علت روغن ریزی ماشین بعد از تعویض روغن

علت روغن ریزی ماشین بعد از تعویض روغن

علت روغن ریزی ماشین بعد از تعویض روغن

روغن ریزی از زیر ماشین بعد از تعویض روغن ممکن است اتفاق بیفتد که چند دلیل دارد و در این مقاله علت روغن ریزی ماشین بعد از تعویض روغن را بیان خواهیم کرد. امروزه در بسیاری از خودروهای مدل بالا پیچ کارتر روغن موتور در جایی مثل زیر سینی موتور قرار داده شده است و امکان باز و بست آن وجود ندارد و برای همین وقتی شما به تعویض روغنی مراجعه می کنید دستگاه مکش روغن از داخل موتور که ساکشن نام دارد توسط اپراتور فعال می شود و برای خالی کردن روغن سوخته از داخل موتور ماشین، پس از برداشتن گیج روغن لوله دستگاه ساکشن را وارد کارتر می کنند و دستگاه اقدام به مکش روغن موتور از داخل کارتر می کند. دستگاه تا وقتی روغن داخل موتور خودرو وجود داشته باشد اقدام به مکش می کند و پس از تخلیه کامل کارتر، دیگر نباید روغن به داخل ظرف روی دستگاه ساکشن وارد گردد که در این هنگام پایان عملیات ساکشن روغن موتور توسط دستگاه اعلام می گردد و اپراتور تعویض روغن اقدام به درآوردن لوله ساکشن می کند که ممکن است مقداری از روغن داخل لوله ساکشن، روی سینی موتور ماشین بریزد. این مقدار روغن که داخل سینی ریخته است به مرور زمان پس از 24 تا 72 ساعت به تدریج از روی سینی به زیر ماشین می ریزد و این یکی از عمده ترین دلایل روغن ریزی از کف ماشین بعد از تعویض روغن است که پس از مدتی سینی خالی از روغن می شود و مشکل هم حل خواهد شد.

علت روغن ریزی ماشین بعد از تعویض روغن

علت نشت روغن بعد از تعویض روغن

نخستین علت روغن ریزی ماشین بعد از تعویض روغن را در بخش اول این مقاله خواندید که مربوط به خودروهایی بود که از ساکشن برای خارج کردن روغن موتور استفاده می کنند. اما اگر خودروی شما پراید، پیکان و یا یکی دیگر از خودروهایی است که برای تعویض روغن پیچ کارتر را باز می کنند و اصلا ساکشن نمی کنید؛ باید بگوییم که دومین علت نشت روغن بعد از تعویض روغن از زیر خودرو، هرز شدن یا بد بستن پیچ کارتر است که اکیدا توصیه می شود برای جلوگیری از خالی شدن روغن موتور داخل کارتر در اسرع وقت به تعویض روغنی مراجعه کرده و درخواست چک و بررسی مجدد را بدهید. بهتر است در صورت خرابی پیچ کارتر روغن نسبت به تهیه پیچ اصلی کارتر موتور ماشین تان اقدام کنید و قبل از بستن پیچ دور آنرا نخ ضخیم مخصوص بپیچید تا مانع نشت روغن موتور از داخل کارتر شود. اکثر اتو سرویس ها در زمان بستن پیچ کارتر، چند دور نخ مخصوص به دور پیچ می پیچند تا از روغن ریزی ماشین بعد از تعویض روغن جلوگیری گردد.

علت روغن ریزی ماشین بعد از تعویض روغن

در برخی مواقع هنگام تعویض فیلتر روغن ممکن است پس از باز کردن مقداری از روغن داخل فیلتر روی سینی بریزد که این مورد هم یکی دیگر از شایع ترین علل روغن ریزی از زیر سینی ماشین بعد از تعویض روغن است. همچنین در صورتی که فیلتر روغن جدید بد بسته شده باشد و یا معیوب باشد احتمال نشت روغن موتور پس از تعویض روغن بسیار زیاد است. توصیه می شود هرچه سریعتر نسبت به کشف علت روغن ریزی ماشین بعد از تعویض روغن را بیابید و به حل مشکل بپردازید تا از ضررهای بیشتر به خودرو به دلیل کاهش سطح روغن موتور جلوگیری شود.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب