مدت زمان تعویض نوار بهداشتی | ساعت تعویض نوار بهداشتی در دوران پریودی

مدت زمان تعویض نوار بهداشتی | ساعت تعویض نوار بهداشتی در دوران پریودی

تعویض نوار بهداشتی در دوران پریودی از اهمیت زیادی برخوردار است و مدت زمان تعویض نوار بهداشتی در دوران عادت ماهانه زنان باعث حفظ سلامت واژن و رحم می شود بهترین ساعت تعویض نوار بهداشتی در ادامه بیان خواهد شد.

 

مدت زمان تعویض نوار بهداشتی

زمان تعویض نوار بهداشتی را همواره باید مد نظر قرار دهید در رابطه با مدت زمان تعویض نوار بهداشتی می‌توان گفت زمانی که خونریزی ثابت و متعادل شد، می‌توانید هر چهار ساعت یکبار، نوار بهداشتی خود را تعویض کنید. اما در اوایل دوره پریودی که خونریزی زیادتر است، مدت زمان تعویص تعویض نوار بهداشتی کوتاه‌تر خواهد بود.

 

برای پاسخ به این سوال که “هر چند ساعت یک بار نیاز است که نوار بهداشتی تعویض شود؟” باید گفت که پاسخ استانداردی وجود ندارد که مناسب و قابل اجرا برای تمام زنان باشد. این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد. ممکن است برخی زنان در زمان پریودی، خونریزی زیادی داشته باشند، اما اغلب دختران در زمان قاعدگی معمولا به اندازه 4 تا 12 قاشق چای خوری، خونریزی دارند. با این حال، اگر خونریزی شما کم یا متوسط باشد، این موضوع به این معنا نیست که می‌توانید نوار بهداشتی خود را در طول روز عوض نکنید. از نوار بهداشتی برای جذب خون، مخاط واژن و دیگر ترشحات بدن در زمان قاعدگی استفاده می‌شود. ممکن است به این موضوع فکر کرده باشید که اگر نوار بهداشتی خود را به مدت طولانی تعویض نکنید، چه پیامد‌های بهداشتی و یا غیر بهداشتی خواهد داشت.

مدت زمان تعویض نوار بهداشتی | ساعت تعویض نوار بهداشتی در دوران پریودی

تعویض نوار بهداشتی

 

هر زن، باید در طول عادت ماهیانه اش بهترین نوار بهداشتی را متناسب با نیاز خود انتخاب کند و هر 4 ساعت آن را تعویض کند ، مراقبت کردن از مناطق شخصی بدنتان بسیار مهم است به خصوص زمانی که بدن شما شروع به تغییر میکند. بنابراین اگر این تغییرات را دارید و یا اخیرا اولین پریودی خود را داشته اید،خواندن این بخش از سماتک را حتما با دقت بیشتری ادامه دهید.

 

واقعا مهم است که بدانید چگونه از بدنتان به خصوص مناطق شخصی خود مراقبت کنید ؛ در این مرحله از زندگی شما باید متناسب با نیازهایتان بهترین نوار بهداشتی را انتخاب کنید همچنین بسیار مهم است که بدانید در طول عادت ماهیانه خود چند بار باید تعویض نوار بهداشتی را انجام دهید.

مدت زمان تعویض نوار بهداشتی | ساعت تعویض نوار بهداشتی در دوران پریودی

زمان تعویض نوار بهداشتی

 

در روزهای پریودی نباید بگویید که میزان خونریزی ام کم است و نیازی به تعویض نوار بهداشتی نیست. بلکه باید حتما هر 4 ساعت یک بار نوار بهداشتی خود رو عوض کنین. چون در غیر این صورت دچار بیماری و آلودگی می شوید. اگر مدت زمان تعویض نوار بهداشتی را به موقع عوض نکنین میکروارگانیسم ها میتونن باعث عفونت شوند و بسیاری از خطرات سلامتی رو بوجود بیارن؛ اگر جریان و گردش خون شما زیاد باشد, حداقل هر دو ساعت یک بار باید نسبت به تعویض نوار بهداشتی اقدام کنید .

مدت زمان تعویض نوار بهداشتی | ساعت تعویض نوار بهداشتی در دوران پریودی

• عوض نکردن به موقع نوار بهداشتی علاوه بر بیماری باعث ایجاد بوی بد و خارش و سوزش در ناحیه تناسلی می شه.

• بهتره قبل از زمان تعویض نوار بهداشتی و گذاشتن پد جدید واژن که به خون آغشته شده رو بشویید و خوب خشک کنیند و سپس از نوار بهداشتی جدید استفاده کنین.

مدت زمان تعویض نوار بهداشتی | ساعت تعویض نوار بهداشتی در دوران پریودی

ساعت تعویض نوار بهداشتی

در رابطه با ساعت تعویض نوار بهداشتی باید بگوییم زمانی که خونریزی ثابت و متعادل شد، می‌توانید هر 4 ساعت یکبار، نوار بهداشتی را عوض کنید. اما در اوایل دوره قاعدگی که خونریزی زیادتر است باید هر 2 یا 3 ساعت، نوار بهداشتی خود را عوض کنید. هرچند، همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ پاسخ قاطعی در این رابطه وجود ندارد. بهتر است به مدت چند ماه میزان خونریزی خود را بررسی کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بهترین ساعت تعویض نوار بهداشتی را نسبت به میزان خونریزی خود متوجه شوید.

تعویض نوار بهداشتی به صورت منظم، امری مهم برای بهداشت و پیشگیری از ایجاد بوی بد واژن است. همچنین، این امر باعث می‌شود که در طول روز احساس تمیزی و تازگی داشته باشید.

مدت زمان تعویض نوار بهداشتی | ساعت تعویض نوار بهداشتی در دوران پریودی

روزی چند بار نوار بهداشتی را عوض کنیم

مهم نیست که جریان خون شما منظم متوسط و یا زیاد است. شما باید پد بهداشتی را هر 5 ساعت یکبار تعویض کنید. شما باید به یاد داشته باشید اگرچه نوار و پد بهداشتی شما خشک و تمیز به نظر برسد ،اما خون در پدشما جاری شده است و با توجه به طراحی پد بهداشتی شما ،خون در آن لخته میشود.

وقتی این اتفاق می افتد میکرو ارگانیسم ها میتوانند باعث عفونت شوند و بسیاری از خطرات سلامتی را بوجود آورند ؛ اگر جریان و گردش خون شمازیاد باشد حداقل هر دو ساعت یک بار باید تعویض نوار بهداشتی خود را عوض کنید.

به این ترتیب ،شما از این اتفاق جلوگیری خواهید کرد و همیشه خشک میمانید.

شما همچنین، باید آگاه باشید که تجمع خون در پد بهداشتی شما با بو همراه است واین طبیعی است بااین حال شما برای اینکه مطمئن شوید این بو غیر قابل تحمل و متعفن نیست، باید آن را کنترل کنید.

این نوع بوها نشان میدهد که، رشد میکروارگانیسم ها و باکتری ها سریع است؛ این میکروارگانیسم ها و باکتری ها ،سبب پخش شدن سریع حرارت و رطوبت در پد میشوند.

مدت زمان تعویض نوار بهداشتی | ساعت تعویض نوار بهداشتی در دوران پریودی

بهترین زمان تعویض نوار بهداشتی

 

بهداشت در طول عادت ماهیانه شما اهمیتی ندارد، اگر جریان شما منظم متعادل یا زیاد باشد ؛ توصیه میشود هر زمان قبل از اینکه نوار بهداشتی خود را عوض کنید، ناحیه را کامل شستشو دهید قبل از قرار دادن پد جدید ناحیه را کاملا خشک کنید.

شما باید پس از استفاده از نوار بهداشتی خود، آن را تعویض کنید و در بسته بندی های پد جدید تا کنید و قرار دهید به هیچ وجه پد های خود را در توالت قرار ندهید زیرا آنها تجزیه نمیشوند و میتوانند لوله کشی را خراب کنند.

همچنین، نوار بهداشتی به محیط زیست آسیب می رساند به همین دلیل است که، باید آنها را درقوطی و سطل های زباله بازیافت کنید همیشه به یاد داشته باشید که، مراقبت از بدن به خصوص منطقه خصوصی شما واقعا مهم است.

اگرشما ازهر تغییراتی آگاه باشید، مخصوصا تغییراتی که به پریودی شما مربوط می شود، بلافاصله به دیدن یک متخصص بروید تا متوجه شوید که آیا آنها طبیعی هستند یا نه.

جدیدترین مطالب