سفر به ییلاقات ماسال، تجربه های جدید و جذاب

سفر به ییلاقات ماسال، تجربه های جدید و جذاب

اگر اهل سفر به ییلاقات شمالی هستید، حتماً تاکنون نام ماسال به گوشتان خورده است و شنیده اید که این ییلاق شمالی چقدر زیبا و دیدنی است. ییلاق ماسال یکی از زیباترین ییلاق هایی است که در سراسر کشور می توانید پیدا و به آن سفر کنید. اگر قصد سفر به ییلاق ماسال را داشته باشید، باید ابتدا در مورد آن اطلاعات کسب کنید و سپس با انواع ییلاق های آن آشنا شوید. پس از کسب اطلاعات در مورد آن، می توانید برای سفر به آن برنامه ریزی کنید. همچنین با اجاره ویلا ماسال می توانید سفر خود را جذاب تر کنید و با اقامت در ویلاهای جذاب این منطقه سفر به یاد ماندنی را تجربه کنید.

 

ماسال کجا قرار دارد؟

ماسال نام منطقه ای در شمال ایران بوده و مانند شهری کوچک است که سرسبزی و زیبایی آن را فرا گرفته است. از منطقه ماسال رودخانه ای به نام خالکایی عبور می کند و زیبایی این شهر را چند برابر کرده است. در این منطقه آبشارها و جنگل هایی وجود دارد که گردشگری در این منطقه را بسیار جذاب تر می کند و می توانید تکه ای از بهشت را در آن ببینید. رودخانه بسیار زیبا و پر از آرامش این منطقه از کوه های تالش و دامنه کوه شاه معلم سرچشمه می گیرد و از پس از عبور از منطقه ماسال، به تالاب انزلی می ریزد.

سفر به ییلاقات ماسال، تجربه های جدید و جذاب

در این منطقه آبشارهای بسیار زیبایی هم وجود دارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• آبشار خون با ارتفاع ۱۵ متر؛

• آبشار تولی‌نسا با ارتفاع ۱۰ متر؛

• آبشار رامینه با ارتفاع ۱۰ متر.

 

ماسال از شهرهای مرتفع استان گیلان محسوب می شود و پس از رودبار به عنوان بلندترین شهر گیلان شناخته می شود. از مهم ترین شهرهایی که در اطراف ماسال قرار دارند می توان به رضوانشهر، فومن، صومعه ‌سرا، خلخال و اردبیل اشاره کرد. ماسال جمعیت زیادی ندارد و بخش بزرگی از جمعیت این منطقه بومی های آن هستند که سن زیادی هم دارند. در واقع جوان های این منطقه، برای کار و گذران زندگی منطقه را ترک کرده و در شهرهای بزرگ مشغول فعالیت هستند.

 

ییلاقات ماسال کدام هستند؟

در منطقه ماسال ییلاق های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها زیبایی ها و جذابیت خاص خود را دارد. در ییلاقات ماسال هنگامی که صبح زود از خواب بیدار شوید، مه تمام آن را گرفته است و نمی توانید تا فاصله یک متری خود را هم مشاهده کنید. زیبایی این منطقه به واسطه ابرهایی که روی کوه را پوشانده اند، بسیار زیاد است و شما بر روی کوه هایی که سر به فلک کشیده اند، می توانید دنیای زیر پای خود را ببینید و لذت ببرید.

 

ییلاق های این منطقه کاملاً طبیعی و بدون دخالت انسان هستند. همین مسئله باعث شده تا گردشگران زیادی به آن علاقه داشته باشند و هر سال هزاران گردشگر به این منطقه سفر کنند. اگر از کسی بپرسید “ماسال کجاست؟” با ییلاق های زیبایش آن را به شما معرفی می کند. از مهم ترین ییلاقات ماسال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ییلاق اولسبلانگاه

یکی از زیباترین و جذاب ترین ییلاق های ماسال که گردشگران زیادی به آن سفر می کنند، ییلاق اولسبلانگاه است. این ییلاق در فصل پاییز به رنگ های زیبایی در می آید اما در فصل های گرم سال هم دیدنی است. در واقع این ییلاق در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد و بازدید از آن در هر فصلی می تواند جذاب و خیره کننده باشد.

سفر به ییلاقات ماسال، تجربه های جدید و جذاب

اگر از افرادی هستید که می خواهید مه و ابرهای تیره این منطقه را ببینید، مهر و آبان فصل مناسبی است. درختان این منطقه در این فصل ها به رنگ های زرد، نارنجی و قرمز در می آیند و زیبایی این منطقه را چندین برابر می کند.

 

ییلاق سوئه چاله

یکی دیگر از جذاب ترین و زیباترین ییلاق هایی که در منطقه ماسال قرار دارد، ییلاق سوئه چاله است. این ییلاق پر از خانه هایی با سقف های رنگی است که اگر از کمی بالاتر به آن نگاه کنید، جذابیت این منطقه را بسیار زیاد کرده است. خانه های این منطقه یک یا دو طبقه هستند و گاهی اوقات ابرها کاملاً آن را می پوشانند.

سفر به ییلاقات ماسال، تجربه های جدید و جذاب

ارتفاع این ییلاق به 1800 متر از سطح دریا می رسد و دلیل این که باعث شده تا صبح زود دور تا دور شما را ابر فرا بگیرد، دقیقاً همین مسئله است. در این منطقه کوه بلندی وجود دارد که به راحتی می توانید روی آن قرار بگیرید و  پس از رفتن به بالای آن، حس می کنید که روی اقیانوسی از ابرها قرار گرفته اید.

 

ییلاق تلارگاه

یکی دیگر از جذاب ترین و شگفت انگیزترین ییلاق هایی که در منطقه ماسال قرار دارد، ییلاق تلارگاه است. این ییلاق پر از جاذبه ها و دیدنی های طبیعی است! شما می توانید جاذبه های طبیعی نظیر مه، ابر، جنگل و دره را در کنار هم مشاهده کنید و به همین دلیل است که این ییلاق هم گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

سفر به ییلاقات ماسال، تجربه های جدید و جذاب

در این منطقه اینترنت وجود ندارد و شما تمام روزهایی که در آن حضور دارید را می توانید سرگرم مشاهده زیبایی های این منطقه جذاب باشید. اگر به دنبال یکی از مناطق دیدنی شمال هستید که  در آن آرامش شما برگردد، ییلاق تلارگاه گزینه مناسبی است.

 

ییلاق ملومه

یکی دیگر از ییلاق های دیدنی که در منطقه ماسال قرار دارد، ییلاق ملومه است. این ییلاق یکی از مکان های بسیار زیبا و دیدنی ماسال است که آب و هوای بسیار جذاب و دلچسبی دارد. جالب است بدانید که در این منطقه خانه های اجاره ای مختلفی وجود دارد و می توانید برای سفر چند روزه خود، یکی از آن ها را اجاره کنید. ییلاق ملومه پر از دشت، دره، کوه و تپه هایی است که روی آن ها را انواع درختان فرا گرفته اند و می توانید از مشاهده طبیعت بکر آن نهایت لذت را ببرید.

 

ییلاق خندیله

آخرین ییلاقی که قصد معرفی آن را داریم، ییلاق خندیله از منطقه ماسال است. این ییلاق در منطقه ای کوهستانی و در میان کوه های بلند قرار گرفته است و به همین دلیل، دمای هوا در این منطقه پایین تر از ییلاق های دیگر ماسال است. به همین دلیل، اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، حتی در فصل تابستان هم باید لباس گرم همراه داشته باشید. این منطقه میزبان عشایرها است و دلیل آن هم اختلاف دمای آن با مناطق مجاورش است.

سفر به ییلاقات ماسال، تجربه های جدید و جذاب

ییلاق های دیگری هم در ماسال وجود دارد که می توانید به آن ها هم سفر کنید! ما تنها مهم ترین و بهترین ییلاق های این منطقه را مورد بررسی قرار دادیم.

 

چگونه در ماسال ویلا اجاره کنیم؟

برای اجاره ویلا در ماسال، کافی است وارد پلتفرم جاباما شوید و به دنبال ویلاهای ماسال بگردید. لیست ده ها ویلا در ماسال به شما نمایش داده می شود که می توانید یکی از آن ها را به صورت آنلاین رزرو کنید. همچنین اگر قصد اجاره ویلا شمال را دارید، می توانید از طریق جاباما در هر شهر شمالی رزرو خود را به صورت آنلاین انجام دهید. در جاباما برای هر اقامتگاه یک صفحه ایجاد شده است که اطلاعات و تصاویر مربوط به آن قرار گرفته است. شما می توانید با توجه به اطلاعات هر اقامتگاه و تصاویر واقعی آن، بهترین آن را انتخاب و به صورت آنلاین رزرو کنید.

جدیدترین مطالب