بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش + جزئیات زندگی شخصی

بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش + جزئیات زندگی شخصی

بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش

امیر آتشانی بازیگر نقش فریدون در سریال ستایش است که اکنون به سن 50 سالگی رسیده است و بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش را در ادامه می خوانید. وی متولد 30 اردیبهشت سال 1349 می باشد و در تهران متولد شده است. او در برخی از سریال های تلویزیونی ایرانی بازی کرده است که مهمترین آنها نقش غلام در سریال پس از باران بوده است.

بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش + جزئیات زندگی شخصی

تحصیلات

امیر آتشانی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و سپس وارد دانشگاه تهران شد و در رشته ادبیات نمایشی تا مقطه لیسانس پیش رفت. او سالها در کلاس های خصوصی آموزشکده هنر نیاوران مشغول تحصیل در عرصه بازیگری بوده است و در سال 1376 تصمیم گرفت تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس ادامه دهد و جالب است بدانید این بازیگر در سال 1382 موفق به اخذ مدرک تحصیلی فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران شد. او چند سالی هم مدرس بازیگری بوده است و به علاقه مندان به عرصه بازیگری آموزش می داده است.

بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش + جزئیات زندگی شخصی

ازدواج و همسر امیر آتشانی

سالها پیش با همسرش ازدواج کرده است و اطلاعات دقیق از همسر امیر آتشانی در دسترس نیست و این بازیگر یک پسر به اسم علی دارد و مدتی است در بیمارستان به دلیل مشکل ریوی بستری است.

بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش + جزئیات زندگی شخصی

بیماری

علی آتشانی، پسر امیر آتشانی بازیگر سریال پس از باران در خصوص آخرین وضعیت جسمانی پدرش اظهار داشت: پدرم از دیروز صبح، به علت مشکل ریوی در بیمارستان بستری شد و متاسفانه در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد. برادر امیر آتشانی با اشاره به اینکه حال عمومی این بازیگر تئاتر و تلویزیون خوب است، اظهار کرد که پزشکان در تلاش هستند تا لخته خون را از ریه او خارج کنند. پزشکان معالج در تلاش هستند که با رقیق کردن خون بتوانند لخته خون را از ریه امیر آتشانی خارج کنند. البته به دلیل اینکه دریچه های قلب امیر آتشانی هم مشکل دارد این کار با حساسیت انجام می شود. برادر امیر آتشانی با اشاره به اینکه حال عمومی این بازیگر تئاتر و تلویزیون خوب است، اظهار کرد که پزشکان در تلاش هستند تا لخته خون را از ریه او خارج کنند.

بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش + جزئیات زندگی شخصی

ورود به عرصه بازیگری

نخستین بار در سن 23 سالگی در تئاتر سیاوشون ایفای نقش کرد و این تئاتر در سال 1372 در تهران اجرا شد. او با بازی در سریال پس از باران در نقش عمو غلام به اوج شهرت رسید و به تازگی در سریال ستایش بازی کرده است.

 

امیر آتشانی در سریال ستایش

امیر آتشانی بازیگر نقش فریدون در سریال ستایش است که این مجموعه تلویزیونی از شبکه سه سیما روی آنتن رفت. بازیگر سریال ستایش درباره نقش فریدون به خبرنگاران گفته است: فریدون در این سریال نقش یک مامور خرید را ایفا می کند که مدام در کارش دزدی می کند و به دیگران رشوه می دهد. فریدون سرانجام ستایش را به حشمت فردوس لو می دهد و حشمت از محل اختفای ستایش و نوه هایش اطلاع پیدا می کند.

بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش + جزئیات زندگی شخصی

سریال های امیر آتشانی

پس از باران 1379

ستایش 1389

 

بازیگری در تئاتر

ساحره سوزان 1370

نیرنگ‌های اسکاپن 1371

ساعت عمو اسکندر 1373

مضحکه در معرکه‌ 1373

نگار 1374

مضحکه پهلوان‌ و خواب‌نامه‌ 1375

اتفاق با شماره 2 1376
شب جنایتکاران 1378
خسیس 1380
خروس پر حنایی 1381
شناسایی‌ 1383
عشق خدا 1383

از دست رفته 1384

نامیرا بانو 1385
خنجره‌ها 1386

 

جوایز

دریافت جایزه اول بازیگری کودک جشنواره همدان؛ 1370
دریافت جایزه اول بازیگری و کارگردانی جشنواره دانشجویی؛ 1373
دریافت جایزه دوم بازیگری جشنواره نهم آیینی ـ سنتی؛ 1375
دریافت جایزه اول بازیگری جشنواره چهاردهم فجر بخش خیابانی؛ 1376

بیوگرافی امیر آتشانی و همسرش + جزئیات زندگی شخصی

بیوگرافی امیر آتشانی بازیگر مرد ایرانی را در این بخش از سایت سماتک خواندید و امیدواریم حال عمومی این بازیگر رو به بهبودی برود.

جدیدترین مطالب