایرانی + تصاویر

ضمن معرفی خودتان بفرمایید چند سال است به طور حرفه ای در عرصه موسیقی فعالیت دارید؟
جواد دریساوی آهنگساز و تنظیم کننده و مدرس ساز گیتار هستم که البته این روزها به کارم وسعت بخشیده ام و در عرصه خوانندگی هم فعالیت دارم که به لطف خدا و حمایت خانواده آلبوم سوء تفاهم را با صدای خودم طی روزهای آتی روانه بازار خواهم کرد.من حدود پانزده سال کار موسیقی کردم اما ده سال است که فعالیتم را به طور حرفه ای انجام داده ام.

 

چطور شد بعد از این همه سال تصمیم به خواند گرفتید؟
خواننده شدن زاییده ذهن من و مسائلی بود که در افکار من هر بار مرور می‌شد. من ایده‌هایی در سر دارم که کمتر از سوی خوانندگان امروزی به آن توجه و پرداخته شده است و دلیل مهمتر دیگر تششویق دوستانم بود که تصمیم گرفتم پا به عرصه خوانندگی هم بگذارم.

 

آلبومتان کی روانه بازار خواهد شد؟
به امید خدا تمام سعی من این است که تا آخر امسال آلبومم را روانه بازار کنم و امیدوارم با حساسیت و وسواس بسیاری که من برای این آلبوم به خرج داده ام مورد رضایت مردم عزیزم به خصوص خرمشهری‌های عزیز واقع شود.

جواد دریساوی آهنگساز و خواننده ایرانی + تصاویر

در مورد محتویات آلبومتان توضییح می‌دهید؟
آلبوم سوء تفاهم درتراک‌های مختلف عاشقانه و عارفانه توسط خودم آهنگسازی و تنظیم شده است که یک تراک مختص به حضرت ولی امر آقا امام زمان عج اختصاص یافته و یک تراک دکلمه و آواز در مدح مولای متقیان حضرت علی ( ع ) و مابقی در فضای کاملا رمانتیک و عاشقانه خوانده شده است.همچنین ترانه‌های آلبوم را دوستان هنرمندم آقایان مسعود اقبالی، سید میثم هاشمی، احسان دشتی و خانم‌ها ریحانه صفری و معصومه سیماری سروده اند و بخشی از صدابرداری و میکس و مسترینگ کار با آقای عبدالرضا صباحی مقدم بوده و جا دارد در این جا از دوست خوبم آقای سید امین سیادت که دکلمه کار مذهبی من را به عهده گرفتند و احسان دشتی که در کار مشترکی با هم همصدا شدند تشکر کنم.

 

به اعتقاد شما ترانه چقدر در فضای موسیقی و بهتر دیده شدن آثار نقش و جایگاه دارد؟
سوالتان را با سوال جواب می‌دهم آیا اگر یک فردی کلام خوب و گویا نداشته باشد حرفی برای گفتن خواهد داشت و یا جایگاهی در بین مردم دارد؟ قاعدتا در موسیقی هم ترانه و شعر جزء کلید واژه‌های اصلی دیده شدن یک اثر است. مطمئنا ترانه قوی و با محتوا هم در احساسات شنوندگان و هم خود خواننده و آهنگساز تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

متاسفانه امروزه نه تنها ترانه‌های با محتوا از سوی خوانندگان نمی‌شنویم بلکه گاها توهین آمیز هم است. نظر شما در این خصوص چیست؟
بله متاسفانه همانطور که اشاره کردید برخی خوانندگان زیرزمینی با خواندن ترانه‌های بی محتوا و گاها توهین آمیز نه تنها وجهه هنری خود را خراب کرده اند بلکه به جامعه موسیقی و دیگر همکاران هم ضربه وارد ساخته اند و من امیدوارم این دسته از خوانندگان که تعداد کمی هم هستند در کار خود تجدید نظر کنند.

 

شما با تعدد خوانندگان موافقید؟
من مشکلی با زیاد شدن خوانندگان ندارم چون مردم ما آنقدر هنرمند و فهیم هستند که کار خوب از بد را تشخیص دهند اما متاسفانه تقلید خوانندگان از هم ضربه بدی به جامعه هنری وارد کرده است. من معتقدم اگر مدعی خوانندگی و آهنگسازی هستیم باید کاری به مردم عرضه بدهیم که تولید افکار و هنر و استعداد خودمان باشد نه اینکه برخی از خوانندگان ما که تعدادی از آن‌ها حتی شناخته شده هم هستند فقط کارشان تقلید بدون هیچگونه زحمت تولیدی است.

جواد دریساوی آهنگساز و خواننده ایرانی + تصاویر

خیلی از علاقه مندان به حرفه شما قصد دارند خواننده بشوند.توصیه شما به این دسته از افراد جامعه چیست؟
مهمترین پیشنهاد من به این دسته از علاقه مندان به هنر موسیقی و خوانندگی این است که با علم وارد این حرفه شوند. من خودم به شخصه بعد از پانزده سال در سال‌های ۹۳ و ۹۴ یک دوره خدمت مرحوم استاد مصطفی کمال پورتراپ یکی از بزرگان عرصه موسیقی دوره دیدم همچنین دوره کوتاهی کلاس آواز در نزد استاد محمد صادقی از اساتید برجسته آواز کشور دیدم که توانستم نقاط ضعف و قوت خودم را بفهمم. بنابراین داشتن علم در خوانندگی بسیار بسیار مهم و اصول حرفه ای این هنر است.

 

ماندگارترین کاری که ساختید؟
با توجه به اینکه در ماه محرم هم قرار داریم باید بگویم که ماندگارترین اثر من کار ماندگار آرزوی دیدن کربلا بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

از خانواده تان بگویید؟
پدرم که کارمند بازنشسته آموزش و پرورش بودند به رحمت خدا رفتند و مادرمم که بسیار دوستش دارم در امر خانه داری مشغول است و دارای سه خواهر و یک برادر هستم و همسری مهربان و حامی و مشوق من در عرصه موسیقی که مادحه اهل بیت علیه السلام هم هستند.

 

آهنگساز و خواننده مورد علاق شما؟
من ارادت زیادی به استادان مرحوم بابک بیات، مرحوم فرهاد مهراد دارم همچنین در عرصه خواننگی صدای کوروش یغمایی، نیما مسیحا و حمید حامی و مانی رهنما را بسیار دوست دارم.

 

در پایان چه صحبتی دارید؟
من البوم را به همه مادران مدافعان حرم و هشت سال دفاع مقدس به خصوص ماردان شهدا و جانبازان و اسراء شهر خرمشهر تقدیم می‌کنم.

 

گزارشگر: حامد کوماهی

جدیدترین مطالب