سالاد الویه بدون گوشت مرغ | طرز تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ

سالاد الویه بدون گوشت مرغ | طرز تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ

سالاد الویه بدون گوشت مرغ هم می توانید تهیه کرده و نوش جان کنید طرز تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ را در ادامه توضیح خواهیم داد برای تهیه سالاد الویه بدون گوشت مرغ مراحل زیر را دنبال کنید.

 

سالاد الویه بدون گوشت مرغ

سالاد الویه یکی از پرطرفدارترین غذاهایی هستش که سرد سرو می شود و در اینجا طرز تهیه سالاد الویه بدون گوشت مرغ را به شما بانوان عزیز آموزش می دهیم. معمولا مواد اصلی تشکیل دهنده سالاد الویه سیب زمینی، تخم مرغ، خیار شور و گوشت مرغ هستش اما ما بر طبق سلیقه خودتون میتونیم چیزایی مثل نخود فرنگی، ذرت و یا هویج رو بهش اضافه کنیم و مرغ را حذف کنیم. در این مطلب هم ذرت رو به دستور اصلی سالاد الویه ساده بدون گوشت مرغ اضافه کردم و در عوض مرغ رو حذف کردم برای کسایی که ترجیح میدن کمتر مرغ و گوشت مصرف کنند. طرز تهیه سالاد الویه بدون مرغ بسیار ساده بوده و با رعایت نکاتی مهم در تهیه آن می‌توان غذایی کاملا سالم و رژیمی درست کرد که برای همه افراد، در هر رده سنی مفید باشد. سالاد الویه بدون مرغ از غذاهایی است که به صورت سرد سرو می شود. این دستور تهیه برای افرادی که به دنبال یک غذای گیاهی هستند بسیار مناسب است. چون به جای گوشت مرغ می توانند از ذرت استفاده کنند. سالاد الویه گاهی در کنار غذا سرو می شود و جزء غذای اصلی محسوب نمی شود. البته مدل ساندویچی این غذا طبیعتا یک نوع غذای اصلی است. به علت وجود خیار شور طعم خوشمزه ای دارد. وجود خیارشور در آن تا حد زیادی اشتهاآور است.

سالاد الویه بدون گوشت مرغ | طرز تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه بدون گوشت مرغ

سیب زمینی متوسط 4 عدد 320 کالری
تخم مرغ 3 عدد 300 کالری
خیارشور 300 گرم 160 کالری
هویج متوسط 1 عدد 35 کالری
نخود فرنگی 300 گرم 25 کالری
سس مایونز 5 قاشق غذاخوری 450 کالری
لیمو ترش 1 عدد 0 کالری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم 0 کالری

 

طرز تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ

سالاد الویه بدون مرغ چگونه درست کنیم؟ یکی از انواع غذا برای بیرون بردن و یک نوع ساندویچ سرد است که به صورت سالاد الویه مرغ یا سالاد الویه ساده بدون مرغ درست می‌شود. سالاد الویه برای اولین بار در قرن نوزدهم توسط یک سرآشپز معروف روسی درست شد؛ بنابراین در اصل غذایی روسی است که امروزه پای آن به بسیاری از کشور‌های اروپایی و آسیایی باز شده و در ایران نیز به عنوان غذای اصلی، سالاد یا پیش غذا مصرف می‌شود. سالاد الویه بدون مرغ از پیش غذاهای خوشمزه هستند که سالاد فصل، سالاد فرانسوی، سالاد ماکارونی و… را شامل می شوند. زمانی تصور می شد که سالادها شامل صیفی جات و سبزی جات می شوند. سالادها به هیچ نوع گروهی محدود نمی شوند. گروه وسیعی از غلات، گوشت و حبوبات را شامل می شوند. سالاد الویه ساده بدون مرغ دستورالعمل ساده ای برای تهیه دارد.

سالاد الویه بدون گوشت مرغ | طرز تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ

این غذا ترکیبی از سیب زمینی، سبزیجات مختلف و سس مایونز است، البته تخم مرغ نیز باید به آن افزوده می‌شود. تفاوت دستور اصلی سالاد الویه با آنچه امروزه در ایران تحت این عنوان تهیه می‌شود این است که در سالاد الویه روسی به جای سس مایونز از روغن زیتون استفاده می‌شود. البته از آنجا که سیب زمینی و سس مایونز هر دو پرکالری هستند به منظور سالم‌تر شدن این غذا بهتر است به جای سس مابونز از مخلوط ماست چکیده شیرین و روغن زیتون استفاده کرد.

 

برای تهیه سالاد الویه ساده بدون گوشت مرغ ابتدا سیب زمینی‌ ها را شسته و در یک قابلمه‌ای که تا نیمه آب شده بگذارید، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و یکی دو ساعت صبر کنید تا سیب زمینی‌ها کاملا پخته و نرم شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه سیب زمینی‌ها کوچکتر باشند زمان کمتری نیاز دارند تا پخته شوند. پس از پخته شدن سیب زمینی ها، آن‌ها را پوست گرفته و رنده کنید یا در غذاساز به شکل پوره درآورید.

 

پوست هویج را تمیز بشویید و برای اینکه شیار‌های آن کاملا تمیز شوند از یک برس استفاده کنید. سپس آن را با مقداری آب بپزید. میزان آب را کم در نظر بگیرید تا کاملا به خورد هویج رود و پس از اتمام پخت، آبی در قابلمه باقی نماند. پس از اینکه هویج پخته شد، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود، سپس آن را به صورت نگینی خرد کنید.

 

نخود سبز را همراه با کمی آب و نمک بپزید و اجازه دهید آب آن کاملا تمام شود.

 

تخم مرغ‌ها را نیز آبپز کنید، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید.

 

حالا همه مواد سالاد الویه پخته و آماده ان، پس تخم مرغ هارو که باید سرد شده باشن، رنده میکنیم. میتونین بر طبق سلیقه تون تخم مرغ هارو به جای رنده کردن به صورت مکعب های کوچک هم خورد کنیم.

سالاد الویه بدون گوشت مرغ | طرز تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ

خیارشور را با آب سرد بشویید و به صورت نگینی خیلی ریز خرد کنید. سپس آن‌ها را در یک آبکش بریزید و اجازه دهید آب آن‌ها کاملا خارج شود. این کار باعث می‌شود سالاد آب نیندازد و بوی ترشیدگی از سالاد به مشام نرسد.

 

بعد سیب زمینی های سرد شده رو هم زنده یا خورد میکنیم.

 

سیب زمینی له شده، هویج نیگینی شده، نخود سبز پخته، تخم مرغ نگینی شده و خیازر شور خرد شده را در ظرف نسبتا جاداری ریخته و با هم مخلوط کنید.

 

در انتها برای مزه دار کردن سالاد الویه بدون مرغ از سس مایونز کم چرب استفاده کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، سس مورد استفاده برای سالاد الویه، سس مایونز است، ولی برای اینکه سالم‌تر باشد می‌توانید میزان مایونز را کمتر کرده و مقداری ماست چکیده‌ی شیرین، کمی آبلیمو، یکی دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را در کاسه‌ای ریخته و با هم مخلوط کنید تا سسی یکدست حاصل شود.

 

در نهایت ذرت، خیار شوری که خورد کردیم و به مقدار مورد نیاز سس مایونز هم اضافه میکنیم. بهتره سس رو در دو مرحله اضافه کنیم و سالاد رو هم زده و بچشیم تا بیش از حد نریزیم. سس حاصل را به مخلوط مواد اضافه کرده و هم بزنید تا سس به خورد مواد رود.

 

سالاد الویه را در ظرف سرو بکشید و به سلیقه خود تزیین کنید، سپس آن را 45 دقیقه الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

 

سالاد الویه بدون مرغ را می‌توانید با نان‌های سنتی مانند بربری یا سنگک و یا بدون نان و همراه با سبزیجاتی نظیر کاهو، گوجه فرنگی و جعفری ساطوری سرو کنید.

سالاد الویه بدون گوشت مرغ | طرز تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ

فوت و فن تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ

در صورت تمایل می‌توانید مقداری ژامبون نگینی خرد شده، زیتون بدون هسته‌ی خرد شده و یا ذرت پخته به سالاد الویه بدون گوشت مرغ اضافه کنید؛ ولی این را بدانید که غذای حاصل دیگر سالاد الویه نیست.

 

برای این سالاد الویه که مرغ ندارد هم میتونیم از ذرت پخته یخ زده و هم از کنسرو ذرت استفاده کنیم. در صورتی که از ذرت پخته یخ زده استفاده میکنیم بهتره تا ذرت رو داخل یه قابلمه بریزیم و روی حرارت ملایم بذاریم تا آب اضافیش کاملا تبخیر بشه.

 

رنده کردن مواد مورد استفاده در تهیه سالا الویه ساده بدون مرغ مانند هویج و خیار شور باعث آب انداختن سالاد می‌شود، بنابراین از این کار بپرهیزید.
برای افزایش ماندگاری سالاد الویه ای که مرغ داخلش نیست به مقدار مصرف هر وعده به آن سس اضافه کنید.

 

میزان آبلیموی مورد استفاده در تهیه سالاد الویه ساده بدون گوشت مرغ باید به اندازه‌ای باشد که بوی تخم مرغ را بپوشاند، ولی نباید آنقدر زیاد باشد که سالاد ترش شود.

سالاد الویه بدون گوشت مرغ | طرز تهیه سالاد الویه ساده بدون مرغ

افرادی که دچار فشار خون هستند بهتر است مقدار خیار شور را کم کرده و به جای سس مایونز از ماست استفاده کنند.

 

افرادی که یبوست دارند، بهتر است مقداری روغن زیتون به سالاد اضافه کرده و آن را همراه با سبزیجاتی نظیر کاهو و نان سبوسدار میل کنند.

 

به دلیل صرفه جویی در هزینه های جاری خانوارهای عزیز ایرانی در این نوشتار سایت سماتک تصمیم گرفت تا غذایی خوشمزه و ارزان را به شما آموزش دهد سالاد الویه ساده بدون مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که هزینه بسیار اندکی برای تهیه دارد امیدواریم از خوردن این غذا لذت ببرید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب