به کمک سرور مجازی آینده کسب و کارتان را متحول کنید

به کمک سرور مجازی آینده کسب و کارتان را متحول کنید

امروزه، فناوری اطلاعات و بستر وب به پایگاهی اساسی برای حفاظت از داده‌های سازمان‌ها و افراد تبدیل شده‌اند. به همین دلیل، یکی از مواردی که سبب رونق مشاغل و کسب‌وکارها شده سرورهای مجازی است.  سرور مجازی یا VPS بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است و از طریق مجازی‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در این روش، یک سرور به چند بخش تقسیم شده که هر یک از این بخش‌ها برای مقاصد مختلفی به کار می‌رود. تقسیم سرور اصلی سبب شده که هزینه خرید VPS در مقایسه با سرورهای اختصاصی کمتر باشد. برای آشنایی با اهمیت و مزایای این سرور با ما همراه باشید.

 

سرور مجازی چیست؟

منابع اصلی سرورهای فیزیکی شامل رم، پهنای باند، CPU و دیسک هستند. این منابع با استفاده از برنامه‌های مجازی‌ساز تقسیم شده و به سرورهای مختلف اختصاص داده می‌شوند. عملکرد این سرورها کاملا مستقل از عملکرد سایر اکانت‌ها است. همین امر سبب شده که این سرورها قادر به استفاده از سیستم‌عامل‌های متفاوت، منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اختصاصی باشند.

 

آنچه که استفاده از سرور مجازی را به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند، ارائه ویژگی‌های سرورهای اختصاصی با هزینه کمتر است. اغلب کسب‌و‌کارها زمانی که فعالیت تجاری خود را آغاز می‌کنند با چالشی اساسی برای انتخاب سرور مواجه می‌شوند. بارها پیش آمده که مدیران شرکت‌ها با این سوال مواجه می‌شوند که انتخاب کدام سرور برای تحقق اهداف تجاری آنها مناسب‌تر است؟ برای اینکه بتوانید در انتخاب سرور عملکرد مناسبی داشته باشید، بد نیست نگاهی به مزایای آن داشته باشید. این روش عاملی موثر در انتخاب آگاهانه محسوب می‌شود.

 

کاربردهای VPS

کاربردهای گسترده‌ای برای سرورهای VPS تعریف شده و می‌توانید از آن در موارد مختلف استفاده کنید. مهم‌ترین کاربردهای آن عبارت است از:

 

• میزبانی یک سایت پرمصرف یا چندین وب‌سایت با نرخ بازدید متوسط

• کنترل و بهبود عملکرد سیستم‌ها

• کمک به برقراری ارتباط ثانویه و رمزگذاری داده‌ها

• استفاده برای وب سرویس‌ها مانند میل سرور، دیتا سرور و موارد مشابه

• قابل‌استفاده برای سایت‌های تحریم‌کننده ایران

مزیت‌های سرور مجازی

زمانی که انتخاب سرورهای VPS را به مخاطبین توصیه می‌کنیم، قبل از انتخاب علاقه‌مند هستند که با مزایای اصلی این سرورها آشنا شوند. بدون شک، آگاهی از مزایای سرور مجازی در انتخاب افراد تاثیر مثبت دارد.

 

افزایش قابلیت اطمینان

زمانی که از یک هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، عملکرد سایر اکانت‌ها به‌صورت دومینووار بر عملکرد سایت شما تاثیر می‌گذارد. چنین حالتی می‌تواند چالشی بزرگ برای وب‌سایت شما باشد. با استفاده از VPS، سایت شما تحت تاثیر عواملی مانند ترافیک و فعالیت سایر اکانت‌ها قرار نمی‌گیرد. در نتیجه، با تاثیرات منفی ناشی از فعالیت سایر حساب‌های کاربری روبرو نمی‌شوید. این سرورها از قابلیت اطمینان و ثبات بیشتری در مقایسه با هاست‌های اشتراکی برخوردار هستند.

 

بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری

در این سرورها از رم، CPU، پهنای باند و دیسک اختصاصی بهره‌مند هستید. این مزیت سبب شده که شما و کاربران برای بارگذاری یا دانلود با مشکلی مواجه نشوید. سرعت بالای سایت رضایت کاربران را به دنبال دارد و به افزایش نرخ تبدیل منتهی می‌شود.

 

قابلیت مدیریت کل سرور

مطمئنا دسترسی به روت سرور و اعمال تغییرات یکی از نیازهای اصلی در کانفیگ سرور است. این مزیت موجب می‌شود که بتوانید محیط سرور را کاملا در دست بگیرید و آن را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنید. این سرور به شما اجازه می‌دهد که پورت یا نرم‌افزارهای سفارشی را روی سرور نصب کنید.

 

انعطاف‌پذیری

امکان نصب و تنظیم نرم‌افزارهای مختلف در سرور مجازی به شما اجازه می‌دهد که تمام منابع را به‌راحتی ارتقا دهید. به علاوه، این سرور دسترسی به تمام منابع و آنچه که برای ارتقای سایت خود نیاز دارید را ساده‌تر می‌کند.

 

نظارت آسان

ارائه‌دهندگان خدمات VPS، دائما سرور را از نظر سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و شبکه نظارت و بررسی می‌کنند. این امر، تضمینی قوی برای امنیت فیزیکی سرور بوده و احتمالا تهدیدات مجازی مانند حملات سایبری، هکرها، بدافزارها و حملات DDOS را به حداقل می‌رساند.

 

صرفه‌جویی در هزینه

همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از سرورهای مجازی بسیار کم هزینه‌تر از سرور اختصاصی است. پس، انتخاب VPSها بهترین گزینه برای ارتقای هر کسب‌و‌کار است.

 

ایمیل سرور مجازی

یکی دیگر از مزیت‌هایی که با استفاده از VPS به آن دسترسی خواهید داشت، ایمیل سرور مجازی است. این مزیت به شما کمک می‌کند که تنها ایمیل‌های ارسالی و دریافتی بر روی دامنه سرور را مدیریت کنید. در نتیجه، با این روش می‌توانید به کاربران بیشتری ایمیل ارسال یا دریافت کنید. وجود دامنه اختصاصی در این سرورها مانع از بلاک یا اسپم شدن ایمیل‌ها شده و مطمئنا ایمیل به اینباکس مقصد می‌رسد.

 

سرور مجازی  کانادا از دیتاسنتر OVH

سرور مجازی کانادا از دیتاسنتر  OVH  قابل‌ارائه است. این سرور قادر به ارائه تعداد بالای IP بوده به همین دلیل نصب برنامه‌های مجازی‌ساز و راه‌اندازی سرورهای مجازی را ساده‌تر می‌کند. این دیتاسنتر دارای بیش از 30 دیتاسنتر فعال در سراسر جهان است. با اطمینان می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین مراکز ارائه‌دهنده سرورهای اختصاصی در جهان محسوب می‌شود. کیفیت بالای شبکه و نزدیکی دیتاسنترهای آن سبب شده که سرور OVH برای کاربران ایرانی پینگ بسیار خوبی داشته باشد.

 

موسسات و سازمان‌هایی که به دلیل امنیت کاری تمایل دارند از سرورهای مجازی استفاده کنند باید بدانند که دیتاسنتر OVH قادر به ارائه امکاناتی از قبیل سرور اختصاصی ومجازی، پشتیبانی از ترافیک بالا، کنترل کامل، تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و اطلاعات و مدیریت سرور است.

 

سرور مجازی آلمان از دیتاسنتر هتزنر

سرور مجازی آلمان از دیتاسنتر هتزنر یکی از بهترین ارائه‌دهنده خدمات سرور در اروپا است. این دیتاسنتر از پورت قوی، Uptime بالا، پینگ پایین، سرعت عالی، قیمت مقرون‌به‌صرفه برخوردار بوده و از محبوبیت‌ترین دیتاسنترها در جهان محسوب می‌شود. CPU نسل جدید دیتاسنتر هتزنر امکان پردازش‌های سنگین برای سایت‌های داده حجم بالای دیتا را فراهم می‌کند. امکاناتی مانند روشن و خاموش کردن پنل، ری‌استارت سرور ابری، تغییر سیستم‌عامل، بازیابی رمز عبور، دسترسی به VNC، مشاهده وضعیت سرور و بسیاری موارد دیگر برخوردار است.

 

سخن پایانی

برای این بتوانید کسب‌و‌کار خود را رونق دهید یا برای نگهداری و انتقال اطلاعات ناچار به استفاده از بستر وب هستید. دو راه وجود دارد: استفاده از هاست اشتراکی یا سرور مجازی . در هاست اشتراکی عواملی مانند نرخ بازدید و عملکرد سایر اکانت‌ها تاثیر منفی بر سایت شما دارد. اما سرور مجازی علاوه بر حذف تاثیر منفی سایر اکانت‌ها، مزایای متعددی دارد. مدیریت آسان، افزایش سرعت بارگذاری و دانلود، افزایش ترافیک سایت، تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و هزینه کم برخی از مزایای سرور مجازی است.

 

شما برای خرید سرور مجازی و اختصاصی می توانید به سایت mobinhost.com مراجعه نمایید و پلن های این شرکت را مشاهده کنید.

جدیدترین مطالب