نحوه دریافت ویزای استارتاپ هلند چگونه است؟

نحوه دریافت ویزای استارتاپ هلند چگونه است؟

اخذ ویزای استارتاپ هلند یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور و کسب اقامت دائم هلند است. استانداردهای بالای زندگی، خدمات اجتماعی باکیفیت و امنیت از جمله مزایای مهاجرت به هلند است. از طرف دیگر اقتصاد هلند یکی از اقتصادهای برتر دنیا است که سهم عمده‌ای در بازار جهانی دارد.

 

حمایت از ایده‌های خلاقانه برای شروع کسب‌وکارهای جدید یکی از استراتژی‌هایی است که نقش مهمی در توسعه اقتصاد این کشور دارد. این سیاست اقتصادی موجب شده است تا سالانه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و افراد خلاق در زمینه ایده‌های استارتاپی جذب اقتصاد این کشور شوند.

 

انواع ویزای هلند در حوزه کسب و کار

قبل از شروع بحث درباره ویزای استارتاپ هلند لازم است با انواع ویزا در حوزه کسب‌وکار آشنا شویم.

 

ویزای بیزینس: این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند با کشور مقصد مراودات تجاری برقرار کنند. همچنین افرادی که قصد دارند در کنفرانس‌ها و سمینارهای تجاری در حوزه کسب‌وکار خود شرکت کنند باید برای ویزای بیزینس که همان ویزای تجاری است درخواست دهند.

 

ویزای استارتاپ: منظور از استارتاپ، طرح یک ایده جدید و منحصربه‌فرد برای کسب‌وکار است که بتواند به سود تجاری خوبی دست یابد. مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ فرصت خوبی برای آغاز کسب‌وکار در کشور دیگر و اخذ اقامت آن کشور است. ویزای استارتاپ هلند یک نمونه از ویزای استارتاپی است.

 

ویزای کارآفرینی: نوع دیگری از ویزا، ویزای کارآفرینی است و کارآفرینانی آن را درخواست می‌دهند که تلاش می‌کنند کسب‌وکار خود را در سطح بین‌الملل گسترش دهند. ویزای کارآفرینی مخصوص افرادی است که صاحب یک تجارت گسترده هستند و با سرمایه‌گذاری در کشورها یا مناطق دیگر تلاش می‌کنند کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

نحوه دریافت ویزای استارتاپ هلند چگونه است؟

ایده های خلاقانه راهی برای کسب و کار جدید

ارائه یک ایده خلاقانه که قابلیت اجرا داشته و بازدهی مالی خوبی داشته باشد استارتاپ نام دارد. صاحبان این ایده‌های جدید با اثبات بالفعل بودن ایده خود می‌توانند ویزای استارتاپ دریافت کنند. هلند نیز از جمله کشورهایی است که از ایده‌های استارتاپی حمایت کرده و به دارندگان ایده‌های استارتاپی موفق، ویزای استارتاپ هلند اعطا می‌کند.

 

هر فردی که بتواند از طریق بیزینس پلن جامع نشان دهد که ایده استارتاپی او قابلیت اجرا دارد و می‌تواند در شکوفایی اقتصاد هلند نقش داشته باشد واجد شرایط دریافت ویزا است. برای این کار باید از تمام قوانین و الزامات حاکم بر فرایند مهاجرت از طریق استارتاپ پیروی کرد. اخذ ویزای استارتاپ هلند یا هر کشور دیگر نیازمند آگاهی از قوانین حقوقی و تجاری آن کشور است.

 

به همین دلیل لازم است به مؤسسات مهاجرتی و استارتاپی معتبر مراجعه کنید. اپلای 4 یک مرجع تخصصی استارتاپی است که با تیم مشاوره خود بهترین راهکارهای قانونی اخذ ویزای استارتاپ را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

 

شرایط دریافت ویزای استارتاپ هلند

فرایند مهاجرت از طریق استارتاپ دارای قوانین و الزامات مشخصی است که با پیروی از آن‌ها می‌توان ویزای استارتاپ هلند را دریافت کرد. در ابتدا باید مشخص شود که متقاضی دریافت ویزای استارتاپ شرایط لازم برای این کار را دارد یا خیر. در ادامه شرایط دریافت ویزای استارتاپ کشور هلند آمده است. در ابتدا صاحب ایده استارتاپی باید برای اخذ مجوز اقامت یک‌ساله درخواست دهد. مراحل مختلف در فرایند مهاجرت از طریق استارتاپ به هلند عبارت‌اند از:

 

1. تسهیلگر استارتاپ

یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ هلند همکاری با تسهیلگر یا به‌عبارت‌دیگر یک مشاور تجاری است. تسهیلگران باید تجربه و سابقه لازم در زمینه هدایت استارتاپ‌ها را داشته باشند. برای این کار باید بین دو طرف یعنی صاحب ایده استارتاپی و تسهیلگر قرارداد رسمی امضا شود. بعد از امضای قرارداد، تسهیلگر بر اساس نیاز استارتاپ حمایت‌های مالی در اختیار صاحبان مشاغل استارتاپی قرار می‌دهد.

 

2. یک ایده خلاقانه

خلاقانه بودن ایده پیشنهادی، از دیگر شرایط اخذ ویزای استارتاپ هلند و هر کشور دیگر است. صاحب ایده استارتاپ باید از طریق یک طرح جامع، خلاقانه و کارآمد بودن ایده خود را اثبات کند. آژانس تصدی هلند (RVO) با بررسی ایده استارتاپی مشخص خواهد کرد که آیا طرح شما جدید است یا خیر. برای این کار باید طرح جدید دارای این ویژگی‌ها باشد:

 

بیزینس دارای طرحی جدید باشد و قبل از این در هلند اجرا نشده باشد.

 

• طرح جدید دارای رویکرد سازمانی و فرایند نوآورانه جدید باشد.

 

در شکوفایی اقتصاد هلند نقش داشته و فرایند توزیع یا بازاریابی این کشور را نیز درگیر کند.

نحوه دریافت ویزای استارتاپ هلند چگونه است؟

3. ارائه برنامه های عملیاتی توسط صاحب کسب و کار

صاحبان ایده استارتاپی باید اطلاعات لازم و کامل درباره ساختار سازمان، پرسنل، نقش‌ها و وظایف و هدف شرکت را مشخص کنند. همچنین انتخاب محل کسب‌وکار از دیگر الزامات فرایند دریافت ویزای استارتاپ هلند است. فعالیت‌های سال اول پروژه، چگونگی برنامه‌ریزی و تمام مراحل راه‌اندازی باید کاملاً تشریح شود.

 

4. ثبت نام در بانک اطلاعات سوابق شخصی

مرحله دیگر در فرایند مهاجرت از طریق استارتاپ به هلند ثبت‌نام در بانک اطلاعات سوابق شخصی برای تعیین هویت و دسترسی به مقامات است. با ثبت‌نام در شورای محلی، فرد یک شماره با نام شماره خدمات شهروندی (BSN) دریافت می‌کند؛ البته اگر متقاضی، غیرمقیم باشد باید اطلاعات خود را در پایگاه‌ داده‌های سوابق غیرمقیم (RNI) ثبت کند. به‌منظور درخواست مجوز اقامت یا ثبت‌نام در شورای محلی باید با یک مرکز مهاجرتی هلند تماس بگیرید.

 

مؤسسه مهاجرت استارتاپی اپلای 4 تمام اطلاعات لازم در زمینه اخذ ویزای استارتاپ هلند را در اختیار متقاضیان قرار داده و در این مسیر پشتیبان و مشاوری امین خواهد بود.

 

5. ثبت شرکت

از دیگر شرایط و اقدامات ضروری برای اخذ ویزای استارتاپ هلند ثبت شرکت استارتاپی است. برای این کار صاحب ایده استارتاپی باید در دفتر اتاق بازرگانی هلند (KVK) یا با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، شرکت خود را ثبت کند. بعد از ثبت شرکت، اطلاعات متقاضی برای اداره امور گمرک و مالیات ارسال می‌شود تا شماره VAT صادر شود.

 

6. افتتاح حساب تجاری و حساب شخصی در بانک

در ادامه فرایند مهاجرت از طریق استارتاپ و اخذ ویزای استارتاپ هلند باید متقاضی یک حساب تجاری در بانک افتتاح کند. شما به‌عنوان صاحب ایده استارتاپی می‌توانید از طریق بانک‌های مختلفی که در هلند فعالیت می‌کنند یک حساب ایجاد کنید. برخی از مهم‌ترین بانک‌ها عبارت‌اند از: بانک‌های AMRO، Rabobank، ABN و ING.

 

ازآنجایی‌که قبلاً در اتاق بازرگانی هلند ثبت‌نام کرده‌اید و همچنین قرارداد همکاری با تسهیلگر دارید از طریق اسکن سریع NVB یک حساب بانکی تجاری در یکی از بانک‌های هلند افتتاح کنید. در طول 5 روز کاری بانک به شما اطلاع خواهد داد که آیا می‌توانید در هلند حساب تجاری افتتاح کنید یا خیر. این مورد برای متقاضیان کشورهای خارج از حوزه پرداخت‌های یکپارچه یورو است. همچنین لازم است یک حساب بانکی شخصی نیز افتتاح کنید که برای این کار باید شماره خدمات شهروندی (که قبلاً توضیح داده شد)، خلاصه ثبت کسب‌وکار و مجوز اقامت داشته باشید.

 

مؤسسه اپلای 4 پیشگام در اخذ ویزای استارتاپ و توسعه بین‌المللی استارتاپ‌های مختلف، مرجعی مطمئن برای اخذ ویزای استارتاپ هلند و سایر کشورهای جهان است.

 

7. تعیین مسائل شخصی و خانوادگی

در فرایند ویزای استارتاپ هلند متقاضی باید موضوعات شخصی و خانوادگی خود در زمینه تمکن مالی، محل زندگی و اخذ اقامت برای خانواده را نیز مشخص کند. متقاضی باید تمکن مالی کافی برای اقامت و تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را داشته باشد.

نحوه دریافت ویزای استارتاپ هلند چگونه است؟

خلاصه شرایط اخذ ویزای استارتاپ هلند

در فرایند مهاجرت از طریق استارتاپ و دریافت ویزای استارتاپ هلند، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

 

• طرح یک ایده جدید که قابلیت اجرایی و سودآوری داشته باشد.

 

• همکاری با یک تسهیلگر و عقد قرارداد رسمی. تسهیلگر نباید از اعضای خانواده یا نزدیکان باشد.

 

• علاوه بر جدید بودن ایده استارتاپی، صاحب ایده برنامه‌ مشخصی برای تبدیل طرح به بیزینس داشته باشد.

 

• ثبت کسب‌وکار در دفتر اتاق بازرگانی هلند

 

• افتتاح حساب تجاری و حساب شخصی در بانک

 

• برخورداری از تمکن مالی کافی برای زندگی و اقامت در هلند

 

جمع‌بندی

مهاجرت از طریق استارتاپ یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی است که از طریق آن می‌توان از مزایای زندگی در یک کشور پیشرفته بهره‌مند شد. کشور هلند یکی از بهترین کشورهای دنیا برای فعالیت اقتصادی و توسعه کسب‌وکارهای استارتاپی است. برای این کار متقاضی باید دارای یک ایده خلاقانه و کاملاً جدید باشد تا با اثبات کارایی و عملی‌بودن آن ایده بتواند ویزای استارتاپ هلند را کسب کند.

 

درخواست اخذ ویزا، یافتن یک تسهیلگر و عقد قرارداد رسمی با تسهیلگر، ثبت شرکت، ثبت‌نام در بانک اطلاعات شخصی و افتتاح حساب بانکی تجاری و شخصی از دیگر مراحل فرایند مهاجرت از طریق استارتاپ به هلند است. مؤسسه اپلای 4 با سابقه درخشان در زمینه اخذ ویزای استارتاپ هلند، ویزای استارتاپ کانادا و… و بهره‌مندی از مشاوران متخصص، مشاوری مطمئن در حوزه مهاجرت استارتاپی است.

جدیدترین مطالب