توکن سوزی بایننس چگونه انجام می شود؟

توکن سوزی بایننس چگونه انجام می شود؟

اگر شناخت اندکی از بازار ارزهای دیجیتال داشته‌باشید، حتماً با صرافی بزرگ و معتبر بایننس آشنا هستید. این صرافی نیز مانند بسیاری دیگر از رقبای خود در این بازار، یک توکن اختصاصی را معرفی کرده‌است که تحت بلاک‌چین بایننس چین فعالیت می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا بلاک‌چین این صرافی و ارز دیجیتال آن‌ که بی ان بی یا بایننس کوین نامیده می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه نیز تلاش می‌کنیم تا در رابطه با فرآیند توکن سوزی این رمزارز و تأثیر آن بر قیمت بی ان بی BNB Price توضیحاتی را ارائه دهیم. این نوشته را تا پایان بخوانید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید قیمت این ارز را از طریق coinmarketcap مشاهده کنید.

توکن سوزی بایننس چگونه انجام می شود؟

بلاک‌چین بایننس چین چیست؟

بی ان بی (توکن اختصاصی شبکهٔ بایننس) در ابتدا بر بستر استاندارد ERC20 اتریوم فعالیت می‌کرد. این توکن در سال 2019 و همزمان با تاسیس بایننس چین، به این بلاک‌چین با استادارد BEP2 نقل مکان کرد. درواقع هدف بایننس از ارائه یک بلاک‌چین جدید، برای بایننس کوین، هماهنگ کردن کلیهٔ خدمات خود و ایجاد یک بازار جایگزین و غیرمتمرکز برای مبادله‌های دارایی‌های ارز دیجیتال است.

 

• صرافی بایننس دکس (DEX)

بایننس دکس اولین استفاده از بایننس چین محسوب می‌شود. درواقع DEX یک صرافی غیرمتمرکز جدید است که با هدف ارائه بهترین ویژگی‌های صرافی بایننس در یک محیط غیرمتمرکز به‌وجود آمد. علاوه‌بر این، دکس تلاش می‌کند تا مزایای حریم خصوصی پلتفرم‌های تمرکززدایی‌شده را برای کاربران فراهم کند.

 

• استاندارد BEP2

BEP2 یک استاندارد فنی است که برای صدور و پیاده‌سازی توکن‌ها در بایننس چین مورداستفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد مجموعه‌ای از قوانین و مقررات مربوط به این بلاک‌چین است که ضوابط فعالیت توکن‌ها در آن را مشخص می‌کند. طبق این استاندارد، امکان تعامل یک‌پارچه میان توکن‌های فعال در اکوسیستم بایننس چین وجود دارد. توکن‌هایی که برپایهٔ استاندارد BEP2‌ ایجاد شده‌‌اند را می‌تواند در پلتفرم بایننس دکس نیز معامله کرد.

 

درواقع کوین BNB که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت،‌ ارز بومی استاندارد BEP2 و بلاکچین بایننس چین است، بنابراین اگر قصد انتقال توکنی دیگر مانند کاردونا را در شبکهٔ بایننس داشته‌باشید، کارمزد تراکنش را با BNB پرداخت خواهید کرد.

توکن سوزی بایننس چگونه انجام می شود؟

ارز بی ان بی چیست؟

BNB توکنی است که در صرافی بایننس معامله می‌شود. همان‌گونه که اشاره شد، این ارز در ابتدا براساس بلاک‌چین ERC20 اتریوم فعالیت می‌کرد و در زمان کوتاهی به بلاک‌چین بومی خود یعنی بایننس چین منتقل شد.

 

• تاریخچه

این ارز دیجیتال که با نام BNB شناخته می‌شود، در ماه جولای سال 2017 به‌عنوان عرضهٔ اولیه به فروش رسید. این توکن در ابتدا با هدف پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و معاملات در صرافی بایننس به‌وجود آمد.

 

قیمت بی ان بی در ابتدا حدود 0.1 دلار بود، اما در اواخر سال 2017 به 25 دلار رسید. همین موضوع باعث شد که آیندهٔ روشنی برای BNB پیش‌بینی شود و سرمایه‌گذاران زیادی برای خرید آن اقدام کنند.

 

• کاربردها

معامله در صرافی بایننس اصلی‌ترین کاربرد این توکن است. کاربران این صرافی با خرید BNB برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، از تخفیف برخوردار می‌شوند. البته بایننس کوین هم مثل بسیاری از رمزارزها دارای کابردهای فراوان است. به‌‌عنوان مثال، سایت crypto.com برای پرداخت هزینه‌های معاملات، کارمزدها و… از ارز دیجیتال BNB پشتیبانی می‌کند.

 

• روش‌های کسب

توکن اختصاصی شبکهٔ بایننس قابل استخراج نیست و از یک الگوریتم اجماع برای ادامه حیات بلاکچین خود استفاده می‌کند، به همین دلیل اکثر روش‌های کسب آن به سرمایه‌گذاری و معاملات این ارز خلاصه می‌شود. توجه داشته‌باشید پیش از معامله در یک صرافی و انتقال آن به کیف‌پول شخصی خود، از بلاک‌چینی که صرافی از آن پشتیبانی می‌کند مطمئن شوید.

 

• آیندهٔ قیمت

متخصصان این حوزه انتظار دارند که در سال‌های پیش‌ِرو، قیمت بی ان بی با افزایش روبه‌رو خواهد شد. با وجود دشوار بودن پیش‌بینی رفتار بازار ارزهای دیجیتال کار، بسیاری از متخصصان این حوزه باور دارند که تا پایان سال 2023، ارزش این رمزارز می‌تواند از 1200 دلار عبور کند. گفتنی است که ارزش کنونی ارز دیجیتال تخصصی صرافی بایننس، حدودا 400 دلار است.

توکن سوزی بایننس چگونه انجام می شود؟

توکن‌سوزی بی ان بی

اصطلاح توکن‌سوزی به این معناست که تعدادی کوین یا توکن در گردش، به‌طور دائمی حذف می‌شوند. این فرآیند معمولاً با هدف کاهش دائمی عرضه، تورم‌زدایی و نهایتاً افزایش بهای یک ارز دیجیتال اتفاق می‌افتد.

 

صرافی بایننس نیز هر سه‌ماه یک‌بار با اختصاص یک‌پنجم سود خالص خود، اقدام به خرید و سوزاندن توکن اختصاصی خود می‌کند. این توکن سوزی فصلی تا زمانی ادامه دارد که 100 میلیون بایننس کوین از چرخهٔ خارج و از کاهش قیمت BNB جلوگیری شود.

 

گفتنی است که ارز BNB، برای اولین بار در جولای سال ۲۰۱۷ با حداکثر موجودی ۲۰۰ میلیون کوین عرضه شد. جزئیات تقسیم این 200 میلیون موجودی، به شرح زیر است:

 

1. سرمایه‌گذاران فرشته: ۱۰ درصد (۲۰ میلیون BNB)؛

2. تیم سازنده: ۴۰ درصد (۸۰ میلیون BNB)؛

3. شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه: ۵۰ درصد (۱۰۰ میلیون BNB).

توکن سوزی بایننس چگونه انجام می شود؟

خرید و فروش بی ان بی

صرافی بایننس یا سایر صرافی‌های خارجی، یکی از انتخاب‌ها برای خرید بی ان بی است. اما ریسک بالای کار کردن با صرافی‌های خارجی به‌دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی، ممکن است شما را دچار مشکل کند. اغلب صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و احراز هویت کاربران ایرانی، منجربه بلوکه‌شدن سرمایهٔ آن‌ها خواهند شد.

 

با توجه به این موضوع و پشتیبانی بسیار خوب صرافی‌های ایرانی از ارز BNB، مراجعه به صرافی‌های معتبر داخلی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

توکن سوزی بایننس چگونه انجام می شود؟

سخن پایانی

صرافی بایننس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال، سال 2017 توکنی را با هدف پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و معاملات در صرافی خود عرضه کرد. این رمزارز که همچنان تخفیف‌هایی را در اختیار کاربران صرافی بایننس قرار می‌دهد، BNB نام دارد.

 

ارز بایننس کوین در حال حاضر حدود 400 دلار ارزش دارد. این توکن مطابق نظر کارشناسان این بازار با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت بی ان بی تا پایان سال 2023، از مرز 1200 دلار عبور کند.

 

در این مقاله توضیح دادیم که توکن‌سوزی به معنای حذف دائمی تعدادی کوین یا توکن‌ در گردش است. صرافی بایننس هر سه‌ ماه یک‌بار با اختصاص یک‌پنجم سود خالص خود، توکن اختصاصی خود را می‌سوزاند و این فرآیند تا خارج شدن 100 میلیون واحد از آن ادامه دارد.

 

در پایان نیز گفتنی است که با توجه به محدودیت‌های و ریسک‌های موجود در صرافی‌های خارجی، بهره‌مندی از خدمات صرافی‌های معتبر ایران را می‌توان بهترین روش برای خرید BNB دانست.

جدیدترین مطالب