دعای قبولی در امتحان + دعا برای موفقیت در امتحان

دعای قبولی در امتحان + دعا برای موفقیت در امتحان

دعا برای موفقیت در امتحان فرزند را در این بخش خواهید خواند. با نزدیک شدن به فصل امتحانات ترم اول و دوم بسیاری از فرزندان از مادران خود می خواهند که برایشان دعا برای قبول شدن در امتحان بخوانند تا بتوانند نمره ۲۰ را از آن خود کنند. همچنین اگر شما دانش آموز هستید و به دنبال موثرترین دعای قبولی در امتحان هستید با ما همراه باشید.

دعای قبولی در امتحان + دعا برای موفقیت در امتحان

دعای قبولی در امتحان

دعا برای قبول شدن در امتحان را به شما پیشنهاد می کنیم بخوانید و اگر می خواهید با نمره ۲۰ در امتحانات تان قبول شوید باید علاوه بر خواندن بهترین دعا برای موفقیت در امتحان، خوب درس بخوانید زیرا بدون کار و تلاش نمی توان به موفقیت رسید. خواندن دعای قبولی در امتحان اگر با خلوص نیت باشد به شما کمک خواهد کرد تا در آزمون های درسی تان موفق شوید. از آنجایی که پروردگار جهانیان توانایی رساندن انسان به هر چیزی را دارد، اگر شما دانش آموز عزیز همیشه و در تمام مراحل زندگی و درسی تان با خدا باشید قطعا موفق خواهید شد. در دین مبین اسلام برای پیروزی در کارها دعاهایی توسط بزرگان دین سفارش شده است که انسان می تواند با خواندن آنها به هدف خوب خود برسد. دعا برای قبولی در امتحان از امام صادق علیه‌ السلام نقل شده است که باید دست خود را بر پیشانی بگذارید و چنین دعا کنید:

 

{صَلَّی اللّهُ عَلی مُحَمَّد وَ الِهِ الّلهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ یا مُذَکِّرَ الْخَیْرِ وَ فاعِلَهُ وَ الامِرَ بِهِ ذَکِّرْنی ما اَنْسانیه}

 

ترجمه: خدای درود فرستد بر محمد و آلش. خدایا من جداً از تو می‌خواهم ‌ای به پا ‌اندازنده خیر و انجام‌ دهنده آن و امر کننده به آن! به یادم بنداز از آن‌چه را که شیطان از یادم برده.

 

دعا برای خوب دادن امتحان را در این قسمت خواندید و در ادامه چند دعای مجرب دیگر هم آورده شده است و به شما توصیه می کنیم قبل از رفتن به ادامه این مطلب، ابتدا مقاله دعا برای درس خواندن را بخوانید.

 

دعای قبل امتحان

حال که به فصل امتحانات نهایی نزدیک می شویم در این بخش قصد دارید دعاهای مجرب و سفارش شده برای رسیدن به موفقیت در امتحان را بیان کنیم. توجه داشته باشید بدون تلاش به موفقیت نخواهید رسید و خواندن دعای قبل امتحان باید بعد از درس خواندن انجام شود. یکی از مهمترین دلایل موفقیت در امتحانات این است که کم حوصلگی را کنار بگذارید و هدف خود را مشخص کنید و در شب امتحان دعای زیر را بخوانید:

 

{اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِک أَنْ أَضِلَّ أَوْ أُضَلَّ أَوْ أَزِلَّ أَوْ أُزَلَّ أَوْ أَظْلِمَ أَوْ أُظْلَمَ أَوْ أَجْهَلَ أَوْ یجْهَلَ عَلَی اللَّهُمَّ انْفَعْنِی بِمَا عَلَّمْتَنِی وَ عَلِّمْنِی مَا ینْفَعُنِی وَ زِدْنِی عِلْماً وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَی کلِّ حَالٍ اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِک مِنْ عِلْمٍ لَا ینْفَعُ وَ مِنْ قَلْبٍ لَا یخْشَعُ وَ مِنْ نَفْسٍ لَا تَشْبَعُ وَ مِنْ دُعَاءٍ لَا یسْمَع}

 

ترجمه: خدایا به تو پناه می برم از این که گمراه کنم و یا گمراه گردم، بلغزانم و یا بلغزم، ستم کنم یا ستم بینم، به نادانی کشانم و یا خود دچار آن گردم.

بار خدایا مرا با علمی که به من آموختی سودمند گردان و مرا به علمی رهنمون ساز که مرا سودمند افتد.

خدایا بر مراتب علم و آگاهی من بیفزا . سپاس حقیقی در تمام حالات از آن خداوند متعال است.

بار خدایا بتو پناه می برم از علمی که سودمند نیست و از قلبی که خشوع و انعطاف در برابر حق، بدان راه ندارد.

و از هوسی که سیر و اشباع نمی گردد و از دعایی که اجابت نمی شود.

با خواندن این دعاها و یا در خواست فهم و درک، با هر دعایی و به هر زبانی به همراه رعایت شرایطی که بیان شد.

فضای ذهن جهت دانش اندوزی و پژوهش مساعد و مهیا خواهد شد.

اما باید توجه داشت که تنها با خواندن این دعا و بدون فراهم آوردن سایر شرایط مطالعه هیچ گاه نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت.

 

دعا برای بیست شدن امتحان

دعا برای امتحان ۲۰ گرفتن چیست؟ روش صحیح دعایی برای 20 گرفتن در امتحان این است که ابتدا دانش آموز از پروردگارش بخواهد معلوماتش را در موقع امتحان به یادش آورد و دچار فراموشی نگردد و نباید انتظار داشت بدون مطالعه به موفقیت و گرفتن نمره ۲۰ دست یافت. در بعضی از نسخه های قدیمی آمده است که هر کس این دعا را هفت صبح بر هفت مویز (انگور سیاه خشک شده) بخواند و بخورد خداوند متعال حفظ عظیمی به او کرامت فرماید مجرب است و این دعا برای بیست شدن امتحان مناسب است:

 

{اللَّهُمَ نَوِّرْ بِکِتَابِکَ قَلبی، وَ اشْرَحْ لی مِن صَدْرِی، وَ أَطْلِقْ بِهِ لِسَانِی بِحَوْلِکَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِ الْعَظِیمِ}

 

ترجمه: خدایا قلبم را با کتابت روشن کن و سینه ام را برایم بگشا و زبانم را با آن آزاد گردان.

دعای قبولی در امتحان + دعا برای موفقیت در امتحان

دعا برای موفقیت در امتحان

اگر به دنبال دعای قبل از شروع امتحان هستید باید بگوییم که بدون مطالعه و تلاش، کسب نمرات و نتایج خوب امکان پذیر نیست و دعا کردن در کنار سعی و تلاش شما دانش آموز عزیز نتیجه خواهد داد. خداوند ولی مؤمنان است و هر که بر خدا توکل کند پیروز و رستگار می شود و در زندگی خود خیر و سعادت و موفقیت خواهد یافت. دعا برای موفقیت در امتحان که از آیه ۲۸۵ سوره بقره است را در ادامه می خوانید:

 

هر کس آیه ۲۸۵ سوره بقره ( امن الرسول ) را بر ظرف پاکی با زعفران بنویسد و با آب چاه ( آب چاه همین آبهای درون لوله هاست که تصفیه شده نیز می باشد ) شسته هر صبح ناشتا بیاشامد قوت حافظه اش باذن الله بسیار خوب خواهد شد .

 

{آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ وَقَالُواْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ}

 

دعای قوی برای موفقیت در امتحان

دعا برای موفقیت فرزند در امتحان را در این بخش از مقاله تهیه کرده ایم و این دعای فوق العاده قوی برای موفقیت امتحانات نهایی است. توصیه شده است قبل از شروع درس سه بار این دعا را هر روز بخوانید. البته یک لیوان آب و کمی گلاب تهیه و دعا را سه بار بخوانید در آب و بعد هم کمی بنوشید و با بقیه آن وضو بگیرید. دعای قوی برای موفقیت در امتحان که سریعا مستجاب می شود را در ادامه خواهید خواند:

 

{اَللّهُمَّ إِنِّی أَسْتَوْدِعُکَ مَا قَرَأْتُ وَما حَفِظتَ وَما تَعَلَّمتُ فَرُدَّهُ عِندَ حاجَتِی إِلَیهِ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ}

 

ترجمه: خدایا آنچه را که خوانده ام و حفظ کرده ام و آموخته ام به تو می سپارم، پس هر گاه به آن نیاز داشتم به ذهنم برگردان که تو بر هر چیزی توانا هستی.

دعای قبولی در امتحان + دعا برای موفقیت در امتحان

دعا برای موفقیت در امتحان ریاضی

هیچ دانش آموزی نیست که دوست نداشته باشد نمرات عالی در امتحانات کسب کند. پس باید در عین تلاش و کوشش با تضرع به درگاه خداوند، کوشا باشیم. شما عزیزان می توانید برای قبولی در امتحان ریاضی پس از تمرین حل کردن یک دعا هم بخوانید. اگر یکی از دغدغه های شما دانش آموز عزیز گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی است باید با توسل به خداوند متعال و در خواست از او موفق شوید. اگر شما می خواهید در آزمون ترم اول یا دوم نمره قبولی بگیرید در ادامه دعا برای موفقیت در امتحان ریاضی آورده شده است:

 

{اللّهُمَّ إنّی تَوَکَّلتُ عَلَیکَ وَسَلَّمتُ أَمری إلَیکَ لا مَلْجَأَ ولا مَنْجَا مِنْکَ إِلاَّ إِلَیکَ}

 

ترجمه: خدایا من بر تو توکل کردم و کارم را به تو سپردم و هیچ پناهی جز تو نیست.

 

دعای رفع استرس امتحان

یکی از دغدغه های دانش آموزان داشتن استرس سرجلسه امتحانات نهایی است و برای رفع هول تان می توانید با خلوص نیت دعای رفع استرس امتحان را که در ادامه آورده شده است بخوانید:

 

{اَعْدَدْتُ لِکُلَّ عَظیْمَة لا اِلهَ اِلاّ اللّه وَ لِکُلَّ هَمٍّ و غَمٍّ لا حَوْلَ وَ لا قُوَةَ اِلا بِاللّهِ مُحمدُ النُورِ الاولُ وَ عَلی النُورِ الثانی وَ الائمَةُ الابْرارُ عُدَّةُ لِلِقآء اللّهِ وَ حِجابُ مِنْ اَعْدآء اللّهِ ذَلَّ کُلُّ شَیء لِعَظَمَةِ اللّهِ وَ اَسْئَلَ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ الْکِفایَةَ}

 

ترجمه: آماده کرده‌ام برای هر حادثه بزرگی این را که: نیست معبودی جز خدا و برای هر همّ و غمی این را که نیست جنبشی و نیرویی جز با خدا، محمد است نخستین نور و علی است نور دوم و آن امامان بسی نیک‌توشه‌اند برای دیدار خدا و پرده حائل‌اند از دشمنان خدا، رام و فروتن گشته همه چیز در برابر عظمت خدا و می‌خواهم از خدا «که عزیز است و برجسته» کفایت.

 

دعای قبولی در امتحان را در این نوشتار خواندید و در اینجا باید بار دیگر بگوییم تمامی این ادعیه ها در کنار درس خواندن شما نتیجه خواهد داد و اینطور نیست که شما درس نخوانید و فقط منتظر معجزه باشید. ضمنا باید با خلوص نیت دعا برای موفقیت در امتحان را بخوانید و خواندن دعا برای موفق شدن در امتحان با همت و تلاش و کوشش به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب