دعای روز یکشنبه حضرت زهرا + زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه

دعای روز یکشنبه حضرت زهرا + زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه

دعای روز یکشنبه حضرت زهرا سلام الله علیها را در بخش اول این مقاله برایتان تدارک دیده ایم. همانطور که می دانید یکشنبه ها به اسم امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می باشد که هر کدام زیارتنامه مخصوصی دارند و شما عزیزان می توانید در بخش دوم این پست زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه با خط درشت و ترجمه فارسی را بخوانید. از شما دعوت می کنیم با سماتک همراه ما باشید.

دعای روز یکشنبه حضرت زهرا + زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه

دعای روز یکشنبه حضرت زهرا

حضرت فاطمه زهرا (س) در دعای خویش که مخصوص روزهای یکشنبه است، 3 چیز را از خداوند مسألت می نمایند که اول فلاح و رستگاری است، دوم نجاح و دستیابی و سوم صلاح و شایستگی. متن دعای روز یکشنبه حضرت زهرا سلام الله علیها در ادامه آورده شده است:

 

“اََللّهُمَّ إِجْعَلْ أَوَّلَ یَوْمی هَذا فَلاحاً وَ آخِرَهُ نَجاحَاً وَ أَوْسَطَهُ صَلاحَاً، اََللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ،‌وَاجْعَلْنا مِمَّنْ أَنابَ إِلَیْکَ فَقَبِلْتَهُ،‌وَ تَوَکَّلَ عَلَیْکَ فَکَفَیتَهُ، وَ تَضَرَّعَ إِلَیْکَ فَرَحِمْتَهُ”

 

ترجمه: خداوندا! ابتدای این روزم را رستگاری و آخرش را پیروزی و میانه اش را صلاح مقرّر فرما! خدایا! بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله وسلم ) درود فرست، و ما را در زمره آنان قرار ده که به سوی تو، انابه می کنند و تو آن را پذیرفته ای، و به تو توکل می کنند و تو آنان را کفایتی و به سوی تو تضرع می کنند و تو آنان را بخشیده ای.

دعای روز یکشنبه حضرت زهرا + زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه

زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه

همانطور که می دانید هر یک از روزهای هفته دعا، زیارتنامه و اعمال مختص خود را دارد و شما با انجام اعمال مستحبی و خواندن ادعیه های مجرب می توانید به پروردگار متعال نزدیک شوید. بهترین دعا برای یکشنبه ها، خواندن زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه می باشد که اگر با خلوص خوانده شود موجب گشایش زندگی انسان خواهد شد. خواندن متن زیارت روز یکشنبه حضرت علی علیه السلام و بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها مستحب است و التماس دعا داریم.

دعای روز یکشنبه حضرت زهرا + زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه

زیارت روز یکشنبه حضرت علی

روز یکشنبه مزین به نام مبارک حضرت امیرالمومنین (ع) و دختر نبی مکرّم اسلام حضرت صدیقه کبری (س) است و شما می توانید علاوه بر خواندن دعای مخصوص این روز، زیارتنامه آن بزرگواران را هم بخوانید. متن زیارت روز یکشنبه حضرت علی علیه السلام در ادامه آورده شده است و این زیارتنامه به روایت شخصی است که در عالم بیداری مشاهده کرده است، حضرت ولی عصر (عج) در روز یکشنبه امام علی (ع) را با این عبارت زیارت کرده اند:

 

“السَّلَامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِیَّةِ، وَ الدَّوْحَةِ الْهَاشِمِیَّةِ، الْمُضِیئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ، الْمُونِعَةِ بِالْإِمَامَةِ. السَّلَامُ عَلَیْکَ، وَ عَلَى ضَجِیعَیْکَ آدَمَ وَ نُوحٍ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ عَلَى الْمَلَائِکَةِ الْمُحْدِقِینَ بِکَ وَ الْحَافِّینَ بِقَبْرِکَ. یَا مَوْلَایَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ، هَذَا یَوْمُ الْأَحَدِ، وَ هُوَ یَوْمُکَ وَ بِاسْمِکَ، وَ أَنَا ضَیْفُکَ فِیهِ وَ جَارُکَ، فَأَضِفْنِی یَا مَوْلَایَ وَ أَجِرْنِی، فَإِنَّکَ کَرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیَافَةَ، وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَیْکَ فِیهِ وَ رَجَوْتُهُ مِنْکَ، بِمَنْزِلَتِکَ وَ آلِ بَیْتِکَ عِنْدَ اللَّهِ، وَ بِمَنْزِلَتِهِ عِنْدَکُمْ، وَ بِحَقِّ ابْنِ عَمِّکَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ عَلَیْکُمْ أَجْمَعِینَ.”

 

ترجمه: سلام بر شجره نبوّت، و درخت تنومند هاشمی، درخت تابان و بارور به برکت نبوّت، و خرّم و سرسبز به حرمت امامت، و بر دو آرمیده در کنارت آدم و نوح (درود بر آن‌ها باد)، سلام بر تو و بر اهل بیت پاک و پاکیزه‌ات، سلام بر تو و بر فرشتگان حلقه زننده بر دورت و گرد آمده بر قبرت،‌ای مولای من‌ای امیر مؤمنان، امروز روز یکشنبه و روز تو و به نام توست، و من در این روز میهمان و پناهنده به توأم،‌ای مولای من از من پذیرایی کن و مرا پناه ده، چه همانا تو کریمی و مهمان نوازی را دوست می‌داری، و از سوی خدا مأمور به پناه دادنی، پس برآور خواهشی را که برای آن در این روز بسوی تو میل نمودم و آن را از تو امید دارم، به حق مقام والای خود و جایگاه بلند اهل بیتت نزد خدا، و مقام خدا نزد شما، و بحق پسر عمویت رسول خدا که خدا بر او و خاندانش همه و همه درود و سلام فرستد.

دعای روز یکشنبه حضرت زهرا + زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه

زیارت روز یکشنبه حضرت زهرا

خواندن دعا، نماز و زیارت حضرت علی و حضرت فاطمه در روزهای یکشنبه فضیلت و ثواب زیادی دارد و در ادامه زیارت روز یکشنبه حضرت زهرا (س) آورده شده است:

 

السَّلامُ عَلَیْکِ یَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَکِ الَّذِى خَلَقَکِ فَوَجَدَکِ لِمَا امْتَحَنَکِ صَابِرَةً، أَنَا لَکِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوکِ وَوَصِیُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَیْهِما، وَأَنَا أَسْأَلُکِ إِنْ کُنْتُ صَدَّقْتُکِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِیقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَایَتِکِ وَوَِلایَةِ آلِ بَیْتِکِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.

 

ترجمه: سلام بر تو ای آزموده شده، آن‌که تو را آفرید آزمودت، پس تو را به آنچه آزمود شکیبا یافت، من از صمیم قلب به تو ایمان دارم و بر آنچه پدر بزرگوارت و جانشینش (درود خدا بر آن دو باد) آوردند بردبارم و از تو می‌خواهم از آنجا که مؤمن به تو هستم مرا به گروندگان آن دو ملحق کنی تا دلشاد شوم، پس گواه باش که همانا من تنها به ولایت تو و ولایت اهل‌بیتت (که درود خدا بر همه آنان باد) پاک شده و دلگرمم.

 

زیارت حضرت زهرا به روایتی دیگر:

“السَّلامُ عَلَیْکِ یَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَکِ الَّذِى خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ، وَکُنْتِ لِمَا امْتَحَنَکِ بِهِ صَابِرَةً، وَنَحْنُ لَکِ أَوْلِیَاءٌ مُصَدِّقُونَ، وَ لِکُلِّ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوکِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَأَتىٰ بِهِ وَصِیُّهُ عَلَیْهِ السَّلامُ مُسَلِّمُونَ، وَنَحْنُ نَسْأَلُکَ اللّٰهُمَّ إِذْ کُنَّا مُصَدِّقِینَ لَهُمْ أَنْ تُلْحِقَنَا بِتَصْدِیقِنا بِالدَّرَجَةِ الْعَالِیَةِ، لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوَِلایَتِهِمْ عَلَیْهِمُ السَّلامُ.”

 

ترجمه: سلام بر تو ای آزموده شده، آزمودت آن‌که تو را آفرید پیش از آفریدنت در دنیا و در آن آزمون شکیبا بودی و ما دوستان و تصدیق‌کنندگان توییم و به همه‌ی آنچه پدر بزرگوارت (درود خدا بر او و خاندانش باد) و جانشینش (درود بر او) آوردند سر می‌سپاریم؛ خدایا! از تو می‌خواهیم از آن‌رو که تصدیق‌کنندگان آن بزرگواران بودیم ما را به خاطر این باور به درجه‌ی والا برسانی تا خود را بشارت دهیم که پاک شدیم به ولایت آنان (درود بر آنان).

دعای روز یکشنبه حضرت زهرا + زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه

عکس زیارت روز یکشنبه

 

متن زیارت امیرالمومنین و حضرت زهرا در روز یکشنبه را در این نوشتار تقدیم شما کاربران محترم کردیم و شما می توانید در دومین روز هفته با خواندن ذکر روز یکشنبه به همراه دعای روز یکشنبه حضرت زهرا سلام الله علیها، حاجت روا شوید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب