جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب

مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب کردن روی آتش و منقل؟ اگر می خواهید در یک روز تعطیل جوجه کباب خوشمزه درست کنید در اینجا به شما خواهیم گفت که باید جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم تا بتوانیم پس از طبخ از طعم خوشمزه آن لذت ببریم.

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم

جوجه کباب خانگی یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که ما ایرانی ها در منزل درست می کنیم و برای خوش طعم شدن آن می توان چند ترفند ساده را بکار برد تا جوجه کباب مزه دار شود. اگر می خواهید بدانید مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب، تا لذیذ و خوشمزه تر شود با این مقاله از سایت سماتک همراه ما باشید. پیاز، آب لیمو، زعفران، فلفل و ادویه‌ های مختلف تهیه کنید تا مایه جوجه کباب یا سس جوجه را آماده کنید. بعضی‌ ها هم از سس مایونز و خامه برای مزه دار کردن جوجه کباب کمک می‌گیرن! و در نهایت باید مرغ رو حداقل چندین ساعت و حداکثر یک شب تو این مواد قرار بدید و داخل یخچال استراحت بدید تا جوجه مزه دار بشود.

 

برای جوجه کباب مرغ را در چه موادی بخوابانیم؟ اگر می‌خواهید جوجه کباب مغز پخت و ترد درست کنید که علاوه بر ظاهر زیبا و مجلسی مرتب و به قول آشپز‌های رستورانی آرایش شده باشه باید در وهله اول یه تخته کار مناسب چوبی و یک چاقوی تیز داشته باشید. نحوه برش مرغ برای خواباندن در مواد جوجه کباب در طعم های مختلف فرق می‌کند و برای خواباندن جوجه کباب در مواد بهتر است شب قبل از طبخ، مرغ های تکه شده را در مواد بخوابانید تا عطر پیاز و آبلیمو کاملا به خرد آن برود. بسته به میزان جوجه هایتان می توانید مقدار استفاده از پیاز و آبلیمو را کم یا زیاد کنید و به هیچ وجه از زدن زعفران به موادتان غافل نشوید. وقتی تمام مواد را با هم مخلوط کردید نوبت آن است که ظرف جوجه را برای 12 ساعت درون یخچال قرار دهید.

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب

مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب

مواد خواباندن مرغ برای جوجه کباب سلیقه ای است و نخستین کاری که شما باید انجام دهید خرید مرغ و تکه کردن آن به شکل جوجه ای است و سپس باید جوجه ها را در مواد بخوانید. بهترین زمان برای خواباندن تکه های مرغ در مواد برای تهیه جوجه کباب یک روز کامل است تا جوجه هایتان ترد و خوشمزه شود. توصیه می کنیم به هیج وجه از کیوی داخل جوجه هایتان استفاده نکنید زیرا باعث نرم شدن بیش از حد جوجه ها می شود و باید بدانید که اصلی ترین چاشنی برای مزه دار کردن جوجه کباب، پیاز سفید و آب لیمو و زعفران است. توی اولین مرحله بعد از شستن مرغ‌ ها با آب سرد، به سراغ خواباندن مرغ در مواد برای کباب کردن خواهیم رفت.

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب

مواد لازم برای خواباندن مرغ برای جوجه کباب

طرز خواباندن جوجه کباب در مواد را با جزئیات در این بخش به شما عزیزان توضیح خواهیم داد و از شما تقاضا داریم با دستور مواد لازم برای خواباندن مرغ برای جوجه کباب همراه ما باشید:

 

• در ابتدا باید تمامی فیله‌ها را در ابعاد مناسب و یک ست خرد کرده و بشویید.

 

• سپس فیله‌ها را با زعفران دم‌کرده مخلوط کنید. هرچه میزان زعفران دم‌کرده مصرفی شما در طبخ زیادتر باشد، جوجه شما خوش‌ طعم و لذیذتر خواهد بود.

 

• باید محلول غلیظ دم کردۀ زعفران را به جوجه‌ های خام در ابتدای کار اضافه کنید. دلیلش این است که اگر بعد از اضافه کردن مواد، زعفران را اضافه کنید تقریبا همه چیز زعفرانی میشود جز خود جوجه ها! اینطوری جوجه بطور کامل طعم زعفران نمیگیرد و زعفران هم اسراف می شود چون با موادی آمیخته شده که بدرد خوردن نمی خورند و باید دور ریخته شود.

 

• آبلیمو و نمک برای خواباندن مرغ در مواد برای جوجه واجب التزامی است! یعنی نبود آنها جوجه را بی مزه می کند ولی بودن شان هم آنرا سفت میکند! برای حل این مشکل اول جوجه‌ ها را روغن مالی کنید (با روغن مایع) و سپس آبلیمو و نمک را به آن بیفزایید. با اینکار هم طعم دار می شوند و هم سفت نخواهند شد چون روغن اجازۀ نفوذ زیاد آبلیمو و نمک با داخل بافت مرغ را نمیدهد.

 

• پیاز را فقط خلالی کنید و به مواد خواباندن مرغ برای جوجه کباب اضافه کنید. رنده کردن یا له کردن باعث میشود پیاز به جوجه ها بچسبند و روی حرارت سریعا سرخ و سوخته شود که طعم تلخی به جوجه میدهد. بهترین راه خرد کردن خلالی پیاز است.

 

• پیاز و زعفران تا حد زیاد بوی بد مرغ را می گیرد. ولی میتوانید با اضافه کردن زردچوبه، فلفل سیاه آسیاب شدۀ تازه، کمی فلفل قرمز، فلفل دلمه‌ای نگینی، پودر پیاز و پودر سیر محکم کاری کنید.

 

• اگر با جوجۀ تند حال میکنید، پس دُز فلفل قرمز را بیشتر کنید.

 

• می توانید با اضافه کردن ماست به مواد خواباندن مرغ برای جوجه کباب، به تردی بیشتر گوشت مرغ کمک کنید. ماست موسیر انتخاب خوبی است. هر چند بهتر است بین ماست و روغن یکی را انتخاب کنید. همچنین اهل فن فرموده‌اند که روغن زیتون، خامه و سس مایونز هم طعمی رویایی به جوجه می دهند. البته باز هم میگویم نباید کل اینها با هم استفاده شود! هر یک به تنهایی. در بهترین حالت، می توانید هر کدام از این ترکیبات را جداگانه تست کنید و به فرمول اختصاصی خودتان برسید.

 

• من همیشه به اطرافیان توصیه میکنم که تکه‌ های مرغ را اندازۀ دهن گربه خرد نکنند! جوری خرد کنید که وقتی نوش جان میکنید حس رهایی و لذت داشته باشید!

 

• در نهایت موادتان را روی جوجه ها ریخته و آنرا چنگ بزنید تا میکس شوند. سپس روی آنها را سلفون بکشید.

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب

مدت زمان خواباندن مرغ در مواد

جوجه کباب چند ساعت در مواد بماند؟ حتما فیله‌های جوجه کباب را به مدت ۲‌تا ۳ ساعت در مواد مخصوص بخوابانید تا طعم ویژه‌ ای داشته باشد. حداقل زمان مورد نیاز برای خواباندن مرغ در مواد برای جوجه کباب، شش ساعت است و تکه‌ های مرغ هر چه زمان بیشتری در مواد بمانند، جوجه کباب خوشمزه‌ تر می‌شود. همچنین تا حد ممکن سعی داشته باشید که از قسمت بدون استخوان مرغ استفاده کنید. بهتر این است بعد از زدن مواد به مرغ های کبابی حدود 12 تا 24 ساعت در یخچال بگذارید تا مواد به خورد جوجه ها بروند.

 

خواباندن مرغ در آبلیمو و پیاز

توجه داشته باشید که آبلیمو و نمک بافت جوجه را سفت می‌ کند، برای همین توصیه می‌ کنیم که این مواد را هنگام طبخ و مرحله پایانی به مرغ ها اضافه کنید، برای نرم‌ تر شدن جوجه کباب نیز می‌ توانید به روی فیله‌ های مرغ به کمک برس مخصوص کره بمالید. بهتر است که پیاز را بسیار زیر نکرده و رنده درشت کنید تا به فیله‌ ها نچسبد. توجه داشته باشید که خواباندن مرغ در آبلیمو و پیاز تاثیر بسیار زیادی به روی طعم جوجه کباب شما دارد و می‌ توانید پیاز را با رنده درشت رنده کرده و یا به صورت درشت خرد کنید.

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب

خواباندن مرغ در سس مایونز

استفاده از سس مایونز به عنوان یکی از مواد خواباندن برای جوجه کباب اختیاری بوده، اما افزودن مقداری از آن در طعم جوجه کباب تاثیر به سزایی دارد. برای این منظور می توانید سس مایونز، ماست، آبلیمو، زعفران، نمک و پیاز خرد شده را مخلوط کنید. مخلوط فوق را به تکه‌ های مرغ اضافه کنید و با دست هم بزنید تا مواد به آن آغشته شوند. روی ظرف تان سلفون بکشید و در حدود 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم دار شوند.

 

ادویه برای خواباندن مرغ کبابی

برای طبخ جوجه کباب حتما از ادویه‌ جات با کیفیت استفاده کنید، زیرا ادویه‌ ها تاثیر بسیار زیادی به روی طعم جوجه کباب دارند‌. همچنین افزودن ادویه‌ هایی همچون دارچین، سماق و کاری باعث تغییر طعم و مزه اصلی جوجه کباب می‌شود، بنابراین اگر به چنین طعمی علاقه ندارید، از افزودن چنین ادویه‌ هایی به مواد لازم برای خواباندن مرغ برای جوجه کباب خودداری کنید.

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + مرغ را در چه موادی بخوابانیم برای کباب

مواد خواباندن جوجه کباب بسیار مهم است و توصیه می شود اگر می خواهید به طبیعت بروید و در آنجا طرز تهیه جوجه کباب با استخوان را لازم دارید و یادتان می رود که باید جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم بهتر است این دستور را همراه خود ببرید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب