کیف پول های مناسب خرید و نگهداری ایاس چیست؟

کیف پول های مناسب خرید و نگهداری ایاس چیست؟

EOS ارز دیجیتال بومی پروتکل بلاک چین ایاس، روز به روز قوی‌تر شده و جایگاه خود را در ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تثبیت کرده است. مطمئناً آینده روشنی برای یک پلتفرم قرارداد هوشمند، بدون کارمزد، با سرعت بالا و اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) وجود دارد. به همین دلیل ارز ایاس به عنوان یکی از برترین ارزهای دیجیتال توصیف می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد خرید ایاس و برخی اطلاعات تکمیل کننده در مورد ایاس اشاره کرده و کیف پول‌های مناسب برای ذخیره ارز ایاس را نام ببریم. با ما همراه باشید.

 

روش‌های خرید ایاس

دو روش برای خرید ایاس یا فروش آن وجود دارد:

 

• روش اول این است که به طور مستقیم ارز ایاس را خریداری کنید. در حالت شما می‌توانید بدون توجه به قیمت ایاس، ارز خود را در هر لحظه بفروشید.

 

• روش دوم معامله ارز ایاس بدون داشتن آن است. برای انجام این کار، باید ابزارهای مالی مانند Contract for Differences (CFD) را برای ایاس خریداری کنید. این نرم افزارها به شما این امکان را می‌دهد که قیمت ایاس را در بازه زمانی مشخصی در آینده حدس بزنید و درآمد کسب کنید. این روش مختص کسانی است که به تحلیل‌های خود ایمان دارند و می‌توانند با درصد بسیار کمی خطا، نوسان قیمت ایاس را پیش بینی کنند.

 

توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات شدیدی دارند. به همین دلیل بهتر است برای کسب درآمد از نوسان قیمت ایاس از سرمایه‌ای استفاده کنید که از دست دادن آن شما را با مشکلات مالی جدی مواجه نمی‌کند.

 

چند نکته قبل از سرمایه گذاری بر روی ارز ایاس

از آنجایی که ارزهای دیجیتال به شدت وسوسه کننده هستند، بسیاری از سرمایه گذاران تازه کار پس از شنیدن یک خبر اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند. در این قسمت به چند نکته مهم برای سرمایه گذاری در ایاس اشاره می‌کنیم.

 

کیف پول برای سرمایه گذاری ارز ایاس

به طور کلی بهتر است سرمایه گذاری بلندمدت در کیف پول‌های اختصاصی و سرد انجام شود. چرا که نگهداری ارز ایاس یا سایر ارزهای دیجیتال خطرات بی‌شماری به همراه دارد.

 

مقایسه هزینه‌ها

پروتکل بلاک چین ایاس یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که قصد ریشه کن کردن کارمزد تراکنش‌ها را دارد. ارسال EOS (ارز دیجیتال بومی بلاک چین ایاس) هزینه‌ای ندارد. به همین دلیل ارزهای دیجیتالی مانند EOS در بسیاری از شبکه‌های پرداخت موجود در جهان به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

 

ایمنی و امنیت

بلاک چین ایاس مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) است و ایمنی بالایی دارد. اثبات سهام، برخلاف الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) برق و توان محاسباتی کمتری مصرف می‌کند.

 

خرید ایاس چه هزینه‌هایی دارد؟

صفر بودن کارمزد تراکنش‌های ایاس، یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران را برطرف کرده است. با توجه به قیمت ایاس، سرمایه گذارانی که قصد خرید و فروش ایاس را دارند، می‌توانند تمام مبلغ مورد نظر خود را برای انتقال یا خرید در نظر بگیرند. قیمت EOS را نیز می‌توانید در صرافی‌های آنلاین نیز به صورت لحظه‌ای ببینید.  اما لازم به ذکر است که مواردی مانند هزینه‌های مبادله در صرافی ارز دیجیتال بر قیمت ایاس تاثیرگذار است. در ادامه هزینه‌هایی که به غیر از اهرم عرضه و تقاضا روی قیمت ایاس تاثیرگذار هستند را بررسی می‌کنیم.

کیف پول های مناسب خرید و نگهداری ایاس چیست؟

کارمزد تراکنش

همانطور که قبلاً ذکر شد، هیچ کارمزد تراکنشی در بلاک چین ارز ایاس وجود ندارد. اما صرافی‌های آنلاین کارمزدی را برای انتقال یا خرید ایاس دریافت می‌کنند.

 

کارمزد سپرده گذاری

از آنجایی که هیچ ارز دیجیتالی به صورت فیزیکی در صرافی‌های ارز دیجیتال ذخیره نمی‌شود، کارمزد سپرده‌ها کمتر از صرافی‌های ارز فیات است. برخی از صرافی‌های آنلاین برای تشویق سرمایه گذاری، کارمزد سپرده گذاری را صفر در نظر می‌گیرند.

 

هزینه‌های برداشت

برخی از صرافی‌های آنلاین، برای برداشت ارز دیجیتال هزینه‌هایی دریافت می‌کنند. هزینه‌های برداشت شما بسته به روش برداشت شما متفاوت خواهد بود.

 

ذخیره و ایمن نگه داشتن ارز ایاس

قطع به یقین بسیاری از سرمایه گذاران قبل از خرید، نمودار قیمت ایاس را بررسی کرده تا بهترین لحظه خرید ایاس را بیابند. به این ترتیب می‌توانند مقدار بیشتری ارز ایاس خریداری کنند. اما اگر این کار به دقت انجام شود ولی کیف پول امنی برای ذخیره ایاس وجود نداشته باشد، تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت. در ادامه انواع کیف پول برای ذخیره ارز ایاس را بررسی می‌کنیم.

 

کیف پول آنلاین

در اصل کیف پول تحت وب یک کیف پول گرم است که در سرورهای صرافی ارز دیجیتال قرار دارد. به عبارت بهتر شما سرورهای صرافی را وکیلی برای نگهداری کلید خصوصی خود قرار داده‌اید. بسیاری از کاربران آگاهی کافی از این موضوع ندارند که احتمال هک شدن کیف پول‌های گرم به مراتب بالاتر از کیف پول‌های سرد است. کیف پول‌های سخت افزاری را کیف پول سرد می‌نامند.

 

کیف پول دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ نوعی از کیف پول‌های گرم هستند که به به اینترنت دسترسی دارند. این کیف پول‌ها به شما این امکان را می‌دهند که ارز دیجیتال خود را در نرم افزار ارز دیجیتال روی دسکتاپ خود ذخیره کنید. گرچه این کیف پول‌ها گزینه امن تری نسبت به کیف پول‌های تحت وب هستند، اما از آنجایی که به اینترنت متصل هستند، احتمال هک آنها وجود دارد.

 

کیف پول موبایل

شکل دیگری از «کیف پول گرم»، کیف پول‌های تلفن همراه است. این نوع کیف پول شبیه کیف پول‌های دسکتاپ عمل می‌کند. اما از برخی جهات، کیف پول‌های موبایل ایمن تر از کیف پول‌های دسکتاپ هستند. چرا که دارای ویژگی‌های امنیتی داخلی مانند پین کد و اثر انگشت هستند.

 

اما، تلفن‌های همراه نیز در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند. هکرها با حمله‌ای تحت عنوان «تعویض سیم‌کارت» می‌توانند اپراتور تلفن همراه را متقاعد کنند که شماره تلفن شما را به سیم‌کارتی که متعلق به خودشان است تغییر دهد. به این ترتیب فرآیند تأیید شما را دور زده و به حساب شما دسترسی پیدا می‌کنند. از بهترین کیف پول‌های تلفن همراه می‌توان به Mycelium و Coinomi اشاره کرد.

 

کیف پول سخت افزاری

توصیه می‌شود که ارز ایاس خود را در اسرع وقت از مبادلات خارج کرده و به یک کیف پول سرد (کیف پول سخت افزاری) انتقال دهید. این کیف پول‌ها به اینترنت متصل نیستند و هک کردن آنها تقریبا غیرممکن است.

 

این کیف پول‌ها اغلب شبیه یک درایو ساده USB هستند و زمانی که می‌خواهید به کوین‌های خود دسترسی داشته باشید به رایانه شما متصل می‌ شوند. اگر این کیف پول‌ها خراب شده یا گم شوند دسترسی شما به کیف پول از بین خواهد رفت. کیف پول‌های سخت افزاری محبوب برای ذخیره سازی ایاس عبارتند از Trezor و Ledger Nano X هستند.

جدیدترین مطالب