اعتماد کنید تا با مسائل کنار بیایید

اعتماد کنید تا با مسائل کنار بیایید

بنا به گزارش سایت ARABIA، اعتماد متقابل سنگ بنای هر رابطۀ عاطفی است. اعتماد یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه با گذشت زمان و با عمیق‌تر شدن ارتباط شما با شخص دیگری ایجاد می‌شود. با این حال، اگر شما فردی هستید که مشکل اعتماد کردن دارد؛ اگر در گذشته مورد خیانت، آسیب دیدگی یا سوء استفاده قرار گرفته یا فردی با پیوند ناایمن هستید؛ پس ممکن است برای شما سخت باشد که به دیگران اعتماد کنید و عشق پایدار پیدا کنید.

 

چگونه اعتماد معنادار بسازیم؟

اگر برای اعتماد کردن به آدم‌ها دچار مشکل هستید، ممکن است روابط عاشقانه شما تحت سلطه ترس قرار گیرد. ترس از خیانت توسط طرف مقابل، ترس از ناامید شدن یا ترس از احساس آسیب پذیری؛ از جمله ترس‌های مهمی است که باید به آنها توجه کرد و برای درمان آن از درمانگر و متخصص کمک گرفت.

 

امکان یادگیری اعتماد به دیگران با کاردرمانی یا کمک درمانگر مناسب یا قرار گرفتن در یک محیط درمانی گروهی- حمایتی، می‌تواند بهبود یابد.

 

می توان منبع بی اعتمادی را شناسایی کرده و راه‌هایی را برای ایجاد روابط غنی‌تر و رضایت‌ بخش‌تر بررسی کرد.

 

عدم اعتماد ریشه در کودکی دارد

اگر شما پدر یا مادر شکاک داشته باشید، اگر در دوران کودکی شاهد دعوای والدین خود بوده باشید، اگر شاهد رفتارهای پر از سوظن، والدین‌ تان نسبت به هم بوده باشید، پر بی‌راه نیست که در آینده و در سنین بزرگسالی، مواجۀ شما با رابطۀ عاطفی، الگویی شبیه سازی شده از رفتار والدین‌ تان باشد.

 

اگر شما شاهد خیانت یکی از والدین‌ تان بوده باشید، ممکن است در آینده چنین شکی نسبت به پارتنرتان در شما نیز شکل بگیرد.

 

پدر و مادر بدقول داشتن

نه تنها شکاک بودن والدین می‌تواند آیندۀ شما را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه بدقول بودن آنها نیز می‌ تواند منجر به شکل گرفتن یک الگوی نادرست در ذهن شما شود.

 

اگر پدر یا مادری داشتید به شما قول می‌دادند که در یک زمان و روز مشخص شما را به پارک ببرند و هرگز به قول‌ شان عمل نمی‌ کردند، اگر قول خرید چیزی را در ازای موفقیت‌ های تحصیلی به شما می‌ دادند ولی هرگز قول‌ هایشان عمل نمی‌شد، ممکن است ناخودآگاه شما نسبت به این مسئله شرطی شود. چرا که بقیۀ آدم‌ ها هم اگر قولی بدهند ممکن است آن را زیر پا بگذارند. پس چرا من باید به کسی اعتماد کنم؟

 

رابطۀ عاشقانۀ متعهدانه نوعی سرمایه‌گذاری است

برای تقویت رابطه روی آن سرمایه‌گذاری کنید. هیچ رابطه‌ای بدون توجه مداوم رشد نمی‌کند. فعالیت‌هایی را پیدا کنید که می‌توانید با هم از آنها لذت ببرید و متعهد شوید که زمانی را برای شرکت در آنها صرف کنید، حتی زمانی که مشغله یا استرس دارید.

 

روشن و واضح از احساسات‌تان حرف بزنید. شریک زندگی شما ذهن‌خوان نیست، پس به او بگویید چه احساسی دارید. وقتی هر دوی شما در بیان نیازها، ترس‌ها و خواسته‌های خود احساس راحتی کنید، پیوند بین شما قوی‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

 

مهم نیست که چگونه به اختلافات در رابطه خود نگاه می‌کنید، مهم است که از تعارض نترسید. برای بیان مسائلی که آزارتان می‌دهد باید احساس امنیت کنید و بتوانید بدون تخریب، تحقیر یا اصرار بر حق بودن، تعارض را حل کنید.

 

پذیرای تغییرات باشید

همه روابط در طول زمان تغییر می‌کنند. آنچه در ابتدا از یک رابطه می‌خواهید ممکن است با آنچه شما و شریک زندگی‌تان چند ماه یا چند سال بعد می‌خواهید متفاوت باشد. پذیرش تغییر در یک رابطه سالم نه تنها باید شما را شادتر کند، بلکه شما را به فرد بهتری تبدیل می‌کند: فردی مهربان تر، همدل تر و سخاوتمندتر.

 

لینک های مرتبط دانلود ARABIA App:

ARABIA Arab Muslim Dating App (iOS) 

ARABIA Arab Muslim Dating App (Android)

جدیدترین مطالب