معرفی روش‌های مختلف حمل خودرو به قشم، مقایسه قیمت‌ها

معرفی روش‌های مختلف حمل خودرو به قشم، مقایسه قیمت‌ها

یکی از پربازدیدترین جزایر جنوبی کشور، جزیره قشم است که با داشتن جذابیت‌های فراوان، سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است. شما در هر شهری که زندگی می‌کنید، به راحتی می‌توانید قبل از سفر به جزیره قشم بلیط خود را رزرو کرده و سپس آماده سفر شوید. به عنوان مثال برای خرید بلیط اصفهان قشم کافیست به یکی از سایت‌های معتبر کشور مراجعه کرده و بعد از مقایسه قیمت‌ها، بلیط خود را خریداری کنید. اما برای سفر به این جزیره زیبا روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها، سفر با خودروی شخصی است. سفر با خودروی شخصی می‌تواند شما را با چالش‌های زیادی مواجه کند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. یکی از این چاش‌ها روش حمل خودرو و هزینه مربوط به آن است که قبل از سفر لازم است این موارد را خوب بررسی کنید. پس اگر قصد سفر با خودرو شخصی خود را دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

معرفی روش‌های مختلف حمل خودرو به قشم، مقایسه قیمت‌ها

سفر به قشم با خودرو شخصی

اگر در اصفهان زندگی می‌کنید و به جای رزرو بلیط اصفهان قشم قصد دارید با خودرو شخصی به این جزیره سفر کنید، تا حدود زیادی می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌ جویی کنید؛ چرا که هزینه تاکسی دربستی و اجاره خودرو در قشم زیاد است و این مورد می‌تواند هزینه سفر شما را بسیار بالا ببرد. برای سفر به قشم با خودرو شخصی حتما باید از مسیر بندرعباس بگذرید و با کمک کشتی‌های خودروبر یا همان لندیکرافت از دریا عبور کنید. در حال حاضر مسیر بین بندر پل و بندر لافت تنها گزینه برای سفر با ماشین شخصی به قشم است. سفر دریایی با لندی کرافت حدود دو ساعت طول می‌کشد. پس از آن به راحتی می‌توانید با خودرو خود در این جزیره به گردش بپردازید و نگران هزینه تاکسی هم نباشید.

 

مسیرهای سفر به قشم با ماشین شخصی

در هر کجای ایران که زندگی می‌کنید، برای سفر به قشم باید خود را به بندرعباس در استان هرمزگان رسانده و از بندرعباس راهی بندر پُل (پهل) شوید. در آن‌جا با استفاده از شناورهای دریایی (لندیگراف‌ها) می‌توانید به قشم بروید.

 

نکات مهم انتقال ماشین با لندیگراف به جزیره قشم

1- بعد از رسیدن به بندر پل در اولین فرصت می‌توانید با لندیگراف اول که ساعت 6:00 صبح از بندر پل به سمت قشم حرکت می‌کند، خود را به جزیره برسانید.

 

2- اگر شرایط آب‌ و هوایی مساعد باشد، لندیگراف‌ها تا ساعت 23:00 شب فعالیت می‌کنند.

 

3- در صورتی که تمایلی برای انتقال ماشین خود به جزیره قشم ندارید، می‌توانید آن را در پارکینگ‌های موجود در اسکله پارک کرده و با استفاده از قایق یا اتوبوس دریایی، خود را به جزیره برسانید.

 

4- معمولا لندیگراف‌های جزیره در تمام روزهای هفته فعالیت می‌کنند، اما اگر شرایط جوی نامناسب باشد، تا زمان صاف‌ شدن هوا فعالیت خود را محدود می‌کنند.

 

5- فاصله میان بندر پل تا بندر لافت در قشم، حدود ۳۰ کیلومتر است که شناورها معمولا این مسیر را یک ساعته طی می‌کنند.

 

6- از برگه مجوز ورود اتومبیل خود به جزیره خوب مراقبت کنید. چون در صورت آسیب یا گم‌ شدن این برگه، هنگام خروج از جزیره با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

 

7- برای انتقال مسافرانی که در داخل ماشین هستند، هزینه جداگانه گرفته نمی‌شود.

 

8- اگر کارت یا برگه اقامتی اجاره سوئیت در قشم داشته باشید، حتی در روزهای خاص سال که تردد به جزیره محدود است، شرایط بهتری برای شما وجود دارد. در این شرایط مجوز تردد برای شما راحت‌تر صادر خواهد شد.

 

هزینه حمل خودرو به قشم در سال 1403

در سال 1402 هزینه حمل‌ و نقل یک خودروی سواری به جزیره قشم حدود 200 تا 450 هزار تومان بود. اما در سال 1403 این هزینه ممکن است با افزایش‌هایی همراه باشد. حتی در برخی ایام شلوغ سال نیز با تغییر‌های همراه خواهد بود. اما اگر می‌خواهید به طور دقیق از هزینه حمل خودرو با لندیگراف مطلع شوید، می‌توانید با شماره تلفن‌های اسکله تماس بگیرید‌.

 

چه ماشین‌هایی اجازه ورود به قشم دارند؟

به طور کلی برای ورود ماشین به قشم هیچ محدودیتی تعیین نشده و شما با هر خودرویی می‌توانید به این جزیره بروید.

معرفی روش‌های مختلف حمل خودرو به قشم، مقایسه قیمت‌ها

برای حمل خودروی شخصی به قشم چه مدارکی لازم است؟

برای سفر به قشم با ماشین شخصی لازم است مدارک مورد نیاز ماشین مانند کارت ماشین، مدارک شناسایی مالک وسیله نقلیه، گواهینامه و مدارک بیمه نامه ماشین را با خود به همراه داشته باشید. همچنین برگه معاینه فنی معتبر نیز برای متقاضیان ورود با خودرو به جزیره قشم ضروری است.

 

هنگام ورود به جزیره قشم با ماشین شخصی، پس از تایید مدارک، برگه‌ای به شما داده می‌شود که مجوز ورود شما به این جزیره خواهد بود. در طول بازدید از جزیره قشم و تردد در آن لازم است از این برگه خوب مراقبت کنید؛ چون هنگام خروج از جزیره باید آن را به اسکله لافت تحویل دهید.

 

مراحل خروج خودرو از قشم

اگر قصد خروج از جزیره قشم با ماشین شخصی را داشتید، باید به بندر لافت در مرکز این جزیره بروید. این اسکله همان نقطه‌ای است که از طریق آن وارد جزیره قشم شده‌اید. ساعت کاری این بندر نیز مانند بندر پل از ساعت 6 آغاز شده و تا ساعت 23 ادامه دارد.

 

هنگام خروج از جزیره قشم بعد از ارائه برگه مجوز ورود به این جزیره و پرداخت هزینه حمل خودرو با لندیگراف در مسیر بازگشت، به‌ راحتی می‌توانید از این جزیره خرج شوید. اما در صورت مفقودی این برگه، ممکن است مجبور شوید زمان و هزینه بیشتری را برای خروج از جزیره صرف کنید.

 

سفر به قشم از اصفهان با رزرو بلیط از فلای تودی

اگر قصد سفر از اصفهان به قشم را دارید، کافیست بلیط اصفهان قشم خود را از فلای تودی رزرو کنید و از خدمات بی نظیر این شرکت بهره مند شوید. اما اگر می‌خواهید با خودروی خود به این جزیره سفر کنید، لازم است خود را به بندر پل در بندرعباس برسانید و از آن جا به وسیله لندیگراف به جزیره قشم بروید. برای ورود خودرو به این جزیره هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما پس از رسیدن به این جزیره با خیال راحت می‌توانید به گردش در آن بپردازید.

جدیدترین مطالب