آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

باز کردن قفل درب خودرو بدون داشتن کلید برای رانندگانی است که کلید خودروشان را داخل ماشین جا گذاشته اند. باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید و با استفاده از سیم، بند کفش، آنتن و… امکان پذیر است که در ادامه آموزش تصویری باز کردن قفل درب راننده، درب صندوق عقب و درب شاگرد آورده شده است.

 

آموزش باز کردن قفل درب ماشین

برای باز کردن قفل درب ماشین زمانی که کلید را فراموش کرده‌اید می توانید از بند کفش، آنتن خودرو یا حتی برف پاک کن استفاده کنید. این روش‌ها ممکن است به نظر باورنکردنی برسند، اما قطعاً جواب می‌دهند، البته به مدل ساخت ماشین شما نیز بستگی دارد. وارد شدن به خودروهای جدیدتر با سیستم امنیتی و قفل های اتوماتیک، سخت‌تر است اما غیر‌ممکن نیست. شما حداقل می‌توانید قبل از برقراری تماس با یک فرد حرفه‌ای، این روش‌ها را امتحان کنید. مکانیزم قفل شدن درب خودرو در ماشین های مختلف متفاوت میباشد. مدل های جدیدتر همگی قفل برقی دارند و برای باز کردن آنها بایستی ریموت کنترل داشته باشیم. اما ماشین های قدیمی تر معمولا بصورت دستی باز میشوند.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

برخی از خودروها دستگیره درب آنها در داخل خودرو و پایین پنجره میباشد و بقیه هم دستگیره ای دارند که با کشیدن آن به سمت خودتون میتوانید آن را باز کنید. تصور کنید که برای رسیدن به محلی عجله دارید و زمانی که به خودرو می‌رسید، متوجه می‌شوید که سوییچ را در داخل ماشین جا گذاشته‌اید؛ چنین موقعیتی بسیار آزار‌دهنده است. می‌توانید با امداد خودرو و یا یک کلیدساز تماس بگیرید، اما چنین کاری مستلزم صرف وقت و هزینه است و حتی ممکن است خودروی شما را با جرثقیل از محل خارج کنند. اگر سوئیچ خود را در داخل خودرو جا گذاشته اید، نیازی نیست برای باز کردن درب خودرو فردی ماهر را بیاورید. ورود به خودروهایی با قفل های اتوماتیک، قفل های دستی یا حتی ورود به صندوق عقب خودرو خیلی دشوار نیست. روش هایی وجود دارد که شما می توانید بدون سوییچ قفل درب ها را باز کنید.

 

آموزش باز کردن قفل درب ماشین با بند کفش

انجام این کار به نظر مأموریتی غیر‌ممکن است اما شما می‌توانید با استفاده از یک بند‌ کفش ظرف چند ثانیه درب ماشین را باز کنید. یکی از بند‌ کفش‌های خود را در آورید، نوع دیگری بند محکم هم مناسب است، یک گره محکم در وسط آن ایجاد کنید، طوری که بتوانید با کشیدن انتهای بند، گره را سفت کنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

هر طرف بند را در یک دست بگیرید، از گوشه درب ماشین، بند را وارد کنید. با جلو و عقب کردن آن سعی کنید تا جایی که به دستگیره قفل برسد، بند را به پایین هدایت کنید. سپس با کشیدن دو سمت بند آن را دور دستگیره محکم کنید. با بالا کشیدن بند، قفل را باز کنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

این روش برای خودروهایی که قفلشان بر روی سطح داخلی درب است، جواب نمی‌دهد. اما اگر قفل درب خودروی شما مانند چیزی که در عکس می‌بینید، دستگیره‌ای رو به بالا دارد، شانس خوبی دارید که این روش را امتحان کنید.

 

آموزش باز کردن قفل درب ماشین با سیم

در صورتی که بتوانید با استفاده از نوعی اهرم گوشه درب را کمی باز کنید، خواهید توانست که با استفاده از یک تکه چوب، کیسه هوا و یک تکه سیم فلزی درب خودرو را باز کنید. ابتدا سعی کنید از قسمت بالا چوب را وارد درب کنید. برای اینکه رنگ آسیب نبیند، از یک پوشش (ترجیحاً پلاستیکی) دور چوب استفاده نمایید. حالا کیسه هوا را وارد کنید و با پمپاژ هوا درون کیسه بین درب و بدنه ماشین فاصله بیشتری ایجاد کنید. تکه چوب را بیشتر به سمت داخل بفشارید تا شکافی قابل قبول شکل بگیرد. حالا با وارد کردن سیم فلزی به شکاف، درب را با احتیاط باز کنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

اگر کیسه هوا ندارید، کار کمی سخت می‌شود اما باز هم می‌توانید درب را با سیم تان باز کنید.

 

باز کردن قفل درب راننده با نوار پلاستیکی

اگر مکانیسم قفل درب به جای سطح داخلی، در بالای آن قرار گرفته، می‌توانید از یک نوار پلاستیکی استفاده کنید که احتمالاً از روش بند کفش هم آسان‌تر است. البته باز هم نیاز است که مقداری گوشه در را با استفاده از کیسه هوا یا وسیله دیگری باز کنید.

 

آموزش باز کردن قفل درب ماشین با آویز لباس

یکی دیگر از روش‌های معمول برای باز کردن درب خودرو استفاده از آویز لباس است. طریقه انجام کار مانند متد‌های قبلی است و برای قفل‌های دستی روش مناسبی محسوب می‌شود. برای قفل‌های اتوماتیک یک روش دیگر را امتحان کنید. با کمک انبردست آویز را از هم باز کنید تا یک میله باریک و بلند در دست داشته باشید، طوری که یک سمت آن صاف و در سمت دیگر قسمت قلاب مانند وجود داشته باشد که از آن برای بالا کشیدن دستگیره‌ قفل مرکزی خودرو استفاده کنید. برای انجام این کار باید از محل لاستیک محافظ شیشه پنجره آویز را وارد در کنید و چند سانتیمتر از محل تلاقی در و پنجره پایین‌تر ببرید تا به محل قرار گرفتن دستگیره داخلی درب برسید. قبل از انجام کار، محل دقیق قفل مرکزی مدل به‌خصوص اتومبیل را به‌صورت آنلاین بررسی کنید. دستگیره درب را به سمت داخل بچرخانید و به دنبال دستگیره بگردید، ممکن است برای پیدا کردن آن به مشکل بخورید، وقتی که دستگیره پیدا شد، قلاب را دور آن حلقه کنید و به بالا بکشید تا درب خودرو باز شود. لازم به ذکر است که روش قلاب و آویز فقط بر روی مدل‌های قدیمی‌تر با مکانیسم قفل دستی جواب می‌دهد. برای خودروهای جدیدتر که قفل اتوماتیک دارند نیز می‌توان از این روش استفاده کرد ولی باید مانند روش دوم میله را بین درب و ماشین قرار دهید و از داخل آن را باز کنید.

 

آموزش باز کردن قفل درب خودرو با آنتن

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

باز کردن درب خودرو با استفاده از آنتن خودرو برای خودروهای قدیمی‌تر با مدل خاصی از دستگیره بیرونی درب که در تصویر زیر می‌بینید، می‌توانید درب را با کمک آنتن اتومبیل باز کنید. آنتن را باز کنید و آن را با احتیاط از دستگیره درب به سمت بالا وارد کنید. وقتی که قفل شروع به لرزیدن و ایجاد صدا کرد و متوجه شدید که ارتباط با قفل برقرار شده، با فشردن آنتن رو به جلو در باید باز شود.

 

روش باز کردن درب خودرو با استفاده از برف پاک کن

معمولاً باز کردن برف پاک‌کن کار ساده‌ای است ولی برای مدل‌های مختلف کار متفاوت انجام می‌شود. به هر حال، هر مدل ماشینی که برانید، یک برف پاک‌کن در چنین موقعیتی می‌تواند شما را از برقراری تماس با یک کلیدساز برای باز کردن درب خودرو حفظ کند.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

ابتدا برف پاک‌کن را از جلوی ماشین باز کنید، اگر پنجره کمی باز بود، از آنجا وارد شوید و یا گوشه درب را کمی مانند توضیحات قبل باز کنید. سپس سعی کنید کلید‌ها را از روی صندلی بردارید و یا دکمه باز و بسته کردن قفل را از گوشه در مانند تصویر زیر فشار دهید. شما می‌توانید از هر ابزار و وسیله بلند دیگری استفاده کنید؛ اما اگر عجله داشتید و ابزار دیگری در دسترس نبود که از شکاف پنجره رد شود، برف پاک کن بهترین گزینه پیش روی شما است.

 

آموزش باز کردن قفل های اتوماتیک یا الکتریکی خودرو بدون ریموت

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

پیدا کردن ابزار مناسب: روش پایه برای باز کردن چنین قفلهایی بدون آسیب زدن به خودرو این است که سعی کنید یا استفاده از یک تکه گوه مانند فضایی میان درب و ستون خودرو ایجاد کنید، سپس با یک وسیله ای شبیه سیخ بلند، از میان شکاف ایجاد شده به قفل درب ضربه بزنید تا قفل باز شود. ممکن است این روش سخت به نظر برسد، اما دقیقا کاری است که اگر به آهنگر زنگ بزنید برای باز کردن درب انجام می دهد. اگر خودتان انجام دهید نیازی به پرداخت نخواهد بود. برای استفاده از این روش، شما نیاز دارید که گوه و سیخ بلند مناسبی پیدا کنید.
بهترین گوه ها: چاقوی پلاستیکی و پلاستیکی در زیر درب برای باز نگهداشتن قرار می دهند مناسب هستند. هرچه نازک تر باشند، بهتر است. شما تنها به اندازه عبور سیخ فضا نیاز دارید. آهنگرها از یک بالن که با پمپ هوا باد می شود برای ایجاد فضا استفاده می کنند.
بهترین سیخ ها: آنتن خودرو و رخت آویز مفتولی باز شده برای این کار مناسب هستند. برای باز و صاف کردن رخت آویز نیاز ممکن است نیاز به دو انبردست داشته باشید. می توانید مفتول بدست آمده از رخت آویز را به هم تاب دهید تا یک سیم تابیده فراهم شود. با این سیم تتابیده به دلیل استحکامش فشار بیشتری می توان به دکمه قفل وارد کرد.
قرار دادن گوه: یک باز نگهدارنده درب یا وسیله ای شبیه به آن را در فضای مابین بالای درب و بدنه خودرو قرار دهید. محکم آن را به پایین فشار دهید. برای اینکار می توانید با دست یا پاشنه کفش به انتهای آن ضربه بزنید.
اگر نگران آسیب دیدن رنگ خودرو هستید، گوه را در میان پارچه نرمی بپیچید تا رنگ خودرو آسیب نبیند.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

داخل کردن سیخ: گوه وارد شده فضایی مابین درب خودرو و بدنه آن بوجود می آورد. وسیله سیخ مانندی را که فراهم کرده اید از این فضا داخل خودرو وارد کنید و آن را به سمت شستی قفل درب هدایت کنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

شستی قفل را فشار دهید و باز کنید: با سیخی که وارد کرده اید، قفل درب را محکم فشار دهید. ممکن است مجبور شوید چند بار امتحان کنید. حالا شما موفق شده اید درب خودرو را باز کرده و داخل آن شوید و سوئیچ را بردارید.

 

طریقه باز کردن قفل درب انواع خودرو بدون کلید

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

1 – گیرانداختن قفل با رخت آویز: بزرگترین تفاوت باز کردن این قفلها با قفلهای اتوماتیک این است که بعد از وارد کردن سیخ داخل خودرو، می بایستی آن را به اهرم قفل گیر دهید به سمت بالا بکشید. همان راه های یافتن گوه و سیخ مناسب در قفل های اتوماتیک را دنبال کنید. سپس خیلی با دقت می بایستی اهرم قفل را به سمت بالا کشیده و درب خودرو را باز کنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

فشار دادن یک شستی یک چیز است و گیر اندختن سیخ در اهرم قفل چیز دیگری و بسیار دشوارتر است. باید وسیله سیخ مانند را در اطرافر برآمدگی قفل بچرخانید تا در اهرم گیر کند. سپس سیخ را با دقت و آرامی به سمت بالا بکشید تا درب خودرو باز شود. ممکن است مجبور شوید چندین مرتبه سعی کنید.

 

2 –  اسلیم جیم استفاده کنید یا از خودتان خلاقیت به خرج دهید: اسلیم جیم یکی از ابزارهای خودرو است که پلیسها برای باز کردن قفلهای دستی استفاده می کنند. از فضای مابین پنجره و نوار درزگیر اسلیم جیم را وارد می کنید، پین قفل را می گیرید و آن را از داخل به سمت بالا می کشید. اگر به اسلیم جیم دسترسی داشته باشید، بهترین وسیله است.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

به صاف کردن یک رخت آوریز مفتولی، می توانید اسلیم جیم درست کنید. تنها نیاز دارید سری را که به صورت قلاب است به همان صورت حفظ کنید. برای صاف کردن رخت آویز، انبر دست یا دم باریک نیاز دارید. بعد از صاف کردن دو رخت آویز را به هم تاب دهید تا سیخ محمکتری ساخته شده، بتوانید نیروی بیشتری وارد کنید.
توجه کنید که این روش مناسب خودروهای با درب و قفل اتوماتیک نیست. این گونه خودروهای سیمهای زیادی داخل دربشان قرار دارد که در این روش ممکن است آسیب ببینند.

 

3 – درب شاگرد را انتخاب کنید:

معمولا در داخل درب شاگرد سیم های کمتری قرار دارد. بنابراین این درب را برای باز کردن انتخاب کنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

4 – ابزارتان را وارد کنید:

نوار درزگیر قسمت پایینی پنجره خودرو را پیدا کنید.  تشکیلات قفل در راستای خود قفل  و معمولا به سمت عقب درب است.

با انگشتانتان نوار درز گیر را اندکی عقب بکشید تا فضای میان پنجری و قسمت خارجی درب خودرو مشخص شود. سیخی را که آماده کرده اید با دقت و آرامی داخل فضای مابین پنجره و نوار درزگیر بکنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

5 – رخت آویز را به سمت پایین فشار دهید:

شما می بایستی رخت آویز را ار داخل این فضا بدون مقاومت چند اینچی به پایین فشار دهید.  سپس می توانید اهرم قفل را احساس کنید.

اگر بتوانید داخل مغازه وسایل خودرو فروشی را نگاه کنید، تصور دقیقتری از مکانیسم و شرایط قفل درب خودرو بدست خواهید آورد و کمک می کند که راحت تر آن را باز کنید. اگر کورکورانه داخل درب را برای یافتن اهرم قفل با سیخ جستجو کنید، خطر این وجود دارد که سیمهای داخل درب را به هم زده و به آنها آسیب برسانید.سعی کنید قبل از وارد کردن اسیم جیم، اهرم قفل را پیدا کنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

6 –پیدا کردن اهرم:

قسمت قلاب مانند رخت آویز را به آرامی در اطراف قفل حرکت دهید تا یک اهرم کوچک را احساس کنید. با بالا کسیدن این اهرم می توانید درب خودرو را باز کنید. این اهرم معمولا 2 اینچ زیر شستی پنجره در نزدیکی دستگیره درب داخلی قرار گرفته است.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

7 – به دقت اهرم را به سمت عقب خودرو بکشید:

هنگامی که اهرم را یافتید، بگیریدش و به آرامی بکشید. اگر موفقیت آمیز باشد، احساس می کنید که اهرم حرکت می کند و صدای باز شدن قفل درب خودرو را می شنوید. بعد از باز کردن موفقیت آمیز قفل، سیخ را به آرامی بیرون بکشید و درب خودرو را باز کنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

آموزش باز کردن درب صندوق عقب خودرو بدون کلید

سیم اضطراری را پیدا کنید: اگر بر حسب اتفاق زمانی که درب های خودرو قفل شده و سوئیچ د داخل خودرو مانده اما درب صندوق عقب باز است، در خل صندوق عقب را برای پیدا کردن سیم صندوق اضطراری جستجو کنید. معمولا این سیم در درب صندوق یا سقف صندوق قرار دارد.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

سیم را بکشید: هنگامی که سیم را یافتید، آن را بکشید. این کار صندلی عقب خودرو را رها می کند و در بعضی خودروها، صندلی به سمت جلو می افتد. این در بسیاری از خودروهای سدان وجود دارد.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

بروید داخل: زمانی که صندلی عقب آزاد شد، صندلی را به سمت جلو فشار دهید. حالا شما می توانید از فضای بوجود به داخل خودرو بخزید و سوئیچ را بردارید و قفلها را باز کنید. سپس صندلی را دوباره در جای خودش قرار داده و قفل کنید.

آموزش تصویری باز کردن قفل درب ماشین بدون کلید

در این مقاله تمام آموزش های لازم برای باز کردن قفل درب خودروهای ایرانی و خارجی آموزش داده شده است تا شما بتوانید در مواقعی که کلید خودرو را داخل جا گذاشته اید، به راحتی قفل درب ها را باز کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب