جلوگیری از سرقت خودروهای کیلس استارتر

جلوگیری از سرقت خودروهای کیلس استارتر

جلوگیری از سرقت خودروهای مجهز به سیستم کیلس استارتر خیلی سخت نیست و شما می توانید با انجام چند کار ساده خودروی خود را امن تر کنید تا سارقان نتوانند خودروی تان را به سرقت ببرند.

 

جلوگیری از سرقت خودروهای کیلس استارتر

در سال های اخیر شاهد یک جهش بزرگ در سرقت خودروها بوده ایم و کارشناسان معتقدند که این رشد چشمگیر به علت سیستم ورود بدون کلید یا keyless است. سارقان از تکنولوژی های پیچیده برای فریب سیستم ایمنی خودروها استفاده میکنند و اینطور به ماشین القا میکنند که سوئیچ نزدیک آن است و از این رو سیستم ایمنی خودرو در ها را باز میکند و اجازه‌ی رانندگی به این سارقان میدهد.

 

از مهمترین اقداماتی که می توانید برای افزایش امنیت ماشین کیلس استارتر خود انجام دهید میتوان از بروزرسانی نرم افزار خودرو و هوشیار بودن در رابطه با موارد مشکوکی که محل زندگی شما اتفاق می افتد، نام برد. خودروسازان نیز با تکنولوژی های جدید مربوط به فرکانس، نرم افزار های به روز و سوئیچ های جدید، در حال انجام اقدامات متقابل برای مبارزه با سرقت خودرو های Key-less هستند.

 

درست است که سرقت خودرو های Key-less جرمی است که به سختی آشکار می شود (به دلیل اینکه تقویت کننده ها مانند ریموت عمل میکنند هیچ آثاری از دزدیده شدن بر روی خودرو نیست و مانند دیگر خودرو ها به نظر میرسد) اما با رعایت تعدادی نکات ساده می توانی ایمنی خودرو را بالا ببرید. بر اساس اعلام مسئولان بخش امنیت بعضی شرکت های خودرو سازی این ها اولین مواردی است که صاحبان خودروهای کی لس key-less باید رعایت کنند:

جلوگیری از سرقت خودروهای کیلس استارتر

مسدود سازی سیگنال های ریموت خودرو

صاحبان خودرو نباید فراموش کنند تا احتیاط لازم را در مسائل امنیتی انجام دهند مانند اطمینان حاصل کردن از قفل بودن درب های خودرو و دور نگه داشتن سوئیچ خودرو از در ورودی و پنجره های خانه. در این روش سارقان نمیتوانند سیگنال سوئیچ ها را تقویت کنند. همچنین میتوانند سوئیچ ها را در ظرفی فلزی قرار دهند تا سیگنال را مسدود کنند.

 

خاموش کردن ریموت خودرو

به صاحبان خودرو توصیه میشود که تحقیق کنند که میتوانند سیگنال سوئیچ های خود را خاموش کنند یا نه، با اینکه بعضی از سوئیچ ها این امکان را دارند ولی همیشه این آپشن بر روی سوئیچ، آشکار و واضح نیست. ممکن است نیاز باشد یک دکمه را دو بار فشار دهید تا این امکان غیر فعال شود و یا کار های دیگری انجام دهید، دفترچه ی راهنما را مطالعه کنید و یا با نمایندگی خودرو صحبت کنید و ببینید سوئیچ شما این امکان را دارد یا نه.

 

استفاده از قفل فرمان و پدال ترمز

همچنین میتوانید از وسایل ایمنی کمکی مانند قفل فرمان، قفل پدال و حتی قفل چرخ استفاده کنید. در این صورت حتی اگر مجرمان بتوانند در خودروی شما را باز کنند امکان رانندگی با آن را ندارند و بیشتر مجرمان گذشتن از سد این تعداد موانع را کاری آزاردهنده می دانند و از سرقت خودروی شما صرف نظر خواهند کرد.

 

نصب ردیاب GPS روی خودروی کیلس استارتر

خودرو هایی که از وسیله های ردیابی مانند ردیاب های GPS استفاده می کنند تا ۹۶ درصد امکان بازیابی و پیدا کردن آنها وجود دارد و آنهایی که از این ابزار استفاده نمی کنند این احتمال تا ۵۰ درصد کاهش می یابد. و این به معنی است که ابزار های ردیابی خودرو، یکی از بهترین روش ها برای حصول اطمینان از این است که اگر خودرو ربوده شد شما باز هم می توانید آن را بیابید. ردیاب های GPS در کشور ما به وفور و با قیمت های مناسب در دسترس است.

 


همچنین بخوانید: مشکلات کیلس استارتر


 

جلوگیری از سرقت خودروهای کیلس استارتر

سرقت خودروی مجهز به سیستم کیلس چگونه است

روندی که سارقان برای سرقت خودرو ها طی میکنند نسبتا ساده است. اول از همه آنها مجموعه فرستنده و گیرنده متناسب با امواج رادیویی سیستم کی لس خودرو خریداری می کنند. در قدم بعدی این افراد یک ماشین مدل بالا را هدف قرار می دهند و با استفاده از این تجهیزات در خودرو را باز کرده و آن را سرقت میکنند.

 

یکی از سارقان در کنار ماشین، همراه با فرستنده می ایستد و نفر دیگر همراه با گیرنده و تقویت کننده در اطراف خانه پرسه میزند. اگر سوئیچ خودرو به اندازه کافی به گیرنده و تقویت کننده نزدیک شود دستگاه سیگنال های آن را تشخیص داده و آنها را چند برابر میکند و به فرستنده ی همدستش میفرستد.

 

سپس این فرستنده حکم سوئیچ ماشین را پیدا می کند، و سیستم ایمنی خودرو را فریب میدهد تا اینطور فکر کند که ریموت واقعی در نزدیکی خودرو است، و در نتیجه، این سارقان توانایی باز کردن در خودرو و سرقت آن را پیدا میکنند. این عمل میتواند ظرف ۶۰ ثانیه و در سکوت کامل صورت گیرد، همچنین به دلیل مسائل امنیتی، موتور خودرو در نبود ریموت واقعی غیر فعال نخواهد شد و در نتیجه موانع بسیار کمی بر سر راه سارقان وجود دارد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب