ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

ایده های جالب برای روز مادر امسال را در این بخش با هم  مرور خواهیم کرد. اگر قصد دارید از زحمات مادر خود تشکر کنید بهتر است با خرید یک شاخه گل و یک هدیه خاص روز مادر را به این عزیزان تبریک بگویید.

 

ایده های جالب برای روز مادر

یکی از مناسبت های مهم برای هر خانمی روز زن یا روز مادر است. همان طور که مید انید هر مناسبتی کادوی خاص خود را دارد و روز مادر هم مناسبتی است که شما باید بهترین هدیه روز مادر که در شآن ایشان است به او تقدیم کنید. یکی از دغدغه های شیرین افراد پیداکردن ایده های جالب برای روز مادر برای مامان خودشان و مادر شوهرشان است. خریدن هدیه مناسب هر چقدر هم که با وسواس و دقت خاصی انجام شود، مسلما تنها راه سورپرایز و خوشحال کردن نیست. اگر به دنبال کمی خلاقیت برای روز مادر هستید بهتر است به دنبال هدیه های دست ساز برای روز مادر بروید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

آماده کردن صبحانه خوشمزه برای مادر

به احتمال خیلی زیاد مادرتان با این ایده جشن روز مادر مخالفت خواهد کرد زیرا تمیزی و نظافت برایش در اولویت است. اما به او یادآوری کنید که این روز فقط متعلق به اوست و نباید هیچ کاری انجام دهد. فکر می کنم این ایده برایشان جذاب است زیرا همیشه آن ها صبحانه را برایمان آماده می کردند اما این بار نوبت ماست.

 

ایده زیباتر شدن در جشن روز مادر

تنها چیزی که ایده جشن روز مادر را کامل می کند، رفتن به آرایشگاه و ایجاد تغییر است. مادرتان را به آرایشگاه ببرید و به او بگویید که باید در روز مادر به خودش رسیدگی کند. زیباتر شود و خود را برای یک روز عالی آماده سازد. چون به نوروز نزدیک می شویم با یک تیر دو نشان زده اید و مادرتان برای سال جدید نیز آماده خواهد بود.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

بهترین ایده برای هدیه روز مادر

به شما پیشنهاد می کنم هدیه تان هرچیزی که هست، قبل از آن آلبوم عکسی از تمامی لحظات شیرین و خاطره انگیز مادرتان تهیه کنید. با این کار علاوه بر مرور خاطرات شیرین و دوست داشتنی، به او یادآوری می کنید که آن لحظات برای شما هم باارزش و خاص هستند. حتما لازم نیست که هدیه اصلی گران قیمت و پرهزینه باشد. به نظر من از مادرتان بپرسید که در دوران کودکی اش به چه چیزی علاقه داشته اما هیچ گاه نتوانسته آن را به دست بیاورد. همان می تواند تبدیل به یک هدیه خاص شود. بگذارید  در این روز کودک درونشان دوباره بیدار شود و آنچه دلشان می خواهد درخواست کنند. مادر من همیشه عاشق عروسک بوده و من دوست دارم به عنوان هدیه عروسک مورد علاقه اش را تهیه کنم.

 

رفتن به گردش یک روزه با مادر

بهتر است از تمام روز نهایت استفاده را بکنید. بعد از ظهر و قبل رسیدن به وقت شام، او را به یکی از مکان های مورد علاقه اش ببرید. اگر در این زمینه اطلاع کافی ندارید می توانید از چتد روز قبل به طور غیر مستقیم از او در این مورد سوال کنید. مطمئنا همه ما دوست داریم در یک روز خاص جایی باشیم که در آن احساس خوشایندی داریم و انرژی می گیریم.

 

دعوت مادر به رستوران برای صرف ناهار

پیشنهاد من برای سورپرایز وقت ناهار این است که غذای مورد علاقه مادرتان را خودتان درست کنید و از تمام اعضا خانواده خواهش کنید که دور هم باشید. برای یک مادر هیچ چیز لذت بخش تر و زیباتر از خانواده نیست. پس از قبل با همه اعضای خانواده و یا هر شخصی که می دانید برای مادرتان عزیز است هماهنگ کرده و در وقت ناهار دور هم جمع شوید. برای هرچه بهتر شدن این ایده، از ایده های تزیین میز ناهارخوری استفاده کنید و تا می توانید سلیقه به خرج دهید زیرا این روز روز مادر است.

 

دعوت مادر برای شام رمانتیک در کنار خانواده

مرحله پایانی روز مادر، شام خواهد بود. این کار را به چند صورت می توانید انجام دهید. ممکن است بخواهید باز هم با خانواده دور هم جمع شوید و یا این که پدر و مادرتان را به یک شام دونفره رمانتیک دعوت کنید. حواستان باشد که همه این کارها باید طبق میل و سلیقه مادر انجام شود.

………………………………………….

هدیه دست ساز برای روز مادر

با ساختن هدیه های دست ساز با عشق، عشقتان را به مادرتان نشان دهید. روز مادر نزدیک است و همه برای خریدن کادو تلاش می کنند ولی چی بهتر از این که شما کادویی دست ساز و با عشق برای مادرتان بسازید. یکی از گزینه های مناسب، دادن هدیه دست ساز برای روز مادر است. هدایای دست ساز زیادی وجود دارند که شما می توانید هم خودتان آن ها را بسازید و یا اینکه آن را خریداری کنید و به مادر یا مادر همسرتان هدیه دهید. دست سازه های چوبی، دست سازه های سفالی، تابلو های رنگ روغن، تابلو های گل برجسته، گلدان های برنزی از این دسته هدایا هستند که دارای تنوع زیادی می باشند. کارهای پتینه کاری شده و دکوپاژ نیز دارای تنوع زیادی می باشد و یکی از بهترین هدیه های دست ساز روز مادر است.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

گلدان اشانتیون

این گل های زیبا را برای سینی صبحانه در اتاق مادرتان درست کنید. این شاخه های گل زیبا را درون تیوب های خیاطی قرار دهید و برای ماندگاری بیشتر گل ها می توانید مقداری فوم گل و مرطوب کننده به گل ها اضافه کنید. این گلدان کوچک را در گوشه سینی صبحانه و یا گوشه و کنار خانه قرار بدهید و مادرتان را خوشحال کنید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

گلدان گل مصنوعی دیواری

تا حالا گلدانی به این با نمکی دیده اید؟ با فرو کردن چند میخ کوتاه در تکه ای کنده درخت و پیچیدن نخ کاموا می توانید یک گلدان هنری درست کنید و داخل آن را با گل مصنوعی دلخواهتان پر کنید. این کنده درخت به دیوار نصب می شود و یادگاری خوبی برای مامان مهربونتان می شود.

 

هنر استفاده از كارگاه گلدوزی

تنها با استفاده از چند ماده یك اثر هنری منحصر به فرد و دوست داشتنی برای مادرتان درست كنید . به اندازه قطر كارگاه گلدوزی مورد نظرتان كاغذ تزیینی را برش دهید . برای محكم كردن و ثابت نگه داشتن كاغذ در داخل كارگاه از چسب استفاده نمایید . جواهرات سفارشی یا كلیدهای درجه یك را بر روی كاغذ بچسبانید  و با استفاده از پیچ فلزی بالای كارگاه این اثر هنری را به دیوار آویزان نمایید .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

سنجاق سینه كاغذی

با استفاده از كاغذهای رنگی سنجاق سینه زیبایی برای مادرتان درست كنید كه برای جشن روز مادر بر روی لباسش بزند . بدین منظور كاغذ ها را بصورت دایره ای برش دهید  و برای اینكه این دایره های كاغذی حالت گلبرگ داشته باشند با استفاده از قیچی، دور تا دور آن را شكافهایی ایجاد كنید . دایره های كاغذی با رنگها و شكلها و اندازه های مختلف را روی هم چیده و وسط آنها را با یك دكمه زیبا و قشنگ ثابت نمایید . با استفاده از چسب حرارتی پشت كار را با هم با یك سوزن محكم نمایید .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

میز مخصوص سرو غذا

صبحانه مادر را بر روی یك میز زیبا و سفارشی سرو نمایید . میز ساده ای را انتخاب كنید كه رویه شیشه ای جدا شدنی داشته باشد . عكس گل مورد علاقه مادرتان را در قطع شیشه زیر میز پرینت گرفته و زیر شیشه بگذارید .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

تابلوی خاطرات مادر

یك تابلوی دیواری به مادرتان هدیه دهید كه جدا از جنبه تزیینی اش به فضای اتاق محل نصب خود، لحظات خاطره انگیز و شخصیت ببخشد .برای تهیه این تابلو، نسخه اسكن شده ای از عكسهای قدیمی مادرتان را بر روی كاغذهای انتقال عكس برگردان یا برچسبهای عكس برگردان قابل چاپ، پرینت گرفته و بر روی بومهای خالی كشی بچسبانید . اگر می خواهید اندازه تابلویتان بزرگتر از كاغذهای ساده سایز نامه باشد می توانید تابلویی شبیه پازلهای چند صد تكه درست كنید . بدین منظور برای چاپ عكسها می بایست از گزینه tiling پرینتر استفاده كنید.  برای چسباندن عكسها به بوم  با استفاده از یك برس تركیبی از چسب و آب را بر روی كل سطح بمالید .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

ایستگاه قهوه

مامان شما هم قهوه صبح را از همه چیز بیشتر دوست دارد؟ پس با ساختن یک بار خانگی قهوه صبح را برای او دلچسب تر کنید. برای اینکار کافی است تکه ای چوب حتی قدیمی را از انباری بردارید و با شکل دادن به آن و رنگ کردن آن، آنرا زیباتر کنید و روی چوب چند عدد گیره نصب کنید تا جای قرار گیری ماگ ها باشد.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

ظروف گلدار

برای متفاوت ساختن صبحانه مخصوص روز مادر دستی بر سر و روی پارچ شیشه ای و لیوان ست آن بكشید . بدین منظور از لیبل های طرحدار استفاده كرده  و آن را بر روی لیوان و پارچ بچسبانید . برای ایجاد جلوه ای یخی بر روی ظروف شیشه ای یك لایه رنگ سفید را بر روی لیبل ها و بالای لبه های ظرف شیشه ای بزنید . رنگ را بر روی قسمتهای شیشه ای و لبه پارچ نزنید چرا روی آن نمی ایستد . زمانی كه رنگ هنوز خشك نشده است برچسب را بكنید .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

سبد کاموایی

برای پتو و یا بالشت دم دستی مادر خونه فکری دارید؟ می توانید با خریدن چند عدد کاموای رنگی که با وسایل خونه ست باشد و پیچیدن آنها به هم یک سبد خانگی درست کنید تا وقتی مادرتان ژاکت یا پتو را در می آورد، در گوشه هال خانه جایی برای قرار دادن آن داشته باشد.

 

گلدان های شیشه ای

کافی است یک فریم چوبی قهوه ای یا سفید تهیه کنید و تعدادی از شیشه های مائ الشعیر و یا دیگر نوشیدنی ها را در آن قرار بدهید و داخل هر شیشه گل های تازه بگذارید. این دکور زیبا میز صبحانه روز مادر را خاص تر می کند.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

كار هنری مخصوص آشپزخانه

با كمی خلاقیت یك تابلوی گرافیكی از تصاویر وسایل مورد استفاده در آشپزخانه درست كنید . با استفاده از یك تكه كاربن تصویر وسایل را بر روی كاغذ پیاده كرده و كاغذ مورد نظر را ببرید . شكلهای بریده شده را بر روی یك تكه كارتن یا مقوای رنگی به ترتیب مورد نظرتان بچسبانید  و برای زیباتر شدن كار آن را در قابی قرار دهید . به غیر لوازم مربوط به پخت و پز، از دیگر وسایل موجود در خانه هم می توان چنین تابلوهای زیبایی درست كرد .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

کیف ارزان و شیک

با دوختن چند عدد زیپ به هم، یک کیف یا جای وسایل درست کنید. 7 عدد زیپ 7 اینچی را کنار هم بچینید به صورتی که سر و ته زیپ ها یکی در میان قرار گیرد. زیپ ها را با کوک زدن به هم بدوزید. حال یک پارچه مستطیلی 6* 8 اینچی را ببرید و به پشت زیپ ها دوخته شده بدوزید. حال با باز کردن هر زیپ می توان وسیله ای در آن قرار داد. به همین راحتی.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

دیس آینه ای مجلسی

اجازه دهید كه این دیس آینه ای انعكاسی از عشق شما به مادرتان باشد . بدین منظور یك آینه قاب دار را به عنوان سینی انتخاب نموده  و سپس مافین ها و كیكها را با كاغذ های فنجانی شكل مخصوص پخت در سینی بچینید . دو تكه بلند ربان حریر با لبه های سیمی را برش داده  و آنها را طوری ببندید كه شكل X بگیرد . این آینه را در وسط این X قرار داده و انتهای این روبانها را در بالا بصورت پاپیون گره بزنید .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

شیشه وسایل خیاطی

این شیشه های وسایل خیاطی مادرتان را خیلی خوشحال می کند. درون بعضی از آنها را دکمه بریزید، در یکی دیگر را با اسفنج و پارچه بپوشانید و جایی برای سوزن کنید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

دسته گل كاغذی

با استفاده از كاغذ، دسته گل كاغذی بسار زیبایی درست كنید كه تا مدتها پس از روز مادر هم ماندگار خواهد ماند .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

قوطی گل

فقط 10 دقیقه وقت دارید؟ پس می توانید قوطی های بی استفاده کوچک را برای قرار دادن گل های رز درست کنید. روی قوطی ها را رنگ کنید و وسط آن را با نوشته های پرینت شده ” روز مادر” زیباتر کنید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

ماگ های ابر و بادی

روز مادرتان را با ماگ های زیبا و رنگی خاص تر کنید. این ماگ ها را می توانید از مغازه های دست دوم فروشی یا ماگ های ساده قدیمی در خانه استفاده کنید و با لاک ناخن روی آنها طرح بدهید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

ساك كادو با الهام از طبیعت

مادرتان را به یك ساك كادوی زیبا که پر از گل می باشد، مهمان كنید . تصاویر گلهای زیبا یا تصاویر چاپ شده بر روی پاكت های بسته بندی بذر را كپی نمایید . لبه های این عكسهای كپی شده را مرتب و تزیین نموده و بر روی ساك های كوچك ساخته شده از كاغذ پوستی بچسبانید . می توانید هدیه خاص برای روز مادر را داخل این ساك های زیبا كه درست كرده اید بگذارید و تقدیم كنید و یا اینكه یك گلدان كوچك را در داخل این ساك ها قرار داده و گلدان را از گل پر نمایید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

زیر لیوانی

کی فکرش را می کند که با چوب بستنی می توان این کار را کرد؟ بله، اینجا با قرار دادن شطرنجی چوب های بستنی یک زیرلیوانی خاص درست کرده ایم.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

پودر شیر و اسطوقدوس برای حمام

با درست کرن شیشه های شیر و اسطوقدوس خستگی روزانه را از تن مادرتان بیرون کنید و او را با عطر شیر آرامش بدهید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

چای گیاهی خانگی

تا وقتی طعم چای خانگی را نچشیده اید، یعنی تا به حال چای نخورده اید. ترکیبی از طعم گیاهان مفید. با ترکیب کردن اسطوقدوس، نعنا، رز و کمی بهارنارنج مادرتان را به یک چای دست ساز و خوش طعم دعوت کنید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

وسایل اسپا

مامان ها آنجور که سزاوارشان است از خودشان مراقبت نمی کنند. شما با هدیه دادن یک سبد از وسایل تسکین دهنده پوست و اسپا، او را شاداب تر کنید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

سینی با شجره خانوادگی

با نقاشی کردن درخت خانوادگی تان روی سینی چای، مادرتان را شگفت زده کنید. اینگونه به برای او یادگار می ماند.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

ساخت قفسه های زیبا

برای مادرتان قفسه های زیبا و قشنگی درست كنید تا وسایل مورد علاقه اش را روی آنها بچیند. اندازه  های قفسه های مكعبی دیواری را گرفته و عكسهایی را به همان اندازه برش دهید . پشت عكس را چسب زده و آنها را بر روی وجه جلویی قفسه بچسبانید . بر روی این وجه یك لایه روغن براق كننده بزنید .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

جعبه گل خاص

اگر هر سال با دادن یک جعبه گل معمولی روز مادر را تبریک می گفتید، امسال کمی خلاقیت به خرج دهید. با ساختن فریم هایی که اسم مادرتان را تشکیل می دهد و قرار دادن گل در آنها، روزش را زیباتر کنید.

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

پاكت های مخصوص شیرینی

روز مادر امسال را با شیرینی خانگی كه خودتان پخته اید از مادرتان پذیرایی كنید . برای بسته بندی شیرینی ها ، آنها را در یك سینی چهارگوش چیده و این سینی را  بصورت ضربدری در وسط  یك كاغذ فانوسی قهوه ای رنگ چهار گوش قرار دهید . لبه های كاغذ را به وسط سینی تا كنید . با استفاده از یك میخ تزیینی یا یك دكمه سر دست 4 گوشه كاغذ را به هم بچسبانید . یك روبان حریر منجوق دوزی شده را از این سر به آن سر سینی ببندید .

ایده های جالب برای روز مادر | هدیه دست ساز برای روز مادر

سینی سفارشی برای سرو صبحانه

صبحانه مادر را در یك سینی سفارشی  و دست ساز سرو نمایید . یك سینی چوبی كه قبلاً خریده اید  را سمباده زده و رنگ كنید . یك مقاله كودكانه درباره مادر را در وسط سینی بچسبانید و دور آن را با گلهای پرسی تزیین نمایید . پس از اتمام كار برای محافظت از این اثر هنریتان یك تكه شیشه را به اندازه داخل سینی برش داده  و روی آن بگذارید.

 

در صورتی که قصد دارید یک هدیه دست ساز برای روز مادر بسازید می توانید از ایده های جالب برای روز مادر که در این مقاله بیان شده است استفاده کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب