روغن مالی ناف برای یبوست | درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف

روغن مالی ناف برای یبوست | درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف

روغن مالی ناف برای یبوست و رفع یبوست شدید موثر است درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف یکی از روشهای طب سنتی برای برطرف کردن یبوست است.

 

روغن مالی ناف برای یبوست

مالیدن روغن سیاهدانه به دور ناف در جهت عقربه‌های ساعت حداقل 2 تا 3 ساعت بعد از غذا به‌مدت 10 دقیقه به لینت مزاج کمک و حرکت‌های دودی در روده ایجاد می‌کند و روغن مالی ناف برای یبوست بسیار مفید است, مالیدن روغن بنفشه به اطراف ناف در جهت عقربه‌های ساعت برای درمان یبوست شدید بسیار مفید است.

شاید برای شما هم جالب باشد که فواید چرب کردن اطراف ناف و روغن مالی ناف برای یبوست را بدانید و اینکه اگر با هر روغنی اطراف ناف خود را چرب کنید برای درمان یک بیماری خاص، مفید خواهد بود. اگر از لک و جوش صورت خود رنج می برید به راحتی می تواند با چرب کردن اطراف ناف خود این مشکل را حل کنید.

روغن مالی ناف برای یبوست | درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف

یبوست یک اختلال شایع است که همه‌ی آدم‌ها را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد. حرکات روده افراد مبتلا به یبوست بسیار کم است مثلا یک بار در هر سه روز یا ممکن است مدفوع‌شان خیلی سفت، خشک و کم باشد و عبور آن با درد و دشواری همراه باشد. یبوست معمولا خطرناک نیست و بسیاری از آدم‌ها آن را فقط مدت کوتاهی تجربه می‌کنند. برای درمان یبوست شما می‌توانید روش روغن مالی اطراف ناف برای از بین بردن یبوست را امتحان کنید و از این مشکل همیشگی خلاص شوید.

 

غلامرضا کردافشاری درباره اینکه چرا بیماری‌های مقعد درمانشان طولانی است، اظهار داشت: به‌دلیل اینکه مواد زائد در مقعد ریخته می‌شود و از همان طریق خارج می‌شود و دارو در آن محل نمی‌تواند ساکن شود، به‌عبارتی مدت زمانی که دارو بتواند بر موضع عمل کند کم است.

به‌گفته وی چون مقعد معکوس است و دهانه آن به‌سمت پایین قرار دارد, دارو در آن مستقر نمی‌شود، همچنین حس ناحیه مقعد زیاد است و جذب مواد زائد در آن نقطه بیشتر است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: معمولاً مراجعه کنندگان به‌دلیل اینکه خجالت می‌کشند بیماری‌های مقعد را بیان نمی‌کنند یا دیر مراجعه می‌کنند که همین عوامل موجب سخت‌تر شدن بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف میوه‌هایی مانند آلو، گلابی, سیب, به، انجیر، مویز و انگور به رفع یبوست کمک کرده و لینت دهنده مزاج هستند، البته در مقالات طب جدید آمده است که مصرف روزانه 150 سی‌سی آب گلابی به‌مدت 14 روز و روغن مالی ناف برای درمان یبوست بسیار کمک می‌کند.

روغن مالی ناف برای یبوست | درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف

درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف

رفع یبوست از طریق روغن مالی اطراف ناف شاید مفید وافع شود. ماساژ اطراف ناف با مالیدن روغن‌هایی مانند بابونه و زیتون به این ترتیب که اطراف ناف را روغن مالی کردن و جهت عقربه‌های ساعت دور ناف را می‌توان تا 35 مرتبه با دست ماساژ داد که این کار به دفع مواد زائد از طریق مدفوع کمک زیاد خواهد کرد. افراد مبتلا به یبوست باید برای درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف مداوت داشته باشند. چرب کردن اطراف ناف با روغن های طبیعی و خانگی سبب درمان بسیاری از بیماری ها مثل یبوست می شود.

 

برای درمان یبوست مالیدن روغن کرچک و بنفشه اطراف ناف بسیار کمک کننده است. به طور مکرر تا چند شب دور ناف خود را با این روغن چرب کنید. همچنین اگر ١٥ شب ناف خود را با روغن زيتون چرب كنيد باعث نرم شدن موى سر و صورت مى شود. اگر مبتلا به یبوست هستید، ممکن است ناراحتی و حتی درد داشته باشید. روغن مالی ناف برای یبوست نه تنها به کاهش یبوست کمک می‌کند بلکه مزایای دیگری هم دارد. این مزایا به قرار زیر هستند:

روغن مالی ناف برای یبوست | درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف

– به حداقل رساندن نیاز به استفاده از ملین‌ها به مدت طولانی
– از بین بردن گاز معده
– کاهش احتمال احتیاج به مراقبت‌های پزشکی برای درمان یبوست
– آرامش خودتان و عضلات‌تان، که ممکن است کمی روده‌ها را نرم کند
یک مکان راحت برای انجام ماساژ پیدا کنید.

 

می‌توانید برای دریافت ماساژ شکمی برای رفع یبوست دراز بکشید. این کار می‌تواند به شما کمک کند که آرام‌تر باشید و احتمالا برای‌تان راحت‌تر از ایستادن است. به خودتان حداقل ۳۰ دقیقه زمان بدهید تا ریلکس شوید و ماساژتان را انجام دهید. عجله کردن ممکن است موجب استرس بیش‌تری در شما شود و همین ممکن است جلوی رفع مشکل یبوست را بگیرد.

روغن مالی ناف برای یبوست | درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف

مالیدن روغن سیاهدانه به دور ناف برای رفع یبوست شدید

– روغن مالی ناف برای درمان یبوست و مالیدن روغن سیاهدانه به دور ناف را در یک محیط راحت و آرام مثلا در اتاق‌تان انجام دهید. همه‌ی چراغ‌ها را خاموش کنید و صداها را تا جایی که ممکن است پایین بیاورید تا بتوانید بیش‌تر ریلکس کنید.
– دراز کشیدن در وام آب گرم را نیز در نظر داشته باشید. آب گرم سبب ریلکس شدن شما می‌شود، و همین می‌تواند یبوست شما را کاهش دهد.

 

مالیدن روغن سیاهدانه به دور ناف را شروع کنید دستگاه رودگانی شما بین استخوان لگن در قسمت پایینی شکم‌تان است. شما می‌توانید شکم‌تان را به هر شکل و حرکتی که دوست دارید ماساژ بدهید. با این حال، استفاده از حرکات دایره‌ای اطراف ناف ممکن است برای درمان یبوست تاثیر بهتری داشته باشد.

 

– از نوک انگشتان اشاره‌تان برای مالیدن روغن سیاهدانه به دور ناف برای رفع یبوست در جهت عقربه‌های ساعت و حرکات دایره‌ای استفاده کنید. هر دور چرخش این حرکات دایره‌ای را ۳ تا ۵ بار تکرار کنید.

 

این کار سبب می‌شود که حرکت مواد زائد به سمت پایین بهبود بیابد. روغن مالی ناف را با حرکات زیر ادامه بدهید:

 

– روی شکم‌تان از سمت چپ به سمت راست ضربه بزنید.
– در ناحیه‌ی دور ناف دست و انگشتان‌تان را روی شکم بلرزانید.
– یک حرکت دایره‌ای را با یک دست درست زیر ناف انجام بدهید و سپس به سرعت با دست دیگرتان دایره‌ی دیگری روی شکم بکشید.
– یک دست را روی دست دیگر قرار بدهید و به طور مداوم یک حرکت دایره‌ای را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت تکرار کنید.
– با انگشتان دست‌تان روی شکم‌ را به صورت حرکات دایره‌ای کوچک ماساژ بدهید.
– از طرفین شکم به سمت داخل و به سمت پایین، شکم را ماساژ بدهید.

 

شما باید اطراف ناف خود را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با روغن ماساژ دهید تا روده‌تان تحریک شود. ترتیب این حرکات را به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه ادامه دهید و بعد مکث کنید. کمی صبر کنید و بعد ببینید که آیا هنوز هم نیاز به حرکت دادن روده‌تان دارید یا نه. یا می‌توانید ماساژ دیگری را امتحان کنید یا صبر کنید و زمان دیگری در روز ماساژ را امتحان کنید.

روغن مالی ناف برای یبوست | درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف

– از ضربه زدن یا فشار دادن بیش از حد شدید پرهیز کنید زیرا ممکن است سبب سخت‌تر شدن مدفوع شود و حرکات روده‌تان را کندتر از قبل کند.
– مالیدن روغن به ناف برای درمان یبوست به طور روزانه ادامه بدهید، حتی اگر برای از بین بردن این مشکل نیاز به استفاده از روش دیگری دارید. انجام ماساژ شکمی به طور روزانه می‌تواند از طولانی‌تر شدن یبوست و جمع شدن گاز در معده جلوگیری کند.

 

حرکت دادن پاها به سمت شکم می‌تواند بعضی از قسمت‌های دستگاه رودگانی را فشرده کند. در حین انجام روغن مالی ناف برای کاهش یبوست های شدید، به صورت یکی در میان هر یک از زانوهای‌تان را به سمت شکم بالا بیاورید. این کار می‌تواند روده‌ی شما را تحریک کند و یبوست را از بین ببرد.

روغن مالی ناف برای یبوست | درمان یبوست از طریق روغن مالی ناف

زمانی که احساس می‌کنید مدفوع باید خارج شود، اصلا تعلل نکنید و فورا به دستشویی بروید. ممکن است در حین مالیدن روغن اطراف ناف تان، روده‌های‌تان حرکت کنند و لازم باشد به دستشویی بروید. اگر این اتفاق افتاد، منتظر نمانید یا آن را نادیده نگیرید. باید سریع به دستشویی بروید. عدم انجام این کار منجر به بروز مشکلات زیر خواهد شد:

– سخت‌تر شدن مدفوع
– تنش
– هموروئید
– درد

 

روغن سیاهدانه یک داروی خانگی است که از قدیم‌الایام به عنوان یک ملین طبیعی استفاده شده‌است. این روغن به یک ماده که روده را تحریک می‌کند،‌ و می‌تواند یبوست را از بین ببرد، تجزیه می‌شود. مالیدن روغن سیاهدانه به اطراف ناف ممکن است سبب درمان سریع یبوست شود. روغن مالی ناف برای یبوست خوب است اما استفاده بیش‌تر از دوز توصیه شده توسط پزشک پرهیز کنید.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب