پرفروش ترین فیلم سال 2017 هالیوود به انتخاب مردم

پرفروش ترین فیلم سال 2017 هالیوود به انتخاب مردم

پرفروش ترین فیلم سال 2017

پرفروش ترین فیلم سال 2017 هالیوود به انتخاب مردم یک فیلم پرطرفدار و زیبای هالیوودی است. اگر می خواهید با بهترین فیلم سال 2017، پرطرفدارترین فیلم سال 2017 و پرفروش ترین فیلم سال 2017 هالیوود آشنا شوید با سماتک همراه باشید.

 

تاریخ و آمار به ما می گویند هر موقع روز نخست سال جدید میلادی به دوشنبه افتاده بود، فیلم های حاضر در ۱۰ رتبه اول جدول پرفروش ها رشد محسوسی را در قیاس با آمار یک هفته پیشترشان به ثبت رسانده بودند، این اتفاق در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ رخ داده بود. در نقطه مقابل در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۱۲ که روز نخست سال به سه شنبه ها افتاده بود، فیلم های صدر جدول نه صاحب صعود در فروش بلکه دچار تنزل شده بودند. در مورد دوم چنان نزولی شامل حال قسمت اول تریلوژی «ارباب حلقه ها» در سال ۲۰۰۱ شد و در سال ۲۰۱۲ دومین قسمت «هابیت» با نام جنبی «یک سفر غیرمنتظره» هم تنزل محسوسی در آمار فروش اش در سومین هفته پخش خود تجربه کرد.

 

آن دو فیلم البته به رغم آن نزول ها در صدر جدول سودسازان سینماهای آمریکای شمالی ابقاء شدند و چنان اتفاقی امسال شامل حال «استاروارز۸» با نام جنبی «آخرین جدای» هم شد. به واقع نشانه ها و اتفاقات مذکور در سالهای مورد بحث هشدار و گواهی داده بود که در انتظار چه واقعه ای در جداول فروش این هفته سینماهای آمریکا و کانادا باشیم.

 

جلوتر از «زیبا و هیولا»

به هر دلیل قابل فهم و یا عجیب مقارن شدن روز سال نو با دوشنبه، این بار باعث پایین آمدن فروش فیلم ها در آمریکای شمالی شد. در عین حال «آخرین جدای» با فروش بسیار زیادش در مدت اندک اکرانش و در حالی که درآمدسازی فراوان تازه ای برایش در سال تازه آغاز شده ۲۰۱۸ پیش بینی می شود، از تمامی بالانشینان جدول سودسازان سال ۲۰۱۷ سینماهای آمریکا جلو زد و با ۵۱۷ میلیون دلار درآمدسازترین فیلم این کشور در چارچوب زمانی سال ۲۰۱۷ شد.

 

اتمام این سال و ورود به سال ۲۰۱۸ از دوشنبه این هفته بدین معناست که «آخرین جدای» به صعودی بیشتر از آنچه وصف اش آمد در رده بندی های سال ۲۰۱۷ نایل نخواهد آمد و آمار بعدی اش سال ۲۰۱۸ را پوشش خواهد داد ولی نمی توان اذعان نکرد که فروش این فیلم در مدتی اندک چنان سریع بوده که فقط از فرانچیز «جنگ ستارگان» و امثال آن می توان انتظارش را داشت. با این وجود سران کمپانی های والت دیسنی و لوکاس فیلمز که تولید فیلم هشتم از مجموعه استاروارز را برعهده داشته اند راضی و مفتخرند که جدیدترین ورسیون «زیبا و هیولا» را که مدت زمانی طولانی در صدر آثار پرفروش سال ۲۰۱۷ سینمای جهان در آمریکا و کانادا قرار داشت به زیر کشیده اند و فیلم شان عنوان درآمدسازترین فیلم سال به اتمام رسیده ۲۰۱۷ را در این کشورها تصاحب کرده است.

 

فاصله دو میلیونی

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» این عنوان را به لطف پنجاه و دو میلیون و چهارصد هزار دلاری که در سه روز پایانی این هفته در کشورهای فوق بدست آورد، کسب کرد و فاصله این رقم با پولی که قسمت تازه «جومانجی» و بهتر بگوییم بازسازی آن فیلم را در جای دوم جدول نشاند از حدود دو میلیون دلار فراتر نمی رود.

 

«جومانجی: به جنگل خوش آمدید» که در شش روز اول اکرانش ۷۲ میلیون دلار در آمریکا را به حساب شرکت سازنده خود (سونی پیکچرز) ریخته بود، اینک پس از دو هفته پخش در آمریکای شمالی صد و شصت و نه میلیون و هشتصد هزار دلاری شده و اگر آمار نجومی به ثبت رسیده توسط «استاروارز۸» در کار نبود، جلوه گری بیشتری می یافت. به واقع اگر جنگ ستارگان با توانایی خیره کننده اش در انباشت پول در صحنه حاضر نبود، «جومانجی جدید» که در آن جک بلک جانشین رابین ویلیامز فقید شده، می توانست حتی پولی بیشتر از این را هم تصاحب کند و همین حالا نیز با توجه به ادامه داشتن روزهای تعطیل سال جدید میلادی آمار این فیلم همچنان رو به رشد خواهد داشت و این پروسه بزودی متوقف نخواهد شد.

 

صدای ماندگار

قسمت سوم سری فیلم های «صدای ششدانگ» با فاصله زیادی با دو فیلم نخست جدول رتبه سوم جدول سودسازان سینماهای آمریکا و کانادا را کسب کرد اما هفده میلیون و هفتصد هزار دلاری که در فزون تر از ۳۴۰۰ سالن در سطح این دو کشور بدست آورد، مجموع پولسازی این فیلم را طی ۱۳ روز نمایش به رقم شصت و چهار میلیون و دویست هزار دلار رساند و یونیورسال که سازنده این فیلم است همچنان امید و اطمینان دارد که این روند را در روزهای نخست سال جدید میلادی استمرار بخشد. البته سودسازی این فیلم بسیار کمتر از قسمت دوم این فرانچیز بوده که در سال ۲۰۱۵ طی ۳ روز نخست اکرانش به شصت و نه میلیون و دویست هزار دلار دست یافت که بیشتر از کل درآمد قسمت سوم تا این لحظه بوده است.

 

ستاره ای عجیب برای یک موزیکال جدید

«بزرگترین شومن» هم که کار شرکت فاکس است، این هفته با پانزده میلیون و دویست هزار دلار پولسازی رتبه چهارمی اش را در جدول پرفروش های آمریکای شمالی حفظ کرد و این در دومین هفته نمایش این فیلم حاصل آمد. در این هفته بیش از ۳۳۰۰ سالن در سطح آمریکا و کانادا در اختیار این فیلم بودند که ستاره آن هیو جکمن است و چه چیزی از این جالبتر که او به عنوان هنرپیشه اصلی و پیشقراول فیلمی انتخاب شده که موزیکال است و برای این مرد ورزیده و تا حدی خشک رفتار استرالیایی این ژانر از سینما غیرمعمول ترین و غیرتخصصی ترین «گونه» سینمایی تلقی می شود.

جدیدترین مطالب