غذاهایی که باعث افسردگی می شوند | خوراکی های مضر برای افسردگی

غذاهایی که باعث افسردگی می شوند | خوراکی های مضر برای افسردگی

افسردگی و اضطراب یکی از مشکلات عدیده بسیاری از مردم دنیا است که خوردن برخی از غذاها باعث تشدید اضطراب و افسردگی می شود در اینجا غذاهایی که باعث افسردگی می شوند و همچنین  خوراکی های مضر برای افسردگی بیان خواهد شد.

 

غذاهایی که باعث افسردگی می شوند

مواد غذایی مضر برای افسردگی و اضطراب برای خانم ها و آقایان در ادامه این پست سماتک بیان شده است. از افسردگی، اضطراب یا تنش رنج می برید؟ آیا روش ها و حتی داروهایی برای کاهش استرس که نتایج قابل توجهی دارند امتحان کرده اید؟ در حقیقیت، اضطراب و استرس اختلالات معمولی روانشناسی هستن که مردم در روزمره تجربه می کنند اگرچه خیلی از مردم نمی دانند که چطور با روشی درست با آن روبرو شوند.

 

برای مواجهه کامل با اضطراب قبل از رسیدن به کابینت داروها باید به رژیم روزانه تان نگاهی بیاندازید. تحقیقات نشان می دهد بعضی غذاها که به عنوان درمان طبیعی عمل می کند زمانی ممکن است برای اضطراب مشکل را تشدید کند. به عبارت دیگر، انتخاب غذای ساده می تواند تفاوت بزرگی میان احساس ثبات بیشتر و احساس بدتر ایجاد کند.

در واقع، مسلما غذای داخل رژیم شما ممکن است سیستم عصبی را تحریک کند، در نتیجه استرس شما را تحریک کند. در این مقاله 5 غذایی که موجب اضطراب، افسرده شدن و حملات تنشی می شود را افشا می کند. بعد از خواندن این مقاله قاعدتا شما خواهید فهمیدکه برای سلامت روحی بهتر چه نخورید.

غذاهایی که باعث افسردگی می شوند | خوراکی های مضر برای افسردگی

خوراکی های مضر برای افسردگی

 

شکر تصفیه شده

غذاهایی که شما مصرف می کنید نقش اصلی را در القای تناوب و مدت دوره کشمکش اضطراب و افسردگی دارند. شکر تصفیه شده جزو غذاهای بد است که موجب اضطراب می شود. مطالعات سال 2015 نشان می دهد که زنانی که اغلب شکر را به رژیم شان اضافه کرده بودند خطر افسردگی را افزایش داده بودند. رژیمی با شکر تصویه شده ی بالا با سطح انرژی کاهش یافته ارتباط دارد. وقتی مردم مقدار شکر تصفیه شدهی بالایی استفاده می کنند انسولین بیشتر ترشح می شود.در نتیجه، کاهش سطح گلوکر خون را القا می کند و موجب اصطلاحا “افتادن قند خون” می شود. علاوه بر این یک رژیم با قند زیاد همچنین می تواند هدایت به ساختن اسید لاکتیک در خون کند.

از طرفی دیگر، مصرف متعادل شکر باعث کارکرد مغز شما در سطح بهینه می شود.از این رو شکر بیشتری که می خورید خطر افسردگی، خستگی، زوال عقل و دیابت را بیشتر می کند.

 

آبمیوه

جالب است که آبمیوه جزو غذاهای کمتر شناخته شده بد هست که موجب اضطراب می شود. فیبر درون میوه ها به سرعت بدن شما را فرا می گیرد. بدون آن شما آب شکر مغذی می نوشید که ممکن است سریعا شما را از پا بیاندازد.حقیقت این است که آب میوه با شکر مخلوط شده.انواع مختلفی از قند به نام های گلوکز، فروکتوز، و ساکارز وجود دارند. میوه ها و سبزیجات منابع طبیعی فروکتوز هستند- یک شکر طبیعی که برای بدن انسان منبع انرژی ترجیح داده نمی شود. بدین ترتیب نوشیدن آبمیوه معمولا بدن شما را در حالت خطر مصرف بیش از حد قند قرار می دهد.

 

لبنیات

بعضی از مردم متوجه می شوند که علائم افسردگیشان چند دقیقه بعد از مصرف محصولات لبنی نمایان می شود.تخمین زده شده که حدود 10 درصد از بزرگسالان به لاکتوز حساسیت دارند.مصرف محصولات لبنی که مقدار زیادی لاکتوز دارند ممکن است علائم حساسیت به لاکتوز را تشدید کند. بنابر این خیلی از مردم تلاش می کنند برای جلوگیری از استرس و اضطراب مصرف مواد لبنیشان را کنترل کنند.
از سوی دیگر، لبنیات التهابی است که ممکن است تاثیر منفی روی سیستم گوارشی بگذارد. در نتیجه شما ممکن است اسهال،یبوست ،نفخ یا علائم دیگری را پس از مصرف محصولات لبنی داشته باشید. اگر شما هنوز می خواهید از یک غذای کرمدار لذت ببرید بهتر است به سمت غذاهای کامل تر بروید. کرم و شیر بهتر از کرمهای بدون لبنیات مرسوم است. اگر شما لبنیات را قطع کنید باید از شیر سویا یا شیر بادام بعنوان جایگزین استفاده کنید.

 

غذاهای سدیم بالا

غذاهایی که نمک فراوان دارند احساسات منفی و علائم بد را تهییج می کنند زیرا محتوای سدیم زیاد در آنها درجوانب مختلف سیستم عصبی اختلال ایجاد می کنند.
بنابراین مصرف غذاهای با سدیم زیاد خطر افزایش نفخ و بیرون روی را موجب می شود، مستقیما ایجاد به افسردگی و اضطراب کمک می کند، و بر ایمنی بدن شما تاثیر منفی می گذارد.بعلاوه نمک افزایش وزن را تشدید می کند که حالت بدنی منفی، افسردگی، و حتی اضطراب را به همراه می آورد.

 

کافئین

قهوه جزء غذاهایی است که موجب اضطراب افسردگی و حملات تنش زا می شود. اگر شما به قوه خوردن عادت ندارید، کافئین آن می تواند شما را عصبی کند و بطور وحشتناکی خواب شبتان را بهم بریزد. کافئین به عنوان داروی روان درمانی، و محرک پاسخ ماشه ی” مبارزه یا پرواز” بر بدن انسان شناخته می شود.
مستعملین را عصبانی حال، مضطرب و گیج می کند و سرانجام موجب حال بد می شود.

از این رو اگر مضطرب هستید ولی باز هم می خواهید از یک چیز برای ریلکس کردن استفاده کنید، یک لیوان نوشیدنی سبز یا چای دارویی را جایگزین یک فنجان قهوه کنید.

غذاهایی که باعث افسردگی می شوند | خوراکی های مضر برای افسردگی

غذاهای مضر برای افسردگی

اگر می خواهید استرس ها را به حداقل برسانید باید روش خوردنتان را تغییر دهید. یک غذا و مقاله ی علائم اضطراب درست کنید که ببینید چطور رژیم بر سلامت روحی شما تاثیر می گذارد. به یاد داشته باشید که بعضی از غذاها ممکن است دقیقا بعد از دقایق و ساعات پس از خوردن شما علائم اضطراب را بروز ندهند.با یک رژیم متعادل و سالم شما می توانید ابتلا به اضطراب را کاهش دهید یا بطور کامل حنثی کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب