ارز دیجیتال ایاس چه ویژگی هایی دارد؟

ارز دیجیتال ایاس چه ویژگی هایی دارد؟

ارز دیجیتال ایاس یکی از شبکه‌های بلاک چین جزء ده ارز دیجیتال برتر است. EOS توکن بومی این شبکه بلاک چین بوده که با توجه به رشد میزان خرید ایاس، جایگاه این شبکه تثبیت شده به نظر می‌رسد. در پلتفرم ایاس، تراکنش‌ها کارمزدی نداشته و سرعت بسیار بالایی دارند. همچنین وجود قراردادهای هوشمند و اکوسیستمی مناسب برای برنامه‌های غیر متمرکز (dApp) آینده ایاس را از همیشه روشن‌تر کرده است. در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی‌های ایاس و برخی اطلاعات تکمیل کننده را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

 

روش‌های خرید ایاس

برای خرید ایاس دو روش در نظر گرفته شده است که برای فروش آن نیز مناسب است.

 

روش اول

روش اول همانند خرید هر ارز دیجیتالی دیگری، می‌توانید با مراجعه به صرافی ارز دیجیتال نسبت به خرید ایاس یا فروش آن اقدام کنید. بهتر است قبل از فروش یا خرید ایاس، علاوه بر مشورت با یک تحلیلگر حرفه‌ای، به روند قیمت ایاس توجه داشته باشید. در این صورت می‌توانید زمانی که قیمت ایاس در کف قرار دارد، خرید کنید و آن را زمانی که قیمت ایاس به بالاترین حد خود رسیده و قبل از سقوط دوباره بفروشید.

 

روش دوم

در روش دوم شما می‌توانید ارز ایاس را بدون داشتن آن معامله کنید. ابزارهای مالی بی‌شماری برای این کار ساخته شدند. چرا که این حالت فقط مختص به ایاس نیست بلکه در برخی از ارزهای دیجیتال نیز این روش اجرایی است. می‌توانید با ابزار Contract for Differences (CFD) شروع کنید. کافی است نرم افزار مذکور را خریداری کنید. با این نرم افزار شما می‌توانید قیمت ایاس را حدس بزنید و کسب درآمد کنید.

ارز دیجیتال ایاس چه ویژگی هایی دارد؟

دانستنی‌هایی برای سرمایه گذاری ارز ایاس

قبل از سرمایه گذاری در ایاس بهتر است شناخت کافی در مورد آن داشته باشید. در ادامه برخی از ویژگی‌های ایاس را بیان کرده‌ایم.

 

هزینه‌های خرید ایاس

یکی از مهمترین اهداف ارز ایاس، از بین بردن کارمزد تراکنش هاست. از سوی دیگر، موفقیت‌های روز افزون ایاس در قراردادهای هوشمند، توسعه روزانه و… کاربران بسیاری را به سمت بلاک چین ایاس کشانده است. شاید غیرمنطقی به نظر برسد، اما خرید ایاس و به طور کلی تراکنش‌های آن هزینه‌ای ندارد. گرچه هزینه‌های دیگری که از سمت صرافی‌های مبدا و مقصد ملزم به پرداخت هستند وجود دارد. صفر بودن کارمزد تراکنش، باعث شده بسیاری از سیستم‌های اقتصادی در سراسر دنیا ارز ایاس را به رسمیت نشناسند.

 

برای خرید ایاس کافی است قیمت ایاس را به صورت لحظه‌ای مدنظر داشته باشید تا بهترین لحظه خرید را شناسایی کنید. نیازی نیست قسمتی از بودجه خود را برای کارمزد تراکنش در نظر بگیرید. مواردی مانند هزینه‌های مبادله در صرافی ارز دیجیتال بر قیمت ایاس تاثیر گذار است. در ادامه هزینه‌هایی که به غیر از اهرم عرضه و تقاضا روی قیمت ایاس تاثیر گذار هستند را بررسی می‌کنیم.

 

ایمنی و امنیت

نه تنها ارز ایاس بلکه تمام ارزهای دیجیتالی که از مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام (DPoS) هستند، ایمنی و امنیت تضمین شده‌ای دارند. همچنین اثبات سهام انرژی کمتری در مقایسه با الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) نیاز دارد. از طرفی چون نیازی به توان محاسباتی بالایی نیست، هزینه تامین قطعات سخت افزاری بسیار پایین است.

 

کارمزدهایی که بر قیمت ایاس تاثیر می‌گذارند

کارمزد معاملات نه تنها بر قیمت ایاس، بلکه بر قیمت تمام دارایی‌های معاملاتی تاثیر می‌گذارند. گرچه کارمزد تراکنش در ارز ایاس صفر است، اما کارمزد صرافی محاسبه می‌شود و کاربر موظف به پرداخت آن است. در ادامه به بررسی کارمزدهای صرافی که بر قیمت ایاس تاثیر می‌گذارند را توضیح می‌دهیم.

 

کارمزد تراکنش

همانطور که در بالا ذکر شد، صرافی‌هایی که خرید ایاس یا فروش آن را انجام می‌دهند، کارمزد تراکنش صرافی را از کاربران دریافت می‌کنند.

 

کارمزد سپرده گذاری

می‌دانیم که هیچ کدام از ارزهای دیجیتال به صورت فیزیکی ذخیره نمی‌شود. به همین دلیل کارمزد سپرده گذاری در صرافی آنلاین بسیار کمتر از صرافی‌های ارز فیات است. لازم به ذکر است که یکی از استراتژی‌های تشویق سرمایه گذاری در برخی صرافی‌های آنلاین، عدم در نظر گرفتن کارمزد سپرده گذاری است.

 

هزینه‌های برداشت

در یک صرافی آنلاین روش‌های مختلفی برای برداشت از حساب کاربری وجود دارد. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال، هزینه‌های برداشت را برای کاربران خود در نظر می‌گیرند.

 

ذخیره و ایمن نگه داشتن ارز ایاس

نه تنها ارز ایاس، بلکه برای نگهداری تمام ارزهای دیجیتال برای مدت طولانی می‌تواند خطراتی مانند، هک، دزدی، ورشکستگی صرافی و… را به همراه داشته باشد. برای همین لازم است بدانید کیف پول های مناسب خرید و نگهداری ایاس چیست؟ در ادامه کیف پول‌های مناسب ارز ایاس را معرفی می‌کنیم.

 

کیف پول گرم

کیف پول گرم همان کیف پول آنلاین یا تحت وب است. این نوع کیف پول معمولا در سرور صرافی ارز دیجیتال جای دارد. به این صورت که ارز دیجیتال شما در حساب کاربری شما، به صورت رمز یا کد هش شده در سرور صرافی نگهداری می‌شود.

 

این نوع کیف پول به دلیل اتصال به اینترنت امنیت فوق العاده پایینی دارد و فقط باید در لحظه معامله ایاس استفاده شود.

 

کیف پول دسکتاپ

از دیگر کیف پول‌های گرم، کیف پول دسکتاپ است. این نوع کیف پول به اینترنت دسترسی داشته و ارز دیجیتال شما را روی کامپیوتر شما ذخیره می‌کند.

 

به طور کلی، تمام کیف پول‌هایی که به اینترنت متصل هستند، امنیت بالایی ندارند. اما امنیت کیف پول دسکتاپ به مراتب بالاتر از کیف پول آنلاین برای خرید ایاس است.

 

کیف پول موبایل

کیف پول گرم می‌تواند در دستگاه الکترونیکی مختلفی وجود داشته باشد. یکی از آن دستگاه‌ها تلفن همراه است. این نوع کیف پول عملکردی مشابه کیف پول دسکتاپ دارد. با این تفاوت با ویژگی‌های امنیتی مانند، پین کد و اثر انگشت کمی امنیت آن را افزایش داده است. از بهترین کیف پول‌های تلفن همراه می‌توان به Mycelium و Coinomi اشاره کرد.

 

کیف پول سخت افزاری

یک کیف پول سرد، کیف پول سخت افزاری است. این کیف پول‌ها به دلیل اینکه به اینترنت متصل نیستند هک کردن آنها تقریبا غیر ممکن است. تنها ایراد این کیف پول‌ها این است که اگر خراب شده یا گم شوند سرمایه شما از بین خواهد رفت. کیف پول‌های سخت افزاری محبوب برای ذخیره سازی ایاس عبارتند از Trezor و Ledger Nano X هستند.

جدیدترین مطالب