رفتن مژه در چشم و بیرون آوردن مژه از چشم

رفتن مژه در چشم و بیرون آوردن مژه از چشم

رفتن مژه در چشم و بیرون آوردن مژه از چشم

شاید بارها مژه شما در چشم هایتان فرو رفته باشد و حتما می دانید که فرو رفتن مژه در چشم انسان چقدر درد آور است. اما سماتک در ادامه این مطلب روش هایی را به شما معرفی خواهد کرد که به آسانی می توانید مژه فرو رفته در چشم را بیرون بیاورید.

 

خارش چشم و التهاب بیش از حد آن از مواردی هستند که باعث افتادن مژه در چشم  میشوند و ازجمله اتفاقاتی است که ممکن است برای بسیاری پیش آمده باشد.افتادن ناخودآگاه مژه بسیار آزار دهنده است و همین مورد کافی است تا شما را از انجام دادن هر کاری منحرف کند.و اگر در حال مکالمه با کس دیگری هستید مالیدن زیاد چشم و یا پلک زدن به طور پیوسته باعث آزار فرد مقابل هم میشود.در این مقاله به چند روش میپردازیم تا بتوانید به راحتی و با امنیت خاطر مژه را از داخل چشم بردارید.

 

چرا افتادن مژه بسیار ناراحت کننده است ؟
به طور طبیعی مژه ی همه ی افراد ریزش دارد. اما بعضی از افراد  نسبت به دیگر افراد بیشتر در معرض ریزش مژه قرار دارند.به عبارتی کسانی که مژه های بلندتری دارند، کسانیکه بیشتر گریه میکنند و همچنین افرادی که در هنگام خستگی چشم خود را زیاد میمالند تجربه ی ریزش مژه ی بسیاری را هم با خود به همراه دارند.برای جلوگیری از این اتفاقات یکی از کارها این است که چشم را به آرامی بمالید و  با حرکت های آرام ، آن را بشویید.

 

چگونه مژه ی افتاده در چشم را برداریم ؟
در وهله اول از مالیدن و سیخونک زدن به چشم بپرهیزید که باعث آسیب رسیدن به گردی چشم میشود.در مراحل بعد نکات زیر را بخوانید و در صورت کارساز نبودن یکی دیگر از راه ها را امتحان کنید چرا که چشم یک عضو ظریف و حساسی است و در عین حال ارزشمند است بنابراین مراقب چشمان خود باشید.

 

روش شستن با آب
یک کاسه  را با آب جوشیده سرد پرکنید سپس همه‌ی صورت خود را در آن کاسه‌ی پر از آب فرو برده و چندین بار پلک بزنید تا مژه ی فرو رفته در چشمتان به آرامی بیرون بیاید.

 

بیرون آوردن مژه با انگشت تمیز
دست های خود را با آب و صابون آنتی باکتریال بشویید و سپس با حوله‌ی تمیز خشک کنید. یک آینه مقابل صورت خود بگیرید تا بتوانید محل دقیق مژه ی فرورفته در چشمتان را پیدا کنید.با یک دست چشمان خود را باز نگه دارید و از دست دیگر برای بیرون راندن مژه استفاده کنید به این صورت که با نوک انگشتان سعی در بیرون راندن مژه از کره‌ی چشم بکنید.

 

یکی دیگر از روش ها این است که مژه را به سمت گوشه ی چشم بکشید و با یک دستمال تمیز نخی ، که آغشته به آب و یا آب شور است سعی در بیرون راندن مژه از چشم بکنید.اما نکته ای که قابل توجه است این است که در این روش باید مطمئن شوید که مژه در سفیدی چشم قرار گرفته است نه در عنبیه ی چشم. قبل انجام این روش باید ناخن هایتان به طور کامل کوتاه شده باشند.در غیر این صورت شما در معرض زخمی شدن چشم و باکتری های مضر قرار میگیرید.

 

استفاده کردن از محلول سالین و قطره چکان
سرتان را به سمت عقب کج کنید و با استفاده از محلول و قطره چکان 3-2 قطره از آن را در چشم بریزید و بعد از چند بار پلک زدن مژه را به بیرون برانید.

 

منتظرخوابیدن خود باشید !
در خواب ازچشم ترشحاتی بیرون میاید که که باعث پاک شدن چشم از اجسام خارجی میشود. بنابراین ممکن است بعد از بیدار شدن از خواب متوجه بیرون آمدن مژه از چشمتان شوید.

 

کندن پوست پیاز و یا خرد کردن
پیاز حاوی ماده ای به نام پروپنتیال-اس-اکسید که با کندن پوست آن و یا خرد کردن باعث ریزش اشک از چشم میشود بنابراین با چند دقیقه گریه کردن میتوان این مشکل را حل کرد.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد ؟
روش های بالا از جمله راه هایی هستند که در بیشتر موارد کارسازند اما در صورتی که فکر میکنید آسیب جدی به چشمتان وارد شده است مانند کم شدن بینایی و یا جراحت در چشم و … در این صورت حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب