افزایش نهنگ های دوج کوین در هفته های گذشته

افزایش نهنگ های دوج کوین در هفته های گذشته

این روزها خبر افزایش قیمت دوج کوین از گوشه کنار جهان و سرتاسر اینترنت به گوش می‌رسد. اما آیا این شایعات حقیقت دارند؟ ناگفته نماند که چندی قبل چندتن از نابغه‌های اقتصادی از جمله ایلان ماسک از دوج کوین حمایت کرده‌اند. اما آیا اگر این شایعات حقیقت داشته باشد، همین حمایت‌ها سبب حرکت نهنگ‌ها شده است؟ در این مقاله قصد داریم دوج کوین را مجدداً معرفی کرده و به بررسی شایعات چند روز گذشته بپردازیم و در ادامه عوامل موثر قیمت دوج کوین را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و هدفی از ساخت این کوین وجود نداشت. به همان اندازه سرگرم کننده سرمایه گذاری شد، اما جکسون پالمر «Jackson Palmer» نمی‌دانست که دوج کوین تبدیل به کوین معروف میم خواهد شد. ارز دیجیتال doge یکی از میم کوین‌های محبوب در ارزهای دیجیتال است.

 

حرکت نهنگ‌ها به سمت ارز دیجیتال doge

داده‌های ارائه شده توسط IntoTheBlock نشان می‌دهد که علاوه بر افزایش قیمت دوج کوین در چند روز گذشته، نهنگ‌های ارز دیجیتال doge اقدام به خرید دوج کوین به میزان بیشتری کرده‌اند. چندین سرمایه گذار جدید یا به عبارت بهتر چند نهنگ جدید نیز به شبکه دوج کوین پیوسته‌اند و بیش از نیم میلیارد کوین میم خریداری کرده‌اند. نمودار بیانگر این اطلاعات توسط یکی از مشهورترین معامله گران دنیا در توییتر به اشتراک گذاشته شده است.

 

به نقل از کریپتوگلوب، تعداد آدرس‌هایی که موجودی بین ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دوج کوین (DOGE) دارند، افزایش یافته است. علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیل‌گر بلاک چین، این شش نو نهنگ ارز دیجیتال، ۳۷/۶ میلیون دلار دوج کوین به والت خود افزوده‌اند.

 

عوامل موثر بر قیمت دوج کوین در بازار ارزهای دیجیتال

حرکت نهنگ‌ها به سمت ارز دیجیتال doge

با توجه به پیش بینی‌های انجام شده افراد زیادی علاقه مند به خرید دوج کوین و کسب درآمد از آنها هستند. بسیاری از افرادی که شروع به معامله با ارزهای دیجیتال کرده اند، دریافتند که قیمت چنین ارزهایی ممکن است نوسانات شدیدی داشته باشد. همین امر باعث شک می‌شود که کدام ارز سود بهتری خواهد داشت؟ کدام یک ارزش خود را از دست می‌دهد؟ متاسفانه پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد، زیرا عناصر بسیاری بر چنین ارزهایی تأثیرگذار هستند. اما خوشبختانه روندهای خاص کاملاً قابل پیش بینی هستند و می‌توان از آنها برای کسب درآمد استفاده کرد.

 

رها شدن دوج کوین

ارز دیجیتال doge با استفاده از پایگاه کد Litecoin توسعه داده شد. به عنوان جایگزینی برای بیت کوین به وجود آمد. در ابتدای کار کوین محبوبی بود اما حدود سه سال به طور منظم مبادله نشد و هیچ حرکت ناگهانی قیمت وجود نداشت. دوج کوین مورد حمایت گروه‌های متعددی از مردم قرار گرفت. هدف این حمایت‌ها ترویج فرهنگ حمایتی برای جلب اعتماد جامعه به بلاک چین بوده است. با کمک چند فروم و دیگر کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، دوج کوین مراکز اطلاع رسانی خود را گسترش داده است. پس از مدتی قیمت دوج کوین تا نرخ‌هایی افزایش پیدا کرد که حتی خوشبین‌ترین تحلیل‌گران هم نمی‌توانستند انتظارش را داشته باشند.

 

کاهش ارزش پول ملی

اگر به پیش بینی دوج کوین برای چند سال آینده توجه کنید، متوجه خواهید شد که انتظار می‌رود قیمت‌ها تا حدودی ناپایدار باشند. اما این روزها احتمال اینکه شرایط از کنترل خارج شود وجود دارد. ممکن است کار به جایی برسد که در برخی کشورها بحران اقتصادی ایجاد شود و ارزش پول ملی آنها را کاهش یابد. این امر می‌تواند باعث کاهش ارزش ارزهای دیجیتال مانند دوج کوین شود. درست است که در حال حاضر کارشناسان و تحلیلگران انتظار اتفاق غیر قابل پیشبینی را ندارند، اما عقل حکم می‌کند که جانب احتیاط را رعایت کرده و استراتژی‌هایی برای مواقعی که شرایط از کنترل خارج می‌شود داشته باشیم.

 

بی‌ثباتی سیاسی

کارشناسان معتقدند که در چند سال آینده برخی از شاخص‌ها می‌تواند موجب افزایش تقاضای خرید دوج کوین شود. در میان لیست این اتفاقات جنگ بین دو کشور و حتی حمله تروریستی به چشم می‌خورد. چنین رویدادهایی ممکن است منجر به بی‌ثباتی سیاسی شود و این امر بر محبوبیت ارزهایی مانند ارز دیجیتال doge تاثیر می‌گذارد. بنابراین، مردم باید از آنچه در اطرافشان می‌گذرد آگاه باشند و آمادگی خود را حفظ کنند.

 

پیش بینی رشد انفجاری

پیش‌بینی می‌شود که دوج کوین در آینده رشد انفجاری داشته باشد. زیرا بسیاری از سرمایه داران و نهنگ‌ها، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در این ارز مجازی را آغاز کرده‌اند. کارشناسان بر این باورند که فرصت‌هایی در دوج کوین برای هر کارآفرینی وجود دارد. آنها پیش بینی می‌کنند که دوج کوین در سال آینده بیشتر از طلا و سایر فلزات گرانبها معامله خواهد شد. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال doge برای کسانی تجربه تریدهای پیچیده را دارند می‌تواند سودآور باشد.

 

دوج کوین در مقابل سایر ارزها

پیش بینی می‌شود که علاوه بر افزایش تقاضا برای خرید دوج کوین، برخی ارزهای حیاتی دیگر در جهان در دو تا چهار سال آینده رشد کنند. بازار فارکس نیز به دلیل انواع مختلف ارزهای مورد استفاده در سراسر جهان، شاهد تغییر خواهد بود. کارشناسان معتقدند که اقتصادهای نوظهور مانند برزیل، روسیه، هند و چین به مهره‌های کلیدی در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل خواهند شد.

 

جمع بندی

ارز دیجیتال doge یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال امروزی در جامعه رمزنگاری است. اگرچه قیمت در مرحله اوج خود نبوده است، اما با هجوم نهنگ‌ها می‌توان آینده روشنی را برای دوج کوین پیش بینی کرد. طبق گفته کارشناسان دوج کوین با رشد کل تقاضای کریپتو می‌تواند به ۱۰ دلار برسد.

 

منبع : Khabaronline

جدیدترین مطالب