چیدمان صندلی های هواپیما

چیدمان صندلی های هواپیما

چیدمان صندلی های هواپیما

هواپیماهای که مسافربری هستند و به تازگی وارد ناوگان هوایی شده اند نمای داخلی بسیار مدرنی دارند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر چیدمان صندلی های هواپیما را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

بخش اعظم مسافران هوایی بلیط بخش «اکونومی» هواپیما را خریداری می‌کنند تا هزینه کمتری بپردازند. با این وجود شرکت‌های هوایی بخش اعظم درآمد خود را از قسمت جلوی هواپیما کسب می‌کنند که اصلاحا به آن «بیزینس» گفته می‌شود و خدمات متفاوت را در اختیار مسافران می‌گذارد.

 

مسافرانی که این کلاس «بیزینس» را برای مسافرت‌های هوایی خود در نظر می‌گیرند معمولا صندلی‌های بهتر در اختیار دارند، چند مدل غذا دریافت می‌کنند، نمایشگر اختصاصی در اختیار آنها گذاشته می‌شود و در مجموع به واسطه پول بیشتری که پرداخت کرده‌اند سرویس‌های بهتر و بیشتری را مورد استفاده قرار می‌دهند. اما شرکت‌های هوایی برای آنکه درآمد بیشتری از این بخش به دست آورده چه تمهیداتی اندیشیده‌اند؟ در جدیدترین اقدامات یک صندلی ویژه طراحی شده است که به مسافران بخش «بیزینس» امکان می‌دهد هر آنچه که تصورش را نمی‌کنند هم در اختیار داشته باشند و بیشتر از هر زمان دیگر احساس راحتی کنند.

چیدمان صندلی های هواپیما

یکی از مهمترین بخش هواپیما برای مسافران صندلی می باشد که در طول سفر راحت بتوانند در آن استراحت نموده و از سفر هوایی خود لذت ببرند به تازگی صندلی های جدیدی را برای هواپیماهای مسافربری طراحی نموده اند که بسیار خاص و با امکانات فراوانی می باشد.

 

این نوآوری در صندلی‌های هواپیما که «اُپتیما» نامگذاری شده است در استدیوی طراحی‌های هوایی «آکومِن» ارایه شد. مرکز مذکور در آخرین «نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی» که به مدت یک هفته در شهر هامبورگ آلمان برگزار شده بود، طرح جدید خود را در معرض دید عموم قرار داد. به گزارش سماتک این حق امتیاز که هم‌اکنون مدل اولیه آن ساخته شده است نوعی چرخش کاربردی در پیکربندی صندلی‌های معمولی هواپیما را شامل می‌شود. در خطوط هواپیمایی بزرگ از جمله «اَمریکن»، «لوفتانزا» و «قطر ایروِیز» صندلی‌های کلاس «بیزینس» دو به دو در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و به صورت چرخشی پشت سر یکدیگر قرار دارند که البته پشت هر صندلی یک نمایشگر کار گذاشته شده است تا مسافر ردیف بعدی بتواند از آن استفاده کند.

چیدمان صندلی های هواپیما

ولی در طراحی جدید مسافران می‌توانند در یکی از دو ردیف صندلی که به صورت متفاوت کار گذاشته شده است بنشینند. در این روش صندلی‌های «الف» و «ب» در کنار یکدیگر قرار دارند و به صورت مستقیم در جلوی ردیف بعدی کار گذاشته شده‌اند که البته برای هر مسافر هم یک نمایشگر لمسی در نظر گرفته شده است. آنها در کنار ردیف دیگر قرار دارند که دو صندلی «ج» و «د» د آن قرار دارد. دو صندلی «ج» و «د» با زاویه مشخص از مرکز هواپیما نصب شده‌اند. زمانی که فرد قصد دارد صندلی خود را بخواباند تا روی آن استراحت کند، افرادی که روی صندلی «الف» و «ب» قرار دارند می‌توانند پای خود را زیر صندلی «ج» و «د» دراز کنند و مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

چیدمان صندلی های هواپیما

این طراحی به گونه‌ای است که هر فرد می‌تواند دسترسی‌های عادی خود را داشته باشد و بدون آنکه برای فرد کناری خود مشکل ایجاد کند خدمات مورد نیاز را به کار برد. این طراحی به گونه‌ای است که دسترسی مسافران روی هر صندلی که نشسته باشند را به راهرو آسان می‌کند، صندلی به صورت مسطح و راحت طراحی شده است، رفت و آمد فرد از روی صندلی مزاحمتی برای دیگر مسافران ایجاد نمی‌کند و به اندازه کافی حریم شخصی هر مسافر در نظر گرفته شده است تا هیچ کس مزاحم او نشود.

چیدمان صندلی های هواپیما

به هر حال، اگر این روزها با خطوط هوایی «یونایتد» در آمریکا مسافرت کنید مشابه این صندلی‌ها را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. شرکت «آکومِن» با این ایرلاین قراردادی را منعقد کرده است تا سیستم پیکربندی «پولاریس» خود را در اختیار آنها بگذارد که این سیستم مشابهت‌های زیادی به «اُپتیما» دارد. «پولاریس» به صورت انحصاری فقط برای شرکت «یونایتد» طراحی شده است و در مقابل سیستم «اُپتیما» می‌تواند در تمامی خطوط هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

چیدمان صندلی های هواپیما

«ریچارد نیکلاس» یکی از طراحان ارشد شرکت «آکومِن» در این خصوص گفت: «ما طراحی و تولید نسخه عمومی صندلی را آغاز کردیم که می‌تواند وارد بازار تجاری شود و توسط تمامی شرکت‌های هوایی مورد استفاده قرار گیرد. این طراحی به گونه‌ای است که از فضای داخل هواپیما استفاده بهتری می‌شود و حریم شخصی مسافران بیشتر حفظ می‌شود». به عقیده نیکلاس، گزینه‌ها در این زمینه بی‌پایان هستند و طراحی مدرن می‌کوشد آنها را در اختیار مردم قرار دهد.

چیدمان صندلی های هواپیما

بیشتر شرکت‌های هواپیمایی به چیدمان جدید صندلی‌ها فکر نمی‌کنند و فقط طرح‌های تجاری برای فروش بیشتر بلیت را مورد توجه قرار می‌دهند. باید توجه داشت طراحی متفاوت صندلی هواپیما،‌ آزمایش آن و گرفتن مجوزهای لازم برای ورود این صندلی به هواپیماهای تجاری چندین سال طول می‌کشد. این صندلی‌ها می‌بایست سبک باشند تا میزان مصرف سوخت هواپیما کاهش یابد. دوام صندلی‌ها باید زیاد باشد، تعمیر آنها آسان باشد، تمیز کردن آنها دشواری نداشته باشند، آماده سازی آنها در کوتاه‌ترین زمان انجام شود و … تمامی این موارد در صندلی‌های «اُپتیما» لحاظ شده است.

چیدمان صندلی های هواپیما

«ورِنا پاپکی-هلتنِس» یکی از طراحان صنعتی در دانشگاه ایالتی آیوا که در زمینه حمل و نقل تخصص دارد در این خصوص گفت: «اگر شما امسال یک صندلی جدید طراحی کنید و بتوانید امسال همه مشکلات آن را برای ورود به بازار از بین ببرید، ۲۵ سال طول می‌کشد تا این صندلی به صورت عمومی در هواپیماها مورد استفاده قرار گیرد».

چیدمان صندلی های هواپیما

البته باید توجه داشته باشید که صندلی‌ها می‌بایست انعطاف‌پذیر باشند تا مبتنی بر خطوط هوایی مختلف مورد استفاده قرار گیرند. زمانی که مسافر روی این صندلی‌ها می‌نشیند می‌بایست احساس راحتی کند و تمامی این موارد در «اُپتیما» در نظر گرفته شده است. «آنتونی هارکاپ» یکی از مدیران ارشد شرکت «آکومِن» گفت: «حریم خصوصی یک مسافر نباید باعث از بین بردن حریم خصوصی فرد دیگر شود». این همان نکته‌ای است که در طراحی صندلی‌های جدید در نظر گرفته شده است.

 

منبع: mobna.com

جدیدترین مطالب