پیام تبریک روز نماینده مجلس + متن تبریک روز مجلس به نماینده

پیام تبریک روز نماینده مجلس + متن تبریک روز مجلس به نماینده

متن تبریک روز مجلس به نماینده به مناسبت دهم آذر ماه شهادت آیت الله سید حسن مدرس را در این بخش خواهید خواند و در تقویم ملی ایران دهمین روز از ماه آذر به عنوان روز مجلس شورای اسلامی تعیین شده است. همانطور که می دانید شهید آیت الله مدرس یکی از چهره های برجسته و تاثیرگذار ایران بوده است که به دستور رضاخان به شهادت رسیدند. ایشان یکی از علمای سیاست مدار در دوران مشروطه بوده که تلاش های زیادی برای حمایت از مشروطه خواهان انجام داده است. در این مطلب پیام تبریک روز نماینده مجلس را با هم مرور خواهیم کرد.

پیام تبریک روز نماینده مجلس + متن تبریک روز مجلس به نماینده

پیام تبریک روز نماینده مجلس

دهم آذر ماه سالروز شهادت حضرت آیت الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی را گرامی میداریم و پیام تبریک روز نماینده مجلس را در این بخش مشاهده خواهید کرد. بی شک مجلس شورای اسلامی بعنوان عصاره فضائل ملت و مبتنی بر علم و عقلانیت باید در راس امور باشد و محلی برای تکثر و تضارب آرا، ویترین جمهوریت و مدنیت نظام است.

⚘ ⚘ ⚘

دهمین روز آذرماه، سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی بر شما مبارک و تهنیت باد.

⚘ ⚘ ⚘

خانه ملت سندی ست بر استقلال طلبی و پیشرفت و ترقی خواهی ایرانیان و پافشاری آنان بر حاکمیت قانون و بهره گیری از خرد جمعی در جامعه. روز نماینده مجلس بر عموم نمایندگان مبارک باد.

⚘ ⚘ ⚘

ظرفیت قانون گذاری، یکی از ظرفیت های بسیار مهم است. ابزار های نظارت در دست نماینده ها قرار دارد. دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز نماینده مجلس شورای اسلامی گرامی باد.

⚘ ⚘ ⚘

هر انتخاباتی‌ برای‌ ملت‌ ما و فضای‌ عمومی‌ کشور مثل‌ نسیمی‌ است‌ که‌ فضا را تغییر می‌دهد و معطر می‌ کند؛ هوای‌ تازه‌ ای‌ در فضای‌ کشور به‌ وجود می‌ آورد و امیدهای‌ تازه‌ ای‌ در دل‌ ها زنده می کند. فرا رسیدن سالروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبارک.

⚘ ⚘ ⚘

مجلسی، مدرسی است که مدافع حقوق ملت و ساده زیست باشد

10 آذر روز مجلس نمایندگان مبارک.

⚘ ⚘ ⚘

مجلس تجلی گاه خواست و اراده ملّت ها در تعیین سرنوشت خود و مهم ترین پل ارتباطی مردم با کارگزاران حکومتی محسوب شده و والاترین رسالتش دفاع از حقوق قانونی مردم است.⁣ روز مجلس ایران گرامی باد.

⚘ ⚘ ⚘

حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب هوشمندانه از سوی آحاد مردم، یک مشارکت در سرنوشت کشور است کشوری که سرنوشت خودش را، خود تایین می کند. فرا رسیدن روز مجلس بر عموم نماینده های ایران مبارک باد.

پیام تبریک روز نماینده مجلس + متن تبریک روز مجلس به نماینده

پیام تبریک روز مجلس به نماینده

هر حضور در انتخابات یعنی شرکت در مانور وحدت رای مردم در انتخابات خمپاره‌ای به اردوگاه دشمن است

دهم آذرماه سالروز مجلس به نماینده تهنیت می گوییم.

⚘ ⚘ ⚘

مجلس شورای اسلامی که از نخبگان مردم تشکیل می شود، علاوه بر جایگاه سیاسی خود، از جهت اخلاقی و اجتماعی نیز مورد توجه مردم است. از این رو، به جاست که نمایندگان محترم مجلس سیاست را در جهت اخلاقی آن سوق دهند و از طرح بحث هایی که در مردم ایجاد تنش و ناآرامی می کند، پرهیز کنند و در جهت خواسته های مردم و آرامش جامعه گام بردارند. روز نماینده مجلس مبارک باد.

⚘ ⚘ ⚘

اینجانب دهم آذر ماه روز مجلس شورای اسلامی را به ریاست و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تبریک عرض می‌نمایم و توفیق حرکت صحیح توام با بصیرت تمامی خدمتگزاران ملت را از درگاه ایزدمنان خواستارم.

⚘ ⚘ ⚘

هر رای مردم مانند یک تیر به قلب دشمن است چرا که آنها با این کار ارتشی نیرومند و دانشمند و توانا را در یکجا گرد هم می آورند! حضور گسترده در انتخابات یعنی اعلام حمایت ملت از ولایت و دین ناب محمدی. روز مجلس شورای اسلامی فرخنده باد.

⚘ ⚘ ⚘

متن تبریک روز نماینده مجلس

روح شفافیت و عدالت در کالبد نظارت و قانون گذاری با پشتوانه رای ملت تکیه گاهی مدنی را قوام بخشیده است که ما آن را با نام مجلس شورای اسلامی می‌شناسیم

فرا رسیدن 10 آذر سالروز نماینده مجلس مبارک.

⚘ ⚘ ⚘

رفتار داوطلبان در ریخت و پاش و خرج و تبلیغات زیاد از اندازه لازم می تواند ماها و آحاد مردم را نسبت به آنچه بعداً پیش خواهد آمد آگاه کند. (رهبر انقلاب) روز نماینده مجلس گرامی باد.

⚘ ⚘ ⚘

انتخابات هم حق ملت است، هم یک وظیفه ی ملی است. انتنظام جمهوری اسلامی نظام های انتصابی قدرت ها را نسخ کرد و انتخاب مردم را در مدیریت کشور دارای نقش کرد. این حق آحاد ملت است که بتوانند انتخاب کنند و در تعیین مدیر کشور دارای نقش باشند. روز نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبارک باد.

⚘ ⚘ ⚘

انتخابات برگ زرینی از حماسه مردم در تاریخ ایران اسلامی است و این حماسه آفرینی ها توسط شما نمایندگان عزیز تکمیل می شود. روز مجلس مبارک.

⚘ ⚘ ⚘

متن تشکر از نماینده مجلس

سرور گرامی جناب آقای
نماینده محترم مردم … در مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیات
به راستی که فردا از آن ماست؛ همانا که سرنوشت باغ را باغبان آن رقم می زند و حال سرنوشت باغ ملت در دست های بهارانه شماست. شما که گل های بالندگی، از زلالی اندیشه تان سیراب می شوند و درختان تناور سازندگی، به تجربه های سبز همیشگی تان قلمه می خورند؛ نسیم حضورتان، عطر رویش است در ذهن تمام گلدان ها، شما باغبانان دل سوزی هستید که پاییز را از رؤیای باغ می گیرید و ترانه آبادانی سر می دهید. با تشکر از تمام نماینده های عزیز ایران پیشاپیش روز مجلس گرامی باد.

⚘ ⚘ ⚘

دهم آذر سالروز شهادت بزرگ مردی از تبار آزادگان، اسوه حق طلبی، روحانی برجسته و متعهد به اسلام و ملت، شهید آیت الله سیدحسن مدرس است، که با فریاد عدالت خواهی و استبداد ستیزی در برابر سلطه استعمارگران ایستاد و جایگاه نمایندگی مردم را اعتلا بخشید.

⚘ ⚘ ⚘

روز مجلس شورای اسلامی پاسداشت، نشان‌ گذاری و هموار کردن مسیر مبارزه و ایستادگی خستگی‌ ناپذیر نمایندگان مردم در مقابل استبداد و استعمار بیگانه است و به گنجینه‌ ای ماندگار در تاریخ بلند ایران اسلامی تبدیل شده است.

⚘ ⚘ ⚘

با کار و تلاش شبانه روزی شما نمایندگان، نتیجه تمام درخت ها، سیب های خوشبختی است. وقتی شما نگهبان باغ باشید، خواب پرچین ها طلایی است و پاییز، هرگز جرأت رویش ندارد. قانون شکفتن در دست های سبز شما تصویب می شود تا آینده باغ، همیشه بهاری باشد. روز مجلس بر شما نماینده عزیز و دیگر همکاران خدوم تان مبارک و تشکر می کنیم و یاد و خاطره شهید مدرس اسوه شجاعت، صراحت و مردم داری را گرامی می داریم.

پیام تبریک روز نماینده مجلس + متن تبریک روز مجلس به نماینده

متن تبریک روز مجلس به نماینده

مجلس شورای اسلامی یک نهاد قانون‌ گذار در ایران ا‌ست و این مجلس وظیفه دارد تا قوانینی را پایه‌ گذاری کرده و برای تایید به شورای نگهبان تحویل دهد تا برای تمام ملت قانون شود. پیام تبریک روز مجلس به نماینده برای تشکر و قدردانی از عزیزانی است که مهمترین تصمیمات را برای زندگی مردم می گیرند. اگر مصوبات مجلس مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرند، برای اجرا به قوه مجریه و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران ابلاغ خواهد شد. با توجه به این تعریف وظیفه اصلی مجلس قانون‌ گذاری و نظارت بر آن است.

⚘ ⚘ ⚘

ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس، فرارسیدن روز مجلس شورای اسلامی را به همه نمایندگان زحمتکش مجلس شورای اسلامی تبریک می گویم و امیدوارم در راه دفاع از حقوق ملت و اعتلای جایگاه مجلس که به حق مظهر مردم سالاری و اراده مردم است، تحت توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) موفق و پایدار باشید.

⚘ ⚘ ⚘

مجلس شورای اسلامی چکیده خون هزاران شهید است که برای برافراشتن پرچم اسلام جانفشانی ها کردند؛ مجلس مجموعه ای از نخبگان مردم است؛ مجلس تبلور اراده ملت است؛ مجلس عصاره زحمت های طاقت فرسای امتی سلحشور و مقاوم است؛ از این رو باید مظهر حاکمیت و قدرت مردم باشد و نمایندگان آن نیز باید در جهت اراده و خواست مردم و صلاح جامعه و اسلام گام بردارند. روز مجلس بر همه نمایندگان مبارک.

⚘ ⚘ ⚘

مجلس در سیستم حکومتی و سازمان مهندسی جامعه، قوه مقننه یک کشور تعریف شده است؛ مجلس تجلی گاه زنده و عینی روح جمعی با نشانه هایی همچون اندیشه، آگاهی، رشد، انتخاب، اراده، بیان، عمل و قدرت تصمیم گیری هر جامعه است. مجلس مهم ترین رکن اساسی دموکراسی و جامعه مدنی محسوب می شود؛ مجلس نمود عینی تصمیم گیری مردم در تعیین سرنوشت خود و مهم ترین پل ارتباطی قانونی مردم با حکومت است؛ مجلس رسالت دفاع از تمام حقوق قانونی مردم در قبال حکومت را به عهده دارد و مجلس بزرگترین امید و پناهگاه مردم است. روز مجلس را به شما نماینده عزیز و مردمی تبریک می گوییم.

⚘ ⚘ ⚘

دهم آذر ماه سالروز یک حماسه جاری در جامعه است و فرصتی مغتنم تا یاد و خاطره نمایندگان و کارمندان شهید مجلس شورای اسلامی را گرامی بداریم. مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در خانه ملت همچون گذشته با اشراف کامل بر مشکلات مردم، تلاش خواهند نمود تا با تعامل و همکاری نزدیک با سایر قوا در مسیر رفع مسائل مردم به ویژه در حوزه معیشت، گام‌های بلند و ارزنده‌ای بردارند.

پیام تبریک روز نماینده مجلس + متن تبریک روز مجلس به نماینده

متن تبریک روز مجلس شورای اسلامی

هرساله دهم آذر ماه، همزمان با سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس به نام روز مجلس نامگذاری شده است. نهادی که با برآمدن از دل ملت به نماد مسلم و بی‌ بدیل مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی بدل گشته است. نمادی که در طول بیش از یک قرن فعالیت خود بنا به فرموده رهبر فقید انقلاب اسلامی «خانه واقعی ملت» نام گرفته است و همواره در راس امور نظام مقدس جمهوری اسلامی درخشیده است. روز مجلس شورای اسلامی مبارک باد.

⚘ ⚘ ⚘

تطابق نامگذاری روز مجلس با سالروز شهادت شهید مدرس، نشان‌ گذاری مسیر مبارزه و ایستادگی خستگی‌ ناپذیر نمایندگان مردم در مقابل استبداد و استعمار بیگانه است، نشانی از استقامت که الگویی ارزشمند از وکالت مردم در ردای نمایندگی ملت شد و به گنجینه‌ ای ماندگار در تاریخ بلند ایران اسلامی مبدل گشت. روز مجلس شورای اسلامی بر نمایندگان و رییس مجلس مبارک باد.

⚘ ⚘ ⚘

یکی از کارکردهای مهم مجلس شورای اسلامی در سطح جهانی، ایجاد بستری مناسب برای هماهنگی و همنوایی با ملت های دنیا و مجالس کشورهای اسلامی است؛ در این راستا تشکیل اجلاس رؤسای مجالش کشورهای اسلامی بود که در مجلس پنجم به تصویب رسید و در سطح جهانی مورد توجه همگان واقع شد. امید است که این امر باعث اتحاد روزافزون ملت های مسلمان گردد. فرا رسیدن سالروز مجلس شورای اسلامی و شهادت آیت الله مدرس را گرامی می داریم.

⚘ ⚘ ⚘

سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس از سوی مجلس شورای اسلامی با عنوان روز مجلس نام گذاری شده است. شایسته است که نمایندگان محترم مجلس با مطالعه شخصیت اخلاقی، اجتماعی و سیاسی این مرد بزرگ، او را الگوی خود قرار دهند و در عمل از ویژگی های بارز اخلاقی و سیاسی و… تبعیت نمایند.

پیام تبریک روز نماینده مجلس + متن تبریک روز مجلس به نماینده

متن ادبی در مورد روز مجلس

مجلس شورای اسلامی، مجلس مشورت است. مجلسی که باید متفکرین مسائلی را که مایحتاج ملت و کشور است در میان بگذارند، با هم مشورت و مباحثه کنند. شما آقایان وکیل مردم هستید و باید آنچه دلخواه ملت هست و آنچه دلخواه اسلام است آنجا مطرح بشود و همه چیزش اسلامی باشد. بر فرض من با شما خدای نخواسته یک حساب خورده ای دارم نباید در مجلس به این حساب ها رسیدگی شود، بلکه مجلس مرکز همه قدرت ها و قانون ها است و این مجلس است که همه را هدایت می کند و باید هدایت کند. پس شأن مجلس باید حفظ شود.

⚘ ⚘ ⚘

یکی از شاخصه های مهم توسعه اقتصادی، وجود برنامه ریزی و بودجه بندی دقیق است. در دنیای جدید، تنظیم بودجه نقش اساسی در سالم سازی ساختار اقتصادی جامعه ایفا می کند. به طوری که یک برنامه ریزی سالم می تواند وسیله ای برای اعمال نظارت دقیق قوه مقننه بر قوه مجریه باشد و با تعیین بودجه مورد نیاز و نیز وظایف ارگان ها و سازمان های دولتی در جهت ساماندهی وضعیت اقتصادی آنها قدم های مؤثری بردارد. بدون شک نقش مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون های برنامه ریز در این مورد بسیار با اهمیت و حیاتی است از این رو، یک مجلس قوی و توانمند علاوه بر برخورداری از نیروهای کارآمد اقتصادی و برنامه ریز، از تجربه های اغیار هم به خوبی استفاده می کند.

⚘ ⚘ ⚘

نمایندگان محترم مجلس قبل از پرداختن به لوایح و تبصره ها و مواد غیرضروری به فکر مسائل اصلی و کلیدی کشور باشند، و بر اساس اسلام عزیز در کمیسیون ها با طرح قوانین و لوایح به سمتی حرکت کنند که مشکلات اساسی کشور مرتفع، و سیاست های زیربنایی در امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در راستای کمک به محرومین و رفع استضعاف، به مورد اجرا درآید.

⚘ ⚘ ⚘

10 آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و با تصویب مجلس شورای اسلامی روز مجلس نامگذاری شد تا همواره یا و خاطره این روحانی خدوم و دلشور تا ابد در یادها بماند. متن تبریک روز مجلس شورای اسلامی به نمایندگان را در بالا خواندید و بدون شک موفق ترین مجلس، مجلسی است که توانسته از همه ظرفیت های خود برای پیشرفت کشور استفاده کند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب