5 پالت رنگ جذاب جهت طراحی یک فروشگاه اینترنتی جذاب

5 پالت رنگ جذاب جهت طراحی یک فروشگاه اینترنتی جذاب

برای طراحی فروشگاه اینترنتی جذاب، عناصر زیادی وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید محتواهای باکیفیت و تصاویر جذابی را در سایت خود منتشر کنید. نه تنها شما، بلکه هیچ فرد دیگری نمی‌تواند اهمیت رنگ را در سایت شما نادیده بگیرد. پالت رنگ مناسب می‌تواند داستان برند شما را قوی‌تر بیان کند و باعث جذب مشتریان بیشتر شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد 5 پالت رنگ جذاب برای طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با شما صحبت کنیم. پس اگر قصد استفاده از خدمات فروشگاه ساز را دارید، با ما همراه باشید تا با پالت‌های رنگی جذاب برای طراحی وب سایت فروشگاهی آشنا شوید.

5 پالت رنگ جذاب جهت طراحی یک فروشگاه اینترنتی جذاب

اهمیت رنگ در فروشگاه اینترنتی

پالت رنگ جذاب برای فروشگاه اینترنتی، در قدم اول آن را زیباتر می‌کند؛ اما فارغ از زیبایی شناسی، پالت‌های رنگ می‌توانند مزایای بسیار بیشتری را برای شما به ارمغان آورند. انتخاب یک طرح و رنگ عالی برای وب سایت فروشگاهی شما، باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود و بازدید کنندگان شما به احتمال بیشتری به یک مشتری برای محصولات شما تبدیل خواهند شد.

 

رنگ به قدری می‌تواند روی فروشگاه اینترنتی تاثیرگذار باشد که باعث افزایش تمایل مشتریان برای تعامل با صاحب فروشگاه می‌شود. از طرف دیگر، رنگ هویت یک برند است و می‌تواند برند شما را از سایر برندهای دیگر متمایز کند. استفاده از یک پالت رنگی جذاب برای فروشگاه اینترنتی، به شما کمک می‌کند تا از رقبای دیگر خودتان متمایز شوید و بتوانید سایت خود را به عنوان یک سایت متمایز، خاص و منحصر به فرد در ذهن مشتریان ایجاد کنید. پس با توجه به اینکه مردم یک برند را با یک رنگ خاص متناسب می‌دانند، می‌توانید با انتخاب یک پالت رنگی جذاب برای فروشگاه اینترنتی خود، خودتان را از دیگر برندها متمایز کنید و احساسات مناسب را در مشتریان به وجود آورید.

 

5 پالت رنگ جذاب جهت طراحی فروشگاه اینترنتی

برای انتخاب پالت رنگی دستتان به قدری باز است که می‌توانید صدها رنگ را با هم ترکیب کنید و یک پالت جذاب و منحصر به فرد برای خودتان داشته باشید، ولی برای پیشنهاد به شما، قصد داریم 5 پالت رنگی جذاب را به شما معرفی کنیم که برای فروشگاه‌های اینترنتی جدید فوق العاده‌اند.

5 پالت رنگ جذاب جهت طراحی یک فروشگاه اینترنتی جذاب

1. هلویی و بنفش

ترکیب رنگ هلویی و بنفش به عنوان یک پالت رنگی جذاب برای طراحی فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود. پس زمینه هلویی با ترکیب رنگ بنفش، می‌تواند زیبایی خاصی به ظاهر سایت شما بدهد و آن را از سایت سایت‌های موجود متمایز کند. رنگ بنفش می‌تواند به دلیل ظاهر جذاب برای پس زمینه برخی از بخش‌های سایت فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد؛ اما برای دکمه‌های فراخوان‌ها، پیوندها و سایر بخش‌های سایت که متمایز از بخش‌های دیگر هستند، می‌توان از بنفش تیره‌تر استفاده کرد. می‌توانید متن سایت خودتان را مشکی و سرمه‌ای انتخاب کنید. با پس زمینه هلویی و بنفش روشن، دکمه‌های فراخوان بنفش تیره و ترکیبات این رنگ متن نوشتار، می‌توانید به راحتی خوانایی متن‌های مختلف فروشگاه خود را تامین کنید.

 

2. طوسی و فیروزه‌ای

رنگ طوسی، یکی از بهترین رنگ‌ها برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی جذاب است. این رنگ به چشمان شما این امکان را می‌دهد تا همه چیز را درک کنید و بتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید. مشتریان شما با یک سایت طراحی شده با رنگ طوسی ارتباط زیادی برقرار می‌کنند و می‌توانند بدون خسته شدن چشم‌های خودشان، تا ساعت‌ها به صفحه سایت شما نگاه کنند و محصولات مختلف را بررسی کنند.

 

البته قطعا نمی‌توان رنگ طوسی را به عنوان یک نگ واحد برای طراحی فروشگاه اینترنتی شناخت. باید از یک رنگ متضاد مانند رنگ فیروزه‌ای برای دکمه‌های فراخوان و بخش‌های متمایز سایت استفاده کرد. انتخاب رنگ فیروزه‌ای، می‌تواند زیبایی فروشگاه شما را چندین برابر کند، اما فراموش نکنید که نباید رنگ فیروزه‌ای انتخاب شده توسط شما چشم را اذیت کند. با قابلیت امکان اضافه کردن چند رنگ برجسته، دیگر محدودیت خاصی برای ایجاد یک پالت رنگی منحصر به فرد برای فروشگاه اینترنتی شما وجود ندارد.

5 پالت رنگ جذاب جهت طراحی یک فروشگاه اینترنتی جذاب

3. سفید و رنگ‌های شاد

به عنوان یک فردی که می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی جذاب و سرگرم کننده داشته باشید، بد نیست که به سراغ رنگ‌های شاد بروید. برای این کار باید پس زمینه سایت خود را با رنگ سفید روشن طراحی کنید. متن سیاه در تضاد با پس زمینه سفید قرار می‌گیرد و زیبایی آن را تضمین می‌کند.  می‌توانید بخش‌های خاص را با رنگ قرمز، زرد و آبی طراحی کنید. مانند دکمه‌های فراخوان، پیوندها و نکات برجسته که هر کدام باید با رنگ‌های متمایز طراحی شوند. رنگ آبی و بنفش نیز می‌تواند در پالت رنگارنگ شما به کار برود. ترکیب رنگ‌های شاد، زیبایی سایت فروشگاه اینترنتی شما را چندین برابر می‌کند، ولی نباید برای انجام این کار زیاده روی کنید.

 

4. طوسی و سبز

سبز یکی از رنگ‌های محبوب در طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی است و می‌تواند احساس زندگی و سلامتی را به فرد القاء کند. افرادی که می‌خواهند حس اعتماد را در مشتریان خود افزایش دهند، کافیست که از سبز در ترکیب سایت خود استفاده نمایند.

 

پس زمینه طوسی سایت شما، زیبایی فوق العاده‌ای به آن خواهد داد، به خصوص اگر رنگ سبز نیز با آن ترکیب شود. با ترکیب این دو رنگ، حس اعتماد را در میان مخاطبین خودتان القا می‌کنید و در عین حال یک سایت جذاب و منحصر به فرد خواهید داشت.

 

5. ترکیب آبی روشن با آبی تیره

آبی یکی از رنگ‌هایی است که در علم روانشناسی، به عنوان رنگ آرامش دهنده شناخته می‌شود. این رنگ می‌تواند باعث شود تا مخاطبین شما در هنگام بازدید از سایت احساس آرامش داشته باشند و حضور آن‌ها در سایت شما افزایش پیدا می‌کند. شاید برای شما جالب باشد، ولی اگر از چند ترکیب رنگ آبی در کنار هم استفاده کنید، به مشتریان خود نشان می‌دهید که یک شرکت قابل اعتماد و پایدار هستید. با این حال نباید به شدت روی یک رنگ در پالت رنگی فروشگاه اینترنتی خودتان بیش از حد تمرکز و مشتریان خود را خسته کنید.

 

تفاوت‌های ظریف در رنگ‌های آبی به کار رفته در فروشگاه اینترنتی شما، تاثیر زیادی روی جذب مشتریان دارد. می‌توانید زبانه‌های سایت را برای رنگ آبی تیره طراحی کنید و رنگ آبی روشن را برای پس زمینه انتخاب کنید. ترکیب خاکستری و سفید در سایت شما بلامانع است و می‌تواند زیبایی فوق العاده‌ای به سایت جذابتان بدهد.

 

طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با پالت رنگی جذاب

حالا که با 5 پالت رنگی جذاب برای طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا شدید، نوبت به برون سپاری این کار می‌رسد. بهترین راه برای این کار، سپردن طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به یک فروشگاه ساز است. در این صورت تمامی بخش‌های سایت به صورت حرفه‌ای و بدون باگ طراحی می‌شوند و می‌توانید از عملکرد آن‌ها لذت ببرید.

جدیدترین مطالب