ترفندهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

ترفندهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک وسیله مهم است، بنابراین نیاز به نگهداری دارد. عدم نگهداری درست ماشین لباسشویی، آن را به یک وسیله ناکارآمد تبدیل خواهد کرد، ضمن اینکه این ماشین هزینه‌های تعمیر و بازسازی زیادی را بر شما تحمیل خواهد کرد. تمام این مطالب نشان می‌دهد که نگهداری از ماشین اهمیت زیادی دارد. در اینجا یکی از مقالات سایت زومیت، مرجع راهنمای خرید و نگهداری از لوازم خانگی، را می خوانید.

 

نکات مهم برای طول عمر ماشین لباسشویی

در این مقاله قصد داریم 5 نکته مراقبت از ماشین‌لباسشویی را به شما ارائه دهیم تا ماشین شما در طول سال‌ها به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز داشته باشد و برای مدت طولانی دوام بیاورد. نکته مهمی که باید به آن دثقت داشته باشید، این است که فارغ از برند ماشین لباسشویی، می بایست موارد زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید مراقبت های اولیه را از آن به عمل آورید.

 

نکته شماره 1: ماشین لباسشویی خود را بر روی سطح قرار دهید

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام استفاده از ماشین‎لباسشویی مرتکب می‌شوند، این است که از بررسی صافی سطح و تراز بودن ماشین غافل می‌شوند. این موضوع نه تنها برای پایه دستگاه شما مشکل ایجاد می‌کند، بلکه به کف محیط نیز آسیب می‌زند. از طرفی ارتعاشات دستگاه در طول چرخه چرخش به کف فشار وارد می‌کند و حتی ممکن است بعد از مدتی منجر به شکستن کاشی‌ها و سایر کفپوش‌ها شوند.

 

علاوه بر این، اگر ماشین لباسشویی تراز نباشد، می‌تواند در هنگام شستشو روی زمین حرکت کرده و به بدنه دستگاه آسیب وارد کند. پایه دستگاه نیز ممکن است تحت تأثیر این فرآیند قرار گیرد. اکثر مدل‌های ماشین پایه‌هایی دارند که می‌توان آن‌ها را در جهت‌های عقربه‌ساعت‌ و خلاف جهت عقربه‌های ساعت چرخاند. این چرخش برای مدل قرارگیری ماشین در قسمت بالا یا پایین انجام می‌شود.

 

نکته شماره 2: فیلتر پرز ماشین لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید

وقتی لباس‌هایتان را می‌شویید، تمیز کردن سریع فیلتر پرز بسیار مهم است. اگر بعد از هر بار شستشو نمی‌توانید فیلتر پرز را تمیز کنید، بهتر است هر چند روز یکبار آن را تمیز کنید. این موضوع باعث می‌شود فیلتر بتواند پرزهای لباس‌های جدید را جمع‌آوری کند و به کارکرد موثر ماشین‌لباسشویی کمک کند. شما باید پرزها و همچنین باقیمانده مواد شوینده یا نرم‌کننده را از فیلتر جدا کنید، زیرا حتی در بهترین انواع این دستگاه ها (مثل ماشین های لباسشویی دوو) این موارد توانایی ماشین را در گرفتن پرزها کاهش می‌دهند. برای شستن فیلتر پرز می‌توانید از آب استفاده کنید.

 

نکته 3: هرگز ماشین را بیش از ظرفیت آن بیش از حد بارگذاری نکنید

اگر بار لباس‌های شسته شده شما به طور مکرر از ظرفیت ماشین لباسشویی بیشتر باشد، مطمئناً ماشین دچار مشکل خواهد شد. بارگذاری بیش از حد دستگاه به این معنی است که لباس‌ها فضایی برای غلتیدن و تمیز شدن مناسب ندارند. این موضوع از تمیز کردن لباس‌ها نیز جلوگیری می‌کند. سعی کنید ماشین لباسشویی را متناسب با تعداد اعضای خانواده خود و میانگین لباس های کثیف انتخاب کنید. با جستجوی عباراتی مثل ماشین لباسشویی ال جی با ظرفیت های مختلف در سایت زومیت می توانید به لیست کاملی از انواع ماشین های لباسشویی ال جی برسید.

 

نکته 4: ماشین لباسشویی را تمیز کنید

ممکن است این تصور را داشته باشید که ماشین‌ لباسشویی خود به خود تمیز می‌شود. از این گذشته، آب همیشه از ماشین عبور می‌کند، بنابراین احتمال کثیف شدن آن وجود ندارد، اما اصلاً اینطور نیست، چرا که مواد شوینده، مواد نرم‎کننده، مواد غذایی، باکتری‎ها و… در فضای ماشین جمع شده و بر کارایی آن و همچنین تمیزی لباس شما تأثیر می‌گذارند.

 

نکته حرفه‌ای: می توانید دستگاه را با بار خالی روشن کنید و جوش شیرین، سرکه سفید یا محلول پاک‌کننده ماشین را به آن اضافه کنید.

 

جدیدترین مدل های ماشین لباسشویی از برندهای مختلف دارای چرخه شستشو معروف به بهداشت وان، خود تمیز‌شوندگی و غیره هستند. این چرخه‌های شستشو برای تمیز کردن ماشین و اطمینان از پاک شدن کف صابون و تمیز شدن لباس‌های شما اهمیت دارند. چنین مواردی بر روی قیمت ماشین لباسشویی نیز تاثیر زیادی دارند.

 

نکته شماره 5: محفظه‌های مواد شوینده و نرم‌کننده پارچه را به صورت دوره‌ای پاک کنید

کشوی مواد شوینده، اندازه‌گیری مقدار مواد شوینده‌ای که باید برای هر بار شستشو استفاده کنید را آسان می‌کند. با این حال، در طی یک دوره زمانی، باقیمانده‌ها می‌توانند در کشو جمع شوند و دسترسی مواد شوینده تازه به وان شستشو را سخت کنند. همین مشکل ممکن است در مورد محفظه نرم‌کننده پارچه نیز رخ دهد. هر گونه تجمع در محفظه مواد‌شوینده یا نرم‌کننده می‌تواند منجر به نشتی شود. این محفظه‌ها را بیرون آورده و تمیز کنید یا مقداری آب درون محفظه‌ها بریزید و آن‌ها را با مسواک تمیز کنید.

 

ماشین لباسشویی خود را در محلی نصب کنید که با دیوار تماس نداشته باشد و از هر طرف چند سانتی‌متر فاصله داشته باشد. همچنین مهم است که درب ماشین را حداقل 15 تا 20 دقیقه پس از اتمام شستشو باز نگه دارید. گردش هوا تضمین می‌کند که ماشین قبل از بسته شدن درب کاملا خشک می‌شود و از رشد کپک جلوگیری می‌کند.

 

طول عمر ماشین‌لباسشویی برند

ماشین لباسشویی‌های برند همواره برای خرید پیشنهاد می‌شوند، بنابراین بسیاری از افراد تمایل دارند در مورد قیمت آن‌ها نیز اطلاعات لازم را به دست آورند. با مراجعه به صفحه قیمت ماشین لباسشویی می‌توانید این ماشین‌ها را از نظر قیمت مقایسه کنید. با این وجود، قیمت بعضی از ماشین‌ها مانند قیمت ماشین لباسشویی ال جی مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد، چرا که آن‌ها اغلب طول عمر بیشتری دارند.

 

اگر قصد خرید ماشین‌لباسشویی دارید، می‌توانید به صفحه راهنمای خرید ماشین لباسشویی مراجعه کرده و از مطالب مهم در این زمینه استفاده کنید.

ترفندهای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

جمع‌بندی

طول عمر ماشین لباسشویی را می‌توان با ترفندهای مختلف مانند تمیزکاری روتین، انتخاب سطح مناسب برای جای‌گذاری، تمیزکاری فیلتر به شکل منظم و دوره‌ای، باز  گذاشتن درب ماشین بعد از هر بار شستشو، فاصله مناسب با دیوار، بارگیری ماشین متناسب با ظرفیت و… افزایش داد.

جدیدترین مطالب